Mobiilinetti Saksassa

matkustaja

Tarvitsisin kesäkuussa pariksi päiväksi kannettavaan nettiyhteyden, Saksassa. Mikä tuohon olisi kätevin ratkaisu? Tarkoitan lähinnä SIMmiä siihen läppäriin, en oman puhelimen käyttämistä.

21

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsaah

      Paikallinen prepaid.

      Sulla on 4g yhteys läppärissä?

      • Paikallinen prepaid on se ainoa vaihtoehto.
        Joskin pienenä varoituksena, yleensä joudut aktivoimaan ne ensiksi netissä jollain randomilla osoitteella (voit laittaa esim. hotelli tjsp) johon ne myöhemmin lähettäisi sulle kirjeen että voit virallisesti rekisteröidä numeron omaksesi.


      • matkustaja

        Dell Wireless 5570 HSPA (42Mbps) Mobile Broadband Card
        Löytyy joku erillinenkin modeemi.


      • joopajoooo

        Soneralla ja Elisalla toimii nepa saksassakin.


    • rottenpotatoes
    • Ettei vain löytyisi kämpästäs siellä wifiä. Niitä kun on lähes kaikkialla aika yleisesti. Vähintään jokaisessa hotellissa on, ja isossa osassa julkisia paikkoja ja ravintoloita. Ainakaan Virossa ei ole puutetta yhteydestä lähes missään.

      Euroopan deekumaita varten mulla on mukana rasia, jonka nimi on Huawei MobileWifi. Siihen kun ostaa tarvittaessa paikan päältä simmin, niin verkko toimii koko seurueella.

      • wifi-hakkerien-herkkua

        "Ettei vain löytyisi kämpästäs siellä wifiä. Niitä kun on lähes kaikkialla aika yleisesti. "

        Tuossa tapauksessa tulisi olla vähintäänkin hyvä VPN käyössä, muutoin aivan liikaa riskiä tietoturvalleen.


      • matkustaja

        Hotellissa on kyllä langaton verkko, eikä tietoturva ei ole ongelma kun tuo läppäri on lapsen viihdekäyttöön.


      • matkustaja
        matkustaja kirjoitti:

        Hotellissa on kyllä langaton verkko, eikä tietoturva ei ole ongelma kun tuo läppäri on lapsen viihdekäyttöön.

        ...siis hotellissa vain nukumme ja muuten olemme muissa paikoissa ja sen on ongelma, mutta netissähän nuo pennut viihtyvät.


      • nettiä_töllötettiin
        matkustaja kirjoitti:

        ...siis hotellissa vain nukumme ja muuten olemme muissa paikoissa ja sen on ongelma, mutta netissähän nuo pennut viihtyvät.

        Eikö nyt pennut voisi olla pari pv ilman nettiäkin?
        Mitä muuten jää pennuille ulkomaanmatkasta muistoksi?
        Hotellissa töllötettiin nettiä...


      • matkustaja
        nettiä_töllötettiin kirjoitti:

        Eikö nyt pennut voisi olla pari pv ilman nettiäkin?
        Mitä muuten jää pennuille ulkomaanmatkasta muistoksi?
        Hotellissa töllötettiin nettiä...

        Nyt asia on kyllä aivan sivuraiteilla ja minulla on hyvä syy toimia niin kuin aion. Työmatkasta kysymys ja tällä kertaa käytännön pakko mennä ja ottaa lapsi mukaan.


      • tenava-ryöstetään
        matkustaja kirjoitti:

        Nyt asia on kyllä aivan sivuraiteilla ja minulla on hyvä syy toimia niin kuin aion. Työmatkasta kysymys ja tällä kertaa käytännön pakko mennä ja ottaa lapsi mukaan.

        Jätät alaikäisen yksinään hotelliin, netti lapsenvahtina?
        Mitäs jos tenava ryöstetään prostituutioon sieltä hotellista?

        Saksassa ei olisi mikään ihme.


      • matkustaja
        tenava-ryöstetään kirjoitti:

        Jätät alaikäisen yksinään hotelliin, netti lapsenvahtina?
        Mitäs jos tenava ryöstetään prostituutioon sieltä hotellista?

        Saksassa ei olisi mikään ihme.

        Onko sinulla vähän pitkät tulpanjohdot kun ei oikein meinaa sytyttää. Kuten jo kerroin niin hotellissa on netti, mutta kun en halua, enkä jätä, häntä hotelliin. Sivuraiteilla ollaan taas...


      • Hortoilija
        matkustaja kirjoitti:

        Onko sinulla vähän pitkät tulpanjohdot kun ei oikein meinaa sytyttää. Kuten jo kerroin niin hotellissa on netti, mutta kun en halua, enkä jätä, häntä hotelliin. Sivuraiteilla ollaan taas...

        Noitahan on aina, jotka pyrkivät neuvomaan toisia tarpeettomasti. Niistä ei pääse eroon enempää kuin kesällä kärpäsistä.

        Tuota Huawei MobileWifi-rasiaa tai vastaavaa uskallan suositella. Siinä on sisällä akku, jota voi ladata tarpeen mukaan, ja siitä on paljon iloa, esim liikkuessa oudossa kaupungissa, kun on oma netti taskussa.


      • wifi-hakkerien-herkkua
        matkustaja kirjoitti:

        Hotellissa on kyllä langaton verkko, eikä tietoturva ei ole ongelma kun tuo läppäri on lapsen viihdekäyttöön.

        Siis sinua ei haittaa se, että lapsesi kone on suuressa riskissä saastua haitta- troija -ja vakoilohjelmilla ja ties kuka pevo voi seurata kaikkea mitä lapsesi koneellaan tekee?

        Asenna siihen edes selain johon saa VPN:n lisäpalikkana, joka on pienmpi riski kuin ilman VPN:ää. Ilmeisesti mm. Firefoxiin sellaisen saa.


      • matkustaja
        Hortoilija kirjoitti:

        Noitahan on aina, jotka pyrkivät neuvomaan toisia tarpeettomasti. Niistä ei pääse eroon enempää kuin kesällä kärpäsistä.

        Tuota Huawei MobileWifi-rasiaa tai vastaavaa uskallan suositella. Siinä on sisällä akku, jota voi ladata tarpeen mukaan, ja siitä on paljon iloa, esim liikkuessa oudossa kaupungissa, kun on oma netti taskussa.

        e5577 minulla on kaapissa, mutta pitää koekäyttää, toivottavasti akku on ok. Onhan siinä tytön läppärissä ainakin 3G -modeemi, ehkä 4G. Varavirtalähde tietenkin hyvä olla.

        Pitää käydä paikallisissa operaattorien myymälöissä kyselemässä. Parempi olisi jos voisi heti testata systeemit.


      • matkustaja
        wifi-hakkerien-herkkua kirjoitti:

        Siis sinua ei haittaa se, että lapsesi kone on suuressa riskissä saastua haitta- troija -ja vakoilohjelmilla ja ties kuka pevo voi seurata kaikkea mitä lapsesi koneellaan tekee?

        Asenna siihen edes selain johon saa VPN:n lisäpalikkana, joka on pienmpi riski kuin ilman VPN:ää. Ilmeisesti mm. Firefoxiin sellaisen saa.

        Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. Meillä on tosin useita kannettavia ja yhtä kevyttä on tavattu pitää matkassa mukana, sille voi välillä tehdä järjestelmänpalauksen, koska siinä ei mitään tärkeää tietoa ole.


      • wifi-hakkerien-herkkua
        matkustaja kirjoitti:

        Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. Meillä on tosin useita kannettavia ja yhtä kevyttä on tavattu pitää matkassa mukana, sille voi välillä tehdä järjestelmänpalauksen, koska siinä ei mitään tärkeää tietoa ole.

        "Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. "

        No eipä yksityisyys ja toietoturva sitten vaikuta niin kovin suuresti huolestuttavan.

        Lopetan omalta osaltani tähän.


      • vpn-kauppias-hiljaa
        wifi-hakkerien-herkkua kirjoitti:

        "Juu, ei haittaa enempää kuin täällä Suomessakaan, kyllä tietoturvasta sinänsä pyritään huolehtimaan. "

        No eipä yksityisyys ja toietoturva sitten vaikuta niin kovin suuresti huolestuttavan.

        Lopetan omalta osaltani tähän.

        VPN-kauppias siellä ärisee. Ei julkista Internetiä voi pitää luotettavana millään tavalla muutenkaan, siksihän kirjautumisia yms. sisältävissä sivustoissa ja palveluissa tavataan nykyisin käyttää SSL:ää joka tapauksessa.


      • wifi-hakkerien-herkkua
        vpn-kauppias-hiljaa kirjoitti:

        VPN-kauppias siellä ärisee. Ei julkista Internetiä voi pitää luotettavana millään tavalla muutenkaan, siksihän kirjautumisia yms. sisältävissä sivustoissa ja palveluissa tavataan nykyisin käyttää SSL:ää joka tapauksessa.

        Puurot ja vellit vain provoillakseen sekoittavalle hieman fakta-infoa itse asiasta, josta tässä nyt on kyse, eli avoimista wifi-verkoista.

        "Digitreenit: Avoin wifi houkuttelee – älä unohda vaaroja"

        - https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/08/digitreenit-avoin-wifi-houkuttelee-ala-unohda-vaaroja

        Eli, läpi kiinni kun vain provoiluun vietti vie.


      • mediamaksu-hyötykäytössä
        wifi-hakkerien-herkkua kirjoitti:

        Puurot ja vellit vain provoillakseen sekoittavalle hieman fakta-infoa itse asiasta, josta tässä nyt on kyse, eli avoimista wifi-verkoista.

        "Digitreenit: Avoin wifi houkuttelee – älä unohda vaaroja"

        - https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/06/08/digitreenit-avoin-wifi-houkuttelee-ala-unohda-vaaroja

        Eli, läpi kiinni kun vain provoiluun vietti vie.

        Jaahas, lisää VPN-mainoksia, tällä kertaa julkisin varoin.

        "Muut saman avoimen verkon käyttäjät voivat saada selville esimerkiksi salasanat tai käyttäjätunnukset. Verkkorikollinen käyttää tähän ohjelmaa, joka nappaa dataliikenteen ja muuttaa sen tekstiksi näytölleen. Urkkijalle avoin verkko on kuin noutopöytä."

        Selvänä lähetettävät salasanat alkavat nykyään onneksi olla hyvin harvinaisia poikkeuksia, ja selaimet varoittavat niistä.

        Teoriassa tietysti on mahdollista, että hyvin edistynyt hyökkääjä (suurvaltojen keskustiedustelupalvelut yms.) saattaa pitää hallussaan menetelmää jolla kyetään murtamaan SSL/TLS-salaus, mutta VPN ei ole sen vahvempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe