asensin muistin...

jokuvaan

mul oli ennestään koneessa 512 megaa muistia,2 paikkaa vapaana.ostin nyt toiset 512 lisää muistia,saman tyyppistä mut eri merkkistä(toinen athlon,niin siinä ainaki lukee ja toinen kingston)muisti on pc3200 pin dimm tyyppistä,400 mhz.luin engl. kieliset asennusohjeet ja siinä sanotaan et ku oot asentanu sen nii pitäis seurata windowsin antamia ohjeita mut en mä mitää ohjeita saa.kone käynnistyy ihan tavallisesti.muistin laitoin ihan oikein päin,niin päin ku oli se alk.peräinenki kortti.onko se ny asennettu oikein vai mitä?

6

1324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan

kädet rakoilla oon kokeillu muisteja....se alkuperänen oli muute elixirin muistikampa eikä athlonin...ku laitan kummatki kammat kiinni ja käynnistän koneen:näyttö pimeä,kone tekee tällasta ääntä:"piiiiiiip"sitte kun otan jommankumman kamman pois ja buuttaan koneen uudelleen nii tulee teksti:"warning!!some changes in chipset or clock settings caused boot failure.defaults for these settings have been loaded" mitä mun pitää tehä?!?! NEUVOKA PLIIS!!!!!

• pjotr

onko muisti varmasti kunnolla paikoillaan.
      kokeile ensin vain vanhalla muistilla.
      virta pois koneesta.
      etsi emolta CLEAR CMOS.
      jumpperi siihen muutamaksi sekunniksi.
      jumpperi pois.
      käynnistä kone-mene BIOS asetuksiin.
      katso että DRAM CLOCK on SDP tai muuta se.
      talleta asetukset ja poistu BIOSISTA.
      jos kone nyt käynnistyy voit lisätä toisen muistin(virta tietysti pois koneesta)
      -jos ei toimi saattaa olla ongelmia esim. muistien yhteensopivuudessa.

• pjotr

voi myös johtua emon rajoituksista

• jokuvaan
        pjotr kirjoitti:

voi myös johtua emon rajoituksista

emo on amd:n en osaa tarkemmin sanoa... :/ siis mitkä jumpperit?? sori mut en oikein ymmärrä yhtään mitää tietokoneen "elimistöstä" :(

• pjotr
        jokuvaan kirjoitti:

emo on amd:n en osaa tarkemmin sanoa... :/ siis mitkä jumpperit?? sori mut en oikein ymmärrä yhtään mitää tietokoneen "elimistöstä" :(

laita se vanha kampa sille paikalle missä se alunperikin oli.katso että on kunnolla kiinni.
        jos onnistuu voit yrittää lisätä toisen muistikamman.tietysti koneesta virta pois kun osia vaihdellaan.parempi sitten varmaan ettei mene enempää räpläämään jos ei homma ole hanskassa.mahdollisesti joku(osaavampi) tuttu katsomaan konetta ei tuon takia huoltoon ehkä kannata viedä

• jokuvaan
        pjotr kirjoitti:

laita se vanha kampa sille paikalle missä se alunperikin oli.katso että on kunnolla kiinni.
        jos onnistuu voit yrittää lisätä toisen muistikamman.tietysti koneesta virta pois kun osia vaihdellaan.parempi sitten varmaan ettei mene enempää räpläämään jos ei homma ole hanskassa.mahdollisesti joku(osaavampi) tuttu katsomaan konetta ei tuon takia huoltoon ehkä kannata viedä

nyt se on se alkuperäinen siinä missä olikin alunperin ja uus viereisessä paikassa.sanoin kaverille et tulis kattoo ku se ymmärtää enempi näitte juttujen päälle.mut kiitos avusta pjotr :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      78
      4709
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2043
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1742
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      174
      1353
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1221
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      16
      927
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      273
      904
    Aihe