Pieni runonpoikanen

apulikka

Tulin tänne kurkkimaan
voinko hetken nyt kanssanne olla.
En voi mennä veteen uimaankaan
saan olla vain nurmikolla.
Mulla suuri on laastari varpaassa
kun astuin mä lasinspalaan.
Siihen tikkiä 2 ommeltiin
mutta huomenna pääsen jo kalaan.

Me mennään meidän maalle nyt
kun alkoi ne kesälomat.
Äiti siivos jo auton, täkit pakkas jatyynyt
tuonne tavaratilaan meidän omat.
Ne siellä taas pestään ja kuivataan
me vaan verkkokeinussa huilataan
Hurraa, iskä meille kahvit saa keittää.

11

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ala.villa

      Hyvin rimmaa.
      Jatka ihmeellä :)

    • Nettiläiskäinen

      Tämä tyttö lintujen pesiä tiirailee,
      netin äärellä viirailee,
      kun laiskuuttaan muualle pääse ei,
      ja nyt sanoo toisille: hurlumhei!

    • Inspiroitunut.makriina

      Pieni runonpoikanen
      mielessäni loikki.
      Pieni runonpoikanen
      ajatusten poikki.
      Mä runoilen vain
      ihan pikkuisen.
      Inspiksen sain,
      löysin sävelen.

      Pieni runonpoikanen
      syntyi vahingossa,
      pieni runonpoikanen
      kesäauringossa.

      • Inspiroidu ihanasti
        viesti tulee mulle asti.
        Hirmupitkään poissa olit
        yksin olin monet tovit.

        Yksin katsoin snookeria
        lajinahan tuo on kiva.
        Katsoin myöskin mm-kisat
        katseltuna oikein kivat

        Williamsin sai mestariksi
        tulikotieto sulle asti.
        Kaipasin Ronnie O' Sullivania
        muutolivat nyt parempia.


      • Inspiroitunut.makriina
        Ruuneman kirjoitti:

        Inspiroidu ihanasti
        viesti tulee mulle asti.
        Hirmupitkään poissa olit
        yksin olin monet tovit.

        Yksin katsoin snookeria
        lajinahan tuo on kiva.
        Katsoin myöskin mm-kisat
        katseltuna oikein kivat

        Williamsin sai mestariksi
        tulikotieto sulle asti.
        Kaipasin Ronnie O' Sullivania
        muutolivat nyt parempia.

        Meilläpä on mukavaa
        snookeria harrastaa.
        Pelipöydän tapahtumat
        unet meiltä karistavat.

        Ronnieta katsoisin
        pelaamassa minäkin
        Karsinnoissa kuitenkin
        putoaa epäonnisin.

        Kun ei uni saavukaan
        käyn peliseuraan mukavaan,
        ja sohvallani istuen
        lähetän sulle terveisen.


    • Noitarunoja minäkin katselin,
      kun palstalle tälle astelin.
      On suloinen tuollainen pikku tipu
      enempää kiitosta ei nyt hippu.
      Syynä on kömpelö runoratsu
      siltä kun sateessa kaviot kastu.
      Nyt kurkku kipeen, kova kipu.
      Kehuitta jää yt mun pikkutipu

      • apulikka

        Runonpoikanen kaipaa ei kehuja
        sehän vain leikkii ja mutustaa rehuja
        aurinko kylliksi sitä kun hellii
        siellä se niityillä onnessaan kellii.

        Sitä huolettaa ei voi viljojen sadot
        mutta tietää tarvis on talonpojan ladot
        Talvella viimat sen heiniin ajaa
        punakorvien hampailta pitäämajaa.
        Kesällä kylmää ei muista se lain
        auringonlapsen luonteen kun sai.


    • Ramoona_

      Iloista pyykkäriä nyt laulattaa
      lakanat tuulessa kuiviksi hulmuaa
      kas vallaton puuska lahkeita tanssittaa
      paidanhihat pyykkinarulla syleilyyn solmiaa
      auringontuoksuista pyykkiä kohta viikata saa.

      Auringossa jo sadetta kaipaa
      laadin sadetanssin koreografiaa
      kohtahan unikkokin kukkaan puhkeaa
      tillin, perunan ja salaatintaimet vettä jo janoaa
      iltaisin ensiapuna käytän hanavettä ja sadettajaa.

      • bon.apetit

        Rapea salaattihampassa rouskuu
        aamiaisaika kun on.
        Mandoliini soittaa bataattivalssia
        veitseni sipulia huiskii kunnoton
        kukkakaali kattilassa iloisenanauraa.
        ja minä etsin pienintä kauhaa!


    • Runnon

      Muistanpa: Vuosia sitten muuan mies,
      joka mukamas ihan kaiken ties',
      täällä motkotti siitä,
      etteikö nyt proosa riitä,
      kun pitää runoja palstalla vääntää.

      Entäs nyt? Rupesi tämä muuan mies
      itsekin runoja skriivaan!
      Mikähän sitä riivaa?

      • Ei riivaa minua yhtään mikään.
        Ei haittaa runot nimeksikään.
        Mäkirjoitan vain muutaman sanan
        joskus myöhemmin avaan runohanan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe