Seure Henkilöstöpalveluiden kautta töihin!

Muuttamassa

Hei! Olen Etelä-Pohjanmaalta Helsinkiin muuttava nuori nainen. Olisin kiinnostunut saamaan koulunkäyntiavustajan töitä ensi lukukaudeksi.

Kuulin erään koulun rehtorilta, että heidän koulunsa käyttää kyseistä palvelua, mutta olivat ehtineet jo löytää työntekijät. Löysin Seuren sivuilta kyseisen työpaikkailmoituksen ja ajattelin piakkoin laittaa hakemuksen.

Olen vaan kovin pessimistinen sen suhteen, että joku minut sieltä muka vain onkisi ja soittaisi haastatteluun, soittaisin mielummin itse vaikka heti koulujen rehtoreille ja siten myös osoittaisin aktiivisuutta. Saako sitä mistään selville mitkä Helsingin ja pääkaupunkiseudun koulut käyttävät tuota Seure Henkilöstöpalvelua avustajien ja sijaisten rekrytointiin? Ettei mun tarvitsisi kaikkia Helsingin kouluja soittaa läpi turhaan

Haluaisin myös yrittää saada työpaikan sellaisesta koulusta, joka olisi mahdollisimman hyvien julkisten yhteyksien varrella ja mielellään Helsingissä mahdollisimman lähellä keskustaa, missä minulla on valmiina asunto.

Siksi mielelläni kuulisin jos on mahdollista tietää mitkä koulut tätä käyttävät niin ottaisin yhteyttä suoraa johonkin kouluun ja osoittaisin kiinnostukseni. Nimittäin jos esimerkiksi joku koulu Vantaan perältä "haluaisi" rekrytoida minut niin kulkuyhteydet sinne olisivat paljon vaikeammat kun Helsingin keskustan läheisyyteen.

Osaako kukaan auttaa?
Ps. En ole koskaan käyttänyt Suomi24 keskustelupalstaa joten en tiedä onko aloitukseni ihan väärässä aihealueessa

7

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

      olet värällä palstalla. Laita "töitä haetaan" -palstalle.

      Myöskin, laita sähköpostia suoraan KAIKKIIN kouluihin (tietenkin ensin otat selville kenelle osoittaa hakemuksesi!) joihin haluat ja sellaisiinkin jotka eivät ole listallasi ykkösena. Suunnittele CV.si huolella ja kerro että olet valmis henkilökohtaiseen haastatteluun ja laita kaikki yhteystietosi.
      Usein parhaat paikat eivät edes kerkiä julkiseen hakuun kun ne täytetään jo hakemuksensa lähettäneiden joukosta!

    • Lue_sopimus

      vuokrafirman kautta voi olla töitä tosi vähän. Ko. firman (kuten muidenkin vuokrafirmojen) työsopimuksessa lukee, että työaika saattaa muuttua. työaikasi siis voi olla 2 tuntia joka toinen kk. Näin et esim. saa sairaslomakorvausta. Olen myös nöyrempi ja lähdet keikalle vaikka 1,5-2 tunnin työmatkan päähän. muutenkin koulunkäyntiavustajilla on lyhyitä työpäiviä, useimmiten ovat kai työkkärin työllistämiä tai harjoittelijoita.
      työhaastattelussa haastattelijat ovat hyvin positiivisia, mutta mitään ihan todellista ja sitovaa sopimusta ei tehdä. Vaikka tekisit näitä lyhyitä vuoroja, ei pidä kuvitella että tilanne muuttuisi. Tämä on vuokratyötä.

    • diippaadai

      Vaimo onkeittiöalalla ja siellä on paljon seurelaisia. Jotkut hyvinkin pitkäaikaisia pestejä. Monet tykkää. Seurehan on helsingin kaupungin omistama työnvälitysyhtiö.

      • Anonyymi

        kyseessä on vuokrafirma, päteekaikkivuokrafirman ehdot. ei pitkäaikaisia pestejä, enimmäkseen osapäivää ja välissä aina taukoa, niin ei tule sairauslomaoikeutta tai lomarahaa yms. Ylläoleva on mainos, ei tottaalkuunkaan. Tai sitten tietämätön ihminen vaan puhuu, mitä on mainoksesta (=seuren mainoslehti) lukenut. Ikinä en ole kuullut tyytyväisestä seurelaisesta, useimmat ei kehtaa tunnustaa, miten vähän työtä annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyseessä on vuokrafirma, päteekaikkivuokrafirman ehdot. ei pitkäaikaisia pestejä, enimmäkseen osapäivää ja välissä aina taukoa, niin ei tule sairauslomaoikeutta tai lomarahaa yms. Ylläoleva on mainos, ei tottaalkuunkaan. Tai sitten tietämätön ihminen vaan puhuu, mitä on mainoksesta (=seuren mainoslehti) lukenut. Ikinä en ole kuullut tyytyväisestä seurelaisesta, useimmat ei kehtaa tunnustaa, miten vähän työtä annetaan.

        Seuren kautta on tarjolla kaiken mittaisia työsuhteita aina yhden päivän keikoista vakituisiin kokoaikaisiin työsuhteisiin. Ja kuukausipalkkaisissa työsuhteissa lomarahaa maksetaan ihan normaalisti ja tuntipalkkaisistakin töistä maksetaan jokaisen palkanmaksun yhteydessä lomakorvaus. Ja jos sairastuu sovitun työn aikana, niin luonnollisesti on oikeutettu sairaslomakorvauksiin poissaoloajalta. Kaikki menee siis niin sanotusti oppikirjan mukaan, eli ei mitään ongelmaa.


    • Anonyymi

      Vai niin. Millä arvon rekrykonsultti ajatteli näiden työläisten elää jos palkka on alle tonnin netto ja vuokra saman verran kuukaudessa?

      • Anonyymi

        Kuinka monta tuntia töitä noin pieneen palkkaan tarvii duunata?
        Pitää varmaan sitten hankkia lisätöitä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe