Kuinka kytketään digitaalinen kierroslukumittari kaksitahtiseen skootteriin (50kuutiosenttimetriä)? Skootterissa on CDI-boxi ja verkkokaupoissa näky olevan kaksi johtoisia digitaalimittareita.
Kierroslukumittari
11
1149
Vastaukset
- tieto22
toinen johto mangeettoon ja toinnen runkoon
- mihinplussajohto
https://www.sledstore.fi/tuntimittari-ja-kierroslukumittari-twenty
Tuollainen olisi käsillä. Ohjeet on englanniksi, ei tajua.
Tunnistinjohto kieputetaan puolanjohdon ympärille. Muita johtoja ei ole.
Mutta mikä asetus mittariin pitää laittaa kaksitahtisessa skootterissa näistä vaihtoehdoista?
1 pulse per 1 revolution
1 pulse per 2 revolution
2 pulse per 1 revolution
If your RPM reading is double what it should be at idle you need to select 2 pulse per 1 revolution.
- tieto22
"1 pulse per 1 revolution" = 2-tahtinen, yksi sylinterinen moottori. jossa kipinä isketään joka kierroksella
"2 pulse per 1 revolution"= 4-tahtinen, yksi sylinerinen moottori, jossa kipinä isketään joka toisella kieroksella sylinterille. (sen tyhjän tahdin takia)
"2 pulse per 1 revolution" = kaksi sylinterinen moottori, jossa mangeetto lyö kaksi kipinää vuorotellen kahdelle sylinterille
joten valitse noista. :)
jos kierrosluku näyttää 2x lukemaa valitse "2 pulse per 1 revolution" tai jotain,,- mihinplussajohto
Paljonko tuollainen kaksitahti sitten kiertää VAKIONA? En pääse kokeilemaan täysiä kierroksia, kun on sisäänajo pyttyrempan jälkeen menossa. Asetus oli ensin tuo järkeenkäypä vaihtoehto 1 pulse per 1 revolution, mutta se antoi tyhjäkäynnillä lukemiksi noin 1300 rpm. Asetuksella 2 pulse per 1 revolution se antaa puolet siitä, noin 650 rpm, joka voisi korvin kuullen olla lähempänä oikeaa.
Noin kolmenkympin vauhdissa kierrokset on tuolla asetuksella jotain 3000rpm. - tieto22
vakiona kieerokset on 2900r/min -300r/min täysillä kieroksilla...
tyhjä käynti on varmasti jotain 1500r/min .. raksuttaa mukavasti 850r/min, mutta ei sammu(mutta lähellä sitä) - mihinplussajohto
tieto22 kirjoitti:
vakiona kieerokset on 2900r/min -300r/min täysillä kieroksilla...
tyhjä käynti on varmasti jotain 1500r/min .. raksuttaa mukavasti 850r/min, mutta ei sammu(mutta lähellä sitä)Kaksitahtisen kierroksetko kaasu pohjassa noin pienet?
- tieto22
jos on rajoitettu vekotin ja ihan vakio.. ei ne kierrokset paljon nouse. paitsi jos on "nopeusmittarilla" rajoitettu versio.. sitten kyllä kiertaa kun moskiitto kiimassa. :D
- mihinplussajohto
tieto22 kirjoitti:
jos on rajoitettu vekotin ja ihan vakio.. ei ne kierrokset paljon nouse. paitsi jos on "nopeusmittarilla" rajoitettu versio.. sitten kyllä kiertaa kun moskiitto kiimassa. :D
Siitä on rajoituksia ollut poistettuna, mutta olen nitä palauttanut sen minkä poistetuksi tiedän. Variaattoriin rajoitin takaisin, alkuperäinen suutinkoko (54-56) ja uusi mäntä renkaineen ja valurautapytty vaihdettu vakiokokoa tarvikeosana. Alkuperäinen pytty oli jotain kevyempää metallia, vakiokokoa sekin. Ainut viritysviritelmä, joka jäi, on pakoputken hukkaputken (sellainen noin 10cm pilli), joka on leikattu pois ja hitsattu reikä umpeen.
Viime syksynä katkaisi männänrenkaat ajossa, nyt on ajettu yli 500 km pyttyrempan jälkeen. Tuoreöljyvoitelulisäksi bensassa on ollut hieman kakstitahtiöljyä, joka jää kohta pois.
Onko 4500 rpm "liikaa", jos sellaista kiertää täyskaasulla? - tieto22
riippuu moottorista. jos on rajoitettu variaatorista on kierroksia varmasti 4500. jos on cdi-boksilla (ilman yli "syöttöä" kiihdytys ominaisuutta) jää tuohon n.3000 kierrokseen..
yli syötön saa päälle kun vetäisee kerralla kaasun täysille (tappiin asti ranteen sijoiltaan :D)..
joten hitaasti kun nostaa kieroksia pitäisi jäädä ainakin alle 3800 kieroksen.. ei taida osat kestää jos ottaa liikkaa kierroksia liian pitkään :( - mihinplussajohto
tieto22 kirjoitti:
riippuu moottorista. jos on rajoitettu variaatorista on kierroksia varmasti 4500. jos on cdi-boksilla (ilman yli "syöttöä" kiihdytys ominaisuutta) jää tuohon n.3000 kierrokseen..
yli syötön saa päälle kun vetäisee kerralla kaasun täysille (tappiin asti ranteen sijoiltaan :D)..
joten hitaasti kun nostaa kieroksia pitäisi jäädä ainakin alle 3800 kieroksen.. ei taida osat kestää jos ottaa liikkaa kierroksia liian pitkään :(Vielä yksi (ainakin) kysymys. Tulpanjohdosta pulssit ottava johto (kiepitetty siihen puolalta tulpalle tulevaan johtoon). Voiko se aiheuttaa häiriöitä, kun se kulkee nyt siellä lopullisesti asennettuna muiden piuhojen seassa?
Aikoinaan ottivat autohuollossa aina itseasennetun jengamittarin piuhan pois. Sen yksi piuha oli rosvoliittimellä jossain johdossa kiinni. - tieto22
kunhan et kiepitä "anturi"-johtoa cdi-boksin piuhojen kanssa tai varashälyytimen johtoihin.. muuten se ei anna häiriötä tai tule mittariin häiriöitäkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1242943
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2651229- 1011221
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791041Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.631003Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12980- 30936
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku49897Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie41877- 43789