Mobiilinetti Saksassa

matkustaja

Tarvitsisin kesäkuussa pariksi päiväksi kannettavaan nettiyhteyden, Saksassa. Mikä tuohon olisi kätevin ratkaisu? Tarkoitan lähinnä SIMmiä siihen läppäriin, en oman puhelimen käyttämistä.

21

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsaah

      Paikallinen prepaid.

      Sulla on 4g yhteys läppärissä?

      • Paikallinen prepaid on se ainoa vaihtoehto.
        Joskin pienenä varoituksena, yleensä joudut aktivoimaan ne ensiksi netissä jollain randomilla osoitteella (voit laittaa esim. hotelli tjsp) johon ne myöhemmin lähettäisi sulle kirjeen että voit virallisesti rekisteröidä numeron omaksesi.


      • matkustaja

        Dell Wireless 5570 HSPA (42Mbps) Mobile Broadband Card
        Löytyy joku erillinenkin modeemi.


      • joopajoooo

        Soneralla ja Elisalla toimii nepa saksassakin.


    • rottenpotatoes
    • Ettei vain löytyisi kämpästäs siellä wifiä. Niitä kun on lähes kaikkialla aika yleisesti. Vähintään jokaisessa hotellissa on, ja isossa osassa julkisia paikkoja ja ravintoloita. Ainakaan Virossa ei ole puutetta yhteydestä lähes missään.

      Euroopan deekumaita varten mulla on mukana rasia, jonka nimi on Huawei MobileWifi. Siihen kun ostaa tarvittaessa paikan päältä simmin, niin verkko toimii koko seurueella.

      • wifi-hakkerien-herkkua

        "Ettei vain löytyisi kämpästäs siellä wifiä. Niitä kun on lähes kaikkialla aika yleisesti. "

        Tuossa tapauksessa tulisi olla vähintäänkin hyvä VPN käyössä, muutoin aivan liikaa riskiä tietoturvalleen.


      • matkustaja

        Hotellissa on kyllä langaton verkko, eikä tietoturva ei ole ongelma kun tuo läppäri on lapsen viihdekäyttöön.


      • matkustaja
        matkustaja kirjoitti:

        Hotellissa on kyllä langaton verkko, eikä tietoturva ei ole ongelma kun tuo läppäri on lapsen viihdekäyttöön.

        ...siis hotellissa vain nukumme ja muuten olemme muissa paikoissa ja sen on ongelma, mutta netissähän nuo pennut viihtyvät.


      • nettiä_töllötettiin
        matkustaja kirjoitti:

        ...siis hotellissa vain nukumme ja muuten olemme muissa paikoissa ja sen on ongelma, mutta netissähän nuo pennut viihtyvät.

        Eikö nyt pennut voisi olla pari pv ilman nettiäkin?
        Mitä muuten jää pennuille ulkomaanmatkasta muistoksi?
        Hotellissa töllötettiin nettiä...


      • matkustaja
        nettiä_töllötettiin kirjoitti:

        Eikö nyt pennut voisi olla pari pv ilman nettiäkin?
        Mitä muuten jää pennuille ulkomaanmatkasta muistoksi?
        Hotellissa töllötettiin nettiä...

        Nyt asia on kyllä aivan sivuraiteilla ja minulla on hyvä syy toimia niin kuin aion. Työmatkasta kysymys ja tällä kertaa käytännön pakko mennä ja ottaa lapsi mukaan.


      • tenava-ryöstetään
        matkustaja kirjoitti:

        Nyt asia on kyllä aivan sivuraiteilla ja minulla on hyvä syy toimia niin kuin aion. Työmatkasta kysymys ja tällä kertaa käytännön pakko mennä ja ottaa lapsi mukaan.

        Jätät alaikäisen yksinään hotelliin, netti lapsenvahtina?
        Mitäs jos tenava ryöstetään prostituutioon sieltä hotellista?

        Saksassa ei olisi mikään ihme.


      • matkustaja
        tenava-ryöstetään kirjoitti:

        Jätät alaikäisen yksinään hotelliin, netti lapsenvahtina?
        Mitäs jos tenava ryöstetään prostituutioon sieltä hotellista?

        Saksassa ei olisi mikään ihme.

        Onko sinulla vähän pitkät tulpanjohdot kun ei oikein meinaa sytyttää. Kuten jo kerroin niin hotellissa on netti, mutta kun en halua, enkä jätä, häntä hotelliin. Sivuraiteilla ollaan taas...


      • Hortoilija
        matkustaja kirjoitti:

        Onko sinulla vähän pitkät tulpanjohdot kun ei oikein meinaa sytyttää. Kuten jo kerroin niin hotellissa on netti, mutta kun en halua, enkä jätä, häntä hotelliin. Sivuraiteilla ollaan taas...

        Noitahan on aina, jotka pyrkivät neuvomaan toisia tarpeettomasti. Niistä ei pääse eroon enempää kuin kesällä kärpäsistä.

        Tuota Huawei MobileWifi-rasiaa tai vastaavaa uskallan suositella. Siinä on sisällä akku, jota voi ladata tarpeen mukaan, ja siitä on paljon iloa, esim liikkuessa oudossa kaupungissa, kun on oma netti taskussa.


      • wifi-hakkerien-herkkua
        matkustaja kirjoitti:

        Hotellissa on kyllä langaton verkko, eikä tietoturva ei ole ongelma kun tuo läppäri on lapsen viihdekäyttöön.

        Siis sinua ei haittaa se, että lapsesi kone on suuressa riskissä saastua haitta- troija -ja vakoilohjelmilla ja ties kuka pevo voi seurata kaikkea mitä lapsesi koneellaan tekee?

        Asenna siihen edes selain johon saa VPN:n lisäpalikkana, joka on pienmpi riski kuin ilman VPN:ää. Ilmeisesti mm. Firefoxiin sellaisen saa.


      • matkustaja
        Hortoilija kirjoitti:

        Noitahan on aina, jotka pyrkivät neuvomaan toisia tarpeettomasti. Niistä ei pääse eroon enempää kuin kesällä kärpäsistä.

        Tuota Huawei MobileWifi-rasiaa tai vastaavaa uskallan suositella. Siinä on sisällä akku, jota voi ladata tarpeen mukaan, ja siitä on paljon iloa, esim liikkuessa oudossa kaupungissa, kun on oma netti taskussa.

        e5577 minulla on kaapissa, mutta pitää koekäyttää, toivottavasti akku on ok. Onhan siinä tytön läppärissä ainakin 3G -modeemi, ehkä 4G. Varavirtalähde tietenkin hyvä olla.

        Pitää käydä paikallisissa operaattorien myymälöissä kyselemässä. Parempi olisi jos voisi heti testata systeemit.


      • matkustaja
        wifi-hakkerien-herkkua kirjoitti:

        Siis sinua ei haittaa se, että lapsesi kone on suuressa riskissä saastua haitta- troija -ja vakoilohjelmilla ja ties kuka pevo voi seurata kaikkea mitä lapsesi koneellaan tekee?

        Asenna siihen edes selain johon saa VPN:n lisäpalikkana, joka on pienmpi riski kuin ilman VPN:ää. Ilmeisesti mm. Firefoxiin sellaisen saa.

        Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. Meillä on tosin useita kannettavia ja yhtä kevyttä on tavattu pitää matkassa mukana, sille voi välillä tehdä järjestelmänpalauksen, koska siinä ei mitään tärkeää tietoa ole.


      • wifi-hakkerien-herkkua
        matkustaja kirjoitti:

        Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. Meillä on tosin useita kannettavia ja yhtä kevyttä on tavattu pitää matkassa mukana, sille voi välillä tehdä järjestelmänpalauksen, koska siinä ei mitään tärkeää tietoa ole.

        "Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. "

        No eipä yksityisyys ja toietoturva sitten vaikuta niin kovin suuresti huolestuttavan.

        Lopetan omalta osaltani tähän.


      • vpn-kauppias-hiljaa
        wifi-hakkerien-herkkua kirjoitti:

        "Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. "

        No eipä yksityisyys ja toietoturva sitten vaikuta niin kovin suuresti huolestuttavan.

        Lopetan omalta osaltani tähän.

        VPN-kauppias siellä ärisee. Ei julkista Internetiä voi pitää luotettavana millään tavalla muutenkaan, siksihän kirjautumisia yms. sisältävissä sivustoissa ja palveluissa tavataan nykyisin käyttää SSL:ää joka tapauksessa.


      • wifi-hakkerien-herkkua
        vpn-kauppias-hiljaa kirjoitti:

        VPN-kauppias siellä ärisee. Ei julkista Internetiä voi pitää luotettavana millään tavalla muutenkaan, siksihän kirjautumisia yms. sisältävissä sivustoissa ja palveluissa tavataan nykyisin käyttää SSL:ää joka tapauksessa.

        Puurot ja vellit vain provoillakseen sekoittavalle hieman fakta-infoa itse asiasta, josta tässä nyt on kyse, eli avoimista wifi-verkoista.

        "Digitreenit: Avoin wifi houkuttelee – älä unohda vaaroja"

        - https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/08/digitreenit-avoin-wifi-houkuttelee-ala-unohda-vaaroja

        Eli, läpi kiinni kun vain provoiluun vietti vie.


      • mediamaksu-hyötykäytössä
        wifi-hakkerien-herkkua kirjoitti:

        Puurot ja vellit vain provoillakseen sekoittavalle hieman fakta-infoa itse asiasta, josta tässä nyt on kyse, eli avoimista wifi-verkoista.

        "Digitreenit: Avoin wifi houkuttelee – älä unohda vaaroja"

        - https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/08/digitreenit-avoin-wifi-houkuttelee-ala-unohda-vaaroja

        Eli, läpi kiinni kun vain provoiluun vietti vie.

        Jaahas, lisää VPN-mainoksia, tällä kertaa julkisin varoin.

        "Muut saman avoimen verkon käyttäjät voivat saada selville esimerkiksi salasanat tai käyttäjätunnukset. Verkkorikollinen käyttää tähän ohjelmaa, joka nappaa dataliikenteen ja muuttaa sen tekstiksi näytölleen. Urkkijalle avoin verkko on kuin noutopöytä."

        Selvänä lähetettävät salasanat alkavat nykyään onneksi olla hyvin harvinaisia poikkeuksia, ja selaimet varoittavat niistä.

        Teoriassa tietysti on mahdollista, että hyvin edistynyt hyökkääjä (suurvaltojen keskustiedustelupalvelut yms.) saattaa pitää hallussaan menetelmää jolla kyetään murtamaan SSL/TLS-salaus, mutta VPN ei ole sen vahvempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe