asensin muistin...

jokuvaan

mul oli ennestään koneessa 512 megaa muistia,2 paikkaa vapaana.ostin nyt toiset 512 lisää muistia,saman tyyppistä mut eri merkkistä(toinen athlon,niin siinä ainaki lukee ja toinen kingston)muisti on pc3200 pin dimm tyyppistä,400 mhz.luin engl. kieliset asennusohjeet ja siinä sanotaan et ku oot asentanu sen nii pitäis seurata windowsin antamia ohjeita mut en mä mitää ohjeita saa.kone käynnistyy ihan tavallisesti.muistin laitoin ihan oikein päin,niin päin ku oli se alk.peräinenki kortti.onko se ny asennettu oikein vai mitä?

6

1275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan

      kädet rakoilla oon kokeillu muisteja....se alkuperänen oli muute elixirin muistikampa eikä athlonin...ku laitan kummatki kammat kiinni ja käynnistän koneen:näyttö pimeä,kone tekee tällasta ääntä:"piiiiiiip"sitte kun otan jommankumman kamman pois ja buuttaan koneen uudelleen nii tulee teksti:"warning!!some changes in chipset or clock settings caused boot failure.defaults for these settings have been loaded" mitä mun pitää tehä?!?! NEUVOKA PLIIS!!!!!

    • pjotr

      onko muisti varmasti kunnolla paikoillaan.
      kokeile ensin vain vanhalla muistilla.
      virta pois koneesta.
      etsi emolta CLEAR CMOS.
      jumpperi siihen muutamaksi sekunniksi.
      jumpperi pois.
      käynnistä kone-mene BIOS asetuksiin.
      katso että DRAM CLOCK on SDP tai muuta se.
      talleta asetukset ja poistu BIOSISTA.
      jos kone nyt käynnistyy voit lisätä toisen muistin(virta tietysti pois koneesta)
      -jos ei toimi saattaa olla ongelmia esim. muistien yhteensopivuudessa.

      • pjotr

        voi myös johtua emon rajoituksista


      • jokuvaan
        pjotr kirjoitti:

        voi myös johtua emon rajoituksista

        emo on amd:n en osaa tarkemmin sanoa... :/ siis mitkä jumpperit?? sori mut en oikein ymmärrä yhtään mitää tietokoneen "elimistöstä" :(


      • pjotr
        jokuvaan kirjoitti:

        emo on amd:n en osaa tarkemmin sanoa... :/ siis mitkä jumpperit?? sori mut en oikein ymmärrä yhtään mitää tietokoneen "elimistöstä" :(

        laita se vanha kampa sille paikalle missä se alunperikin oli.katso että on kunnolla kiinni.
        jos onnistuu voit yrittää lisätä toisen muistikamman.tietysti koneesta virta pois kun osia vaihdellaan.parempi sitten varmaan ettei mene enempää räpläämään jos ei homma ole hanskassa.mahdollisesti joku(osaavampi) tuttu katsomaan konetta ei tuon takia huoltoon ehkä kannata viedä


      • jokuvaan
        pjotr kirjoitti:

        laita se vanha kampa sille paikalle missä se alunperikin oli.katso että on kunnolla kiinni.
        jos onnistuu voit yrittää lisätä toisen muistikamman.tietysti koneesta virta pois kun osia vaihdellaan.parempi sitten varmaan ettei mene enempää räpläämään jos ei homma ole hanskassa.mahdollisesti joku(osaavampi) tuttu katsomaan konetta ei tuon takia huoltoon ehkä kannata viedä

        nyt se on se alkuperäinen siinä missä olikin alunperin ja uus viereisessä paikassa.sanoin kaverille et tulis kattoo ku se ymmärtää enempi näitte juttujen päälle.mut kiitos avusta pjotr :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe