Ford Zephyr

Zep_hyr

Löytyykö jostain Ford Zephyr luonnossa? Tahtoo nähdä.

15

2714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahhah!

      Lapsuuteni/nuoruuteni kotipaikkakunnan säästöpankin kakkosmiehellä oli moinen automobiili 1960-luvulla. Pieni mutta säälittävä mies, 'iso' auto - aika huvittava yhdistelmä.

      Miksi oikein tahtoisit nähdä moisen auton 'luonnossa'. Itse auto sen enempää kuin käyttäjätkään tuskin aiheuttavat kenellekään minkäänlaisia väristyksiä!

      • Auto

        Hieno auto kaikessa rumuudessaan. Toisiin se vaan vetoaa...Meillä oli kaveriden kanssa 80-luvulla Zephyr ja vieläkin kaipaan sitä...


      • sumppi-1

        nimimerkille "Hahhah!":

        "Että oikein tsephyyri?
        Lapsuuteni/nuoruuteni kotipaikkakunnan säästöpankin kakkosmiehellä oli moinen automobiili 1960-luvulla. Pieni mutta säälittävä mies, 'iso' auto - aika huvittava yhdistelmä.

        Miksi oikein tahtoisit nähdä moisen auton 'luonnossa'. Itse auto sen enempää kuin käyttäjätkään tuskin aiheuttavat kenellekään minkäänlaisia väristyksiä!"

        Varmaankaan jotkut 60-luvun kotipaikkakuntasi ikävät lapsuusmuistot eivät aina ja välttämättä sellaisenaan sovellu 2010-luvulla vanhojen autojen harrastajien keskusteluun. Jos joku 2010-luvulla vaikkapa Zephyriä harrastaa ei kyse kai ole siitä helpoimmasta tiestä jonkin sortin oletettuun pullisteluun.

        Vanhoja autoja (tai ylipäänsä mitä hyvänsä) voi taltioida ja harrastaa ihan omaksikin iloksi - riippumatta muiden väristyksistä tai niiden puuttumisista. Harrastatko itse jotakin (tai: mitään) ainoastaan aiheuttaaksesi väristyksiä ja arvostusta - ja kaiken aikaa suorastaan omaksi harmiksesi?


    • ippe

      Auto on tosin raato vuosimallia 56. Sen on uutena ostanut Nils Karpi Maarianhaminasta. Rekisteri numero Ål-1358 Löytyy alkuperäinen rekisterikirja kuin myös vino pino luovareita. yritin sitä takavuosina kaupitellakkin, mutta ei silloin löytynyt sopivaa uhria. Auto on varustettu 6 moottorilla, joka on myös ehjä kuten muukin tekniikka. Moottori vaihteisto ja perä on tälläkin hetkellä sisätiloissa. Jos oikein kovasti alkoi himottamaan niin auto on Haminassa. 0400-656442

      • Zep_hyr

        Kevät on kiireinen, kesä-heinäkuussa pääsen katsomaan. Otan sitten yhteyttä. Kiitos.


      • Foordeilija

        Onko Zephyrisi mallia Six ? Sellainen iso pallukka, kaksivärisenä ? Mitäpä pyynti ?


      • ippe
        Foordeilija kirjoitti:

        Onko Zephyrisi mallia Six ? Sellainen iso pallukka, kaksivärisenä ? Mitäpä pyynti ?

        Ei ole kallis. Aikoinaan taisi olla 84- kun sen löysin. olisko ison ballantais pullon maksanut.


      • Foordeilija
        ippe kirjoitti:

        Ei ole kallis. Aikoinaan taisi olla 84- kun sen löysin. olisko ison ballantais pullon maksanut.

        Olis hippasen lähempänä, niin hakisin samantien pois ! Ei sulta kuvia irtoaisi ?


      • Foordeilija
        ippe kirjoitti:

        Ei ole kallis. Aikoinaan taisi olla 84- kun sen löysin. olisko ison ballantais pullon maksanut.

        Jos on, panetko: [email protected] Kiitos !


      • ippe
        Foordeilija kirjoitti:

        Jos on, panetko: [email protected] Kiitos !

        täytyy vähän odotella, että lumet sulaa. Katsellaan keveemmällä. ei viitsisi pohrata.


      • Foordeilija
        ippe kirjoitti:

        täytyy vähän odotella, että lumet sulaa. Katsellaan keveemmällä. ei viitsisi pohrata.

        Mutta pidä mielessä.


      • Foordeilija
        Foordeilija kirjoitti:

        Mutta pidä mielessä.

        lumet sulaneet pirssin päältä ?


    • Seppo Sepon Seppo

      Kyllä lumet sulaneet jo monet vuodet.

    • viiatti

      naapurin pojalla oli 60- luvulla "sefyreitä." ajotyyli oli raaka, rautaa se ei säälinyt. mutkissa sepeli lensi. kun auton alustaan tuli vikaa. se ajoi auton ojaan kyljelleen, ja remppas siihen. oli meillä pikkupojilla ja kylän ämmillä ihimettelemistä!

    • Anonyymi

      Löytyy 4 Zephyr -63 , 6Zephyr-64. Zodiac-63.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      215
      1760
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      941
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      79
      905
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      606
    Aihe