Triumph Rocket III

KääLäy

Otsikossa SE hauskan mopon merkki lukee. Toivottavasti herättää myönteisen mielenkiinnon tämän palstan lukijoissa?

Hieman, - mutta vain hieman - taustatietoja minusta, koska en halua pullistella enkä halua että minut suotta tunnistettaisiin. Kysymykseni kannalta tämä ei liene oleellista? Minulla oli ko. mopo muutaman vuoden Suomessa kunnes vaihdoin sen BMW merkkiseen ratamopoon. Thaimaassa minulla oli omassa omistuksessani vain 115cc Honda Dream ja 125cc Honda Wave. Vuokra mopoina käyttelin ns. Dirty Bikeja joilla oli mukavan haasteellista käydä sadekaudella kaatuilemassa päällystettyjen teiden ulkopuolella. Mae Hong Son loop jne. monine sivupolkuineen kertoo varmasti riittävästi siitä ,missä tuli monena vuotena seikkailtua?

Kysymys: Onkohan kellään tämän palstan asiantuntijoista kokemuksia Triumph Rocket III mopoista ja etenkin niistä Thaimaassa? Onkohan mitään järkeä ostaa omaksi ja missä hinnoissa ovat varaosat,sekä löytyykö oikeasti osaavia korjaajia lähinnä Chiang Main suunnalta?

PS. Tulevan Marraskuun ensimmäisestä tai toisesta viikosta alkaen olisi "hulluna haaveena" saada toimiva ja luotettava Rocetti Chiang Maihin oman ja vaimon pyllyjen alle. Vaimo varmaan tykkäisi yhä enemmin Waven penkillä istua, mutta vanha kunnon rakkaus ei kai ruostu, eihän ;-)

28

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimyötähäpeää

      Lollotiloll... Heppu on olevinaan Chiang Main MC-mies, Harley ja Indianamies, Moparmies, moottoripyöräilyn ajokouluttaja samassa paikassa, omistaa osan omasta moottoriradasta Chiang Maissa, omistaa puoli tusinaa moottoripyörää Chiang Maissa, on asunut siellä pitkään, poikansa ajaa road racingia, hän kuuluu paikalliseen liivijengiin Chiang Maissa ja omistaa läjän ravintoloita samassa paikassa, hänellä on monenlaista liiketoimintaa siellä muutakin myös ja vaimonsa on tunnettu thaimaalainen hammasurakoitsija...

      Nyt hän kyselee ja selvästi haaveilee Suomi 24 palstalla Triumph Rocket III mopoista... Jotakin ristiriitaa tässä on nyt havaittavissa...?

    • epätietoinepattyalta

      Miten sulla on aikaa näihin kaikkiin ja mistä sulla riittää virtaa tähän kaikkeen mopopakinaan jatkuvasti? Ootko vuodeosastolla ja miksi ne ei päästä kotiin jos olet noin virkeä satutarinoimaan?

    • Aviomies

      Sorry pojut ei ole mun juttuni.

      Aloittajalle että pyörä aiheuttaa ainoastaan kunnioitusta minun suunnaltani, en ole koskaan kokeillut, joskin ainahan tuo luomus mielenkiintoa on herättänyt.

      Varmasti hyvä pyörä.

      • hehehehee

        "Sorry pojut ei ole mun juttuni."
        hehehehee


      • Aviomies
        hehehehee kirjoitti:

        "Sorry pojut ei ole mun juttuni."
        hehehehee

        Johan ny on vittu idiootti Savolainen, eikö sun elämässä oo muuta ku ihmetellä kuka sun kateutes kohteesta kirjottaa vittu mikä uuno.

        Jos on jotain sanottavaa Rocketista niin sano vittu vie tai mee maratoonilles saatanan antitrolli.


      • KääLäy

        Nimimerkiltä Aviomies ainoa asiallinen kommentti tähän asti. Kiitos.

        Jätin aloituksessani tarkoituksellisesti mainitsematta muutamankin asian.
        Ensimmäinen on se, että yrittäjän elämä on myötä ja vasta mäkiä. En häpeä tunnustaa sitä, että vastamäen voittamiminen otti minulle hieman enemmin aikaa kuin suunnittelin. En ole rikas vieläkään, mutta nyt on taas mahdollisuus viettää laatuaikaa Chiang Maissa. Ja tämä kirjoitukseni ei sitten ole tarkoitettu millään muotoa hattuiluksi kenellekään. Elämä on minulle paljon antanut ja paljon myös ottanut. En ketään halveksi. En ketään kadehdi. Yritän elää tätä päivää koska eilistä en takaisin saa ja huomisesta en tiedä.

        Vaimoni on thaimaalainen. Thaimaalaista sotilas ja poliisi sukua. Minä en omaa mitään vastaavaa sukutaustaa. Ihmeen hyvin minut on kuitenkin sukuunsa hyväksytty. Hyväksytty on se, että en muutamaan vuoteen ole heitä - toista perhettäni - päässyt tapaamaan. Vaimoni kylläkin on päässyt, koska ei (heh heh) ole työskennellyt minun yrityksessäni.

        Minun olisi nytkin hyvin helppoa selvittää nimimerkin Aviomies todelliset taustat ja tekemisensä juurikin Chiang Maissa, jos haluaisin. Mutta miksi haluaisin? Ihan asialliselta tyypiltä vaikuttaa ainakin vastavänkääjiensä suhteen.

        Pattaya on ihan hieno paikka mielestäni sekin. En nyt oikein ymmärrä tätä mielestäni vähä-älykästä vääntöä täällä.

        Jos ja kun kukaan ei pysty vastaamaan asiallisemmin alkuperäiseen kysymykseeni, niin voi voi teitä sentään ja anteeksi, että sekoitin pakkaa ja odotin enemmin.


      • Aviomies
        KääLäy kirjoitti:

        Nimimerkiltä Aviomies ainoa asiallinen kommentti tähän asti. Kiitos.

        Jätin aloituksessani tarkoituksellisesti mainitsematta muutamankin asian.
        Ensimmäinen on se, että yrittäjän elämä on myötä ja vasta mäkiä. En häpeä tunnustaa sitä, että vastamäen voittamiminen otti minulle hieman enemmin aikaa kuin suunnittelin. En ole rikas vieläkään, mutta nyt on taas mahdollisuus viettää laatuaikaa Chiang Maissa. Ja tämä kirjoitukseni ei sitten ole tarkoitettu millään muotoa hattuiluksi kenellekään. Elämä on minulle paljon antanut ja paljon myös ottanut. En ketään halveksi. En ketään kadehdi. Yritän elää tätä päivää koska eilistä en takaisin saa ja huomisesta en tiedä.

        Vaimoni on thaimaalainen. Thaimaalaista sotilas ja poliisi sukua. Minä en omaa mitään vastaavaa sukutaustaa. Ihmeen hyvin minut on kuitenkin sukuunsa hyväksytty. Hyväksytty on se, että en muutamaan vuoteen ole heitä - toista perhettäni - päässyt tapaamaan. Vaimoni kylläkin on päässyt, koska ei (heh heh) ole työskennellyt minun yrityksessäni.

        Minun olisi nytkin hyvin helppoa selvittää nimimerkin Aviomies todelliset taustat ja tekemisensä juurikin Chiang Maissa, jos haluaisin. Mutta miksi haluaisin? Ihan asialliselta tyypiltä vaikuttaa ainakin vastavänkääjiensä suhteen.

        Pattaya on ihan hieno paikka mielestäni sekin. En nyt oikein ymmärrä tätä mielestäni vähä-älykästä vääntöä täällä.

        Jos ja kun kukaan ei pysty vastaamaan asiallisemmin alkuperäiseen kysymykseeni, niin voi voi teitä sentään ja anteeksi, että sekoitin pakkaa ja odotin enemmin.

        No huomenta "KääLäy".
        Jotenkin tuttua sanankäyttösi, mutta sehän on normaali-ilmiö tällä palstalla.
        Hieman oudoksuttaa kykysi selvittää minun todelliset taustat, mutta sinulta puuttuu kyky selvittää aloituksesi pohdinnat Rocketin varaosien Thaimaan hinnoista ja pyörän osaavista korjaajista Chiang Maissa.
        No onhan nuo tietysti osaavalle taustan selvittelijälle kaksi aivan eri selvitysvaikeusasteista.
        Alkuperäiseen kysymykseesi vastaan että en tiedä, eli en voi antaa sinulle enmpää.
        Ilmoittele kun joskus olet laatuaikaa viettämässä, jos vaikka juotaisiin smuutit.


      • Aviomiess

      • KääLäy
        Aviomies kirjoitti:

        No huomenta "KääLäy".
        Jotenkin tuttua sanankäyttösi, mutta sehän on normaali-ilmiö tällä palstalla.
        Hieman oudoksuttaa kykysi selvittää minun todelliset taustat, mutta sinulta puuttuu kyky selvittää aloituksesi pohdinnat Rocketin varaosien Thaimaan hinnoista ja pyörän osaavista korjaajista Chiang Maissa.
        No onhan nuo tietysti osaavalle taustan selvittelijälle kaksi aivan eri selvitysvaikeusasteista.
        Alkuperäiseen kysymykseesi vastaan että en tiedä, eli en voi antaa sinulle enmpää.
        Ilmoittele kun joskus olet laatuaikaa viettämässä, jos vaikka juotaisiin smuutit.

        Morjens Aviomies.

        Anteeksi etten ole aikaisemmin ehtinyt vastailemaan, mutta kiitos jälleen kerran sinulle asiallisesta vastauksestasi.
        Ymmärrän hyvin tuon, että sinua oudoksuttaa kirjoittami siitä, että halutessani voisin selvitellä taustojasi Chiang Maissa. Tämä olikin suunnattu lähinnä näille nimimerkeille , jotka jostakin syistä tuntuvat sinua kovin vihaavan. Huomaa kuitenkin tuo sana "halutessani". Tällaista halua tai tarvetta minulla ei kuitenkaan ole ja miksi pitäisikään olla.
        Mitä kysymyksiini Rockettiin liittyen tulee, niin toki pystyn niitä itsekin selvittämään, ajattelin vain kysäistä ympäripyöreitä tausta ajatuksena se, että ehkä saisin joitakin hyviä vinkkejä ja asiallisia ajatuksia itse asiaan liittyen.
        Kuten kirjoitin jo aiemmin, en ole itse ole sattuneista syistä johtuen päässyt vähään aikaan Chiang Maissa vierailemaan. Paikallisista osaavista motoristi ystävistäni yksi on ehtinyt halvaantua moottoripyörä onnettomuudessa, toinen on kuollut syöpään ja kolmannen yhteystiedot olen onnistunut hukkaamaan, jne.
        Rocketin omaksi hommaaminen Chiang Maihin on "hullu haave" monestakin syistä. Aikoinaan kun maahantuonti Thaimaahan alkoi hinta taisi olla THB 2,3 miljoonaa! Eipä noita Rocketteja muutamaan vuoteen maahantuonnin jälkeen yhtäkään vastaan tullut, mikä sekin kai jostakin jotain kertoi? Mitä nyt nopeasti googletin 2017 oli myynnissä käytetty hintaan THB 670 000. Isoja rahoja ainakin minulle - tiedoksi kateellisille - joka en siis ole rikas. THB 700 000 on sellainen määrä rahaa, jolla Thaimaassa saa aika paljon muutakin mukavaa. Järkevästi omaan yritykseeni sijoittamalla voisin ehkä saada tämänkin rahan poikimaan lisää rahaa jne.
        Mutta, mutta,... "Hullut haaveet" ovat omalla kohdallani jostakin kummallisesta syystä - ehkäpä hullun tuurista johtuen - aiemmin positiivisesti toteutuneet.

        Aviomies. Varmasti otetaan smuutit jos toisetkin jos tämä Rocket projektini toteutuu, minä tarjoan ;)


      • KääLäy
        Aviomiess kirjoitti:

        Tässä on vähän tietoa meidän MC:stä ja uusin rakettimoponi, josta resupeput voi vain haaveilla.
        https://www.mc-scatter.com/myydaan-ajoneuvot/projektit-aihiot/139596-jupiter-50-mopo-aihio-1959
        Lokarit on nyt romattavana ja tehomäntä tilattu. Pakoputkesta otetaan sisukset pois niin rähisee kuin pentele! Suurtehosuutin löytyy ja tuppi uusi.

        Hauska kommentti, kiitos.

        Ihmettelin jo että mitäs nimimerkki Aviomies nyt kirjoittaa, mutta tämähän olikin nimimerkiltä Aviomiess. Tarkkaa hommaa näköjään tämä - kuin siilin nainti - kenelle kommentoi. Milli sivuun niin se on AUTS!

        Hieno projekti tuo linkin Jupiter.

        Anekdootti: lapsuuden kaverini isän vajassa oli joitakin mopoja ja mopon osia. Kaveria harmitti yhtenä päivänä aivan vietävästi - tämä oli aikaa kun meitä ei vielä tytöt kiinnostaneet - kaikki mopot ja mopon osat oli yllättäen viety kaatopaikalle. Erityisen harmissaan oli hän erään osittain osina olleen mopon kohtalosta, mitä minä harmitustaan en tuolloin vielä täysin ymmärtänyt.

        Ymmärrän häntä nyt paremmin. Tämä suurinta harmitusta aiheuttanut mopo oli ilmeisesti vuoden 1956 Helkaman Hopea Sauma Mopo. Väriltään sininen ja sellainen jonka tarakkakin oli kuin suoraan vanhoista polkupyöristä. Nyttemmin ajateltuna pelkästään tuo Helkama nimi huvittaa. Hell Kama -> Helvetin Rakkine. Kyseessä oikeasti oli ensimmäinen Suomessa sarjatuotantoon tehty 50cc Mopo. Kielitoimisto yritti tuloksetta mopedien nimeksi saada nimeä nopso. Mikä v*tun nopso ajattelivat tuon ajan Mopoilijat ja haistattivat pitkät kielitoimistolle. Uusi sana ja käsite oli syntynyt. Mopo.

        Pappa Tunturit ovat nyt suuressa suosiossa ja minun mielestäni eivät niin hienoja - vaikka hienoja ovatkin - kuin ensimmäiset Hopea Saumat.

        Hulluna haaveenani onkin viedä Thaimaahan Hopea Sauma Mopo. Toki myös joku 70-luvun ällöttävän vihreä Pappa Tunturi "rumassa kauneudessaan" voisi olla "järkeeni käyvä" vaihtoehto.

        Kysymys: onkohan kukaan jo vienyt Thaimaahan vanhan suomalaisen vintage Mopon? Vinkkejä vientiin ja siitä saako Thaimaassa tällaisella savuttavalla kakstahti härvelillä laillisesti edes kruisailla - siis nöyrästi kyselisin. Kiitos kaikista kommenteista jo etukäteen.


    • Aviomiess

      Hei! Nyt olis idis löytää siisti Tunturi Helkama, 72-77 vuosimallia tehoputkella Töölöstä. Turhan tarjoajat älkööt vaivautuko. Kromilokarit ja alkuperäinen muovisatula takatargalla (kaarella) olis plussaa. H4 polttimo on jo, jos etuvalo on risanenen. Mielellään ajettu alle neljäsataatuhatta kilsaa. Jos on yli ni toivon että jalkatappi ja nokkapyörä on ehjä. Mulla on purnu prei-maalia joten maalipinnalla ei niin välii. Onko kuraläppää kummassakaan nokkapyörässä vai ei... resut?

    • joomoimoimoi

      Lerppa on käynyt 90 luvulla Thaimaassa ja haaveilee nyt lottovoitosta sairaalassa, juotuaan itsensä paskaksi ja muijansa pihalle jo aikoja sitten. Mene kohti valoa sovinnolla Lerppa.

    • KääLäy

      Tulin juuri lääkäristä ja tässä lääkäreiden antama diagnoosini.

      Dissosiatiivinen identiteettihäiriönsä (engl. dissociative identity disorder, DID, "monipersoonahäiriö" tai "sivupersoonahäiriö") on dissosiaatiohäiriöistä monimutkaisin eikä enää ole lukuisien lääkärien kertoman mukaan hallinnassa ja parannettavissa.
      Tämä häiriö ilmenee voimakkaimmin tehdessäni älyttömiä aloituksia palstoille. Tänäänkin olen tehnyt jo 20 aloitusta ja vastannut niihin itse toisella nimimerkillä. Saan suunnatonta tyydytystä kun saan kirjoittajat ärsyyntyneiksi.

      • KääLäy

        Alkuperäinen KääLäy tässä moi.

        En ole henkilö joka tänne on kirjoitellut nimimerkillä Aviomies.

        Olen melkein rehellisesti pahoillani siitä, että olen osaltani jonkun palsta-aktiivin kuten sinun mielensä pahoittanut kirjoituksillani sille asteelle, että hän/sinä joutuu nimimerkilläni KääLäy pahaa oloaan purkamaan.

        Mieleni tekisi - ihan tavallisena tunteet omaavana ihmisenä - kirjoittaa jotain negatiivistä sinusta mielensä pahoittajasta, joka nimimerkkiäni KääLäy nyt väärin käyttää. En kuitenkaan viitsi. Enkä edes jaksa. Enkä oikeastaan tiedä pitäisikö tätä seuraavaa edes kirjoittaa, mutta kirjoitan kuitenkin. Älä nyt vale KääLäy "innostu entisestään". Minulla ihan oikeasti on koulutusta ja työkokemusta alalta mihin kirjoituksillani viittaat. Minusta nyt vain tuntuu siltä, että sinulla on ongelma tai useampiakin ongelmia. Ihan ystävällisesti ehdottaisin sinulle, että hae vastausta ongelmiisi jostakin muualta kuin tältä palstalta.

        Jaksuhaleja.


      • KääLäy
        KääLäy kirjoitti:

        Alkuperäinen KääLäy tässä moi.

        En ole henkilö joka tänne on kirjoitellut nimimerkillä Aviomies.

        Olen melkein rehellisesti pahoillani siitä, että olen osaltani jonkun palsta-aktiivin kuten sinun mielensä pahoittanut kirjoituksillani sille asteelle, että hän/sinä joutuu nimimerkilläni KääLäy pahaa oloaan purkamaan.

        Mieleni tekisi - ihan tavallisena tunteet omaavana ihmisenä - kirjoittaa jotain negatiivistä sinusta mielensä pahoittajasta, joka nimimerkkiäni KääLäy nyt väärin käyttää. En kuitenkaan viitsi. Enkä edes jaksa. Enkä oikeastaan tiedä pitäisikö tätä seuraavaa edes kirjoittaa, mutta kirjoitan kuitenkin. Älä nyt vale KääLäy "innostu entisestään". Minulla ihan oikeasti on koulutusta ja työkokemusta alalta mihin kirjoituksillani viittaat. Minusta nyt vain tuntuu siltä, että sinulla on ongelma tai useampiakin ongelmia. Ihan ystävällisesti ehdottaisin sinulle, että hae vastausta ongelmiisi jostakin muualta kuin tältä palstalta.

        Jaksuhaleja.

        Korjaus edelliseen siilien ystävänä. Tarkoitin tietenkin , että mihin kirjoituksillaSI viittaat.


      • Aviomies
        KääLäy kirjoitti:

        Korjaus edelliseen siilien ystävänä. Tarkoitin tietenkin , että mihin kirjoituksillaSI viittaat.

        Jaksuhaleja 😎

        Mukavaa lauantai-iltaa kaikille ja tosiaan jaksuhaleja ihan kaikille ketään eriarvoiseen asemaan asettamatta.


      • lerpanlauantai
        KääLäy kirjoitti:

        Korjaus edelliseen siilien ystävänä. Tarkoitin tietenkin , että mihin kirjoituksillaSI viittaat.

        Älä lässytä lerppa taas hevonpaskaa.


      • JaksuhaliSinullekin
        lerpanlauantai kirjoitti:

        Älä lässytä lerppa taas hevonpaskaa.

        Onko sinulla kestokiukku ?


    • huvayritys

      Aviomiehen leipoman aloituksen tarkoitus oli luoda palstalle uusi hahmo, joka olisi hieman lähempänä todellisuutta kuin tämä Aviomiehen hahmo, jolla "pikkuisen" pärskähti homma pitkäksi omaisuuksineen ja matkoineen. Aviomiehen hahmo olisi saanut uuden ystävänkin tänne asuttamalleen palstalle tuosta "Kääläy" nimimerkistä, mutta vituiksihan se meni sekin ystävyyssuhde kun vanha kunnon lerppa paljastui löysineen sieltä kirjoituksesta selkeästi läpi.

      Ei onnistunut tämäkään. Hetkeä myöhemmin tälle uudelle nimimerkki Kääläylle olisi ilmestynyt sikari suupieleen, kuksa kouraan, muutama jahti, sijoituskiinteistöjä, konserneja, outoja maailmanmatkoja ja uskomaton kokoelma mopoja sekä moottoripyöriä, joissa on ihmeellisiä erikoisvarusteita ja älytabletti sarvessa.
      Sinun on vaan nyt jatkettava tuolla aviomiehen nimellä, koska olet melko kyllästynyt jo numbaaliinkin.

      • KääLäy

        Nimimerkki Aviomies ei ole ole vittuilun minulle. Päin vastoin. Argumenttinsa ovat olleet erittäin asiallisia, etenkin vihamieliset olosuhteet huomioiden.

        Minulla on jo usein aiemmin ollut sikari poskessa Chiang Maissa. Sopivan tilaisuuden tullen olen näitä hartaasti "pössytellyt" kera laatu konjakin ja suomalaisen Juhla Mokan . Itseäni "parempina" seuralalaisina on joskus ollut "pössyttelemässä" vapaalla olleita thaimaalaisia eversti- tai ja kenraaliluokan armeijan tai poliisin edustajia. Suomalaisesta yhden tähden leikatusta konjakistakin ovat myös aidosti kovin pitäneet.

        Kuksaa minulla ei itselläni ole koskaan ollut. Kiitos kuitenkin hyvästä vinkistä tuliaisia silmällä pitäen.

        Isäni - R.I.P. - tervattu soutuvene ehti maatua erään järven rannalle Suomessa ennen kuin ehdin uistelemaan sillä ensimmäistäkään haukea. Mustaruutinen yksipiippuinen perintö haulikko on onneksi tallessa ja yhä kunnostetussa toimivassa kunnossa nykyaikaisempien aseiden seurassa. Savolaismallisella lasikuituisella soutuveneellä ilman perämoottorin olen sittemmin onnistunut saalistamaan muutamankin haukimamman siten, että isoimmat on ollut varaa laskea takaisin kalakannasta huolta pitämään.

        Voi huokaus sentään. Mistähän keksisimme seuraavaksi kadehtimisen aihetta? Aviomiehen autoista Thaimaassa vai niistäkäkö neljästä mitä minulla ja vaimolleni on nyt Suomessa?


      • selääkitys
        KääLäy kirjoitti:

        Nimimerkki Aviomies ei ole ole vittuilun minulle. Päin vastoin. Argumenttinsa ovat olleet erittäin asiallisia, etenkin vihamieliset olosuhteet huomioiden.

        Minulla on jo usein aiemmin ollut sikari poskessa Chiang Maissa. Sopivan tilaisuuden tullen olen näitä hartaasti "pössytellyt" kera laatu konjakin ja suomalaisen Juhla Mokan . Itseäni "parempina" seuralalaisina on joskus ollut "pössyttelemässä" vapaalla olleita thaimaalaisia eversti- tai ja kenraaliluokan armeijan tai poliisin edustajia. Suomalaisesta yhden tähden leikatusta konjakistakin ovat myös aidosti kovin pitäneet.

        Kuksaa minulla ei itselläni ole koskaan ollut. Kiitos kuitenkin hyvästä vinkistä tuliaisia silmällä pitäen.

        Isäni - R.I.P. - tervattu soutuvene ehti maatua erään järven rannalle Suomessa ennen kuin ehdin uistelemaan sillä ensimmäistäkään haukea. Mustaruutinen yksipiippuinen perintö haulikko on onneksi tallessa ja yhä kunnostetussa toimivassa kunnossa nykyaikaisempien aseiden seurassa. Savolaismallisella lasikuituisella soutuveneellä ilman perämoottorin olen sittemmin onnistunut saalistamaan muutamankin haukimamman siten, että isoimmat on ollut varaa laskea takaisin kalakannasta huolta pitämään.

        Voi huokaus sentään. Mistähän keksisimme seuraavaksi kadehtimisen aihetta? Aviomiehen autoista Thaimaassa vai niistäkäkö neljästä mitä minulla ja vaimolleni on nyt Suomessa?

        ...ei voi olla totta... lerppa on oikeasti nyt luomassa tällaista kääläy tyyppiä palstalle komppaamaan... täällä on kohta koko hullujenhuoneellinen pelkästään lerpan luomia ukkeleita vaimoineen ja autoineen... ja kateuksia pohtii jo parin viestin jälkeen sikari suussa...


      • Aviomies
        selääkitys kirjoitti:

        ...ei voi olla totta... lerppa on oikeasti nyt luomassa tällaista kääläy tyyppiä palstalle komppaamaan... täällä on kohta koko hullujenhuoneellinen pelkästään lerpan luomia ukkeleita vaimoineen ja autoineen... ja kateuksia pohtii jo parin viestin jälkeen sikari suussa...

        Voit arvoisa Laiffi antitrolli helpottaa omaa lääkityksen tarvettasi ymmärtämällä seuraavan.

        Tässä Saimaan rannalla tämän kesän viimeistä aurinkoista aamuani nauttiessa hörpin kuksastani kaffia tuprutellennen Hofnarria päädyin hieman tarinoimaan kun tällä palstalla on joku kirjoittanut, että on sallittua ja jopa suotavaa kirjoittaa omia mielipiteitään.

        Ensinnäkin kerron että minua ei lainkaan kiinnosta Pattayan ja Hua Hinin vastakkainasettelu taksimafioineen ym. enkä ole Pattayavastainen lainkaan, vaan smurffilaiffivastainen ja ne on kaksi eri asiaa. 
        En myöskään väitä Chiang Main olevan missään suhteessa mitään muuta paikkakuntaa huonompi tai parempi, se nyt vain sattuu olemaan perheemme kotikaupunki ja Thaimaalaisten rakentama, ei minun.

        Laiffinen on ottanut elämäntehtäväkseen perheeni asiat kaikkinensa ja on ollut huolissaan erinäisten mielenkiinnon kohteidensa käyttöasteesta ja kannattavuudesta, jonka johdosta kerron tämän meidän kelohonkapirtin ja veneen taas vuokratun eräälle yhtiölle seuraavaksi vuodeksi, jonka vuokrasopimuksen päätteeksi luultavasti tulemme taas viikon verran tuota käyttöastetta omalta osaltamme nostattamaan.
        Smurffin sanoihin viitaten en viitsi kehua, mutta tiedoksi että vuokratuotto kelosta ja Targasta on luokkaa, että sillä hoitelee yhtä sun toista kulua Thaimaassa.

        Käyttöasteesta myös sen verran, että Burin luukku on vuokralla yhdellä Thaimaalaisella avioparilla, jotka harjoittavat mopovuokrausta, joka kalusto on minun rahoittama.

        Phuketin mökki tyhjillään mutta huolta pitää Thaimaalainen mies joskus yöpyen ja jopa pitäen ystäviensä kanssa hauskaa.

        Chiang Main kodista junttilamatkailumme aikana pitää huolta yksi Laiffin orpotytöksi nimetty hänen asuen siellä.

        Mutta itse asiaan.

        Rauhoittaakseni Smurffilaiffin alati kiihtyvää ongelmaansa minusta olen esittänyt ainakin omasta mielestäni reilun tarjouksen sanojensa takana mielestään olevalle 2010 Herralle.

        Aijaus-aktiivi aijaa palstalle oman ja tytsynsä joulumatkailun lentoliput aivan oman harkintansa mukaan sensuroiden niistä pois kaikki tunnistetiedot eliminoiden näin seliselitunnistettavuuden.

        Kuka tahansa, siis aivan yhdentekevää kuka ja minkä nimimerkin takana oleva henkilö jolla on selkärankaa näyttää minulle henkkarinsa, tulee kanssani kaffille tulevalla viikolla Hesan Citykäytävään.

        Tämä kahville saapuva ryhdikäs sanojensa takana oleva henkilö mies tai nainen saa käteensä perheemme 4 passia, vaimoni oleskelulupakortin, vaimoni Suomalaisen ajokortin, sekä Thaimaan imin asiakirjan joka verrattavissa Suomen maistraatin osoitetietorekisteriin.
        Mainituista asiakirjoista tämä henkilö, myös passien leimasivuista saa kopiot.

        Tämän lisäksi henkilö saa ottaa minusta kasvokuvan ja luvallani aijata sen tälle palstalle jopa julkaisten nimeni.

        Tällä tarjouksellani siis ojennan vilpittömän käteni tarkoituksella poistaa bablagagaa tuubat ja minun mielestäni olen ehdotuksessani reilu, koska aijausmestarille ei ole ongelma lippujensa aijaus muussa tilanteessa, kuin että hän ei olekaan sanojensa mittainen mies, vaan pelkkä Savolainen ongelmissaan kieriskelevä antitrolli.

        Katsotaan siis nyt viimeisen kerran mikä on meidän Herra 2010.

        Mukavaa sunnuntaita kaikille tasapuolisesti ketään eriarvoiseen asemaan saattamatta ja samaa käytöstä toivon vastavuoroisesti.


      • KääLäy
        Aviomies kirjoitti:

        Voit arvoisa Laiffi antitrolli helpottaa omaa lääkityksen tarvettasi ymmärtämällä seuraavan.

        Tässä Saimaan rannalla tämän kesän viimeistä aurinkoista aamuani nauttiessa hörpin kuksastani kaffia tuprutellennen Hofnarria päädyin hieman tarinoimaan kun tällä palstalla on joku kirjoittanut, että on sallittua ja jopa suotavaa kirjoittaa omia mielipiteitään.

        Ensinnäkin kerron että minua ei lainkaan kiinnosta Pattayan ja Hua Hinin vastakkainasettelu taksimafioineen ym. enkä ole Pattayavastainen lainkaan, vaan smurffilaiffivastainen ja ne on kaksi eri asiaa. 
        En myöskään väitä Chiang Main olevan missään suhteessa mitään muuta paikkakuntaa huonompi tai parempi, se nyt vain sattuu olemaan perheemme kotikaupunki ja Thaimaalaisten rakentama, ei minun.

        Laiffinen on ottanut elämäntehtäväkseen perheeni asiat kaikkinensa ja on ollut huolissaan erinäisten mielenkiinnon kohteidensa käyttöasteesta ja kannattavuudesta, jonka johdosta kerron tämän meidän kelohonkapirtin ja veneen taas vuokratun eräälle yhtiölle seuraavaksi vuodeksi, jonka vuokrasopimuksen päätteeksi luultavasti tulemme taas viikon verran tuota käyttöastetta omalta osaltamme nostattamaan.
        Smurffin sanoihin viitaten en viitsi kehua, mutta tiedoksi että vuokratuotto kelosta ja Targasta on luokkaa, että sillä hoitelee yhtä sun toista kulua Thaimaassa.

        Käyttöasteesta myös sen verran, että Burin luukku on vuokralla yhdellä Thaimaalaisella avioparilla, jotka harjoittavat mopovuokrausta, joka kalusto on minun rahoittama.

        Phuketin mökki tyhjillään mutta huolta pitää Thaimaalainen mies joskus yöpyen ja jopa pitäen ystäviensä kanssa hauskaa.

        Chiang Main kodista junttilamatkailumme aikana pitää huolta yksi Laiffin orpotytöksi nimetty hänen asuen siellä.

        Mutta itse asiaan.

        Rauhoittaakseni Smurffilaiffin alati kiihtyvää ongelmaansa minusta olen esittänyt ainakin omasta mielestäni reilun tarjouksen sanojensa takana mielestään olevalle 2010 Herralle.

        Aijaus-aktiivi aijaa palstalle oman ja tytsynsä joulumatkailun lentoliput aivan oman harkintansa mukaan sensuroiden niistä pois kaikki tunnistetiedot eliminoiden näin seliselitunnistettavuuden.

        Kuka tahansa, siis aivan yhdentekevää kuka ja minkä nimimerkin takana oleva henkilö jolla on selkärankaa näyttää minulle henkkarinsa, tulee kanssani kaffille tulevalla viikolla Hesan Citykäytävään.

        Tämä kahville saapuva ryhdikäs sanojensa takana oleva henkilö mies tai nainen saa käteensä perheemme 4 passia, vaimoni oleskelulupakortin, vaimoni Suomalaisen ajokortin, sekä Thaimaan imin asiakirjan joka verrattavissa Suomen maistraatin osoitetietorekisteriin.
        Mainituista asiakirjoista tämä henkilö, myös passien leimasivuista saa kopiot.

        Tämän lisäksi henkilö saa ottaa minusta kasvokuvan ja luvallani aijata sen tälle palstalle jopa julkaisten nimeni.

        Tällä tarjouksellani siis ojennan vilpittömän käteni tarkoituksella poistaa bablagagaa tuubat ja minun mielestäni olen ehdotuksessani reilu, koska aijausmestarille ei ole ongelma lippujensa aijaus muussa tilanteessa, kuin että hän ei olekaan sanojensa mittainen mies, vaan pelkkä Savolainen ongelmissaan kieriskelevä antitrolli.

        Katsotaan siis nyt viimeisen kerran mikä on meidän Herra 2010.

        Mukavaa sunnuntaita kaikille tasapuolisesti ketään eriarvoiseen asemaan saattamatta ja samaa käytöstä toivon vastavuoroisesti.

        Morjens Aviomies,

        Miellyttää luettavaa tämä viestisi tässä chillauksen ja grillauksen ohessa. Tai no joo, jos oikein tarkkana olla pitää, niin vaimo grillaa ja minä chillaan. Jätän nyt ihan vaan hyvää hyvyyttä kertomatta mitä grillaamme, ettei eräs nimimerkeiltään mainitsematon ystävämme joudu närästykseensä käymään Rennie purkilla.

        Hofnarin sikarit ovat muuten ielestäni yllättävänkin toimivia sopivassa tilanteessa. Hassua etten nyt muista, että onkohan niitä myytävänä Thaimaassa? Siis yhtä helpon vaivattomasti ostettavissa kuin Suomessa?
        Thaimaassa(kin) olen sikareita pössytelllyt vain harvoin ja valikoiduissa tilanteissa. Näitä hieman hintavampia sikareita olen ostanut mukaan ja matkaan Helsingin lentokentältä. Laadun ja omien mieltymykseni ohella tärkeä valintakriteeri on ollut se, miten sikarit ovat pakattu. Etteivät pääse pitkillä reissuilla rähjääntymään tai kuivumaan. Kerran kävi mielessäni ajatus siitä, että olisin ostanut ystävieni omistamaan ravitsemusliikkeeseen Chiang Maihin humidorin, mutta annoin ajatuksen mennä. Humidorille olisi ehkä kuitenkin ollut turhan vähän käyttöä ja se olisi joka tapauksessa vienyt ravitsemusliikkeestä oman tilansa ja nostanut sähkölaskua (sarkasmi varoitus tuohon sähkölaskuun ;)

        Mielenkiintoinen tuo rehti käden ojennuksesi Herra 2010:lle.
        Harmi että tämä tuli minulle näin äkkiä. En taida itse päästä alkavalla viikolla Hesan Citykäytävään kaffeelle. Maanantai ja vain maanantai olisi sopinut minulle muutoin, mutta kun nyt tänään chillailen, niin huominen saattaa hyvinkin - ainakin aamupäivän osalta - mennä pelastusarmeijalle.
        Olisi varmasti ollut mielenkiintoista päästä todistamaan tapaamistanne. Niin ja vaikka tämä tapaamisenne ei koskaan toteutuisikaan, olisi ollut mukavaa käydä kaffeella ihan vaan ja vain sinunkin kanssa.
        Jos vielä pystyn muuttamaan omia ja tuttujeni aikatauluja - yhdistämään tekemisiäni - niin pienen pieni mahdollisuus voisi olla siihen, että alkavan viikon viikonloppuna pääsisin pikaisesti kaffeelle... Niin ja minulle sinun ei tarvitse ottaa kopiota dokumenteistasi.

        Hyvää ja vielä parempaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti.


      • Aviomies
        KääLäy kirjoitti:

        Morjens Aviomies,

        Miellyttää luettavaa tämä viestisi tässä chillauksen ja grillauksen ohessa. Tai no joo, jos oikein tarkkana olla pitää, niin vaimo grillaa ja minä chillaan. Jätän nyt ihan vaan hyvää hyvyyttä kertomatta mitä grillaamme, ettei eräs nimimerkeiltään mainitsematon ystävämme joudu närästykseensä käymään Rennie purkilla.

        Hofnarin sikarit ovat muuten ielestäni yllättävänkin toimivia sopivassa tilanteessa. Hassua etten nyt muista, että onkohan niitä myytävänä Thaimaassa? Siis yhtä helpon vaivattomasti ostettavissa kuin Suomessa?
        Thaimaassa(kin) olen sikareita pössytelllyt vain harvoin ja valikoiduissa tilanteissa. Näitä hieman hintavampia sikareita olen ostanut mukaan ja matkaan Helsingin lentokentältä. Laadun ja omien mieltymykseni ohella tärkeä valintakriteeri on ollut se, miten sikarit ovat pakattu. Etteivät pääse pitkillä reissuilla rähjääntymään tai kuivumaan. Kerran kävi mielessäni ajatus siitä, että olisin ostanut ystävieni omistamaan ravitsemusliikkeeseen Chiang Maihin humidorin, mutta annoin ajatuksen mennä. Humidorille olisi ehkä kuitenkin ollut turhan vähän käyttöä ja se olisi joka tapauksessa vienyt ravitsemusliikkeestä oman tilansa ja nostanut sähkölaskua (sarkasmi varoitus tuohon sähkölaskuun ;)

        Mielenkiintoinen tuo rehti käden ojennuksesi Herra 2010:lle.
        Harmi että tämä tuli minulle näin äkkiä. En taida itse päästä alkavalla viikolla Hesan Citykäytävään kaffeelle. Maanantai ja vain maanantai olisi sopinut minulle muutoin, mutta kun nyt tänään chillailen, niin huominen saattaa hyvinkin - ainakin aamupäivän osalta - mennä pelastusarmeijalle.
        Olisi varmasti ollut mielenkiintoista päästä todistamaan tapaamistanne. Niin ja vaikka tämä tapaamisenne ei koskaan toteutuisikaan, olisi ollut mukavaa käydä kaffeella ihan vaan ja vain sinunkin kanssa.
        Jos vielä pystyn muuttamaan omia ja tuttujeni aikatauluja - yhdistämään tekemisiäni - niin pienen pieni mahdollisuus voisi olla siihen, että alkavan viikon viikonloppuna pääsisin pikaisesti kaffeelle... Niin ja minulle sinun ei tarvitse ottaa kopiota dokumenteistasi.

        Hyvää ja vielä parempaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti.

        No huomenta.
        Lukaisin muutaman otsikon alta taas viikon avauksia ja sama jatkuu....jatkuu....jatkuu.

        Kovin on ongelmana tämä mun tupruttelu vaikka tupakointi yleensä ei aiheuta ainakaan internetin kautta terveyshaittoja, mutta tässä tapauksessa kuitenkin runsasta oireilua.

        Hofnar on yleisimmistä pikkusikareista hieman vahvempaa ja siitä pidän.
        Thaimaassa ainakaan minä en ole löytänyt kyseistä myytävän, joten joudun tyytymään miedompaan Cafe Cremeen.
        Tosin minulle lähetellään tahtomiani ja nytkin olen laittanut itselleni Thaimaahan pari pientä paffilaatikollista postissa, jotka noutaessani maksan verot ym.
        Hieman hinnakkaampaa savuttelua, mutta se onmun juttu.

        Tuhdimpia "pomosikareja" savuttelen tosiharvoin, mutta tulee joskus ostettua muutama peltitötterössä, useimmin joltain lentokentältä.

        Herra 2010 ei tule mulle vastaamaan ainakaan liikemieskäytöksellä koska jos vastaa niin ei kykene asianmukaisuuteen, vaan lerpattaa taas jotain terveyttä ja töölöö.
        Herralla kun ei ole joulumatkailulippuja hänen ollessa tämän palstan päälerpattaja tosiasiassa, eikä mitään muuta.

        Kaunis aurinkoinen päivä näemmä taas tuloillaan, taidamme lainata tytön pikkupaattia ja käväistä Hesan saarilla, joita avattu "yleisölle".

        Mukavaa alkavaa viikkoa.


    • MatkailuPattayalla

      Lerppa ei ymmärrä, että tämä on Thaimaan ja tässä tapauksessa vielä Pattayaa koskeva matkailupalsta! Tänne eivät kuulu hänen haaveensa sikareista tai kuvittelunsa Helsingin saaristossa veneilystä.
      Ainoatakaan asiallista matkailujuttua ei lerppa ole saanut aikaiseksi, lukemattomista viesteistään huolimatta...

    • Anonyymi

      Onko triumph rocetissa bensahanaa. Mikä on se pieni kytkin siinä oikealla moottorin vieressä. 98 oktaanistako triumph käyttää

    • Anonyymi

      Voi Luoja paratkoon noita senssukan juttuja.... karvapersesätkä huulessa istuu jonkun rintamamiestalon lahoilla portailla karvalakki päässä ja miettii onko vielä kovalevyn palasia joilla voisi paikata risat ikkunat.

    • Anonyymi

      Järjestä ihmeessä kaikille halukkaile mopon vastaohjauskurssi niin liikenne kuolemat vähenevät Thaimaassa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe