D-vitamiini taso

Kzotdltstod

Mittautin D-vitamiinin verestä ja lukema oli 69.
Viiearvojen alapuolella, mutta lääkäri meinasi, että syö vaan edelleen sama määrä D-vitamiinia kuin aikaisemminkin.
Olen syönyt D50 joka pv.
Luulisi, että olisi parempi syödä jo enemmän, jotta saisi lukeman nousuun

6

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deeee

      Lukemasi on tyydyttävä.
      Pillereistä ei imeydy niin hyvin kuin ruoasta.
      Syö enemmän ruokaa josta saat D-vitamiinia
      ja näyttäydy auringossa, se on hyvä D-vitamiinin lähde nyt.

      • deee2

        Jep, tai kokeile eri valmistetta esim. suihketta.


    • Ripe

      D on immunosuppressantti kuten esim. kortisoni. D aiheuttaa ja ylläpitää Th1 tauteja . Siis yleisimpiä kansantauteja. Perustuu korruptoituneeseen bisnekseen. 1.25D myrkytysraja Merckin mukaan on 105 pmol/L. Itselläni mitattu yli 160 pmol/l, enkä ole ottanut Deetä ikinä.

      • nolin

        Kerro selkosuomella mikä tuo tarkoittaa ! Immunosuppressantti. TH1-taudit.


      • Rip
        nolin kirjoitti:

        Kerro selkosuomella mikä tuo tarkoittaa ! Immunosuppressantti. TH1-taudit.

        Immunosuppressantti heikentää puolustusta. Immunostimulantti vahvistaa. Th1-taudit käsite on selvää suomea. Googleta. Etsi PubMedistä.


    • JohnnyTang

      Kyllä purkki D on sellaista mitä en suosittele että sillä ihmiset tankkaavat itseään, se näyttää enemmän palliatiiviselta hoidolta kuin joltakin joka todella pitkässä juoksussa auttaa eteenpäin. Lopettakaa ihmeessä sen purkki D:n popsiminen

      Aiheesta on luettavissa esim tästä :


      http://bacteriality.com/category/vitamin-d/

      http://autoimmunityresearch.org/transcripts/AR-Albert-VitD.pdf



      Pitäkää mielessä, mitä enemmän immuuni järjestelmää tukahdutetaan, sitä vaikeampaa on elimistön taistella eri pathogeeneja vastaan, ja jos oireet tukahdutetaan, ei se tarkoita että parantumista tapahtuu. Purkki D on muotoa jolla on immunosupressiivisa vaikutuksia. En varma miten autoimmuuni taudeissa, mutta siinäkin asia on monitahoisempi ja täysin mahdollista että myös siinä purkki D on enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe