Diakin hoitotyön pääsykoe 2018

Kevätlintu2018

No niin, tänään kokeissa olleet.
Miten meni ja mitä piditte kokeesta?

31

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamikolmelle

      Mä suttasin ihan liikaa aikaa siihen matikkaan. Sitten kun huomasin, että on aikaa enää puoli tuntia lopetin ykkösosipn ja menin kakkoseen. Kakkosen jälkeen tulu ongelmia päästä takaisin ykkösosaan jatkamaan. Sitten sieltä alhaalta pyydettiin joku ihminen jotta pääsin takaisin ykkös osioon. Aloutin lopusta: Sieltä tuli joki ammattiin suuntautumisosip ja sen jälkeen joku teksti Hennasta. Tässä kohdassa aika loppui ja minulle tuli paniikki että jäikö matikan ja Hennan väliin jotakin kokonaista kokonaisuutta. Jokaisestahan osiosta pitää päästä läpi. Eli mitä niitä osioita oli: 1. Äidinkieli/tekstinymmärrys, 2.Matematiikka ja sitten se alalle suuntautuneisuus. Mitä ja missä järjestyksessä teidän mielessä niitä osioita oli?

    • Kevätlintu2018

      Onpa harmi :( millä kampuksella olit kokeessa?

      Jännä, että ylipäätään sait mennä takaisin osioon 1! Meille Helsingissä painotettiin, että osioon 2 mennään vasta kokeen lopuksi, ja että 1.-osioon ei pääse enää takaisin jos sen palauttaa tarkistettavaksi.

      Osioita pääsi toki sen osion 1 sisällä selaamaan edestakaisin.

    • mamikolmelle

      Mä olin Porissa. Missä sinä? Mä hain sairaanhoitaja/diakoniksi. Osaatko sinä yhtään sanoa, että mitä osioita teillä oli?

    • Mayyy

      Ihan mielenkiintoinen koe. Alun luetun ymmärtäminen oli haastava ja vei varmaan eniten aikaa, loput meni sujuvammin. Matikkaa jännitin eniten, mutta se olikin helpoin. Aikaa oli ihan sopivasti, vaikka en enää ehtinyt palaamaan niihin mitä ajattelin vielä miettiä. Musta aika järkyttävää että ei ole mitään haastattelua, mutta näillä mennään..

    • Kevätlintu2018

      Helsingissä.
      Mitenhän ne osiot nyt tosiaan meni...
      Muistan ainakin nää:

      Luetunymmärtäminen
      Matikka
      Kolme tekstiä ja kysymykset lihavuudesta ja sen hoitamisesta
      Se Henna-keissi
      Alalle suuntautuneisuus / motivaatio (niitä oikein-väärin väittämiä)

      • mamikolmelle

        Kolme tekstiä ja kysymykset lihavuudesta yms. jäi multa kokonaan tekemättä. Jos se oli oma kokonaisuutensa niin hyvästi opiskelupaikka. Täytyy toivoa, että nämä jotenkin nivoutuisi matikkaan tai alalle suuntautumiseen, niin sitten voisi opiskelupaikka häämöttää.


    • Kevätlintu2018

      Luetun ymmärtäminen ja matikan ne "palikkatehtävät" vei multa eniten aikaa.

      Lopulta ehdin kuitenkin vielä palata niihin, ja luetun ymmärtämisestä vaihdoinkin ainakin pari vastaustaviikkoa kun luin tekstiä uudestaan rennommalla mielellä, kun ei ollut enää paniikkia ajasta.

      Nyt alkaa tulosten odottelu, noista kun ei taideta julkaista mitään vastauksia, toisin kuin esivalintakokeesta... kuukausi on pitkä aika odottaa! :)

    • Jaiks

      Suht hyvin meni.
      Tosiaan ensimmäinen luetunymmärtäminen oli haastava. Matikka oli helppo. Aikaa jäi yli mutta varmaan sattu kiireessä pieniä mokia. Mikäköhän on ollut viime vuoden alin pistemäärä, millä päässyt sisään ...?

    • Maarunen
    • neitinäppärä

      ..sori vaan, sain 86 pinnaa, ja pääsen,,, sori vaan muille pääsemättömille, sori vielä kerran.

      • Ykslähärivaan

        Saiko heti tietää pisteet??? 😮


    • Bböööxx

      mitä laitoitte siihe lihavuus-jutun kohtiin se kalorivaje kysymys ja sit se painonpudotus 10 viikon jälkeen?

      • Vastaaja

        1000kcal vaje ja 10kg painonpudotus 10viikossa, eli 90kg.


      • Vastaaja

        1000kcal kalorivaje ja 10kg/10vkoa. Entä sä?


      • aasfds

        Eikö siinä tekstissä ollut, että hyvä viikkotahti on 500g. Eli 10viikossa 5kg? :) vai tulkitsinko väärin tekstin.


      • Vastaaja
        aasfds kirjoitti:

        Eikö siinä tekstissä ollut, että hyvä viikkotahti on 500g. Eli 10viikossa 5kg? :) vai tulkitsinko väärin tekstin.

        Max oli 1kg, silloin saa vielä riittävät ravintoaineet... näin muistelen lukeneeni. No, saa nähdä mitkä pisteet tulee :D

        Mitä piditte 2.-osiosta, oliko vaikea vastata?


      • moikkamoiiii
        Vastaaja kirjoitti:

        Max oli 1kg, silloin saa vielä riittävät ravintoaineet... näin muistelen lukeneeni. No, saa nähdä mitkä pisteet tulee :D

        Mitä piditte 2.-osiosta, oliko vaikea vastata?

        2 osio oli kyllä todella helppo. Olisi saanut olla myös haastattelu osana koetta.


      • mamikolmelle

        Kuuluikohan nuo tekstit lihavuudesta ja sen hoitamisesta matematiikkaan vai mihin osioon?


      • Rthjkgh
        mamikolmelle kirjoitti:

        Kuuluikohan nuo tekstit lihavuudesta ja sen hoitamisesta matematiikkaan vai mihin osioon?

        Itse mietin myös kuuluiko matematiikkaan vai siihen Henna casen kanssa samaan


      • mamikolmelle
        Rthjkgh kirjoitti:

        Itse mietin myös kuuluiko matematiikkaan vai siihen Henna casen kanssa samaan

        Kuuluikohan Henna case puolestaan viimeiseen osioon siinä ykkösosassa?


      • mamikolmelle
        Rthjkgh kirjoitti:

        Itse mietin myös kuuluiko matematiikkaan vai siihen Henna casen kanssa samaan

        Täytyikö lihavuusosiossa laskea vai päätellä. Jos päättely, ongelmanratkaisu oli oleellisempaa, niin sitten se kuului varmaan Henna casen kanssa samaan. Kuuluikohan tähän päättelyosioon muuta?


    • Bböööxx

      Mä taisin laittaa sen 1250 kalori ku se oli niin ylipainonen. Mut joo laitoin kanssa 90 kg, koska olin lukevinani et hyvä tavoite on 5-10%, ja pidin kovin pienenä 100 kilosta 5 kilon pudotusta, mutta saapa nähdä. Epäilen kyllä vahvasti etten tuu pääsemään

    • mamikolmelle

      Listataan tähän kysymyksiä ja vastauksia joita muistamme. Mä muistan ainakin nämä:
      Piti valita jompikumpi kohta:
      1. Autan niin paljon kuin mahdollista tai Ohjaan potilasta tekemään itse mahdollisimman paljon (valitsin jälkimmäisen)
      2. Sairaanhoitajan/diakonissan työn pääpaino on lapsiperheissä (Minä vastasin täysin eri mieltä)

    • Pääsykoe

      Luetun ymmärtäminen oli haastava kyllä. En itse oikein ymmärtänyt niitä vastausvaihtehtoja kunnolla ja niissä oli outoja sanoja joissakin kaikki tuntui oikeilta. Jotenkin niin paniikissa ja kiireellä yritti lukea ettei siitä tullut mitään. Kokeen jälkeen tajusin, että olisin voinut ihan rauhassa sen lukea.

    • Ykslähärivaan

      Minkälaisia tehtäviä matikkaosuudessa oli?

    • Sh2018

      2. Osio olisi ollut helppo jos se olisi ollut suomeksi. Meillä oli joku kämmi järjestelmässä ja suomen sijaan se tehtiin enkuksi. Muuten meni tosi hyvin.

    • Kevätlintu2018

      Onpa piinaavaa tämä tulosten odottelu... jos saisi edes omat pisteet tietää, niin voisi vähän päätellä onko mahiksia päästä, vai täytyykö haudata haaveet.

    • mamikolmelle

      Niinpä.

    • Kevätlintu2018

      Vaikuttaako opiskelijavalintaan yo-todistus tai ammattikoulun tutkinntotodistuksen arvosanat? Vai kerättiinkö niistä todistukset vain siksi että nähdään onko kelpoinen hakijaksi?

      Sitäkin mietin, että miks hakemuksessa piti olla valokuva, vaikka mitään haastattelua tms ei pääsykokeissa ollut. Miksi hakijoiden pitää olla tunnistettavissa...? Tarkkailtiinko koetilanteessa jotain? Kun henkkaritkin piti esittää.

    • Anonyymi

      Kertokaa siitä matikka osiosta, minkälaista matikkaa oli?? Lääkelaskua, muunnoksia, potenssilaskua??

    • Anonyymi

      Minua myös kiinnostaa matikka osuus, millaisia tehtäviä oli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe