Mikä ongelma läppärissä ku pätkii????

Aloittaja

Moi! Minulla on Asus merkkinen 14" kannettava ja se on ostettu 2017 jouluna eli ei ees kovin vanha. Hinta oli 230e ja toiminut hyvin. Nyt kuitenkin on semmoinen ongelma , että kyseinen kannettava hidastelee ja pätkii oikeestaan joka asiassa. Varsinkin videot ovat suuri ongelma koska niitä ei pysty kattoo koska kone jumittuu kymmenen sekunnin jälkeen ku oot alkanu kattoo videota. Kone ollaan putsattu ja näytön koko 100% niin kuin pitääkin. Haluisin tietää syyn miksi muutaman kuukauden ikäinen kone tekee tuollaista.

15

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpä_ehkä

      Voisit ehkä saada tietää jos kertoisit koneesta muutakin kuin "valmistajan", näytön koon, hinnan ja milloin se on ostettu.

      • dtgdfgdfgdf

        Hinta on kerrottu ja se selittää pätkimisen.


      • gjalsjgoisbih
        dtgdfgdfgdf kirjoitti:

        Hinta on kerrottu ja se selittää pätkimisen.

        Totta. Laitteessa on luultavasti Celeron prosessori ja heikko näytön ohjain. Päälle päätteeksi vielä eMmc kiintolevy ja paletti on valmis.
        Hinta on liian matala että voisi saada hyvää.
        Tuon tason koneella voi tehdä tekstiä ja tulostaa tekstidokumenttejä. Ehkä vähän selata nettiä ja maksaa laskuja, lukea sähköposteja.
        Tuon hintainen kone on vain peruskäyttöön.
        Jopa nettisivut alkavat olla tänä päivänä sen verran suuria bittitietomääriä sisältäviä, että Celeron prosessori ei kunnolla riitä niitä prosessoimaan.


      • hinta-ei-kerro
        dtgdfgdfgdf kirjoitti:

        Hinta on kerrottu ja se selittää pätkimisen.

        Hinta ei kerro mitään mistään pätkimisestä.
        Pätkimättömän koneen voi saada muutamalla kymmenellä eurolla.


      • sellaisestaolikyse

        mistä sellaisen pätkimättömän uuden läppärin saa muutamalla kympillä?


      • hinta-ei-kerro
        sellaisestaolikyse kirjoitti:

        mistä sellaisen pätkimättömän uuden läppärin saa muutamalla kympillä?

        Aloittaja ei sano mitään että koneensa olisi ostettu uutena, enkä minäkään ole väittänyt että sen pätkimättömän läppärin saisi uutena muutamalla kympillä.

        Käytetyn pätkimättömän voi kyllä saada vaikka kympillä, olen saanut montakin.


      • sörjönen

        Olisko windows, se on yleensä ongelmien syy, se on päivityksissä plösööntynyt.


      • winongelma

        windows plösööntyy päivitysten myötä, hidastaa koneen


      • wintehontarve
        gjalsjgoisbih kirjoitti:

        Totta. Laitteessa on luultavasti Celeron prosessori ja heikko näytön ohjain. Päälle päätteeksi vielä eMmc kiintolevy ja paletti on valmis.
        Hinta on liian matala että voisi saada hyvää.
        Tuon tason koneella voi tehdä tekstiä ja tulostaa tekstidokumenttejä. Ehkä vähän selata nettiä ja maksaa laskuja, lukea sähköposteja.
        Tuon hintainen kone on vain peruskäyttöön.
        Jopa nettisivut alkavat olla tänä päivänä sen verran suuria bittitietomääriä sisältäviä, että Celeron prosessori ei kunnolla riitä niitä prosessoimaan.

        windows läskitynyt päivitysten myöta ja hidastaa koneen


    • täällä_toimii_noin

      Puhdas W10 uudelleen asennus usb- tikulta ja tämän jälkeen vielä tehtävienhallinnasta turhat käynnistyvät ohjelmat pois käytöstä.
      Omat tiedostot ensin tietenkin talteen, levylle tai tikulle.

      • kelvoton-kone

        Tuollainen magia ei auta kun kone on jo lähkohtaisesti kelvoton.


    • pätkimätön

      Minulla on suunnilleen saman ikäinen Acer Aspire -kannettava. Hinta oli 1100 euroa. Ei pätki, eikä ole muitakaan ongelmia. Suosittelen.

    • Jo Rasberry toistaa pätkimättä videoita. Nettivideot ongelma kun selaimet eivät tue videon rautapurkua. Ensiksi pitää katsoa mikä sitä kuormaa tuo. Jo virustorjunta saattaa rohmuta tehoja.

    • tarkista_kiintolevy

      Katsopa kuinka täynnä tai tyhjä sen kiintolevy on.
      Windows hyytyy hyvin herkästi jos kiintolevyn järjestelmäosio täyttyy.

      • Tuossssssssanoinnnnnnnn

        Trolli iski tännekkin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe