Kysymykset tietotekniikasta kiinnostuneelle yläastelaiselle.
Tietotekniikan kaikki osapuolet ovat itseäni kiinnostanut pienestä asti. Monta vuotta oon ollut varma siitä että tulevaisuudessa olen jossakin siihen liittyvässä alassa (koodausta ja koneiden kasaamista olen harrastanut parisen vuotta).
Mutta nyt todellisuus iski, matikka ja fysiikka molemmat kaseja.
Mitä tekisitte tilanteessani? Vaihtaisitteko alatoivetta heti, vai alkaisitteko kunnolla opettelemaan?
Periaatteessa en ole ikinä matikkaa lukenut, mutta en nettikeskustelujen takia usko että läpi pääsisin pitkästä matematiikasta vaikka lukisin tunteja päivässä (muiden kokemuksien mukaan, suurin osa osannut niitä pienestä asti, ja oppiminen ei (muka) ole kaikille mahdollista)
Ja kun itse joskus lukiosta valmistun niin pääsykokeitakaan ei enää ole, joten pitää lukion alussa tietää mihin hakee sen jälkeen kurssien takia.
Niin mitä tekisitte tilanteessani? Olen ihan hukassa kun en tiedä mitä tehdä, amikseenkaan en uskalla mennä ilmapiirin ja alojen takia.
Yläasteen ja lukion matikat ja fysiikat?
2
310
Vastaukset
- Mot
Et ole huono matikassa ja fysiikassa, jos saat kaseja lukematta. Mieti, mitä saat, jos rupeat lukemaan kokeisiin ja tekemään kotitehtävät. Ei pitkä matikka ole mitään rakettitiedettä, mutta vaatii kyllä kiinnostusta ja jatkuvaa tehtävien tekemistä.
- Joutavaa_vaahtoamista
Turhaa pelottelua pitkällä matematiikalla. Aineen saa kohtuuarvosanoilla läpi, jos viitsii laskea kotitehtävät. Mutta ne tehtävät pitää laskea itse kaikkien kurssien ajan. Viime tipan yhden kurssin pänttäyksellä matematiikka menee hyvin harvan kaaliin, koska lähes jokainen kurssi pohjautuu enemmän tai vähemmän aiempiin.
Lukion jälkeiset matemaattiset opinnot sitten osoittavat, että lukion pitkäkin matematiikka on varsin triviaalia. Ja valtaosa opiskelijoista pääsee näistäkin kursseista suhteellisen helposti läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303701Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2291371Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501066Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923- 62918
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ72916Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744