Oonko mä mokannut vai olisiko pitänyt tehä toisin?

OngelmaKaverista

Joo moi, oon kyllästynyt yhteen mun kaverin käyttäytymiseen. Mutta en siltikään pääse irti niistä ajatuksista, mitä olen kokenut hänen kanssaan. Oon ollut hyvin pitkäaikainen kaveri hänelle jo niikun yli 8 vuotta. Ja vasta tänä vuonna heti uuden vuoden jälkeen alkoi sellainen niin sanottu "ei haluamisen olo"-hänellä. Huomasin sen vasta muutamien kertojen jälkeen. Hän asuu kauempana ku mä, ja tulee välillä katsomaan hänen biologista äitiään tänne kaupunkiin missä myös asun. Mulla ei oo ollut hänen kanssaan mtn pitkäkestosi riitoi melkeimpä laisinkaan, mutta on ollut muutami vastoinkäymisiä mielipiteisiin liittyen. Mitä tulee hänen käymisiin tänne, missä asun niin olen häntä kutsunut useampaan kertaan ulos esim. kahville, leffaan, muutevaa ulos jne. Mutta aina hän on valmis paneutumaan "ehkä"-sanan käyttämiseen. Argh! Ärsyttää, kun ei sano suoraan haluaako vai eikö. Ja aina kun hän sanoo vastaukseksi "ehkä" niin pyrin aina kysymään, että voitko laittaa sitten itse viestiä kun tiedät että voikko vai etkö voi. No, mä en kuule kaveriltani mtn ilman että ite kysyn samat kysymykset uudelleen jonkun muutamien tuntien jälkeen. Ja hän on valmiina vastaamaan jonkun tekopyhä selityksen, että "läksyt pitäs tehä" tai "siivota pitäs" tai "mult akku loppu" tai "tubettajii tulos johoki pakko mennä kattoo" tai "joo äidin kaa sovittii tos et mentäs uimaa". Ja mua sit ottaa niin päähän kun hän ei ilmoita tekemisistään. Ja tällaista se on ollut koko tämän Tammikuusta-Toukokuuhun tänä vuonna. Kun mua alko hermostuttaa hänen käyttäytyminen mun pyyntöihin nähden niin laitoin hänelle pitkän valitus viestin, jossa kerroin miltä musta tuntuu tää touhu, miten huomiointi näkyy, miksi käyttäytyy noin ja ottaa päähä. Kulutan suurimman osan päivästä vaan siihen, että tuleetkos vai ekkö tule odotellen vastauksia. No, hän aluksi tämän kuitenkin vaan katsoi ja oli vastaamatta. Seuraavana päivänä hän laittoi mulle viestiä ihan normaalisti niikun "moi ja huomenta", ja mä vastasin saman hänelle. Sitten kysyin taas, että "tuukko ulos ny, ku sul näyttää olleen aikaa ja sanoit tos mystores, et sul on ny tylsää" ja heti tää siinä hävis kuin pieru saharaan. Soitin hänelle pari kertaa, mutta ei vastannut. Ja vasta muutaman tunnin kuluttua, hän laittoi "oli pakko olla yhen toisen kans ja akku loppu" ja sit mä kilahdin vihaisesti tälle, että oonks se lukenu sitä mun pitkää lähettämää viestiä niin hän sit ihan vaa kysy " mikä viesti?" ja mä siinä sit olin vaa silmät pyöreenä, tunne oli kuin joku olisi paskonu kuraa silmille. Halusin jotenkin siinä sit huutaa tälle että onks se iha sokee, ku ei ees huomioi mua! Ja tähä mä sit iskin rage viestin, että sul ei khyl kaikki oo oko. Ja tää sit vaa kysy että haluukko että estän sut, jos sua niin paljon ärsyttää ja mä en sit sanonu tähä mtn tai no en edes ehtiny sanoo mtn ku se oli jo lätkässy sen eston.

Ja nyt täs mä miestin kokoajan soittasko tälle ja puhuis asiat halki vai olisko soittamatta, ku on käyttäytyny mua kohtaan niin ikävästi..? Mitä mieltä te ootte? Onko järkeä sopia tällaisen kaverin kanssa, jonka kanssa olen ollut tosi pitkäaikainen kaveri? Kertokaa te, ku en osaa ajatella yksin tätä asiaa (: Kiitos jo etukäteen, jos osaat sanoa jtn tähä.

3

1581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedänmilttuntuu

      Mun mp on että sun kaverilla on kaikkea muuta ajateltavissa kuin sä. Se ei huomioi sun viestejä, ei puhu sulle, eikä kerro todellisia syitä minkä takia ei voi olla sun kanssa. Harmi, että sul menee huonosti.. :( Mä sun tapauksessa soittaisin sille, jos käyttäytyminen on samanlaista niin jätä se. Kaikki ei aina pysy sellaisen neuvon haluan sanoa.

    • stalkkerivaimikä

      Yksipuolisesti et voi sopia, joten anna olla. Hän ei selvästikään halua nyt olla kanssasi tekemisissä. Jos kaikki on mennyt kuvaamallasi tavalla, kuulostat kyllä hieman ahdistavalta tyypiltä, enkä sinänsä ihmettele, että joku haluaa ottaa sinuun etäisyyttä. Tokihan se voi johtua muustakin hänen henkilökohtaisessa elämässään, miksi juuri nyt sinun kanssasi ei jaksa olla. Ehkä olisi syytä antaa vähän aikaa tälle kaverille ja sillekin, että omat tunteesi eivät käy noin kuumana.

    • Ystävälläsi on todennäköisesti elämässään nyt sellainen tilanne josta ei halua/kykene puhua. Ja on ehkä tästä syystä etäinen. Muista kuitenkin ettei vika ole sinussa.

      Terkuin,
      Mari Kalajoen Rovastikunnan nettisaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe