Paljonko sitä D3-vitamiinia pitää päivässä saada?

Anonyymi-ap

Jossain lukee 10 mikrogrammaa, jossain 50. Tuossakin on jo 5x ero. Liikaa jos altistuu, niin ilmeisesti hajoaa munuaiset.

31

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Miksi vitamiinit käyttömäärät kerrotaan mg.
      päivä annos tapletit kpl. ei ole sitten epäselvää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Söin takavuosina 250 ug/pv (10 000 IU) vuoden ajan , 360 kapselin purkki.
      ( iHerbistä USA:sta sai silloin verovapaasti tilata < n. 35 euron edestä ravintolisiä.). Ei siitä ilmennyt haittoja.

      • Anonyymi
        UUSI

        Haitat voivat näkyä myöhemmin . Sitten jos tilaa ulkomailta niin ei koskaan tiedä mitä saa vai onko joku muu pilleri joka ei vaikuta mitenkään jostain perunajauhosta valmistettu. D-vitamiinin puutos näkyy kokeissa joten ei sitä itse voi päätellä milloin on puutosta . Siis moni syö kaiken varalta ja sitten tullaan akuutille apua hakemaan kun ollaan uskottu niinhin vitamiinien ja mineraalien. Etukäteen syömiseen niin kovasti
        Itse otan elektrolyytit ja jos käy selville että on jostain puutetta niin lääkäri kirjoittaa reseptin mutta eräät ne ostelevat terveyskaupasta kaikkea mitä tarjotaan . TV mainoksissa on vuosikausia pyörinyt yhden ja saman aineen mainos, naamat vaan vaihtuu. Ja eräät tilaavat .
        On usko lujassa asiaan mistä ei tiedetä mitään, kas kun Google. Ei aina selittele niin asiallisesti kun eräät luulevat


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Haitat voivat näkyä myöhemmin . Sitten jos tilaa ulkomailta niin ei koskaan tiedä mitä saa vai onko joku muu pilleri joka ei vaikuta mitenkään jostain perunajauhosta valmistettu. D-vitamiinin puutos näkyy kokeissa joten ei sitä itse voi päätellä milloin on puutosta . Siis moni syö kaiken varalta ja sitten tullaan akuutille apua hakemaan kun ollaan uskottu niinhin vitamiinien ja mineraalien. Etukäteen syömiseen niin kovasti
        Itse otan elektrolyytit ja jos käy selville että on jostain puutetta niin lääkäri kirjoittaa reseptin mutta eräät ne ostelevat terveyskaupasta kaikkea mitä tarjotaan . TV mainoksissa on vuosikausia pyörinyt yhden ja saman aineen mainos, naamat vaan vaihtuu. Ja eräät tilaavat .
        On usko lujassa asiaan mistä ei tiedetä mitään, kas kun Google. Ei aina selittele niin asiallisesti kun eräät luulevat

        Ahaa , asenteellinen vääntäjä siellä :). Kuten selvästi tuot tuossa ilmi , näet vain kielteiset seikat , eli sen, mihin haluatkin uskoa. Sillä taktiikalla ei aina oikein pääse asioista selvyyteen.


        D-vitamiinin puutos näkyy monella ihmisellä juuri noissa verikokeissa.


        >Haitat voivat näkyä myöhemmin<

        Niin, minä en havainnut mitään haittoja , sanoin sen jo yllä. Se jännä juttu oli, että vuosia koholla ollut maksan ALAT -arvo oli pudonnut n. 100 kieppeiltä n. 50 tasolle. No, en tiedä oliko se D-vitamiinien jättiannoksen ansiota.
        Mutta yleensä myrkylliset aineet nostavat maksaentsyymejä. Muutkin kuin viina.
        D-vitamiinin puute on yleistä näillä leveysasteilla. Eikä mikään ihme, jos ei ravinnostakaan saa D-vitamiinia paljoa - puutos on todennäköinen.

        Suomessa on ollut perinteisesti merkillinen "vitamiinivihamielisyys". 70/80-luvuillakin peloteltiin vakavilla haitoilla, jos vähänkin ottaa enemmän esim. D-vitamiinia.
        Onneksi tässäkin on tapahtunut muutosta järkevämpään suuntaan.


    • Anonyymi
      UUSI

      Itse syön nyt talvisin 100mg. Suomen suositus oli pari vuotta sitten vielä 5mg ja tuo 10mg on ihan liian vähän mutta suomessa onkin ihan omat pitoisuus lukemat ja meillä ei saa puoleen vuoteen edes aurinkosta d-vitamiina. En ole ollut nyt yli 5v kipeä en ole ottanut yhtään k roketta enkä käyttänyt maskia elin ihan nomraalisti ja näin ihmisiä normaalisti enkä eristäytynyt enkä ole saanut vielä koronaa on s d-vita hyvä suoja paremi kun flussa ja k rokotteet itselle.

      • Anonyymi
        UUSI

        Tarkoitit varmaan 100 µg.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan 100 µg.

        Mikrogrammaa mg tai µg mitä kukin käyttää.


      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI

        Miten ne ihmiset oikein ennen pärjäsivät ilman kaiken maailman lisukkeita. Kun ajattelee sodan aikaa ja sen jälkimaininkeja. Niin ihmiset ( naiset) tekivätkovaa työtä kotimaassa kun miehet oli rintamalla. Osasivat tehdä ruokaa vaikka mistä . Ja kaamos on ollut silloinkin pohjoisessa , mutta ihmiset silloin olivatkin työn täyteisiä ettei heillä ollut aikaa edes miettiä mitään vitamiineja. Ja hyvin harvoin ihmiset siihen aikaan kävivät lääkärissä .
        1910 - ja1930 välisenä aikana oli riisi tautia Suomessa joka johtui D vitamiinin puutteesta tai sen kyvyttömyydestä vaikuttaa elimistössä
        Ja jos niin on ettei D-vitamiini vaikuta elimistöön kuten on ajateltu niin siitä on puutetta johon lääkäri kirjoittaa sopivan lääkkeen . Joten näitä asioita on todella tutkittu ja lääkärit eivät koskaan kirjoita mitään vitamiineja jos siihen ei ole puutetta , mutta eräät ne vaan tekevät itse diagnooseja eikä ajattele miksi niitä ei helposti kirjoiteta edes ..joten tottakai voitosta kalliita purkkeja tabletteja mutta sitten kun tulee terveyden kanssa vaikeaa niin mennään lääkärille kovaa vauhtia ja jotkut eivät edes tunnusta että syövät luonnonlääkkeitä. Ja se taas aiheuttaa turhia kustannuksia kaikkine lisä kokeilujen kanssa koska syytä vikaan ei löydetä , niin että omaksi parhaaksi on aina kerrottava lääkärissä jos syö muitakin lääkkeitä .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne ihmiset oikein ennen pärjäsivät ilman kaiken maailman lisukkeita. Kun ajattelee sodan aikaa ja sen jälkimaininkeja. Niin ihmiset ( naiset) tekivätkovaa työtä kotimaassa kun miehet oli rintamalla. Osasivat tehdä ruokaa vaikka mistä . Ja kaamos on ollut silloinkin pohjoisessa , mutta ihmiset silloin olivatkin työn täyteisiä ettei heillä ollut aikaa edes miettiä mitään vitamiineja. Ja hyvin harvoin ihmiset siihen aikaan kävivät lääkärissä .
        1910 - ja1930 välisenä aikana oli riisi tautia Suomessa joka johtui D vitamiinin puutteesta tai sen kyvyttömyydestä vaikuttaa elimistössä
        Ja jos niin on ettei D-vitamiini vaikuta elimistöön kuten on ajateltu niin siitä on puutetta johon lääkäri kirjoittaa sopivan lääkkeen . Joten näitä asioita on todella tutkittu ja lääkärit eivät koskaan kirjoita mitään vitamiineja jos siihen ei ole puutetta , mutta eräät ne vaan tekevät itse diagnooseja eikä ajattele miksi niitä ei helposti kirjoiteta edes ..joten tottakai voitosta kalliita purkkeja tabletteja mutta sitten kun tulee terveyden kanssa vaikeaa niin mennään lääkärille kovaa vauhtia ja jotkut eivät edes tunnusta että syövät luonnonlääkkeitä. Ja se taas aiheuttaa turhia kustannuksia kaikkine lisä kokeilujen kanssa koska syytä vikaan ei löydetä , niin että omaksi parhaaksi on aina kerrottava lääkärissä jos syö muitakin lääkkeitä .

        Kallista? itse ostin 100 μg 150kpl d-vitmiinilisäpurkin hinta oli 4.95e tuo riittää koko talveksi kesällä en syö. Ei tolla 5e esim. lohta paljoa saa tai muita d-vitmiinipitoisia ruokia. Mutta mikä nyt on kellekin kallista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne ihmiset oikein ennen pärjäsivät ilman kaiken maailman lisukkeita. Kun ajattelee sodan aikaa ja sen jälkimaininkeja. Niin ihmiset ( naiset) tekivätkovaa työtä kotimaassa kun miehet oli rintamalla. Osasivat tehdä ruokaa vaikka mistä . Ja kaamos on ollut silloinkin pohjoisessa , mutta ihmiset silloin olivatkin työn täyteisiä ettei heillä ollut aikaa edes miettiä mitään vitamiineja. Ja hyvin harvoin ihmiset siihen aikaan kävivät lääkärissä .
        1910 - ja1930 välisenä aikana oli riisi tautia Suomessa joka johtui D vitamiinin puutteesta tai sen kyvyttömyydestä vaikuttaa elimistössä
        Ja jos niin on ettei D-vitamiini vaikuta elimistöön kuten on ajateltu niin siitä on puutetta johon lääkäri kirjoittaa sopivan lääkkeen . Joten näitä asioita on todella tutkittu ja lääkärit eivät koskaan kirjoita mitään vitamiineja jos siihen ei ole puutetta , mutta eräät ne vaan tekevät itse diagnooseja eikä ajattele miksi niitä ei helposti kirjoiteta edes ..joten tottakai voitosta kalliita purkkeja tabletteja mutta sitten kun tulee terveyden kanssa vaikeaa niin mennään lääkärille kovaa vauhtia ja jotkut eivät edes tunnusta että syövät luonnonlääkkeitä. Ja se taas aiheuttaa turhia kustannuksia kaikkine lisä kokeilujen kanssa koska syytä vikaan ei löydetä , niin että omaksi parhaaksi on aina kerrottava lääkärissä jos syö muitakin lääkkeitä .

        Aika paljon oltiin pihalla ja syötiin kalaa.

        Kalaahan on järvet täynnä nykyäänkin, mutta liian vaikeaa. On niin vaikeaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne ihmiset oikein ennen pärjäsivät ilman kaiken maailman lisukkeita. Kun ajattelee sodan aikaa ja sen jälkimaininkeja. Niin ihmiset ( naiset) tekivätkovaa työtä kotimaassa kun miehet oli rintamalla. Osasivat tehdä ruokaa vaikka mistä . Ja kaamos on ollut silloinkin pohjoisessa , mutta ihmiset silloin olivatkin työn täyteisiä ettei heillä ollut aikaa edes miettiä mitään vitamiineja. Ja hyvin harvoin ihmiset siihen aikaan kävivät lääkärissä .
        1910 - ja1930 välisenä aikana oli riisi tautia Suomessa joka johtui D vitamiinin puutteesta tai sen kyvyttömyydestä vaikuttaa elimistössä
        Ja jos niin on ettei D-vitamiini vaikuta elimistöön kuten on ajateltu niin siitä on puutetta johon lääkäri kirjoittaa sopivan lääkkeen . Joten näitä asioita on todella tutkittu ja lääkärit eivät koskaan kirjoita mitään vitamiineja jos siihen ei ole puutetta , mutta eräät ne vaan tekevät itse diagnooseja eikä ajattele miksi niitä ei helposti kirjoiteta edes ..joten tottakai voitosta kalliita purkkeja tabletteja mutta sitten kun tulee terveyden kanssa vaikeaa niin mennään lääkärille kovaa vauhtia ja jotkut eivät edes tunnusta että syövät luonnonlääkkeitä. Ja se taas aiheuttaa turhia kustannuksia kaikkine lisä kokeilujen kanssa koska syytä vikaan ei löydetä , niin että omaksi parhaaksi on aina kerrottava lääkärissä jos syö muitakin lääkkeitä .

        Eivät he pärjänneetkään. Vielä 1900-luvun puolivälissä suomalaiset olivat yksi Euroopan sairaimmista kansoista. Sen jälkeen väestön terveys on jatkuvasti parantunut. Suomalainen mies eli 1940-luvun alussa keskimäärin noin 55 vuotta


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he pärjänneetkään. Vielä 1900-luvun puolivälissä suomalaiset olivat yksi Euroopan sairaimmista kansoista. Sen jälkeen väestön terveys on jatkuvasti parantunut. Suomalainen mies eli 1940-luvun alussa keskimäärin noin 55 vuotta

        Olivatko työperäisiä sairauksia enimmäkseen?


    • Anonyymi
      UUSI

      Mitään täsmällistä tietoa D-vitamiinilisän hyödyistä ei ole. Osa ihmisistä näyttää syövän mitä hyvänsä median levittämien huhujen perusteella.

      • Anonyymi
        UUSI

        Se hyöty on ihan yksilöllinen - jos ihmisellä on puutosta siitä D:stä, ravinnon tai auringonvalon karttamisen takia, niin olettaisi olevan hyötyä.

        En ota koskaan aurinkoa. Kalanmaksaöljyä nielen rutkasti "kuureittain", siinä on iso annos rasvaliukoisia vitamiineja (ADE) ja tietysti ne omega-rasvahapot. Kalaakaan ei tule syötyä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Mutta on paljon tietoa mitä d-vitamiin vaje tekee ja se myös tiedetään että kun suomessa ei saa aurinkosta d-vitamiiniä talvella niin todella mnoella on suomessa puutos tila talvisin tämän voi jokianen käydä mittautmassa ja sitten tietää itse mikä on tilalle. Itse en ole ollut nyt yli 5v kipeä eli olen huomannut tämöisen hyödyn itselläni ei tullut edes koronaa vaikka en ottanut k rokkteita enkä käyttänyt maskia. Ennen sain jonkun flunssan ja kuumetaudin vähintää joka toinen vuosi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on paljon tietoa mitä d-vitamiin vaje tekee ja se myös tiedetään että kun suomessa ei saa aurinkosta d-vitamiiniä talvella niin todella mnoella on suomessa puutos tila talvisin tämän voi jokianen käydä mittautmassa ja sitten tietää itse mikä on tilalle. Itse en ole ollut nyt yli 5v kipeä eli olen huomannut tämöisen hyödyn itselläni ei tullut edes koronaa vaikka en ottanut k rokkteita enkä käyttänyt maskia. Ennen sain jonkun flunssan ja kuumetaudin vähintää joka toinen vuosi.

        Tutkittua tietoa ei yksinkertaisesti ole. D-vitamiinitasolle ei ole edes standardisoitua mittausmenetelmää, joten eri laboratorioiden mittaustulokset voivat poiketa toisistaan merkittävästi.
        Terveysalalla vedotaaan usein yksilön ominaisuuksiin, kun ei tiedetä asioita varmasti. Saattaa, ehkä, voi, on tutkittava enemmän jne. ovat jatkuvasti käytössä.
        Terveyteen vaikuttaa niin moni seikka, että yhtä on mahdotonta nimetä ongelmien syyksi. Monipuolinen ravinto, liikunta ja uni ovat terveyden peruspilarit. Myrkkyjä esim. pesuaineiden muodossa kannattaa vältellä. Iho puhdistuu pelkällä vedellä, vaikka ihonhoitoa varten on hyllykilometreittäin erilaisia tuotteita.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ihan niin , nykyisi on ravinokin niin korkealla tasolla että siitä dåsaa tarvitsemansa .
        Minulle on ainoastaan silloin kirjoitettu vitamiineja kun olen odottanut lasta. Ja puute huomattiin aina lääkärin taholta, itse en ole koskaan haksahtanut. Noihin mainostettuihin juttuihin. On ajateltava että miksi jotain pitää mainostaa, niin huomaa että siksi että saavat myytyä tavaraansa. Se on ainoa syy.
        Mutta nämä jotka tilailevat kaiken mailman ” terveyttä ” itselleeen eivät sitä saa, mutta haittoja niistä sitäkin enemmän .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkittua tietoa ei yksinkertaisesti ole. D-vitamiinitasolle ei ole edes standardisoitua mittausmenetelmää, joten eri laboratorioiden mittaustulokset voivat poiketa toisistaan merkittävästi.
        Terveysalalla vedotaaan usein yksilön ominaisuuksiin, kun ei tiedetä asioita varmasti. Saattaa, ehkä, voi, on tutkittava enemmän jne. ovat jatkuvasti käytössä.
        Terveyteen vaikuttaa niin moni seikka, että yhtä on mahdotonta nimetä ongelmien syyksi. Monipuolinen ravinto, liikunta ja uni ovat terveyden peruspilarit. Myrkkyjä esim. pesuaineiden muodossa kannattaa vältellä. Iho puhdistuu pelkällä vedellä, vaikka ihonhoitoa varten on hyllykilometreittäin erilaisia tuotteita.

        Monipuolinen ravinto, liikunta ja uni ovat terveyden peruspilarit

        Ja suomalaisista yli 60% ei täytä näitä kriteerejä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Monipuolinen ravinto, liikunta ja uni ovat terveyden peruspilarit

        Ja suomalaisista yli 60% ei täytä näitä kriteerejä.

        Valitettavasti totta. Turha kiire ja pätemisen tarve olisi kitkettävä pois.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin , nykyisi on ravinokin niin korkealla tasolla että siitä dåsaa tarvitsemansa .
        Minulle on ainoastaan silloin kirjoitettu vitamiineja kun olen odottanut lasta. Ja puute huomattiin aina lääkärin taholta, itse en ole koskaan haksahtanut. Noihin mainostettuihin juttuihin. On ajateltava että miksi jotain pitää mainostaa, niin huomaa että siksi että saavat myytyä tavaraansa. Se on ainoa syy.
        Mutta nämä jotka tilailevat kaiken mailman ” terveyttä ” itselleeen eivät sitä saa, mutta haittoja niistä sitäkin enemmän .

        Ihan niin , nykyisi on ravinokin niin korkealla tasolla että siitä dåsaa tarvitsemansa .

        Ja yli 60% suomalaisista ei syö ravintoa niin että saa tarvitsemansa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkittua tietoa ei yksinkertaisesti ole. D-vitamiinitasolle ei ole edes standardisoitua mittausmenetelmää, joten eri laboratorioiden mittaustulokset voivat poiketa toisistaan merkittävästi.
        Terveysalalla vedotaaan usein yksilön ominaisuuksiin, kun ei tiedetä asioita varmasti. Saattaa, ehkä, voi, on tutkittava enemmän jne. ovat jatkuvasti käytössä.
        Terveyteen vaikuttaa niin moni seikka, että yhtä on mahdotonta nimetä ongelmien syyksi. Monipuolinen ravinto, liikunta ja uni ovat terveyden peruspilarit. Myrkkyjä esim. pesuaineiden muodossa kannattaa vältellä. Iho puhdistuu pelkällä vedellä, vaikka ihonhoitoa varten on hyllykilometreittäin erilaisia tuotteita.

        Lääkäri haukkuu uudet D-vitamiinisuositukset – "Suomi on diabetesmaa ja se johtuu tästä"

        D-vitamiinien suositusmäärää olisi pitänyt nostaa uusissa ravitsemussuosituksissa huomattavasti korkeammalle, sanoo erikoislääkäri ja kirjailija Hannu Vierola. Vähäinen vitamiinimäärä selittää Vierolan mukaan esimerkiksi sen, miksi Suomessa tavataan niin paljon diabetestä. Myös Itä-Suomen yliopiston tutkija pitää D-vitamiinimääräsuositusta liian konservatiivisena.

        https://yle.fi/a/3-6865684


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäri haukkuu uudet D-vitamiinisuositukset – "Suomi on diabetesmaa ja se johtuu tästä"

        D-vitamiinien suositusmäärää olisi pitänyt nostaa uusissa ravitsemussuosituksissa huomattavasti korkeammalle, sanoo erikoislääkäri ja kirjailija Hannu Vierola. Vähäinen vitamiinimäärä selittää Vierolan mukaan esimerkiksi sen, miksi Suomessa tavataan niin paljon diabetestä. Myös Itä-Suomen yliopiston tutkija pitää D-vitamiinimääräsuositusta liian konservatiivisena.

        https://yle.fi/a/3-6865684

        Haiskahtaa myyntipuheelta. Lämpimissä maissa on jopa Suomea enemmän D-vitamiinin 'puutoksesta' kärsiviä, mutta diabetesta vähemmän. Sielläkin ravintotottumusten muuttuminen on lisännyt diabetesta.
        Nosta yksinkertainen peruskotiruoka kunniaan ja jätä moskat kauppaan, niin turhat murheet vähenevät. Liikunnaksi riittää lopulta varsin vähäinen päivittäinen hyötyliikunta, mutta sekin tuppaa unohtumaan autoilijoilta. Kannattaa myös kysyä pelikuvaltaan, miksi pilaan terveyteni tupakalla, alkoholilla ja kofeiinilla.


    • Anonyymi
      UUSI

      Sait siis uuden avauksen läpi, minä en saanut.

    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        Onko muuten purutabletti yhtä tehokas imeytymään kuin öljykapseli?
        Ainakin purutabun kanssa kannattaa varmaan ottaa jotain rasvalisää. Eli ettei sellaisenaan imeskele.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muuten purutabletti yhtä tehokas imeytymään kuin öljykapseli?
        Ainakin purutabun kanssa kannattaa varmaan ottaa jotain rasvalisää. Eli ettei sellaisenaan imeskele.

        Näyttäisi nielaistavissa kapseleissa olevan usein oliiviöljyä liuottimena.


    • Anonyymi
      UUSI

      Myös imeytyminen on yksilöllistä. Itse vedän 200 mg:tä, Ei mitään kielteisiä sivuvaikutuksia. Pelkkä brenkku haittaa sisäelimiä enemmän kuin d-vitamiinin "yliannostus".

      • Anonyymi
        UUSI

        Aivan.
        Hiljattain oli tutkimus, jossa todettiin, ettei lihavilla (= esim. minä,110 kg) D-vitamiini tepsi yhtä hyvin kuin normaalipainoisilla, eli nostaa kannattaa annosta. (Jotenkin se rasvakudos "jemmaa" vitamiinia..)


    • Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

      Keijo-rypsiöljyäkin saa näköjään D-vitamoituna. On kylläkin tehottomampaa D2-vitamiinia. Tulee tosin vain paistoöljynä käytettyä, joten voipi vitamiinit kuolla kuumennuksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Petollisten ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka on kuollut

      Lehtitietojen mukaan hänen kumppaninsa ampui hänet sunnuntai-iltana. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010760884.html
      Maailman menoa
      420
      11758
    2. Mihin suuntaat kun sota alkaa?

      Ulkomaille Kellariin Rintamalle lihamyllyyn Metsään Pysyt kotona, piilottelet PS. Naton piti väitetysti tuoda rau
      Maailman menoa
      654
      3111
    3. Voishan ihanammin päivän alkaa

      Oltais vain nyt hiljaa Pitäisinn kättäs kädessäin Saisin sun päätäs silittää Miten olis ylösnousun laita kultasein? Aik
      Ikävä
      25
      2365
    4. 123
      2141
    5. Alle sata päivää jouluun

      Ajatella. Hyvää huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa. 😊✨❤️✨☕
      Ikävä
      315
      1912
    6. En tiennytkään että tuo Marjorie oli rappiolla

      Ihan tuksumenoa juopporatteineen ja väkivaltoineen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1325
    7. Bess avoimena - Tuotti karvaan pettymyksen Danny-rakkaalle TTK:n takia: "Hän huokaisi syvään ja..."

      Bess ja Danny-rakas! Bess tanssii tv:n suosikkiohjelmassa, mikä on vaikuttanut myös omaan kumppaniin, tanskalaiseen Dann
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1132
    8. Olen pahoillani kun takerruin sinuun

      En tiedä mikä minua vaivaa. Toivottavasti et tunne ja tiedosta tätä henkistä takertumista sinuun, nyt kun ei olla enää m
      Ikävä
      46
      1003
    9. Selviytyjät Suomi: Rita Niemi-Manninen ja TOP 3 kamalinta asiaa viidakossa: "Oli vähän too much..."

      Rita Niemi-Manninen on yksi tämän syksyn Selviytyjät Suomi -kauden kisaajista. Hienosti on Rita kyllä pärjännyt rankassa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1003
    10. Jospa tulisit luokseni, mies.

      Katsoisimme toisiamme silmiin. Juttelisimme kahdestaan. Se voisi olla meidän alku…
      Ikävä
      37
      769
    Aihe