Kiitos Ei - hakeudu hoitoon ihan itsesi vuoksi

KiitosJoo

Luin viestejä täältä ja huomasin, että nimimerkki KiitosEi käy jatkuvaa vuoropuhelua itsensä kanssa, ja hänellä on monta eri persoonaa. Hän vastaa omiin viesteihinsä toisena ihmisenä. Jos katsotte tarkkaan, huomaaatte erään seikan joka paljastaa hänen kirjoituksissaan asian. Hän itse ei ole sitä tajunnut.

Tätä hän on jatkanut vuosikausia. Ilmeisesti hänelle jon jäänyt trauma siitä, että hänen vanhemmillaan ei ollut varaa lähettää häntä vaihtoon ja siitä on muodostunut pakkomielle.

Olen pahoillani siitä, että sulla viiraa niin pahasti päästä eikä lääkkeet auta.

17

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkomielle

      Mä olen miettinyt ihan samaa. Välillä käyn täällä katsomassa että kuinka kauan hän jaksaa, ja jaksaahan hän näköjään. Pakkomielteestä on tullut ilmeisesti sairaalloinen. Miten upeaa olisi, jos hän kääntäisi tuon energiansa johonkin, josta on oikeasti apua. Keräisi vaikka rahaa syöpätutkimukselle tai menisi tapaamaan jotain vanhusta ja auttamaan tätä.

    • Hommathoitoon

      Palaan kurkkaamaan näitä kirjoituksia. Surullisista että täällä vieläkin jotkut jaksavat mollata kirjoittajia. Monia asioita voi tehdä yhtä aikaa ja energiaa voi kyllä riittää useampaan asiaan. Tuskin kukaan näillä palstoilla ympäri vuorokaudet tai koko ajan roikkuu. Hyvää kesän jatkoa myös teille kirjoittajien mollaajille!

    • Hipheijahurraa

      Sairas yksilöhän tuo on, itse tehtailee päivät pitkät kirjoituksia ja vastailee itselleen. Vaikeaa on edes ymmärtää että mitä on täytynyt tapahtua, jotta jostakin asiasta hän on saanut kehitettyä noin valtavan pakkomielteen. Hän ei ilmeisesti tajua yhtään sitä, että mitä enemmän hän kirjoittaa, sitä vähemmän porukka uskoo. Yksi, kaksi mollaavaa kirjoitusta silloin tällöin vaikuttaa aidommalta kuin tämä hänen harjoittamansa spämmäys. Sillä hän on menettänyt sen pienenkin uskottavuuden.

      Lisäksi hän ei selvästikään huomaa omia maneereitaan kirjoittamisessa, mikä paljastaa kaikki mollauskirjoitukset yhden ja saman henkilön kynästä tulleeksi.

      Kyllä avohoito on mennyt Suomessa liian pitkällä. Aivan liian sairaita pidetään kotona sairaudentunnottomina, vaikka he kuuluisivat osastolle lepäämään.

      • Karmagotyou

        Rauhoituhan nyt taas Mira Silvonen (sts:n entinen ”maajohtaja”) ja muut ”maajohtajat” ja nuorten kaltoinkohtelijat. Tekosistaan katos joutuu vastaamaan joskus. Eikö sulle Mira enää ole löytynyt uutta työpaikkaa?


      • Eiole
        Karmagotyou kirjoitti:

        Rauhoituhan nyt taas Mira Silvonen (sts:n entinen ”maajohtaja”) ja muut ”maajohtajat” ja nuorten kaltoinkohtelijat. Tekosistaan katos joutuu vastaamaan joskus. Eikö sulle Mira enää ole löytynyt uutta työpaikkaa?

        Kyllä sä olet huonossa kunnossa. Ihan oikeasti, itsesi takia, mene lääkäriin ja ota ne määrätyt lääkkeet. Jos haluaisit oikeasti vaikuttaa johonkin, toi sun tapas on huonoin mahdollinen. Nyt sä vaan leimaudut pähkähulluks, eikä kukaan ota enää ainuttakaan sun kirjoitusta todedta.


      • Kantrimänitzeri
        Karmagotyou kirjoitti:

        Rauhoituhan nyt taas Mira Silvonen (sts:n entinen ”maajohtaja”) ja muut ”maajohtajat” ja nuorten kaltoinkohtelijat. Tekosistaan katos joutuu vastaamaan joskus. Eikö sulle Mira enää ole löytynyt uutta työpaikkaa?

        Harmi, mikä menetys jos ei voi enää käyttää Manager -titteliä!


      • Vaihtariksi
        Karmagotyou kirjoitti:

        Rauhoituhan nyt taas Mira Silvonen (sts:n entinen ”maajohtaja”) ja muut ”maajohtajat” ja nuorten kaltoinkohtelijat. Tekosistaan katos joutuu vastaamaan joskus. Eikö sulle Mira enää ole löytynyt uutta työpaikkaa?

        Minä ja vanhempani ollaan suunnittelemassa vaihtovuotta. Olen lukenut tätä palstaa jo ennen kun kävin tapaamassa kahta eri järjestöjä exploriusta ja afs. Sain järjestöistä luotettavan kuvan. Ihmetyttää miten täällä kirjoitetaan niin halveksuen noita järjestöjä. Kuulostaa melko henkilökohtaiselta. Vaihto oppilaana olleet tuovat kansainvälisyyttä Suomeen. Sitä tarvitaan kyllä tulevaisuudessa. Itse olen viime aikoina etsinyt vaihtarien kokemuksia niiden omien some kanavien kautta.


    • Hommathoitoon

      Hiphejahurraa, sorry, kyllä näillä palstoilla on ollut ja on monia kirjoittajia. Ja kyllä kirjoituksiin voi uskoa koska suurin osa meistä ihan omista ja omien lapsien kokemuksista on kertonut. Itse olen kirjoittanut nyt omalla nimellä eräillä muilla sivuilla ja saanut palautetta. En usko kukaan itsensä kanssa keskustelee.

    • Partners_In_Crime

      Sulta, joka käsket hakeutumaan hoitoon, kysyisin mitä merkitystä on kirjoittajien lukumäärällä? Eikö asiasisältö ole merkityksellisintä? Jos totuuden kertominen vaihtaritoiminnasta saa sinut noin pois tolaltaan, taidat itse olla niiden nappien tarpeessa!
      Mitä mieltä muuten olet näiden ruotsalaispuljujen romahtamisesta, mikä siihen johti?

      • Hoitoaontarjolla

        Sun pakkomielle on todella huolestuttava! Itse työni puolesta olen tekemisissä monenlaisten mieleltään sairastuneitten kanssa, ja sä kuulut kyllä tän pakkomielteen osalta pahimpaan sakkiin. Pahinta on se, että näiltä ihmisiltä puuttuu itseltään useimmiten kokonaan sairaudentunto, rs. eivät ymmärrä itse trvitsevansa apua. Luin näitä juttuja pidemmälle, ja tämä pakkomielle on ilmeisesti vallinnut jo vuosia. Harmittaa, että jonkun elämä menee noin totaalisesti hukkaan.


      • Asiaeimuuksinuutu

        Asiasisältö menettää täysin merkityksetöntä, kun jankuttamisesta tulee pakkomielteistä. Se kääntyy tosi nopeasti itseään vastaan. Vähän niin kuin pakkomielteisten hamstraajien tapauksessa: asianomainen itse ajattelee vain keräävänsä ja säilyttävänsä tärkeitä tavaroita, kun taas muut näkevät vakavan mielenterveyden häiriön.

        Toivottavasti sulla ei ole lapsia ja perhettä. Lapset ansaitsee terveet vanhemmat.


      • VaihtaribisnesOnSairasta

        Turhaan kannat huolta palstalle kirjoittaneiden henkilöiden terveydestä. Tunnen useammankin vaihtaritoimintaan perehtyneen, joka on jakanut tietoa tälläkin foorumilla. Heillä, kuten itsellänikin on hyvin voiva perhe ja antoisa työ.
        Vaihto-ohjelmia ja muita kielimatkoja järjestävien yritysten ja ”mänitzereiden” toiminta on se, josta kannattaisi sinunkin olla huolissaan!
        Koet faktojen esiin tuomisen jankuttamisena.. Mahdatkohan lainkaan pohtia, miksi vaihtarijärjestöjen toiminta jatkuu vuodesta toiseen yhtä ala-arvoisena ja moraalittomana?! Toisin sanoen, miksi he antavat aihetta tähän jankuttamiseen??
        Siivotkaa toimintaperiaatteenne ja ajatelkaa enemmän nuorten hyvinvointia kuin rahaa, niin jankuttaminenkin laantuu!


    • Jepjepjoo

      Ilmeisesti sulla on vielä jakomielitautikin, kun esiinnyt useana ihmisenä.

      Sä oot selvästikin jo avun ulkopuolella.

      • Hereisthetruth

        Huomaatkohan itse lainkaan omaa jankuttamistasi? Ottaisit osaa palstan keskusteluun vaihto-oppilastoiminnasta sen sijaan että häiriköit palstalla arvostelemassa muita kirjoittajia!
        Aihealue selvästi kiinnostaa, kun täällä roikut. Ärsyyntymisesi taas selittyy sillä, että olet mukana tässä siivottomassa bisneksessä, kun et kestä faktoja!


      • Hipjahop
        Hereisthetruth kirjoitti:

        Huomaatkohan itse lainkaan omaa jankuttamistasi? Ottaisit osaa palstan keskusteluun vaihto-oppilastoiminnasta sen sijaan että häiriköit palstalla arvostelemassa muita kirjoittajia!
        Aihealue selvästi kiinnostaa, kun täällä roikut. Ärsyyntymisesi taas selittyy sillä, että olet mukana tässä siivottomassa bisneksessä, kun et kestä faktoja!

        Mä olen ollut vaihtarina 1988 ja tyttäreni on tällä hetkellä vaihtarina. Itsellä ei ole pahaa sanaa sanottavana, ei omasta vuodesta eikä tyttären alkaneesta vuodesta. Perhe toisessa maassa on vaikuttanut superihanalta ja tämän äidin kanssa olemme whatsappailleet, kun hän on halunnut tehdä tyttäreni sopeutumisen mahdollisimman helpoksi. Siellä se tyttö elää uutta arkea, käy koulua ja on saanut paljon uusia ystäviä, ihan niin kuin itse aikoinani.

        Kyllähän se harmittaa, jos omilla vanhemmilla ei ole ollut varaa kustantaa vaihtovuotta. Joillekin se ilmeisesti aiheuttaa psykoosin. Tämä paskanjauhaja täällä on selvästikin niitä tyyppejä. Katkeruus on mennyt niin syvälle, että nyt hän käyttää päivänsä täällä ja mollaa järjestöjä, koska itse ei aikanaan päässyt.


    • täysinhullua

      Vai olisiko tämä ihminen ollut joskus jossain vaihto-oppilasjärjestössä töissä ja saanut lähteä? Siltä tuntuu tuo katkera "maajohtajien" mollaaminen.

      • TäysinTotta

        Oma kokemuksesi ei valitettavasti ole koko totuus toiminnasta, eikä tee muista kirjoittajista paskanjauhajia.

        Kirjoituksesi paljastaa tietämättömyytesi vaihtaritoiminnan pimeästä puolesta. Kannattaisiko perehtyä hieman asioihin, jos aihe kiinnostaa? Saattaisi nimittäin helpottaa osallistumistasi aihealueen keskusteluun, jos ei oikein muuta irtoa kuin muiden kirjoittajien haukkumista.

        Aluksi suosittelemme tilaamaan vaikkapa kuluttajariitalautakunnasta kielimatkoja koskevat riidat. Saat valtaisan paketin postissa. Ne keissit tosin edustavat vain jäävuorenhuippua, mutta pääset hieman jyvälle siitä, miten laskelmoidusti järjestöt toimivat ja mitä kaikkea nuoret joutuvat näiden järjestöjen kynsissä kärsimään maailmalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe