No niin, tänään kokeissa olleet.
Miten meni ja mitä piditte kokeesta?
Diakin hoitotyön pääsykoe 2018
31
939
Vastaukset
- mamikolmelle
Mä suttasin ihan liikaa aikaa siihen matikkaan. Sitten kun huomasin, että on aikaa enää puoli tuntia lopetin ykkösosipn ja menin kakkoseen. Kakkosen jälkeen tulu ongelmia päästä takaisin ykkösosaan jatkamaan. Sitten sieltä alhaalta pyydettiin joku ihminen jotta pääsin takaisin ykkös osioon. Aloutin lopusta: Sieltä tuli joki ammattiin suuntautumisosip ja sen jälkeen joku teksti Hennasta. Tässä kohdassa aika loppui ja minulle tuli paniikki että jäikö matikan ja Hennan väliin jotakin kokonaista kokonaisuutta. Jokaisestahan osiosta pitää päästä läpi. Eli mitä niitä osioita oli: 1. Äidinkieli/tekstinymmärrys, 2.Matematiikka ja sitten se alalle suuntautuneisuus. Mitä ja missä järjestyksessä teidän mielessä niitä osioita oli?
- Kevätlintu2018
Onpa harmi :( millä kampuksella olit kokeessa?
Jännä, että ylipäätään sait mennä takaisin osioon 1! Meille Helsingissä painotettiin, että osioon 2 mennään vasta kokeen lopuksi, ja että 1.-osioon ei pääse enää takaisin jos sen palauttaa tarkistettavaksi.
Osioita pääsi toki sen osion 1 sisällä selaamaan edestakaisin. - mamikolmelle
Mä olin Porissa. Missä sinä? Mä hain sairaanhoitaja/diakoniksi. Osaatko sinä yhtään sanoa, että mitä osioita teillä oli?
- Mayyy
Ihan mielenkiintoinen koe. Alun luetun ymmärtäminen oli haastava ja vei varmaan eniten aikaa, loput meni sujuvammin. Matikkaa jännitin eniten, mutta se olikin helpoin. Aikaa oli ihan sopivasti, vaikka en enää ehtinyt palaamaan niihin mitä ajattelin vielä miettiä. Musta aika järkyttävää että ei ole mitään haastattelua, mutta näillä mennään..
- Kevätlintu2018
Helsingissä.
Mitenhän ne osiot nyt tosiaan meni...
Muistan ainakin nää:
Luetunymmärtäminen
Matikka
Kolme tekstiä ja kysymykset lihavuudesta ja sen hoitamisesta
Se Henna-keissi
Alalle suuntautuneisuus / motivaatio (niitä oikein-väärin väittämiä)- mamikolmelle
Kolme tekstiä ja kysymykset lihavuudesta yms. jäi multa kokonaan tekemättä. Jos se oli oma kokonaisuutensa niin hyvästi opiskelupaikka. Täytyy toivoa, että nämä jotenkin nivoutuisi matikkaan tai alalle suuntautumiseen, niin sitten voisi opiskelupaikka häämöttää.
- Kevätlintu2018
Luetun ymmärtäminen ja matikan ne "palikkatehtävät" vei multa eniten aikaa.
Lopulta ehdin kuitenkin vielä palata niihin, ja luetun ymmärtämisestä vaihdoinkin ainakin pari vastaustaviikkoa kun luin tekstiä uudestaan rennommalla mielellä, kun ei ollut enää paniikkia ajasta.
Nyt alkaa tulosten odottelu, noista kun ei taideta julkaista mitään vastauksia, toisin kuin esivalintakokeesta... kuukausi on pitkä aika odottaa! :) - Jaiks
Suht hyvin meni.
Tosiaan ensimmäinen luetunymmärtäminen oli haastava. Matikka oli helppo. Aikaa jäi yli mutta varmaan sattu kiireessä pieniä mokia. Mikäköhän on ollut viime vuoden alin pistemäärä, millä päässyt sisään ...? - Maarunen
https://www.diak.fi/usein-kysyttya-hakemisesta/
Kysymys 19, sieltä löytyy linkit. - neitinäppärä
..sori vaan, sain 86 pinnaa, ja pääsen,,, sori vaan muille pääsemättömille, sori vielä kerran.
- Ykslähärivaan
Saiko heti tietää pisteet??? 😮
- Bböööxx
mitä laitoitte siihe lihavuus-jutun kohtiin se kalorivaje kysymys ja sit se painonpudotus 10 viikon jälkeen?
- Vastaaja
1000kcal vaje ja 10kg painonpudotus 10viikossa, eli 90kg.
- Vastaaja
1000kcal kalorivaje ja 10kg/10vkoa. Entä sä?
- aasfds
Eikö siinä tekstissä ollut, että hyvä viikkotahti on 500g. Eli 10viikossa 5kg? :) vai tulkitsinko väärin tekstin.
- Vastaaja
aasfds kirjoitti:
Eikö siinä tekstissä ollut, että hyvä viikkotahti on 500g. Eli 10viikossa 5kg? :) vai tulkitsinko väärin tekstin.
Max oli 1kg, silloin saa vielä riittävät ravintoaineet... näin muistelen lukeneeni. No, saa nähdä mitkä pisteet tulee :D
Mitä piditte 2.-osiosta, oliko vaikea vastata? - moikkamoiiii
Vastaaja kirjoitti:
Max oli 1kg, silloin saa vielä riittävät ravintoaineet... näin muistelen lukeneeni. No, saa nähdä mitkä pisteet tulee :D
Mitä piditte 2.-osiosta, oliko vaikea vastata?2 osio oli kyllä todella helppo. Olisi saanut olla myös haastattelu osana koetta.
- mamikolmelle
Kuuluikohan nuo tekstit lihavuudesta ja sen hoitamisesta matematiikkaan vai mihin osioon?
- Rthjkgh
mamikolmelle kirjoitti:
Kuuluikohan nuo tekstit lihavuudesta ja sen hoitamisesta matematiikkaan vai mihin osioon?
Itse mietin myös kuuluiko matematiikkaan vai siihen Henna casen kanssa samaan
- mamikolmelle
Rthjkgh kirjoitti:
Kuuluikohan Henna case puolestaan viimeiseen osioon siinä ykkösosassa?
- mamikolmelle
Rthjkgh kirjoitti:
Täytyikö lihavuusosiossa laskea vai päätellä. Jos päättely, ongelmanratkaisu oli oleellisempaa, niin sitten se kuului varmaan Henna casen kanssa samaan. Kuuluikohan tähän päättelyosioon muuta?
- Bböööxx
Mä taisin laittaa sen 1250 kalori ku se oli niin ylipainonen. Mut joo laitoin kanssa 90 kg, koska olin lukevinani et hyvä tavoite on 5-10%, ja pidin kovin pienenä 100 kilosta 5 kilon pudotusta, mutta saapa nähdä. Epäilen kyllä vahvasti etten tuu pääsemään
- mamikolmelle
Listataan tähän kysymyksiä ja vastauksia joita muistamme. Mä muistan ainakin nämä:
Piti valita jompikumpi kohta:
1. Autan niin paljon kuin mahdollista tai Ohjaan potilasta tekemään itse mahdollisimman paljon (valitsin jälkimmäisen)
2. Sairaanhoitajan/diakonissan työn pääpaino on lapsiperheissä (Minä vastasin täysin eri mieltä) - Pääsykoe
Luetun ymmärtäminen oli haastava kyllä. En itse oikein ymmärtänyt niitä vastausvaihtehtoja kunnolla ja niissä oli outoja sanoja joissakin kaikki tuntui oikeilta. Jotenkin niin paniikissa ja kiireellä yritti lukea ettei siitä tullut mitään. Kokeen jälkeen tajusin, että olisin voinut ihan rauhassa sen lukea.
- Ykslähärivaan
Minkälaisia tehtäviä matikkaosuudessa oli?
- Sh2018
2. Osio olisi ollut helppo jos se olisi ollut suomeksi. Meillä oli joku kämmi järjestelmässä ja suomen sijaan se tehtiin enkuksi. Muuten meni tosi hyvin.
- Kevätlintu2018
Onpa piinaavaa tämä tulosten odottelu... jos saisi edes omat pisteet tietää, niin voisi vähän päätellä onko mahiksia päästä, vai täytyykö haudata haaveet.
- mamikolmelle
Niinpä.
- Kevätlintu2018
Vaikuttaako opiskelijavalintaan yo-todistus tai ammattikoulun tutkinntotodistuksen arvosanat? Vai kerättiinkö niistä todistukset vain siksi että nähdään onko kelpoinen hakijaksi?
Sitäkin mietin, että miks hakemuksessa piti olla valokuva, vaikka mitään haastattelua tms ei pääsykokeissa ollut. Miksi hakijoiden pitää olla tunnistettavissa...? Tarkkailtiinko koetilanteessa jotain? Kun henkkaritkin piti esittää. - Anonyymi
Kertokaa siitä matikka osiosta, minkälaista matikkaa oli?? Lääkelaskua, muunnoksia, potenssilaskua??
- Anonyymi
Minua myös kiinnostaa matikka osuus, millaisia tehtäviä oli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019