Kaveri välttelee homouden takia

kyselijä018220981

Nonii... mitä tehdä kun paras kaveri välttelee koska se sai tietää, että mä oon homo? Ollaan tunnettu ihan pikkujunnuista asti, pelattu samas jengissä aina, oltu yläasteeseen asti samal luokal ja oltu parhaita frendejä niin kauan kuin muistan. Se väittää, ettei sillä oo mitään homoja vastaan, mutta kun tulin sille kaapista ulos se jotenki jääty...

Ennen se laitto aina viestii et voidaaks nähä, tuuks treeneihi tänää ja käytiin yhes vaikka missä. Näin sitä melkee joka ilta ja usein se tuli treenejenkin jälkeen meille chillaa ja pelaa pleikkaa. Nyt se väittää aina et "mopo on rikki, en pääse" tai "sori mul on läksyjä" tai ei muuten vaan muka ehdi nähdä mua. Treeneissä se kyllä käy, mutta kentän ulkopuolel ei enää nähdä, koska sillä on aina joku tekosyy. Mut usein se lähtee sit kuiteski muiden jätkien kaa jonnekin, ihme kyllä.

Oon sanonu sille, etten mitenkää halua panna sitä vaikka oonki homo. En ees pysty ajattelemaan sitä sillain. Oon ihan sama ihminen ku aina, ja en todellakaan näe sitä muuna ku kaverina. Se on mulle niinku veli!! Nykyään se ei edes suostu heittämään yläfemmoja mun kanssa, kun mukamas yrittäisin lääppiä sitä. Vit*ttaa ihan saatanasti tää, koska toi tyyppi on mulle ku oma veli enkä halua menettää sitä näin typerän jutun takia. Oon aina hyväksyny sen ja sen mokailut enkä oo koskaan tuominnut sitä mistään. Ja nyt se ei sit näköjään hyväksy mua.

Oon koittanu laittaa sille viestiä whatsapis ja snäpis, mut se vastaa aina tosi lyhyesti. Kun puhutaan kaksistaan se ei sano melkee mitää. Helvetti ku en tiedä mitä pitäis tehdä? Ollaan jo 16v eli ei mitään pikkupentuja

7

2351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niii

      No ongelmanahan näyttää olevan se, että kaverisi ei todellisuudessa hyväksy homouttasi. Jos asia ei muutu pitkänkään ajan kuluttua (viikko kaks) mene juttelemaan sille kasvotusten kahdestaan. Kysy että inhottaako tätä tosiaan homoutesi ja jos näin on haluaako hän, että ette enää ole kavereita.

      Kun itse tulin suurimmalle osalle kavereistani kaapista ulos olin hyvin onnekas. En menettänyt yhtäkään kaveria ja elämäni jatkui normaalisti. Valitan että sinulle ei käyny yhtä hyvä onni.

      Toivon todella ettet ole nyt menettänyt parasta ystävääsi mutta jos näin on käynyt ei se ole maailmanloppu jonka varmasti itsekkin ymmärrät.

    • Ei kukaan muu kuin hän voi vastata tuohon kysymykseen...Sun pitää kysyä suoraan häneltä. Joskus ihminen vaan tarvitsee aikaa käsitellä ja muuttaa jotain osaa omasta lähimaailman kuvasta, joskus asia ahdistaa jos itse hakee nuorena itseään, joskus sille ei ole mitään selkeää syytä edes. Tuo lääppimiskommentti vähän viittaisi siihen että oma setti hakee paikkaansa ja sekin on ok.Kysy suoraan ja hyväksy se ikäväkin vastaus. Maailma vois olla paljon parempi paikka monin tavoin....Itse olin ensin pitkähiuksinen ja tuli kommenttia, myöhemmin olin kalju salilla kävijä ja samalla tavalla tuli kommenttia....iso osa ihmisistä haluaa "ymmärtää" maailmaa ja sen takia selittää sen omalla tavallaan itselleen jossa oma rooli on se minkä itse haluaa/hyväksyy itselleen.

      tuossa voi kysyä suoraan ja sitten vaan olla fiksusti ystävällinen jos ei tule muuta siihen. Ehkä joku pv toinen löytää oman tiensä kautta takas myös teidän ystävyyteen.

    • kyselijä018220981

      Nyt tämmöne tilannepäivitys tänneki. Asiat on muuttunu mut en tiedä mikä meno nyt on. Ollaan kavereita mut ei kuiteskaan! Sain tos alkukesällä uuden mopon ja yhtäkkii kaveri laittoikin viestiä mulle wapissa. Se kutsu silloin mut kylään niille ja pyys et tulisin mopolla. No mä sit menin sinne ja oltiin kaksistaan niiden luona. Pelattiin pleikkaa ja kaveri kokeili mun mopoa jne. mut ei kyl oikeen puhuttu mitään paitsi jotain perus jauhantaa futiksesta. Jäi outo tunne tosta tapaamisesta, koska tuntuu et se vaan halus kokeilla mun mopoo eikä nähdä mua?

      Treeneis ja matseissa nähdään viikottain mut siellä toi välttely jatkuu. Mun kaveri on ihan erilainen muiden seurassa, jotenki kivempi. Mun seurassa se jauhaa omia juttujaan 24/7 eikä mun seura näytä kiinnostavan, paitsi jos se tarvii jotain... aina välillä se tarvii kyydin ja kysyy bussirahaa tai laturia lainaan ja silloin se kysyy aina ekana multa. Muuten me ei puhuta mitään kuulumisia tai mitään. Silloin tällöin se laittaa viestii et nähääks ja sillo se haluu usein ryypätä tai puhua ittestään. En vaan tajuu sitä enää....

      Oon kysyny haittaaks mun homous sitä ja vastaus oli "ei miks haittais" ja sit kauhee saarna et enkai mä luule sitä homofoobiseks. Sen mielest on kuulemma loukkaavaa et mä luulen, ettei se hyväksy mua. Ettänäi...

    • Hei! Kuten aikaisemmin joku kommentoi niin anna kaverille aikaa sulatella asiaa. Sitten kun hän on valmis asiasta keskustelemaan niin kerro hänelle rehellisestii että pidät häntä veljenä ettei kaveruuden tarvitse muuttua tämän asian suhteen. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja rohkea olet ollut :)
      NettiSaapas Helsinki -Kaarina

    • ymmärtöväinen

      Oot tosi rohkea, kun olet kertonut asiasta kaverillesi yms. Vika ei ole missään muotoa sussa. Päin vastoin. olit avoin ja rehellinen ystävällesi. Se on oikea ystävyydrn osoitus, kun on joku jolle kertoa todella vaikeat ja kipeätkin asiat. Nyt samaa rehellisyyttä pitäis ystävästäsi löytyä. Minä en itse ole homo tai edes bi, mutta minulla on muutamia homo ystäviä. Ja se on yleinen väärä kuvitelma, et heterot ajattelee just silleen, et homot haluaa "panna häntä". ja asiahan ei ole niin. Eihän heterotkaan miehetkään pane ja ole koinnostunut jokaisesta nauspuoleisesta. Niin miksi sitten heti olettaa kun ystävä/kaveri kertoo toiselle, että esim. olen homo, että no niin se haluaa panna mua 😂. En vain tajua sitä. Ainakin minun homo ysyävillä pitää löytyä se kemia ja kiinnostus tousta ihmistä kohtaan, et haluavat panna. Minulla on ikää kohta 40 vuotta. Että olen syntynyt ja minutkin on aikoinaan opetettu homovastaiseksi. Mutta oli bi, homo hetero tai mikä vaan jos synkkaa kaveri pohjslta hyvin, niin ei sillä ole väliä, että mikä suuntautuminen on. jokainen on ihminen ja ansaitsee rakkauden. näin minä ajattelen. Sinun täytyy sanoa minun mielestä kaverillesi, että olit avoin ja rehellinen. Ja et tunne sellaista vetovoimaa häntä kohtaan, mitä hän ehkä luulee. Että nyt on hänen vuoronsa olla rehellinen. Ja sanoa oikeat ajatukset sinusta ja ylipäätään homoista. Et voiko ystävyytenne jatkua...

    • MS16

      Hei!
      Olen itsekin samaa ikäluokkaa, eli 16.
      Uskoisin, että kaverisi tarvitsee aluksi aikaa totuttautua ajatukseen sinun homoudestasi, mutta samalla epätietoisuus saattaa vaivata häntä. Ihmisillä on "ennakkoluuloja", jotka saattavat kulea pois vain ajan kanssa.
      Toivottavasti asiat sinun ja kaverisi kanssa järjestyvät ja löydätte jälleen yhteisen sävelen.

    • Jdjdjdidjd

      Hankit oikean kaverin. Onko tuommoinen tosiaan aito kaveri jos ei pysty hyväksymään seksuaalisuuttasi. Itse ehdotan että kysyt asiaa häneltä. Eli mitä mieltä hän oikeasti on sinusta ystävänä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe