Olen epävarma miten eläkekeni lasketaan. ETK rekisteriotteessa työsuhteet A, B, C, D ja niistä kertyneet elkäkelaskelmat.
Sitten viimeisin tulo?
Yhteensovitus, jyvitys ym askarruttaa. Eli maksaako viimeinen eläkelaitos viimeisen työsuhteen mukaan eläkkeen vai tuleeko mukaan A, B, C ja D.
miten eläke lasketaan
3
336
Vastaukset
- Näinsetoimii
Toi riippuu niin monesta asiasta, iästä, missä olet työskennellyt ja milloin. Yleensä nykyään työeläke kaikkine kertymineen maksetaan yhdestä eläkelaitoksesta, eli siitä, minkä alaisuudessa olet viimeksi työskennellyt, eli jos olet viimeksi työskennellyt esim. Kunnan virassa, eläkkeen maksaja on Keva, vaikka aikaisempia työsuhteita olisi yksityiselläkin puolella. Poikkeuksiakin on, jostakin voidaan eläke maksaa erikseen, mutta se on aika harvinaista. Noi kysymäsi asiat kannattaa kysyä omasta työeläkelaitoksestasi..
- TarkistaVerkossa
https://www.tyoelake.fi/tyoelakeote/
Tuolta voit tarkistaa kertyneen eläkkeesi määrän.
"Työeläkeotteella on tiedot kaikista tähän mennessä eläkettä kartuttaneista ansioistasi. Tuleva eläkkeesi pohjautuu otteen tietoihin. Työeläkeote onkin vähän kuin veroilmoitus – tiedot kannattaa tarkistaa vuosittain. Otteelta näet kätevästi myös työhistoriasi.
Työeläkeote ei kerro tulevaa lopullista eläkettäsi. Mitä enemmän työvuosia on edessä, sitä enemmän eläkettä ehtii vielä kertyä. Jos olet jäämässä eläkkeelle lähivuosina, antaa ote suuntaa jo vahvemmin." Nämä nuoret islamistit vievät sinun leipäsi. Hyvää yötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437798
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684363
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363163Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2433068Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452706Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262665- 372433
- 412006
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807