Vanhempain huoneet keskustelut .

Kovin on "köyhät jutut jos ei ole muuta kuin arvailla kuka on kukin ja mitä kirjoitti. Missä on Viisaat vanhemmat ja aikuiset ihmiset?
Ilmianna
Jaa

9 Vastausta

Mikä on viisaus kun kerran kenelläkään ei ole varmaa tietoa siitä miten seuraava valinta vaikuttaa tulevaan ?

Viisaus = tietämättömyys ?
Älykkyys = ei ole olemassa

Vastaväitteet kiitos !

T
Umpi narsisti altruisti
Ilmianna
Jaa
Viisauden määritelmiä, osittain netistä poimittuna:

Tietämys tai oppi, järkevyys tai ymmärrys käytännön tilanteessa. Filosofia = viisauden rakastaminen. "Viisaus ei ole ainoa hyvän elämän tunnusmerkki" -Aristoteles (384-322 eaa.)

Viisaus ja älykkyys ovat kaksi eri asiaa. Viisauden voi saavuttaa vain elämällä ja oppimalla elämän kautta. Viisas oppii virheistään ja kasvaa ihmisenä, älykäs jää virheidensä vangiksi ja tuntee epäonnistuneensa. Viisaus on rikkautta, jota toivoisin saavuttavani. Älykäs voi olla kuka vaan.

Ab imo pectore: Animal bipes implume
Ilmianna
Jaa
Kirjotin pitkän jutun tähän, mutta otin sen pois koska ymmärsin olevani älykkö eikä viisas.
Perhana sentään...

Oppia virheistä ?

Entä jos on vammainen niinku mä, eikä osaa keskittyä juuri mihinkään paitsi maniassa ?
Tai hullu niinku mä, eikä ikin tiiä mitä seuraavaks tekee paitsi maniassa ?

Tuuripeliä koko homma !

Vastaväitteitä kiitos !

Yt
Umpi narsisti altruisti
Ilmianna
Jaa
Toivottavasti ikinä siis ei ikinä tulisi itselle noin köyhää keskustelutasoa mikä liikkuu ainoastaan kukkien ja ruuan välissä ai niin kissat ja koirat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Jos ei olen paljon muuta elämää kuin chat , ei osaa muusta keskustella kuin mitä tekee kotona. Minua ei kiinnosta toisten elämä eikä mitä kukin tekee. Aika suppeaksi on todella mennyt jutut, joten en siellä aikaani kuluta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
kesässä kirjoitti:
Jos ei olen paljon muuta elämää kuin chat , ei osaa muusta keskustella kuin mitä tekee kotona. Minua ei kiinnosta toisten elämä eikä mitä kukin tekee. Aika suppeaksi on todella mennyt jutut, joten en siellä aikaani kuluta
Erästä joka omistaa miljoonan arvosen mökin meren rannassa ei kiinnosta kuin omat jutut. Hän on jopa sen itse kertonut. Kertoo paljon ihmisestä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten sen nyt laittais viisaasti tai älykkäästi tähän ?
Ilmianna
Jaa
Jotain ultra positiivista...
Sitä varmaan ollaa sisimmissään...
Mutta ! Elämä on ? Neutraali hyvä tai paha ?

Yt
Umpi kiinni 24 palstoilla
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Mullan alla mullan alla
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vanhempain huoneet keskustelut .

Kovin on "köyhät jutut jos ei ole muuta kuin arvailla kuka on kukin ja mitä kirjoitti. Missä on Viisaat vanhemmat ja aikuiset ihmiset?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta