onkin nykyisin helppoa ja mukavaa ja yksinkertaista? Olet tehnyt elämässäsi kaikki, mitä olet halunnut ja toteuttanut kaikki toiveesi ja unelmasi. Katselet elämääsi tyytyväisenä. Mitään ei ole jäänyt hampaankoloon. Nyt on helppo hengittää. Tulevaisuus on tuntematon, mutta näillä mennään ja selvitään siitäkin.
Entäs, jos elämä
20
445
Vastaukset
Se olisi kauhistus,
silloin olisin kuin tuo pieni vesilätäkkö,
jonka ohi joka päivä ajan,
Seisovaa, haisevaa, mustaa vettä,
jonka pinnalla killuu siitepölyjä ja muita kevään hiukkasia.
Siihen ei tule mistään raikasta vettä ,
eikä siitä lähde mihinkään mitään,
se vain tyytyväisenä siinä möllöttää.
Sen pinta ei edes värähtele,
ei se kunnon myrskyistä tiedä mitään.
Ei siinä ole elämää, se on, on ja on vain.- Psykoterapeutitar
Suree elämätöntä elämäänsä! Eletty elämä ei seiso, vaan voi tyytyväisin mielin nauttia täysillä eletystä elämästään.
- Suunnitelmia.piisaa
Aloittajan kuvaamassa tilanteessa tuli avioero. Kaikki oli valmista. Lapset koulutettu, asunto maksettu, se parempi auto pihassa ja rahaa pankissa, sellaista kotikissan rauhallista elämää. No eihän sitä kestänyt kumpikaan. "Ei siinä ole elämää, se on, on ja on vain", toista kirjoitusta lainaten. Olen vaihtanut toisenlaiseen, menevään elämään, nyt on touhua, kun vaan kaikki ehtisi ennen kuolemaa. Terveehkö olen.
- Psykoterapeutitar
No, eihän kuvaamasi tilanne ole kuin yksi osa elämää! Tarkoitin elettyä e l ä m ä ä! En mitään nysväämistä!
- Suunnitelmia.piisaa
Sitten en ymmärtänyt aloitusta. Mutta ihan hyvä jos sinulla hyvä.
- yksitoikkoista
Sitäpä tämä nyt on minun elämäni miltei. Aina ei vain ole niin mukavaa. Voisin sanoa, että jopa ajoittain yksitoikkoista. En oikein keksi mitään uutta unelmaa, tavoitetta, jota himoitsisin, johon tähtäisin.
- Eivitutakaan
Joo-o. Tykkään olla se musta haiseva kuralätäkkö mieluummin kuin suljetulle osastolle joutunut jokapaikanhöylä. Niitäkin siellä oli
- Hiuspinni
Ei todellakaan ole helppoa eikä kovin usein mukavaakaan. Onneksi olen "sitku"-"mutku"-ihminen, niin jaksan uskoa vielä sen ajan näkeväni kun asiat ovat mallillaan.
- e.lä.mä
Kiitos aloituksesta. Elämä on kulkenut aurani ohjaamalla tavalla myös hyvin vaikeina hetkinä ja siitä voin olla onnellinen. Lapsillani hyvä koulutus talot ja hyvät lapsenlapset. Itselläni hyvä talous ja nouseva eläke (yksityinen).
Miksi helppoa, koska en asu Suomessa enkä ole kansalainen olen kuitenkin suomalainen. Lapseni
puhuvat hyvää suomenkieltä, koska meidän kotikieli oli hyvä suomenkieli.
Toiveita olisi ehkä vanha harrastus mutta vaikeaa yksin..... ja vuodet painavat päälle. Minulla on elämä juuri sellaista mistä aloittaja kirjoitti. Ainakin ensimmäinen lause pitää paikkansa.
Olen parhaani mukaan yrittänyt elää täyttä elämää. Kaikkia toiveita ja unelmia ei kukaan saa toteutettua, eikä ole tarpeenkaan, ei olisi enää mitään odotettavaa.
Elän sellaista elämää mistä olen aina haaveillut. Vapautta elää haluamallani tavalla ilman taloudellista ahdinkoa.
Nuorempana oli jotain hampaankolossakin, ei enää. Toivottavasti elämällä on vielä annetavaa, terveys on ensimmäisellä sijalla, jos sitä ei ole, ei ole mitään.- hehehehee
Kun menee eteenpäin mukavasti ja on helppoa, niin ei kannata riemastua, koska se on alamäkeä se.
- otetaan_lungisti
En edes minä pysty kuvaamaan olotilaani paremmin;)
- Nyt-panen-kahviksi
No mutta...niinhän se on. Olen saavuttanut kaiken mihin olen ryhtynyt ja mitä olen kulloinkin tarvinnut. Puuhaan edelleen tapauksen kerrallaan, ja mutta voin ottaa lungistikin. Ei ole mitään tavoiteltavaa. Olemassa olevilla eväillä olen superonnellinen MIES! Elämä on enää harraste. Ei ole vihollisia eikä vihattavia. Välit sukuun exiin tuttaviin ihmisiin 10
Siksi toisekseen en ole ikuna tavoitellut jotakin. Olen vain antanut elämän tuoda ja niin on tapahtunut. Ajan kanssa. Hiljaa hyvä tulee kun ylinopeusmittari on pois päältä. Naisten ajatusmaailmasta en niin tiedä, ehkä ne vanhenemisen taitaa paremmin..
Miehillä, jos menee helpoksi, niistä tulee hihhuleita, ja sitä olotilaa kannattaa välttää.
Siinä hommassa olen aika hyvin onnistunutkin, elämä ei ole helppoa, enkä ole kyllä hihhulikaan.
Unelmiahan ei miehillä ole, unelmat pilaa koko elämän.
Toiveet, onko ne toteutneet, vajaaksi on jääneet, mutta vielä on aikaa,,, toivottavasti.- roskaPostiiii
Minä en ole toteuttanut mitään eritysen mainittavia toiveita tai haaveita . Siltikin olen elämääni tyytväinen ja tämä loppupätkä menee leikiten .
- LapinSomali
Minulta varastettiin elämä! Törkeää!
Luulen ymmärtäväni mitä aloittaja tarkoittaa.
Elämän myrskyt, tyrskyt, ja suorituspaineet ovat takanapäin ja nyt on sellainen väli, että vain lipuu elämän virran suvannossa nauttien joka päivästä sellaisena kuin se tulee.
En tätä kuralätäköksi vertaisi. Rauhalliseksi tyytyväiseksi menoksi vain, niin kauan kun saa olla jotakuinkin terve ja liikuntakykyinen. Mitä on edessäpäin, niin aika sen näytää, mutta näin on hyvä kuin on.- 1lesken
Kahlannut olen syvässä suossa ja myös tasaisessa maastossa.
Kaikki on ollut sellaista kakaramaista kouhottamista nuorempana.
Muutama kihlaus ja seurustelusuhde olisi saanut jäädä väliin.
Toisaalta ne opetti paljon omasta itsestä ja siitä, että parempi lähtee menee,
kun jatkaa arvaamattoman, aggresiivisen miehen kanssa.
Tässä iässä muistelen hömpötyksiäni ja melkein punastun omista toilailuistani.
Nyt riittää, kun kävelen metsälenkin hurmurikoiran kanssa.
Käyn kylän torilla ja nautin kahvit omalla kuumalla terassilla.
Mikä vapaus, mikä seesteisyys, mikä mielenrauha.
Ei ole omaa taloa, autoa, mökkiä, eikä pankkitilillä ehdi rahat homehtumaan.
Mutta ei haittaa hiukkaakaan.
Ei ole jäänyt kaduttamaan, miksi en
aikoinaan bongannut rikasta siippaa, joka olisi kustantanut kaiken ylellisyyden.
Sain rikkaa elämän ja vielå aion sitä rikastuttaa. Suunnitelmia löytyy.
Odotan seuraavaa eläkepäivää ja pengon pakkasen pohjalta jotain naposteltavaa siihen asti.
Tämä ikä ja tämä olo on onnea.
2lesken
- pirremiinapas
Tässä mennään, näillä eväillä on eletty, tärkein on saavutettu eli hyvät, kunnolliset lapset ja terveet lapsenlapset, mitäs sitä muuta, miulla ei kyllä ole ollut koskaan mitään kummallisia haaveita ja unelmia, ei nytkään , terveyttä kun riittäisi ja - kotirauhaa.
- omanelämäniherra
Mennyttä elämää en märehdi, se on mennyttä eikä takaisin saa....huomisesta ei tiedä mitä tuo tullessaan....elämä on tässä ja nyt ja yksineläjänä onneksi saan elää sen haluamallani tavalla....elän siis elämäni parasta aikaa ja terveenäkin saan vielä olla....
Tiedän että on sukulaisia ja tuttuja jotka ei tykkää mutta hittooko se heille kuuluu.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743830Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1873090Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472956Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572451Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632250- 1601880
- 781575
- 331467
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231398Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391362