Minulla on tälläinen 60-luvulla rakennettu metsämökki haja asutus alueella ei naapureita. ympärillä ainoastaan valtion metsää. Tontti on valtion vuokra tontti ja noin 3 hehtaaria on tässä.
Eli saanko rupea tontilta piha piiristä ja vanhalta pellolta kaataa puita polttopuiksi? vai pitääkö erikseen pyytää lupaa metsähallitukselta?
Puunkaatoa mökki tontilta
2
337
Vastaukset
- Jynkky
Omaan käyttöön saa esim polttopuuksi mutta jos myö niin sitten tarvii luvat.Ainakin itse kaadan polttopuut mutta sinulla on vuokralla niin enpä tiedä.Kannattaa ottaa selvää niin tietääpähän sitten varmasti eikä tule ongelmia
- Lupapitääkysyä
Turhaan tuollaisella kysymyksellä tällä trollailet, koska jos sinulla on todella vuokrasopimus, niin siinä on kyllä mainittu oikeutesi ja vuokraehdot.
"Mikäli tontin vuokraaja on aikeissa kaataa yksittäisiä puita vuokratontilta,
on hänen oltava ennen toimenpidettä yhteydessä paikalliseen Metsähallituksen
metsätalouden edustajaan. Vuokratontin tonttipuuston
poistaminen ja maa-ainesten käyttö on määritetty tarkemmin tontin
vuokrasopimuksen ehdoissa."
https://julkaisut.metsa.fi/assets/pdf/tontinostaja.pdf
Jos ei löydy vuokrasopimuksesta, niin kysymällä selviää. Lisäksi vuokrasopimuksessa on melkovarmasti myös maininta, että missä oikeudessa käsitellään erimielisyydet, käsittääkseni Helsingin käräjäoikeudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838