Ympäristönsuojelu ja sen tuet

silkkaaahneuttavainko

Kysymys viljelijöille: eikö omaa lähi- ja kaukaisempaakin ympäristöä voi suojella ilman että siitä maksetaan massia tilille? Onko toisin sanoen siis niin, että varmastee otan ihka joka ikusen euron maksimaalisella alalla ja esim. ilman suojakaistaa olevalla rantapellolla ja työnnän ravinteet lähijärveen, jos minulle ei kerran makseta siitä etten saastuta ja rehevöitä sitä? Mitä järkeä? Onko mitään?

15

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvööjahalapoo

      Kuu-ukkeli maan ruoka osuu hyvin kuvaukseen, sademetsät myrkyllä paskaksi ja herkkua jopall.

    • OTAITSEÄSINISKASTAKIINNI

      VASTAUS ALOITTAJALLE

      KAUPUNKIEN JÄTEVESIEN KÄSITTELYSTÄ EI MAKSETA KAUPUNKILAISILLE TUKEA JA NÄIN OLLEN EI OLE MITÄÄN VELVOITTEITAKAAN SIINÄ MITÄ JÄTEVESILAITOKSELLE SAA MENNÄ JÄTETTÄ VESIEN MUKANA

      VESIOHENTEINEN MAALI ON OSTAJAN VASTUULLA KUN HÄN ON SEN KAUPASTA LUNASTANUT SILTI ISO OSA HUUHDELLAAN EDELLEEN JÄTEVESIEN MUKANA MYÖS LÄÄKKEET JA HORMOONIT YMS HUUHTOUTUVAT VASTUUTTOMASTI LAITOKSEEN

      MYÖS PESUAINEET PYYKINPESU JA HIUSTENVÄRJÄYS OVAT HUOMATTAVA ONGELMA
      EI HIUKSIA PIDÄ VÄRJÄTÄ EIKÄ PYYKKIÄ PESTÄ PESUAINEELLA MYÖS VAATEVALINNAT TULISI TEHDÄ EGOLOKISIN PERUSTEIN JA NIIDEN MATERIAALIKSI TULISI VALITA SÄKKIKANGAS

      ETTEKÖ TE KAUPUNKILAISET VOI VÄHENTÄÄ MAAPALLON JÄTEVESIKUORMAA VAIKKA ETTE SAAKKAAN SIIHEN TUKIA TE OLETTE SUURINSAASTUTTAJA KOKO MAAPALLOLLA
      MYÖS TEHTAIDEN JÄTEVESIPÄÄSTÖT OVAT TEIDÄN TOIMINTANNE SEURAUSTA

      ETTEKÖ TYÖPAIKOILLA VOISI VÄHENTÄÄ JÄTEVESIPÄÄSTÖJÄ OMALLA KUSTANNUKSELLANNE NIIN ETTÄ OSTATTE ITSE SINNE TÖIHINNE EGOLOKISIA TUOTTEITA

      PUHDISTETAAN KUKIN OMALLA SEKTORILLAMME MAAPALLOA

      NYT TILASTOT NÄYTTÄVÄT MEREN OLEVAN SAASTUNEIN JUURI KAUPUNKIEN EDUSTALLA

    • valitkaajoapinat

      Jopahan on huutanut kilpailua, nyt sitä tulee, ja siinä ei paina ympäristö, kun halutaan halapoo ja hyvöö.

      Kaksilla rattailla ei voi ajaa.

    • ravinteet

      Ei kukaan ravinteita järveen tai vesistöön työnnä, se olisi haaskausta, kalliit ravinteet halutaan tietenkin mahdollisimman tarkasti viljelykasvien käyttöön.

      • EiElämönKuunaPäivänä

        Sitäpaitsi viljelytoimet aiheuttaa kustannuksia, ja jos niistä ei saada tuloja sadon muodossa, ilmaiseksiko muut saisivat hyödyn suojelluista alueista? Meneekö aloittaja omin kustannuksia siivoamaan kaupungin puiston, ja maksaa itse myös roskien jätemaksun sekä käyttämänsä paikkakylvön siemenet ja rikkaruohotorjunta-aineet?


    • ap_

      Niin, tuskin jokipenkalta tai kotirannastaan uhalla veteen viskoo. Mutta valumien suhteen suojakaista olisi poikaa. Sadanta kun ei kysy mitä se viljelijäpoika haluaa. Maatalous on nykyisin suurin vesistöjemme ja Itämeren ravinnekuormittaja. Tästähän ei ole kahta kysymystä.

      • ipkaksi

        No kyllähän siitä on.

        Tilastot näyttävät meren olevan saastunein juuri kaupungin edustalla!

        Tästähän ei ole kahta kysymystä.


      • kukapaskookaanmeren

        Hesan edusta loistaa punaista, kun pohjanmaalla on vihreä kartta.


    • ap_

      Ihme lässyttäjiä. :) kattokkee pojat kuukkelista vaikka hakusanoilla: maatalouden ravinnekuormitus . Jemmarit paskoo Itämeren. Tämän myöntää jopa MT.

      • ipkaksi

        Valeuutinen! Ei ole olemassa tutkimusta, ainoastaan virheellisiä arvioita.


      • tutkittua

        Tuoreessa väitöskirjatutkimuksessa juuri todettiin, että yhdyskuntien ym aiheuttamia ravinnevalumia on surutta laitettu maatalouden piikkiin.


    • edesseksiin

      Mutta kun viljelijä ei kykene yhtään mihinkään ilman tukea

      • jopanunelmaa

        TDM baarihin poika sessiohot.


      • kajahtanutkannuksesta
        jopanunelmaa kirjoitti:

        TDM baarihin poika sessiohot.

        säkin tarvit tukea mansikin kanssa


    • ap_

      Mitä kustannuksia se lisää. että jättää esim. rannassa olevan peltokaistan viljelemättä? :) Päinvastoin kustannukset laskevat, kun ei mene tuotantopanoksia (työaikaa, polttoainetta, konekuluja, siemeniä, lannotteita ym.) siihen.

      Miksi aloitttajan pitäisi mennä siivoamaan kaupungit puistoja? Mitä tekemistä sillä on tämän asian kanssa? Puistoja siivoavat sitä varten palkatut työntekijät. Toki voi roskan maasta noukkia ja viedä roska-astiaan, hyvähän se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe