Floryday.com-varoitus

Malla-Liisa

Lähetän kaikille varoituksen Floryday.com-nimisestä yrityksestä. Se kauppaa muotia netissä. Tilasin siltä maaliskuun alussa kahdet housut. Tilaus kyllä tuli ajallaan mutta toiset housut eivät vastanneet kuvausta mm. mitoitukseltaan. Palautin ne erikseen pyydettävän palautusohjeen mukaan.
Odotin hyvitystä tililleni kuukauden. Sitten aloin kysellä rahan perään. Florydayltä tuli jos jonkinmoista selitystä miksi palautus kestää vielä vähän aikaa. Yksi oli että toimitusjohtaja tarkastaa ja hyväksyy KAIKKI palautukset! Nyt kohta kolme kuukautta myöhemmin en ole vieläkään saanut rahojani.
On ilmeistä ettei Floryday.com ikinä hyvitä palautuksia. Ottakaa se huomioon jos teette tilausta sinne. Minä en enää ikinä tee.

27

1433

Vastaukset

• Kiitos varoituksesta. Ota yhteyttä myös kuluttajaviranomaiseen, jos näitä tapauksia on paljonkin?

Suomessa kuluttaja on niin uskomattoman heikoilla, se on aivan törkeää. Tämä on kehitysmaa, jossa yritykset mellastavat miten tahansa seurauksia pelkäämättä (koska niitä ei tule).

• Hei
    Sama täällä. Tilasin 3 tuotetta, eivät olleet lähelläkään sitä mitä tilasin. Koot eivät vastanneet sitä, mitä lappu ilmoitti! Laadullisesti tuotteet ovat ala-arvoisia!
    Täällä Suomessa voi näemmä rellestää kuka tahansa, miten tahansa?

Laki ja oikeus ei ole pienen puolella
    Miten tulisi toimia, että saisi rahansa takaisin?

• Kiitos varoituksesta.

• olisin myös halunnut palauttaa ostoni ,mutta yhteyden otto ei oo onnistunu sivu ei avaudu .
    Onko kellään osoitetta palautusta varten ?

• hei, vaatteet ovat ainakin aivan eri materiaalia, mitä sivuilla kerrotaan. en suosittele

• Sain tänään tilaamani mekon, joka oli täysin eri värinen, mitä kuvassa. Oli myös erittäin huonolaatuinen ja ryppyinen. Myös toimitus kesti tosi kauan. No more!!!

• Itse tilasin 3 mekkoa sieltä ja vastasivat kyllä kuvaa. Palautuksesta ei ole kokemuksia

• Tilasin bikinit ja uimapuvun. Bikinit ostin sieltä äidille ja oli sopivat, mutta uimapuku joka piti tulla minulle oli xlll kokone vaikka tilattiin s koossa. Toimitus kesti 2 kuukautta ja kyseltiin miks ei oo tullu vieläkään ni syy oli että sitä uimapukua ei ole vielä edes olemassa!! Bikinit olisivat tulleet mutta ei niissäkin kesti. Olkaa viisaita ja älkää tilatko sieltä mitään.

• En myöskään suosittele. Laitoin tuotteen ostoskoriin ja samassa olin jo tilannut tuotteen. Mitään tilauksen vahvistamista ei kyselty, kun painoi ”kassalle”, se oli ns. osto. Sitten tuli jo maksusuoritus kyselyä, alkoi epäilyttämään laittaa pankkikortin tietoja,. Luulen nyt kuitenkin, että sain peruttua tilauksen. Outo sivusto, ihan huijaus tuli mieleen.

• Ikävä kokemus oli minullakin Florydaysta. Tilasin kengät. Rahat perittiin kiireesti. Lähetyskin tuli. Kengät olivat erilaiset. Koko tosin oli oikea. Sellaisia kenkiä saa Suomestakin. Ei olisi tarvinnut maksaa matkakuluja ja tullimaksuja. Pettymys ja raivo seurasi. Harmi, etten, lukenut tätä palstaa ennen tilaamista. Nyt kysyisin, onko kukaan saanut asiallista palvelua Florydayltä. Sellainenkin tieto olisi hyvä saada. Mietin, voisiko joku Ylen ajankohtaisohjelma ottaa selvää Florydayn toiminnasta.. Olisi oikein kieltää Florydayn mainonta netissä. Onko se mahdollista ?

• Törkeää huijausta!!! Tuotteet piti tulla Briteistä, tulivatkin Kiinasta kovien tullimaksujen myötä. Samat tuotteet Wishistä 90% halvemmalla!!! VAROITUS TILAAJILLE!!!!

• Tilasin Florydaysta mekon. Hintaan ei tullut päälle tullimaksuja eikä alvia. Koko oli oikea, mutta materiaali- ja pesuohjelappu, jota EU:n alueella edellytetään, puuttui. Kun kyselin perään, sain alennuksen hinnasta. Myös palautus olisi ollut mahdollista.

• Minäkin tilasin Florydaysta mekon. Toimitusta sain odottaa kauan. Tuotteen laatu oli yllättävän hyvä ja värikin vastasi kuvaa. Koko oli sopiva, vaikka pelkäsin, että saisin lisää korjausommeltavaa kun kiinalaiset/aasialaiset vaatteet on niin pieniä. Jopa suomesta ison ihmisen on vaikea saada kevyitä, nättejä, edullisia mekkoja. Varmasti tilaan Florydaylta myöhemminkin

• Tilasin housut L kokoa ja ovat ehkä xs kokoiset. Sain palautusosoitteen mutta ohjeet ovat todella hatarat eikä ilmaisesta palautuksesta tai rahojen palautuksesta puhuta mitään. Taidan ottaa tämän kantapäänkautta oppina ja lahjoittaa housut jollekin. En enää ikini tilaa täält mitään vaikka kuvat ovatkin houkuttelevan näköisiä niin ainakin tämän tilaamani tuotteen laatu on ihan jotain muuta mitä sivusta lupasi.

• Todella vaikeaa ja monimutkaista tehdä palautus. Itse pitää maksaa postikulut. Saa nähdä, tuleeko rahat koskaan tililleni. En ikinä enään tilaa mitään sieltä!

• Tilasin kesämekon ja puseron. Ei mitään ongelmia, tulivat viikossa. Erittäin laadukkaat ja koot vastasivat taulukkoa.

• Onko kokoomustytöt ryhtyneet yrittäjiksi näin?

• Tilasin myös uimapuvun, joka ei vastannut odotuksia. Palautusehdoissa mainitaan, että uima-asuja ei voi palauttaa. Tämän totesin kuitenkin vasta palautusoikeutta lukiessa. Varmaan oma moka, mutta eipähän tule toiste tilattua.

• Tilasin 2 puseroa ja 2 mekkoa. Erittäin laadukkaat ja koot niinkuin pitikin. Tulivat viikossa. Suosittelen👍

• Hei, olen tilannut tammikuussa 3 puseroa ja maksoin ne. Puserot eivät ole tulleet vieläkään, eikä rahoja palautettu, kun en saa yhteyttä, mistä niitä kyselisin. Älä käytä tätä nettikauppa!

• Hei te, ketkä olette käyttäneet tuota nettikauppaa. Jos olette saaneet tavaraa, joka ei vastaa kuvausta ja ette ole päässeet myyjän kanssa yrityksestä huolimatta sopimukseen palautuksesta ja rahojen hyvityksestä niin vielä on mahdollista tehdä korttireklamaatio luottokuntaan. Jos olet siis maksanut luottokortilla, ja sen vuoksi aina kannattaakin maksaa koska silloin on aina tämä reklamaatio- mahdollisuus viimeisenä keinona.
    Käy sen pankin sivuilta katsomassa ohjeet reklamaation tekoon, ainakin Nordean sivuilla on täytettävä lomake.
    Minulla on käynyt kaksi kertaa niin, että olen joutunut kyselemään rahojani näin takaisin. Molemmilla kerroilla tuote oli feikki- merkkituote, vaikka hinta ei ollut mikää mega-halpa vaan ihan perus hieman alennettu normihinta. Onneksi sain rahat takaisin koska kyse oli sadoista euroista. Nyt ymmärrän olla paljon varovaisempi.

• Tilasin kaksi tunikaa ja takin.Tunikat vastasivat kuvausta ja olin tyytyväinen.Takki kuvan mukainen,mutta hirveän ruttuinen.Pesuohjeet oli kiinni kaikissa.
      Tullimaksut lisää hintaa muuten edullisiin vaatteisiin.
      Paketti tuli kahdessa viikossa.
      En tilaa jatkossa tullimaksujen takia.

• Olethan tehnyt asiasta ilmoituksen Kuluttajavalituslautakunnalle?
    TS

• Olisimpa lukenut näitä kommentteja ennen kuin tilasin. Nyt en saa mitään kautta palautustietoja, ja senkin maksaa tilaaja. Joten, pidän takin ja pistän kirpparille. Oppirahat maksettu , sylettää !

• Floriday on kansainvälinen verkkokauppa. Sitä ei ehkä heti tule ajatelleeksi, kun sivusto on suomeksi. Kansainvälistä verkkokauppaa koskee tietty lainsäädäntö Suomessa. Osa lainsäädännöstä vaihtelee sen mukaan, mistä maasta tuote lähetetään. Esimerkkejä: Alv pitää maksaa lähetyksestä, jonka hinta on yli 22e. Tullia pitää maksaa, jos lähetys on yli 150 e (näihin summiin ei lasketa postituskuluja, vaan pelkät tuotteiden hinnat). Tulli.fi-sivustolla on kätevä tullilaskuri. Floridayn suhteen on se ongelma, että sillä on varastoja eri puolilla maailmaa. Eli ei voi tietää, tuleeko lähetys EU-maasta vai sen ulkopuolelta. Eli joku voi joutua maksamaan tullia ja joku ei. Palautus vaikuttaa kommenttien perusteella sen verran hankalalta, että ei varmaankaan kannata ostaa, jos yhtään epäilee, ettei tuote sovi. Eikä ainakaan kannata ostaa mitään kallista.

• Tilasin ja sain unelmieni takin. Kaikki toimi, koko täsmäsi, laatu hyvä. Monenlaisia kokemuksia siis on.

• ÄLKÄÄ tukeko halpavaateteollisuutta! Käyttävät surutta hyväkseen köyhyyttä ja luonnonvaroja!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.