Messiaaniset Srk:t Suomessa

YksikäänLainpiirto

Onko Suomessa messiaanisia seurakuntia jossa noudatetaan Tooran lakia?
Miten näissä menetellään Tooran rikkojien kanssa?

149

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä on. En mainosta omaa seurakuntaani täällä, koska minulla on tarpeeksi vihamiehiä. Tooran rikkojista ei tarvitse välittää, koska seurakunnassa kaikki noudattavat Tooraa.

      • YksikäänLainpiirto

        Salaseurat omissa menoissaan vai mielikuvituksessaan?
        Siihen kuuluu kiemurtelu ja valheenhenki?

        Ennättääkö nettikristitty käymään "salaseurassaan" kun viihtyy 24/7 tällä palstalla?
        Vastaus tuli nytkin kahdessa minuutissa.


      • YksikäänLainpiirto kirjoitti:

        Salaseurat omissa menoissaan vai mielikuvituksessaan?
        Siihen kuuluu kiemurtelu ja valheenhenki?

        Ennättääkö nettikristitty käymään "salaseurassaan" kun viihtyy 24/7 tällä palstalla?
        Vastaus tuli nytkin kahdessa minuutissa.

        Ennättää hyvin. Kuten jokainen voi huomata, en ole täällä koskaan iltaisin tai viikonloppuisin, koska minulla on muutakin elämää. En tiedä mistä on syntynyt käsitys, että minä olisin täällä 247. Jokainen voi itse katsoa profiilistani, että kirjoitan suurimmaksi osaksi vain aamupäivisin.

        Minun seurakuntani ei ole mikään salaseura, vaan täysin julkinen seurakunta. Mutta koska tällä foorumilla on niin paljon sekopäitä, en mainosta seurakuntaani täällä. Messiaanisia seurakuntia on runsaasti Suomessa.


      • Laskuntulos

        Kristitty.net kuinka monta käskyä täytät tooran 613 käskystä?


      • viisastenkivi-

        Mt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

        Sananlaskut 9:
        7 Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen.
        8 Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun, nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net kuinka monta käskyä täytät tooran 613 käskystä?

        Kaikki 613.


      • Peto666

        Kuulut siis Saatanan synagogaan?


      • Peto666 kirjoitti:

        Kuulut siis Saatanan synagogaan?

        Raamatussa kutsutaan erästä tiettyä seurakuntaa Saatanan synagoogaksi, ei sanota, että kaikki messiaaniset seurakunnat ovat Saatanan synagooga.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki 613.

        Et siis tarvitse Jeesuksen sovitustyötä ristillä syntiesi sovitukseksi.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Et siis tarvitse Jeesuksen sovitustyötä ristillä syntiesi sovitukseksi.

        Kuka sellaista on väittänyt?


    • Aivan yhtä hyvin voi kysyä, että miten kristillisissä seurakunnissa suhtaudutaan synnin tekijöihin?

      • Tooranmukaantuomiot

        Miten teidän "mielikuvitus seurakunnassa" suhtaudutaan synnin tekijöihin?


      • Tooranmukaantuomiot kirjoitti:

        Miten teidän "mielikuvitus seurakunnassa" suhtaudutaan synnin tekijöihin?

        Se on aivan oikea lihaa ja verta oleva seurakunta. Meillä ei jaeta mitään tuomioita. Ei kuulustella ja uhkailla seurakuntalaisia niin kuin jehovat, lestadiolaiset ja helluntailaiset tekevät.


      • Gal.2
        -
        16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.



        Gal.3
        -
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
        -


        Gal.5
        1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        -



        Room.3
        -
        9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        -
        19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        -


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Gal.2
        -
        16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.



        Gal.3
        -
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
        -


        Gal.5
        1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        7. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
        8. Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
        9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        -



        Room.3
        -
        9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        -
        19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        -

        Haluaisitko hieman avata, mitä luulet että Paavali yrittää sanoa näissä jakeissa?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Haluaisitko hieman avata, mitä luulet että Paavali yrittää sanoa näissä jakeissa?

        Viittaan vastaukseeni ketjussa Toora opinkappaleet-3
        klo. 18.22!


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Viittaan vastaukseeni ketjussa Toora opinkappaleet-3
        klo. 18.22!

        Joo älä ihmeessä kerro omia ajatuksiasi, siteeraa vain suoraan jakeita.


    • Kyrie_eleison

      Miten siellä s......n synagoogassa on päästy täydelliseen lain noudattamiseen? Kristitty.net kirjoitti: "koska seurakunnassa kaikki noudattavat Tooraa" Siellä siis ei ole yhtään sapatinrikkojaa, ei yhtään joka olisi istunut saastaiselle istuimelle, ei yhtään joka olisi koskenut sianlihansyöjää.
      Kristity.net taitaa kuulua ylläpitoon...

      • Toisten syntien kyttääminen ei kuulu minun seurakuntaani.


      • HiemanHebreaa

        Ja Tora on suomeksi "opetus"...se ei ole laki. Mizvot on käskyt!


      • Laskuntulos
        HiemanHebreaa kirjoitti:

        Ja Tora on suomeksi "opetus"...se ei ole laki. Mizvot on käskyt!

        Kristitty.netin sydämessä on kuulema toora=viisi Mooseksen kirjaa ( hahhah!).


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.netin sydämessä on kuulema toora=viisi Mooseksen kirjaa ( hahhah!).

        Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33). Tämä on Jumalan sana.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Toisten syntien kyttääminen ei kuulu minun seurakuntaani.

        Miksi kyttäät helluntailaisten syntejä? Syytät meitä murhaajiksi, varkaiksi ym.
        Etkö ole lukenut Raamatusta, että "ulkopuolella olevat tuomitsee Herra".
        Kyttääminen on sairasta.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Miksi kyttäät helluntailaisten syntejä? Syytät meitä murhaajiksi, varkaiksi ym.
        Etkö ole lukenut Raamatusta, että "ulkopuolella olevat tuomitsee Herra".
        Kyttääminen on sairasta.

        En minä kyttää helluntailaisten syntejä. Mutta tiedän faktana, että helluntaiseurakunnissa kytätään toisten syntejä.


    • Kyrie_eleison

      "Toisten syntien kyttääminen ei kuulu minun seurakuntaani." Sinun jutuissasi on ristiriita. Kuitenkin kirjoitit, että kaikki noudattavat Tooraa. Olet siis ainoa jäsen tuossa seurakunnassa?

      • Meitä on monta. Suomessa on lukuisia messiaanisia seurakuntia.


      • Taitaaollamielikuvitusta

        Mitään todisteita sinulla ei ole esittää salaseurastasi messiaanisesta seurakunnasta.


      • messiaaninen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Meitä on monta. Suomessa on lukuisia messiaanisia seurakuntia.

        Minua voisi kiinnostaa oikeasti joku sellainen. Voitko mainita joitakin messiaanisia seurakuntia Etelä-Suomessa.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Meitä on monta. Suomessa on lukuisia messiaanisia seurakuntia.

        Kristitty.net on kova valehtelemaan eikä ihme sillä hänen isänsä on valheen isä.
        Heitä hän on kuulema "pilvin pimein".

        Messiaaniset miehet on helppo erottaa leikkaamattomasta parrasta ja viitan tupsuista. Kirjoitelkaapa missä olette heitä nähneet.


      • messiaaninen kirjoitti:

        Minua voisi kiinnostaa oikeasti joku sellainen. Voitko mainita joitakin messiaanisia seurakuntia Etelä-Suomessa.

        No Etelä-Suomessa ainakin http://www.israel-apu.fi/

        Muuten on pieniä sapattikokouksia ympäri maan ryhmissä joilla ei ole nettisivuja eivätkö ole millään tavalla järjestäytyneitä.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net on kova valehtelemaan eikä ihme sillä hänen isänsä on valheen isä.
        Heitä hän on kuulema "pilvin pimein".

        Messiaaniset miehet on helppo erottaa leikkaamattomasta parrasta ja viitan tupsuista. Kirjoitelkaapa missä olette heitä nähneet.

        Kaikki messiaaniset jostain syystä eivät käytä tupsuja ja ajavat partansa. Tästä on monia käytäntöjä seurakunnissa. Jostain syystä kynnys käyttää tupsuja on korkea.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki messiaaniset jostain syystä eivät käytä tupsuja ja ajavat partansa. Tästä on monia käytäntöjä seurakunnissa. Jostain syystä kynnys käyttää tupsuja on korkea.

        Hehän rikkovat tooraa. Sinun Kr.net pitää kivittää heidät!
        Ihme seurakunta, kun toiset "täyttää" lain ja toiset rikkoo lakia!!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Hehän rikkovat tooraa. Sinun Kr.net pitää kivittää heidät!
        Ihme seurakunta, kun toiset "täyttää" lain ja toiset rikkoo lakia!!

        Toisin kuin kristillisissä seurakunnissa, jossa kukaan ei tee syntiä. Missä kohtaa Toora käsketään kivittämään jos ei käytä tupsuja?


      • niinkuinsanotaan

        Kai useimmat pitävät siisteydestään kiinni ja pitävät myös huolen siitä että parta on siistiksi leikattu, jos sitä yleensä pitää. Ei kai Jumala halua palvelijoittensa olevan variksenpelättimiä!

        Ilmeisesti ihmiset leikkasivat pykäliä partaansa surun merkiksi, tai osana pakanallisia menoja.

        Kuinka moni muuten noudattaa sitä käskyä ettei saa leikata tukkaansa päälaen ympäriltä? Eiköhän niin tehdä joka parturissa. Minä ainakin olen leikkauttanut sekä päälaelta että päälaen ympäriltä. Eiköhän tuossakin ollut jotain pakanallisia menoja kyseessä!

        3.Moos.19:27. Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa.
        28. Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.

        Minä ainakin pidän huolen siitä että ajan partani joka aamu ja leikkautan tukan lyhyemmäksi sekä päälaelta että päälaen ympäriltä.
        Sitäpaitsi siitä ei ole mitään rangaistusta Toorassakaan.


      • Kylläkiinnostaapi
        Kristitty.net kirjoitti:

        No Etelä-Suomessa ainakin http://www.israel-apu.fi/

        Muuten on pieniä sapattikokouksia ympäri maan ryhmissä joilla ei ole nettisivuja eivätkö ole millään tavalla järjestäytyneitä.

        Saako niissä sapattikokouksissa kahvia ja pullaa?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Toisin kuin kristillisissä seurakunnissa, jossa kukaan ei tee syntiä. Missä kohtaa Toora käsketään kivittämään jos ei käytä tupsuja?

        Entäs parranajo?


      • Kylläkiinnostaapi kirjoitti:

        Saako niissä sapattikokouksissa kahvia ja pullaa?

        Kyllä saa.


      • Kristitty.net
        niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Kai useimmat pitävät siisteydestään kiinni ja pitävät myös huolen siitä että parta on siistiksi leikattu, jos sitä yleensä pitää. Ei kai Jumala halua palvelijoittensa olevan variksenpelättimiä!

        Ilmeisesti ihmiset leikkasivat pykäliä partaansa surun merkiksi, tai osana pakanallisia menoja.

        Kuinka moni muuten noudattaa sitä käskyä ettei saa leikata tukkaansa päälaen ympäriltä? Eiköhän niin tehdä joka parturissa. Minä ainakin olen leikkauttanut sekä päälaelta että päälaen ympäriltä. Eiköhän tuossakin ollut jotain pakanallisia menoja kyseessä!

        3.Moos.19:27. Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa.
        28. Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra.

        Minä ainakin pidän huolen siitä että ajan partani joka aamu ja leikkautan tukan lyhyemmäksi sekä päälaelta että päälaen ympäriltä.
        Sitäpaitsi siitä ei ole mitään rangaistusta Toorassakaan.

        Hetkonen, siteeraat Raamattua, jossa sanotaan suoraan, että älä leikkaa hiuksia päälaen ympäriltä äläkä turmele partasi reunaa, ja perustelet sitten ulkonäkösyillä miksi rikot tätä käskyä? Tuossa jakeessa ei sanota sanaakaan pakanallisista menoista, joista puhutaan vasta seuraavassa jakeessa. Myöskään trasvetismin harjoittamisesta ei Raamatussa määrätä mitään rangaistusta, onko se siis OK?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        No Etelä-Suomessa ainakin http://www.israel-apu.fi/

        Muuten on pieniä sapattikokouksia ympäri maan ryhmissä joilla ei ole nettisivuja eivätkö ole millään tavalla järjestäytyneitä.

        Joseph Shulamin rahan lahjoittajia. Suomi24 on hänelle hyvä lypsylehmä.


    • Laskuntulos

      150 vuotta sitten Suomessa messiaaniset olisivat kuolleet kylmyyteen. Onpa outo uskonto, kun kaikki ei voi pelastua?
      Nyt he voivat "elvistellä", kun väärä uskoiset toimittavat heille sapatiksi sähkön, jotta he voivat pitää talonsa lämpimänä ja laittaa ledi-lamppuja palamaan.

    • NETTIKRISTITYLLE

      Nettikristitty on pimeyden voimien vallan alla koska hänen "jumalansa" kieltää vastaamasta kysymykseen.

      Onko Suomessa messiaanisia seurakuntia jossa noudatetaan Tooran lakia ja missä?

      • Ympäri maan, pilvin pimein.


      • Voisinua

        Valehtelet.
        Haluan viedä ihmisiä harhaan.


      • niinkuinsanotaan

        Oletpa rehellinen. Monet muutkin haluavat viedä ihmisiä harhaan, mutta pitävät sen salassa.


    • DoctorT

      Me emme Suomessa tarvitse messiaanisia seurakuntia suomalaisille!! Messiaanisuus kuuluu juutalaisille, jotka ovat tulleet Jeesukseen uskoviksi!

      En näe tarpeelliseksi, enkä hyödylliseksi, matkia heidän menojaan. Heillä on vahva tausta heidän uskonnollisesta juurestaan johtuen, suomalaisilla ei sitä sellaisenaan ole, jote pysytään suomalaisina uskovina.

      Tämä pätee myös juutalaisten evankeliointiin, siellä ei meidän tarvitse päsmäröidä, eivätkä he sitä edes hyvällä katso. Herralta siitä ei saa bonuksia, toki evankeliumin voi tarjota, mutta antaa heidän omat uudestisyntyneensä hoitaa kasvatus ja hoito!

      • uskovainenmies

        Totta, mitähän messiaaniset juutalaiset ajattelevat siitä että pakanat yrittävät noudattaa tooraa.


      • Kristitty.net
        uskovainenmies kirjoitti:

        Totta, mitähän messiaaniset juutalaiset ajattelevat siitä että pakanat yrittävät noudattaa tooraa.

        Se on aivan yksi ja sama mitä juutalaiset ajattelevat paknoista, jotka noudattavat Tooraa.


      • KilpailevatPuljut

        On siinä sekasotkua kun 7. pv adventistit, kristitty.net ja pari pakanakristittyä yrittävät noudattaa Tooraa.
        Miksi eivät mene saman "Toorakirkon" alle? Ylpeys estää....!?


      • uskovainenmies

        Niin, se on yksi ja sama mitä kukin ajattelee, Messias tulee tuomitsemaan meidän ajatukset. Mutta olisi silti erittäin mukava ja kiinnostavaa kulla mitä juutalaiset ajattelevat pakanoista jotka noudattavat tooraa.


      • JumalanTodistaja

        uskovainenmies=kristitty.net ja adventistit ovat osoittautuneen eriseuraisiksi.

        Sananl. 18:1
        Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa.


      • JumalanTodistaja kirjoitti:

        uskovainenmies=kristitty.net ja adventistit ovat osoittautuneen eriseuraisiksi.

        Sananl. 18:1
        Eriseurainen noudattaa omia pyyteitään; kaikin neuvoin hän riitaa haastaa.

        Minulla ei ole mitään tekemistä adventistien kanssa, joten väitteesi on täysin absurdi.


      • YhteistäNäillä

        Adventistit = eriseuraisia.
        kristitty.net = eriseurainen.


      • RauhanRuhtinastaOotellen
        uskovainenmies kirjoitti:

        Totta, mitähän messiaaniset juutalaiset ajattelevat siitä että pakanat yrittävät noudattaa tooraa.

        Laki ja opetus tuleekin Israelista, Raamatun mukaan! Sieltä tuli myös Armo Jeesuksen kautta ja -sinne palaa myös JEESUS TUHANSINE PYHINEEN!


      • YhteistäNäillä kirjoitti:

        Adventistit = eriseuraisia.
        kristitty.net = eriseurainen.

        Jos adventistit ovat eriseuraisia, silloin myös luterilaiset, presbyteerit, anglikaanit, helluntailaiset, babtistit ja metodistit ovat eriseuraisia. Kun katsoo miten paljon hajontaa ja miljoonia eri seurakuntia on kristityissä, niin ei voi kuin päätellä että melkoisia eriseuraisia ovat.


    • JudePerkele.666

      Mitä teette poisleikatuille esinahoille?

      • BeteAvon

        Joku syöttää ne sulle, antisemiitti!


    • tosiaankin

      Kuten "niinkuinsanotaan" aikaisemmin kirjoitti. monet rituaalit ja merkit, kuten parran pilalleleikkaaminen ja tukan jyrsiminen, olivat pakanallisia menoja, joihin kristittyjen ei tule osallistua.
      Sen sijaan parranajo ja tukan siistinäpito kuuluu kristitylle.

      • PuhdasSydämisetNäkeeJum

        Samoin kuin sydämen puhtaana pito, sisimmässä ei saisi asua vilpilliset ajatukset eikä mikään petollisuus!

        TUOMIOT ALKAA AJATUKSISTA!!!


      • "Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa." (3. Moos. 19:27)

        Ei sanaakaan mistään pakanallisista menoista.


      • tosiaankin

        Eikä mitään rangaistusta!


      • tosiaankin

        Eihän tuo nyt niin harvinaista ole, että pakanat turmelevat ulkonä'köään esimerkiksi surun merkiksi. Sitä paitsi: Eikö se ole parempi leikata tukka päälaen ympäriltä, kuin päälaelta niinkuin papit tekevät tai tekivät?


      • tosiaankin kirjoitti:

        Eihän tuo nyt niin harvinaista ole, että pakanat turmelevat ulkonä'köään esimerkiksi surun merkiksi. Sitä paitsi: Eikö se ole parempi leikata tukka päälaen ympäriltä, kuin päälaelta niinkuin papit tekevät tai tekivät?

        Vaan kun tuossa Raamatun kohdassa ei sanota sanaakaan mistään pakanallisista rituaaleista, sanotaan vain että älä leikkaa tukkaasi päälaen ympäriltä äläkä turmele partasi reunaa.


      • tosiaankin

        Leikkaatko tukkaasi päälaen ympäriltä vai päälaelta?

        Vai etkö leikkaa hiuksiasi? Pitkät hiukset ovat naisille hunnuksi!


    • Laskuntulos

      Kristitty.net on sekaisin ja hänen seurakunta on "sekalaisten seurakunta" esim.
      -toiset ei leikkaa partaansa/toiset leikkaa
      -toiset pitää viitantupsuja/toiset ei
      -toiset pitää vauvakastetta oikeana/toiset uskovien upotuskastetta.
      -toiset polttaa tupakkaa/toiset ei
      -toiset rokkaa/toiset ei
      -toiset naukkailee viiniä/toiset ei
      -toiset täyttää 613 lakia/toiset ei

      Tälläinen on toraistien ja messiaanisten opin mukainen seurakunta!!

      • Toisin kuin helluntailaisten seurakunnassa, jossa on yksi mieli eikä mitään opillisia eroavaisuuksia yhtään koskaan.


      • kaminakuumaksi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Toisin kuin helluntailaisten seurakunnassa, jossa on yksi mieli eikä mitään opillisia eroavaisuuksia yhtään koskaan.

        Miten toora-seurakunnassa voi olla opillisia eroavaisuuksia? Kuuluuhan toora uskonnon harjoittajien noudattaa Mooseksen lakia viimeiseen piirtoon ja pilkkuun. Jos ei noudat lakia siihen pilkkuun ja piirtoon asti; niin "kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".


      • kaminakuumaksi kirjoitti:

        Miten toora-seurakunnassa voi olla opillisia eroavaisuuksia? Kuuluuhan toora uskonnon harjoittajien noudattaa Mooseksen lakia viimeiseen piirtoon ja pilkkuun. Jos ei noudat lakia siihen pilkkuun ja piirtoon asti; niin "kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Toista on helluntailaisten seurakunnassa, kukin kilpailee siitä kuka eniten rikkoo lakia.


      • ompaoutoa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Toista on helluntailaisten seurakunnassa, kukin kilpailee siitä kuka eniten rikkoo lakia.

        Ai onko teidän seurakunnassa noin röyhkeä valehteleminen Tooran mukaista?


      • Jisreel
        Kristitty.net kirjoitti:

        Toista on helluntailaisten seurakunnassa, kukin kilpailee siitä kuka eniten rikkoo lakia.

        Sinulla on näköjään aika suuri helluntailaisviha, se näkyy hyvin selvästi. Ei tarkinkaan ihminen pysty noudattamaan kaikkia 613 käskyä ja kieltoa.


      • Jisreel
        Kristitty.net kirjoitti:

        Toista on helluntailaisten seurakunnassa, kukin kilpailee siitä kuka eniten rikkoo lakia.

        Vielä ihmettelen miksi valehtelet helluntaiseurakunnista ja kuinka noudatat 248:aa kehotusta ja 365:tä kieltoa, koska niitä ei kukaan ihminen voi noudattaa, se on mahdotonta.
        Minua ei kannata yrittää hämätä noilla jutuilla, mutta kerro heititkö aivan vitsinä noudattavasi noita kaikkia?
        Eipä taida tulla vastausta luulen niin.


      • Jisreel kirjoitti:

        Vielä ihmettelen miksi valehtelet helluntaiseurakunnista ja kuinka noudatat 248:aa kehotusta ja 365:tä kieltoa, koska niitä ei kukaan ihminen voi noudattaa, se on mahdotonta.
        Minua ei kannata yrittää hämätä noilla jutuilla, mutta kerro heititkö aivan vitsinä noudattavasi noita kaikkia?
        Eipä taida tulla vastausta luulen niin.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattaminen on mahdotonta? Annas tulla luku ja jae. Raamattu sen sijaan sanoo, että lakia on kevyt taakka ja helppo noudattaa:

        ”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme? Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.’” (5. Moos. 30:11-14)

        ”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumalan pyhän, vanhurskaan ja hyvän lain noudattaminen on mahdotonta? Annas tulla luku ja jae. Raamattu sen sijaan sanoo, että lakia on kevyt taakka ja helppo noudattaa:

        ”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme? Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.’” (5. Moos. 30:11-14)

        ”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)

        Kristitty.net luuletko meitä tyhmiksi, jotta uskoisimme, että sinä voit täyttää 613 lakia!
        Mitä sinun omatuntosi todistaa tästä asiasta?


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net luuletko meitä tyhmiksi, jotta uskoisimme, että sinä voit täyttää 613 lakia!
        Mitä sinun omatuntosi todistaa tästä asiasta?

        Mitä sanoo Jumalan sana? "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." Mitä osaa "niin että voit sen täyttää" sinä et ymmärrä? Tämä on Jumalan sana, laki ei ole meille liian vaikea täytettäväksi. Saatana valehtelee, että laki on hirmuinen taakka ja mahdoton noudattaa. Anna nyt vihdoin tulla luku ja jae, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on mahdoton täyttää?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mitä sanoo Jumalan sana? "Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää." Mitä osaa "niin että voit sen täyttää" sinä et ymmärrä? Tämä on Jumalan sana, laki ei ole meille liian vaikea täytettäväksi. Saatana valehtelee, että laki on hirmuinen taakka ja mahdoton noudattaa. Anna nyt vihdoin tulla luku ja jae, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on mahdoton täyttää?

        Jeesus on sovittanut minun syntini ristillä. Olen ottanut Jumalan antaman lahjavanhurskauden vastaan. Olen pyhä.
        Tällä tavalla laki on helppo täyttää!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Jeesus on sovittanut minun syntini ristillä. Olen ottanut Jumalan antaman lahjavanhurskauden vastaan. Olen pyhä.
        Tällä tavalla laki on helppo täyttää!

        Kun sinun syntisi on kerran sovitettu, miten on, saatko sitten tehdä mielin määrin syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kun sinun syntisi on kerran sovitettu, miten on, saatko sitten tehdä mielin määrin syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

        Saat arvata viisi kertaa tyhmä fariseus!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Saat arvata viisi kertaa tyhmä fariseus!

        Menikö hermot niin pahasti että täytyy ryhtyä nimittelemään? En ole fariseus, koska en seuraa mitään fariseusten perinnäissääntöjä.

        Vastaa nyt vain esitettyyn kysymykseen, saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia ja missä kohtaa Raamattua niin sanotaan?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Menikö hermot niin pahasti että täytyy ryhtyä nimittelemään? En ole fariseus, koska en seuraa mitään fariseusten perinnäissääntöjä.

        Vastaa nyt vain esitettyyn kysymykseen, saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia ja missä kohtaa Raamattua niin sanotaan?

        Luulisin, että en elä yhtään päivää, että en tekisi syntiä Jumalan silmissä.
        Jo ensimmäinen käsky "Rakasta Jumalaasi kaikesta sielustasi ja voimastasi" tuottaa vaikeuksia. Useimmiten elän päiviä omien suunnitelmien mukaan.
        Paavali noudatti tätä käskyä mielestäni tavallisista ihmisistä parhaiten. Hän julisti evankeliumia koko Välimeren ympäristön eikä "lihaansa säästänyt".


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Luulisin, että en elä yhtään päivää, että en tekisi syntiä Jumalan silmissä.
        Jo ensimmäinen käsky "Rakasta Jumalaasi kaikesta sielustasi ja voimastasi" tuottaa vaikeuksia. Useimmiten elän päiviä omien suunnitelmien mukaan.
        Paavali noudatti tätä käskyä mielestäni tavallisista ihmisistä parhaiten. Hän julisti evankeliumia koko Välimeren ympäristön eikä "lihaansa säästänyt".

        Kaikki tekevät syntiä. Mutta saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Mooseksen lain käskyä?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki tekevät syntiä. Mutta saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Mooseksen lain käskyä?

        Mehän olemme sitten molemmat syntisiä!!!
        Sinun kristitty.net pitäisi tehdä parannus, jotta pääsisit meidän armahdettujen uudestisyntyneiden joukkoon!


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki tekevät syntiä. Mutta saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Mooseksen lain käskyä?

        Mehän olemme sitten molemmat syntisiä!!!
        Sinun kristitty.net pitäisi tehdä parannus, jotta pääsisit meidän armahdettujen uudestisyntyneiden joukkoon!


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki tekevät syntiä. Mutta saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Mooseksen lain käskyä?

        Mehän olemme sitten molemmat syntisiä!!!
        Sinun kristitty.net pitäisi tehdä parannus, jotta pääsisit meidän armahdettujen uudestisyntyneiden uskovien joukkoon!


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kaikki tekevät syntiä. Mutta saako uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan Mooseksen lain käskyä?

        Mehän olemme sitten molemmat syntisiä!!!
        Sinun kristitty.net pitäisi tehdä parannus, jotta pääsisit meidän armahdettujen uudestisyntyneiden joukkoon!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Mehän olemme sitten molemmat syntisiä!!!
        Sinun kristitty.net pitäisi tehdä parannus, jotta pääsisit meidän armahdettujen uudestisyntyneiden joukkoon!

        Niin, me olemme kaikki syntisiä. Olenko väittänyt muuta? Mutta missä kohtaa Raamattua sanotaan, että tämä on hyvä asia? Missä kohtaa sanotaan, että saamme rikkoa Jumalan pyhää lakia, "koska olemme kaikki syntisiä"?


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Niin, me olemme kaikki syntisiä. Olenko väittänyt muuta? Mutta missä kohtaa Raamattua sanotaan, että tämä on hyvä asia? Missä kohtaa sanotaan, että saamme rikkoa Jumalan pyhää lakia, "koska olemme kaikki syntisiä"?

        Kristitty.net sinulla on jäänyt "levy päälle". Toistat samoja lauseita jatkuvasti.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kristitty.net sinulla on jäänyt "levy päälle". Toistat samoja lauseita jatkuvasti.

        Koska et vastaa kysymykseen, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että uudessa liitossa saa rikkoa lakia?


    • kaminakuumaksi

      Kristitty.net, onko toorassa sinun oppiasi, että hellareitten rikkomukset pyhittävät toorauskovaiset henkilöt?

      • Jisreel

        Hän on todellisuudessa henkilö joka ei ole ollenkaan uskovainen, eikä tunne Tooraa alkuunkaan.


    • Toraistit-peite-silmillä

      Miljonaa kertaa todistettu että Tooraa lukevilla on peite silmillä.
      Näistä toraistisapatti yms. "uskovista" on varoitettu Raamatussa.
      Luulevat olevansa pyhempiä.

      • HedelmistäänTunnetaan

        Olisikohan niin, että 'kristityt' ovatkin syyllisiä juutalaisten ihmisten silmien peittoamiseen? Olihan hitlerkin olevinaan 'kristitty', sitten on ollut niitä 'kristittyjen' aikaansaamia, verisiä julmia inkvisaatioita! Kaikki tämä jeesuksen ristiä esitellen!?

        NYT AIKA TULLA TOTUUS ESILLE! JEESUKSEN NIMESSÄ, ENEMMISTÖ HISTORIASSA EIVÄT OLLEET KRISTITTYJÄ!


      • Annas tulla luku ja jae, missä kohtaa Raamattua varoitetaan toorauskovaisista?


    • peitesilmillä

      2 Kor
      "4. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
      15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
      16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois"

      • Mielenkiintoista, kenelläköhän on peite Moosesta luettaessa, eikö juuri kristityillä, jotka eivät näe, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä?


      • KoskeeTooraisteja

        Paavali: "Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;"


      • KoskeeTooraisteja kirjoitti:

        Paavali: "Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;"

        Ja missä kohtaa sanotaan, että peite on toraistien silmillä? Eikö juuri kristittyjen silmillä ole peite, kun he eivät näe, että Mooseksen laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä?


    • kris.netoletkamala

      Kristitty.net,missä kohtaa sanotaan että sinä, toraisti saat valehdella ja pilkata Jeesukseen seuraajia?
      Sinä et ole koskaan kääntynyt Jeesuksen puoleen , siksi sinulla on se peite silmien edessä. Mutta Jeesuksen omat ovat kääntyneet Herran puoleen ja heistä uskovista on kirjoitettu: mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

      • Kerro toki mitä minä olen valehdellut ja miten olen pilkannut Jeesuksen seuraajia. Olen kääntynyt Jeesuksen puoleen. Uskon että pelastun yksin armosta uskomalla Jeesukseen.

        On selvää, että kristityillä on peite silmillä Moosesta luettaessa, koska he eivät näe, että Jumalan laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä.


      • tosiaankin

        Peite oli kyllä juutalaisilla Paavalin mukaan.

        2.Kor.3:15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.


      • tosiaankin

        Peite oli kyllä juutalaisilla Paavalin mukaan.

        2.Kor.3:15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.


      • tosiaankin

        Peite oli kyllä juutalaisilla Paavalin mukaan.

        2.Kor.3:15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.


      • tosiaankin kirjoitti:

        Peite oli kyllä juutalaisilla Paavalin mukaan.

        2.Kor.3:15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        Ja eikö tuo peite selvästi nykyään ole kristittyjen silmillä, jotka eivät näe, että Mooseksen laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä?


    • PasiToivonen

      >>Kerro toki mitä minä olen valehdellut ja miten olen pilkannut Jeesuksen seuraajia. Olen kääntynyt Jeesuksen puoleen. Uskon että pelastun yksin armosta uskomalla Jeesukseen.>>

      Toista on helluntailaisten seurakunnassa, kukin kilpailee siitä kuka eniten rikkoo lakia.

      • Minun havaintojeni mukaan sillä oikein elvistellään, että kuka eniten rikkoo lakia.


    • temppelinpylväs

      Tuossahan kristitty.net valehtelee: "Eikö juuri kristittyjen silmillä ole peite, kun he eivät näe"
      Kristitty.net ei ole kristitty. Hän on itse näin kirjoittanut. Sanan mukaan opetuslapsia alettiin kutsua kristityiksi. Siis kristitty.net ei ole Jeesuksen opetuslapsi.
      Kristitty.net tallaa jalkoihinsa ja halventaa Sanaa. Onhan hän itse kirjoittanut tänne kirjoittamisen olevan hänelle eräänlaista ajanvietettä.

      • En valehtele. Selvästi kristittyjen silmillä on peite Moosesta luettaessa, kun he eivät näe, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        En ole kristitty, olen messiaaninen. Kristitty oli alkujaan pilkkanimi. Paavali ei kertaakaan kutsu itseään kristityksi, vaan aina juutalaiseksi. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että täytyy olla kristitty, jotta pelastuisi.

        Kristitty nykyään tarkoittaa sianlihaa syövää sunnuntain pyhittäjää, siksi en kutsu itseäni kristityksi.


    • kris.netoletkamala

      Nyt keksit sitten ihan oman merkityksen sanalle "kristitty". Sinulta meni siihen useampi viikko. Minä osaan heti sanoa mitä tuo sinun "messiaaninen" tarkoittaa. Se on yhtä kuin valhejuutalainen ja toraisti ja ulkokultainen lainkiivailija.

      • LAIN TIE JA EVANKELIUMIN TIE



        LAKI:

        Lain vanhurskaus
        Ansaittu vanhurskaus
        Itse hankittu
        Jumalan viha
        Kuoleman virka
        Ansiollisuus
        Lain kuuliaisuus
        Orjan velvollisuudet
        Rauhattomuus
        Epävarmuus
        Kirous
        Tuomion alaisuus
        Lihan teot
        Eriseurat, lahkot
        Vaatimuksia
        Iloittelu ja rieha
        Maksullinen
        Pelko ja ahdistus
        Elämysten etsintä



        EVANKELIUMI:

        Luettu vanhurskaus
        Toinen hankkinut
        Jumalan suosio
        Hengen virka
        Armon osallisuus
        Uskon kuuliaisuus
        Lapsen oikeudet
        Jumalan rauha
        Pelastusvarmuus
        Siunaus
        Hengen vapaus
        Hengen hedelmä
        Uskovien yhteys
        Kaikki on lahjaa
        Ilo ja kiitollisuus
        Ilmainen
        Luottamus
        Rikas elämä

        ( lähde: Paavo Lievonen "Armo on koti" )


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        LAIN TIE JA EVANKELIUMIN TIE



        LAKI:

        Lain vanhurskaus
        Ansaittu vanhurskaus
        Itse hankittu
        Jumalan viha
        Kuoleman virka
        Ansiollisuus
        Lain kuuliaisuus
        Orjan velvollisuudet
        Rauhattomuus
        Epävarmuus
        Kirous
        Tuomion alaisuus
        Lihan teot
        Eriseurat, lahkot
        Vaatimuksia
        Iloittelu ja rieha
        Maksullinen
        Pelko ja ahdistus
        Elämysten etsintä



        EVANKELIUMI:

        Luettu vanhurskaus
        Toinen hankkinut
        Jumalan suosio
        Hengen virka
        Armon osallisuus
        Uskon kuuliaisuus
        Lapsen oikeudet
        Jumalan rauha
        Pelastusvarmuus
        Siunaus
        Hengen vapaus
        Hengen hedelmä
        Uskovien yhteys
        Kaikki on lahjaa
        Ilo ja kiitollisuus
        Ilmainen
        Luottamus
        Rikas elämä

        ( lähde: Paavo Lievonen "Armo on koti" )

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumalan pyhän lain noudattamisesta seuraa: Jumalan viha
        Kuoleman virka
        Orjan velvollisuudet
        Rauhattomuus
        Epävarmuus
        Kirous
        Tuomion alaisuus
        Lihan teot
        Eriseurat, lahkot
        Iloittelu ja rieha
        Pelko ja ahdistus
        Elämysten etsintä
        ?

        Luku ja jae kiitos. Psalmissa 119 Daavid kuvaa Jumalan lain noudattamista 176 jakeen verran, eikä hän puhu näistä asioista sanaakaan.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Jumalan pyhän lain noudattamisesta seuraa: Jumalan viha
        Kuoleman virka
        Orjan velvollisuudet
        Rauhattomuus
        Epävarmuus
        Kirous
        Tuomion alaisuus
        Lihan teot
        Eriseurat, lahkot
        Iloittelu ja rieha
        Pelko ja ahdistus
        Elämysten etsintä
        ?

        Luku ja jae kiitos. Psalmissa 119 Daavid kuvaa Jumalan lain noudattamista 176 jakeen verran, eikä hän puhu näistä asioista sanaakaan.

        Eikö löydykään Raamatusta? Kumma juttu.


    • Laskuntulos

      Jeesus on meidän kristittyjen esikuva. Hänestä meidän pitää ottaa oppia. Jeesuksella maanpäällä vaeltaessaan oli alla mainitut tehtävät.

      Luuk.4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen.

      Jeesus ei meuhkannut sapatista, eikä parran ajamisesta, eikä viitan tupsuista, eikä väärä uskoisten kivittämisestä, eikä tooran 613 lakipykälästä , ym.ym.
      Tätä kaikkea messiaanisten/toraistien seurakuntalaiset tekevät! He eivät tee erehdyksessäkään sitä mitä Jeesus teki maan päällä. Pyhää Henkeä he eivät tunne.
      He ovat harhaoppisia!

      • ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        Ei kuulosta siltä, että Jeesus olisi antanut luvan rikkoa sapattia, ajella parran reunaa tai olla käyttämättä tupsuja. Kuulostaa siltä, että Jeesus vaati 613 käskyn noudattamista.


    • PasiToivonen

      >>Minun havaintojeni mukaan sillä oikein elvistellään, että kuka eniten rikkoo lakia. >>

      Kerro päivä ja kellonaika. Missä näitä kilpailuja pidetään.

      • Tällä foorumilla jatkuvasti. Kehuskellaan sillä, että ollaan armon alla ja saadaan syödä sikaa ja hiiriä ja häpäistään Jumalan pyhä sapatti.


    • Laskuntulos

      Messiaaniset/toraistit eivät julistaa evankeliumia! He julistavat 613 lakipykälää.
      Jeesus julisti pyhäkössä evankeliumia ei lakipykäliä. Te harhaoppiset julistakaa evankeliumia kuten Jeesus!!

      Luuk.4.43 Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty."
      7:22 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia
      8:1 Ja sen jälkeen hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja saarnasi ja julisti Jumalan valtakunnan evankeliumia; ja ne kaksitoista olivat hänen kanssansa,

      • Laki kuuluu evankeliumiin, ei ole evankeliumia ilman lakia. Mistä tulisi kääntyä ja tehdä parannus, ellei lain rikkomisesta? Jeesus sanoi selvästi, että laittomuuden tekijät eivät pääse taivasten valtakuntaa. Hän myös sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto.


    • Laskuntulos

      Kristitty.net on saastuttanut uskonnollaan Kansanlähetyksenopiston seurakunnan ja Messiaanisten seurakunnan. Näiden seurakuntien opit eivät ole kristitty.netin oman keksimänsä uskonnon mukaisia.
      Kristitty.net pitäisi erottaa seurakunnasta ja jättää Raamatun mukaan s____nan haltuun.

      • totuus_voittaa

        Kristitty.net on kosher "kristitty", hän uskoo "Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan" ja "Jeesuksen Jumaluuteen".

        Hyvä että on olemassa netti. Jos nämä joutuisivat fyysisesti samaan paikkaan ei tiedä mitä tapahtuisi, viha tuntuu olevan kova.

        Kristitty.net on kuin pikkupoika joka saa käteensä jonkunlaisen ratin ja hihkuu että "minä olen Kimi Räikkönen"

        Kristitty.net hihkuu: "minä olen messiaaninen!"

        "Toorauskovainen" joka pyyhkii perseensä lain tärkeimmällä käskyllä on täysi feikki ja pelle.

        Pyhillä asioilla pelleileminen ei ikuisuuden kannalta ole hyvä asia jos sellainen tuomiopäivä sattuisi joskus tulemaan.

        Tässä maailmassa voi mällätä millä uskolla tai uskonnolla huvittaa, jokaiselle löytyy omansa.

        Jos ei löydy niin voi keksiä oman uskonnon kuten esimerkiksi täällä paljon häärinyt nimimerkki "Jaikal" on tehnyt.


      • Anteeksi vain, mutta Kansanlähetyksellä on aivan oma sunnuntain pyhittämisen ja sianlihan syönnin oppinsa, jonka kanssa minä en ole missään tekemisissä. Messiaanisessa seurakunnassa johon kuulun uskotaan niin kuin minä täällä jauhan, että Toora on edelleen voimassa. Kuka erottaisi minut seurakunnasta? Voi harmi kun en kuulu helluntaikirkkoon, te ette voi minua erottaa.


      • armonalla
        Kristitty.net kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta Kansanlähetyksellä on aivan oma sunnuntain pyhittämisen ja sianlihan syönnin oppinsa, jonka kanssa minä en ole missään tekemisissä. Messiaanisessa seurakunnassa johon kuulun uskotaan niin kuin minä täällä jauhan, että Toora on edelleen voimassa. Kuka erottaisi minut seurakunnasta? Voi harmi kun en kuulu helluntaikirkkoon, te ette voi minua erottaa.

        Helluntaikirkkoon ei hyväksytä lainorjuuden alla olevia. Ainoastaan armosta pelastetut ja itsensä kastattaneet kelpaavat.
        "Te ette ole enää lain alla, vaan armon alla"!!!


      • armonalla kirjoitti:

        Helluntaikirkkoon ei hyväksytä lainorjuuden alla olevia. Ainoastaan armosta pelastetut ja itsensä kastattaneet kelpaavat.
        "Te ette ole enää lain alla, vaan armon alla"!!!

        Paavali jatkaa, että miten siis on, saammeko rikkoa Jumalan pyhää lakia ja tehdä syntiä, kun olemme armon, emmekä lain alla? Paavalin vastaus on, että emme saa (Room. 6:15).

        Missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhän lain noudattamista kuvataan orjuudeksi? Annas tulla luku ja jae.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta Kansanlähetyksellä on aivan oma sunnuntain pyhittämisen ja sianlihan syönnin oppinsa, jonka kanssa minä en ole missään tekemisissä. Messiaanisessa seurakunnassa johon kuulun uskotaan niin kuin minä täällä jauhan, että Toora on edelleen voimassa. Kuka erottaisi minut seurakunnasta? Voi harmi kun en kuulu helluntaikirkkoon, te ette voi minua erottaa.

        Oletko eronnut Kansanlähetyksen opiston seurakunnasta ja Luterilaisessa kirkosta? Joku aika sitten ilmoitit ko seurakunnan kotiseurakunnaksesi.
        Oletko taas muuttanut oppiasi?
        Eikö sydämessäsi oleva toora neuvoa sinua?
        Vauvakastettahan sinä pidät raamatullisen vaikka Raamatussa ei kasteta yhtään vauvaa. Olet siis Lutherin/katolisen kirkon opissa.


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Oletko eronnut Kansanlähetyksen opiston seurakunnasta ja Luterilaisessa kirkosta? Joku aika sitten ilmoitit ko seurakunnan kotiseurakunnaksesi.
        Oletko taas muuttanut oppiasi?
        Eikö sydämessäsi oleva toora neuvoa sinua?
        Vauvakastettahan sinä pidät raamatullisen vaikka Raamatussa ei kasteta yhtään vauvaa. Olet siis Lutherin/katolisen kirkon opissa.

        Olen eronnut luterilaisesti kirkosa vuosia sitten. Minulla ei opillisesti ole mitään tekemistä Kansanlähetyksen kanssa. Käyn toisinaan heidän tapahtumissa, kuten esim. Israel päivillä ja Apologiafoorumilla, koska tuo opisto sattuu olemaan lähellä.

        Minä käyn sapattina erään messiaanisen seurakunnan sapattikokouksissa. Tuo on minun seurakuntani, en ole missään tekemisissä luterilaisen kirkon kanssa.

        Vauvakaste on raamatullinen, koska kaste on puhdasta Jumalan armoa, eikä siinä kastetulta kysytä yhtään mitään. Raamatussa kerrotaan, että kokonaisia perhekuntia kastettiin, tarkoittaen myös lapsia.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olen eronnut luterilaisesti kirkosa vuosia sitten. Minulla ei opillisesti ole mitään tekemistä Kansanlähetyksen kanssa. Käyn toisinaan heidän tapahtumissa, kuten esim. Israel päivillä ja Apologiafoorumilla, koska tuo opisto sattuu olemaan lähellä.

        Minä käyn sapattina erään messiaanisen seurakunnan sapattikokouksissa. Tuo on minun seurakuntani, en ole missään tekemisissä luterilaisen kirkon kanssa.

        Vauvakaste on raamatullinen, koska kaste on puhdasta Jumalan armoa, eikä siinä kastetulta kysytä yhtään mitään. Raamatussa kerrotaan, että kokonaisia perhekuntia kastettiin, tarkoittaen myös lapsia.

        Kun Jeesuksen opetuslapset kastoivat uskovia, niin heidän täytyi ihan itse kävellä Jordanille, jossa oli paljon vettä että upotuskaste voitiin tehdä. Kastettavat joutuivat sanomaan haluavansa kastetta. He myös kävelivät itse paikalle. Näitä asioita sinä väität epäraamatullisiksi lainteoiksi!!!
        Myös Jeesus PYYSI kastetta Johannekselta, jotta kaikki vanhurskaus täytettäisiin!


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Kun Jeesuksen opetuslapset kastoivat uskovia, niin heidän täytyi ihan itse kävellä Jordanille, jossa oli paljon vettä että upotuskaste voitiin tehdä. Kastettavat joutuivat sanomaan haluavansa kastetta. He myös kävelivät itse paikalle. Näitä asioita sinä väität epäraamatullisiksi lainteoiksi!!!
        Myös Jeesus PYYSI kastetta Johannekselta, jotta kaikki vanhurskaus täytettäisiin!

        Ei liity mitenkään siihen, että myös lapsia voidaan kastaa ja kastettiin.


      • levätään

        Ihanaa kun on pian sapatti ja ei tarvitse lukea yhden itsevarman toraistin samoja mielipiteitä koko ajan.
        Tuntuu suorastaan levolta!


      • Kristitty.NJET

        Kristitty.net: Annapas luku ja jae missä sanotaan että täsmälleen vauvoja kastettiin Apostolien aikana!


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olen eronnut luterilaisesti kirkosa vuosia sitten. Minulla ei opillisesti ole mitään tekemistä Kansanlähetyksen kanssa. Käyn toisinaan heidän tapahtumissa, kuten esim. Israel päivillä ja Apologiafoorumilla, koska tuo opisto sattuu olemaan lähellä.

        Minä käyn sapattina erään messiaanisen seurakunnan sapattikokouksissa. Tuo on minun seurakuntani, en ole missään tekemisissä luterilaisen kirkon kanssa.

        Vauvakaste on raamatullinen, koska kaste on puhdasta Jumalan armoa, eikä siinä kastetulta kysytä yhtään mitään. Raamatussa kerrotaan, että kokonaisia perhekuntia kastettiin, tarkoittaen myös lapsia.

        Tästä ei ole vuottakaan, kun annoit ymmärtää, että kotiseurakuntasi on Kansanlähetyksenopiston seurakunta.

        25.3.2018 16:21 vastasit näin:
        -hän kuulu Kansanlähetyksen opiston seurakuntaan, jota hän pitää harhaoppisena!
        Entä sitten?

        Sinulle ei taida löytyä muuta seurakuntaa kuin yhden miehen oma seurakunta?


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Tästä ei ole vuottakaan, kun annoit ymmärtää, että kotiseurakuntasi on Kansanlähetyksenopiston seurakunta.

        25.3.2018 16:21 vastasit näin:
        -hän kuulu Kansanlähetyksen opiston seurakuntaan, jota hän pitää harhaoppisena!
        Entä sitten?

        Sinulle ei taida löytyä muuta seurakuntaa kuin yhden miehen oma seurakunta?

        Olen ehkä antanut vuosi sitten niin ymmärtää. Nykyään kuulun erääseen messiaaniseen seurakuntaan.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olen ehkä antanut vuosi sitten niin ymmärtää. Nykyään kuulun erääseen messiaaniseen seurakuntaan.

        Eli taas valehtelit. Sinulla taitaa olla Koraani sydämessäsi, kun saat valehdella väärä uskoisille!


    • huh

      Kristitty.net, osaatko koskaan kirjoittaa totta? Laita yksikin Raamatun kohta, missä kastetaan vauva? Vastaukseksi ei käy joku varmaan ja voisi olla.

      • Raamatussa kerrotaan, että ihmisiä kastettiin perhekuntineen, siis lapset mukaanlukien.


    • kamalaaaa

      Laitahan yksikin jae, jossa sanotaan: "perhekuntineen, siis lapset mukaanlukien".

      • Tiedän, että helluntailaisten on vaikea käsittää Jumalan armoa, vaan pitää omin voimin kavuta helluntailaisten oikeaoppiseen kastealtaaseen.


      • Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

        Tiedän, että helluntailaisten on vaikea käsittää Jumalan armoa, vaan pitää omin voimin kavuta helluntailaisten oikeaoppiseen kastealtaaseen.

        Sinä itse et käsitä ristinuskoa. Olet toraisti/messiaaninen, joka olet oppinut kasteopin Luterilaiselta/Katolilaiselta kirkolta!
        Voi mitä sekasotkua. Mies ja hänen uskontonsa on sekaisin


      • Laskuntulos kirjoitti:

        Sinä itse et käsitä ristinuskoa. Olet toraisti/messiaaninen, joka olet oppinut kasteopin Luterilaiselta/Katolilaiselta kirkolta!
        Voi mitä sekasotkua. Mies ja hänen uskontonsa on sekaisin

        Ja te helluntailaiset olette omineet ehtoollisen, sunnuntain pyhittämisen ja pappeuden katoliselta kirkolta. Mitä sekasotkua, Amerikasta tullutta Azuza kadun herätystä ja katolisen kirkon oppia sikin sokin.


    • antilate

      Selitähän, miten hellarit ovat pyhittäneet sunnuntain?

      • Minun tietääkseni hellarit pyhittävät sunnuntain tismalleen katolisen kirkon oppien mukaan.


    • PasiToivonen

      >>Laki kuuluu evankeliumiin, ei ole evankeliumia ilman lakia. Mistä tulisi kääntyä ja tehdä parannus, ellei lain rikkomisesta? Jeesus sanoi selvästi, että laittomuuden tekijät eivät pääse taivasten valtakuntaa. Hän myös sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto.>>

      1. Jeesus meni Öljymäelle.
      2. Varhain aamulla Jeesus tuli jälleen temppeliin, ja ihmisiä kerääntyi suurin joukoin
      hänen luokseen. Hän istuutui ja opetti heitä.
      3. Kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luokseen naisen, joka oli joutunut kiinni
      aviorikoksesta. Asettaen hänet keskelle
      4. he sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta
      tekemästä.
      5. Mooses on laissa antanut meille säädöksen, että tuollaiset on kivitettävä*. Mitäs sinä
      sanot?"
      6. He sanoivat tämän kiusaten häntä, päästäkseen syyttämään häntä. Jeesus kumartui
      ja kirjoitti sormellaan maahan.
      7. Heidän jatkaessaan kysymistään Jeesus ojentautui ja sanoi heille: "Joka teistä on
      synnitön, heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
      8. Hän kumartui jälleen ja kirjoitti maahan.
      9. Kuullessaan tämän (heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi). He menivät pois
      toinen toisensa jälkeen, alkaen vanhimmista. Siihen jäi vain Jeesus ja nainen keskelle.
      10. Kun Jeesus ojentautuessaan ei nähnyt ketään muuta kuin naisen, hän kysyi:
      "Nainen, missä ovat sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
      11. Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua
      tuomitse. Mene, äläkä tästedes enää tee syntiä."

      • Mooseksen lain mukaan aviorikoksesta tavatut mies ja nainen piti molemmat kivittää kahden tai kolmen todistajan sanan mukaan. Nythän kävi niin, että kaikki todistajat katosivat jostain syystä paikalta ja kukaan ei jäänyt syyttämään naista. Häntä siis ei voitu kivittää Mooseksen lain nojalla. Jeesus ei kumonnut ainuttakaan Tooran käskyä.


    • PasiToivonen

      Kirjanoppineet ja fariseukset eivät olleet todistajia. Todistajat olivat luovuttaneet naisen heille.

      Jeesus ajoi heidät pois.

      • Oli miten oli, lain vaatimia todistajia ei ollut paikalla, joiden lain mukaan olisi pitänyt ensimmäisenä heittää kivi. Joten Jeesus ei kumonnut ainuttakaan Tooran käskyä.


    • PasiToivonen

      Lain vaatimat todistajat olivat luovuttaneet naisen uskonnollisille johtajille.

    • PasiToivonen

      10 Jos mies tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, molemmat avionrikkojat, sekä mies että nainen, on surmattava.

      22 "Jos mies tavataan makaamasta toisen miehen vaimon kanssa, molemmat on surmattava, sekä nainen että mies, joka hänen kanssaan makasi. Hävittäkää paha keskuudestanne.

      Missään ei sanota että todistajien pitää toteuttaa tuomio.

      Eikä missään kohtaa lakia sanota että kivittäjän pitää olla synnitön.

    • huh

      Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako. Todistajien käsi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi. Poista paha keskuudestasi.
      Niin että miten on sinun päätelmäsi: "Missään ei sanota että todistajien pitää toteuttaa tuomio"?
      Kristitty.net on vaarallinen. Noudattaahan hän koko Mooseksen lakia, siis myös näitä kivitystuomioita koskevia määräyksiä.

    • Anonyymi

      Ei ole. On vain pikku piirejä joissa leikitään juutalaista.

    • Anonyymi

      Messiaanisten mukaan vesivessan käyttö on syntiä. Uloste pitää peittää.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikös sulle kelpaa totuus?

        Raamattu varoittaa palaamasta takaisin varjokuvien vanhaan liittoon, sen pääsiäisiin yms.
        "Hän pyyhki pois sen kirjoituksen (lakiliiton) säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli vastustajamme. Sen Hän otti pois tieltä ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseista hallitukset ja vallat ja saattoi ne julkisen häpeän alaisiksi, kun Hän sai niistä Kristuksessa riemuvoiton. Älköön siis kukaan tuomitko teitä (vanhan liiton säädöksien mukaan) syömisen ja juomisen tai jonkin juhlan (pääsiäisen yms.), uudenkuun tai sapatin vuoksi. Nehän ovat vain varjo siitä, mikä oli tulossa, mutta itse todellisuus on Kristuksessa." Kol. 2:14-17.
        Nyt todellisuus on tullut, eikä varjokuvat enää kuulu meille. Ne ovat tulleet täyttymykseensä.
        "Mutta nyt, kun te tunnette Jumalan, tai paremminkin, kun Jumala tuntee teidät, miksi te taas käännytte noiden heikkojen ja arvottomien alkeisvoimien (varjokuvien) puoleen? Tahdotteko jälleen tulla niiden orjiksi? Te seuraatte tarkoin päiviä, kuukausia, juhla-aikoja (pääsiäistä, helluntaita yms.) ja vuosia. Pelkään puolestanne, että olen ehkä turhaan nähnyt teistä vaivaa." Gal. 4:9-11.


    • Anonyymi

      Toivottavasti tämä keskustelu tyrehtyy pian. Se alkoi jo vuosia sitten ja oli samaa oman hyvyyden jauhamista, ja perustui itsepetokseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe