Olet varmaan sitä itsekkin miettinyt. Kyseessä on serkun lapsi. Onko sataeuroo sopiva hinta? Anna vastauksia tuutintäydeltä.
Paljonko rahaa kummilapselle? Ylioppilas.
30
3072
Vastaukset
- Oo.nyttarkkana
Noh noh...hyi sua hintoines.
- lahja
Satanen. Mielestäni liian paljon. Viisikymmiäkin on rahaa. Mutta, jokainen antaa sen verran, kun voi hyvällä mielellä lahjoittaa.
- kummi
Kyllä kummilapselle pitää antaa satanen, muille viisikymppiä on sopiva.
- lahja-automaatti
Vähän riippuu.
Kummin ei pidä olla mikään lahja-automaatti.
Yhdelle kummilapselleni en kyllä taida viedä kuin kukkaset, sillä minkäänlaista yhteydenottoa en ole ikinä siitä suunnasta takaisinpäin edes merkkipäivinäni saanut ja kadulla vastaantullessa hän ei edes tervehdi. Kovasti on kyllä käsi ojossa aina, kun käyn kyläilemässä. - SäälinSinua
Olet ymmärtänyt kummiutesi vähän väärin.
- satanenvaiei
Joo. Ei kummius ole sitä, että tungetaan rahaa tai muita lahjoja kummilapselle. Rahan tai lahjojen määrällä ei pitäisi olla mitään merkitystä, sillä ne on muut asiat mitkä merkitsee. Ikävää, jos kummilapsi odottaa vain lahjoja eikä itse ole yhtään kummistaan kiinnostunut.
- onmeitämoneenj
Et varmaankaan tosissasi kysellyt näiltä sivuilta. Jos olit tosissasi niin anna ihmeessä 500 eukkia.
- mummoasunnoton
Missä tapauksessa minäkin voin olla kummilapsesi vaikka heti!
- jussijee
Ihan tosissani kyselin. Pienipalkkasena en pysty antamaan 500 euroa. Vastausten perusteella päädyn 100:n euroon ja ruusuun.
- voimikätaukki
jussijee kirjoitti:
Ihan tosissani kyselin. Pienipalkkasena en pysty antamaan 500 euroa. Vastausten perusteella päädyn 100:n euroon ja ruusuun.
Mitä helvettiä täältä kyselet kun tiedät mitä voit antaa lahjaksi. Osta kuule elämä.
- yksinjahylättykin
voimikätaukki kirjoitti:
Mitä helvettiä täältä kyselet kun tiedät mitä voit antaa lahjaksi. Osta kuule elämä.
Olet katkera kateellinen.
- taksillasittenhimaan
Itse annan aina kummipojan synttäreillä 500 € ja pari levyä A-ohraporetta päivän sankarille. Se bisse imuroidaan sitten kummipojan kanssa siinä synttäri-illan aikana niiden takapihalla makkaraa kärtsäten ja maailmaa parantaen. Kyllä 7-vuotiaallakin on jo täysin omia mielipiteitä esim. Sotesta ja maakuntauudistuksesta
- mummoasunnoton
Voin ryhtyä kummilapseksesi1!
- Kumminkaveri
Aina niin makkaran perään....
- mummoasunnoton
Kumminkaveri kirjoitti:
Aina niin makkaran perään....
Höpsis, maaliman parantamisen!
- ärsyttävää
Tää on ihan asiaa, rahahan se on mitä nykyään tollasissa annetaan. Mut siinä tapauksessa että kummilaps viis veisaa muusta kun siitä antamastas rahasta, jättäisin antamatta. Kyllä sellasesta 'juhlasta' jää paskanmaku, jos kakru tai sen vanhemmat ei o muusta kun lahjastas kiinnostunu.
- Persaukinen
Kummilapselle 500€, muille 100 jos juhlat jossain ostopaikassa ja 50€ jos juhlat kotona. Näillä minä olen mennyt koko euroajan ja tiedän että alkaa olemaan aika pieniä nuo summat mutta kun en ole mikään rahamies.
- kotimainen.kortti
Vähän suurelliselta kuulostaa, poispilattu mamselli muksusta tuolla tulee.
- Persaukinen
Ai suurelliselta, mikä noista summista vai kaikki? En tosiaan ole rikas vaan ihan työssä käyvä perheellinen mutta tuntuu että varsinkin noilla kahdella viimeisellä summalla saa jo vähän hävetä.
- voianteeksikauheasti
Persaukinen kirjoitti:
Ai suurelliselta, mikä noista summista vai kaikki? En tosiaan ole rikas vaan ihan työssä käyvä perheellinen mutta tuntuu että varsinkin noilla kahdella viimeisellä summalla saa jo vähän hävetä.
Luulo ei ole tiedon väärti, ja provoilusi on läpinäkyvää.
- hyvääpalvelua
Jos antaa 1000 € niin ei lasta näy ainakaan viikkoon
- rahapuu
Minä annoin veljen tytölle 50€ . Pidin summaa sopivana
- mummoasunnoton
Muy bien mummulasta.
- Myllymaekelainen
Kummityttöni ei lukenut ylioppilaaksi, joten lahjat loppuivat rippilahjaan.
Jos olisi saanut yo-lakin, varmaankin 100 € ja ruusun olisi saanut. Rahalle vaihtoehtona jokin arvoesine kaiverruksella.
Läheiset välit ja sukulaisuus ehkä innostaisivat nostamaan rahasummaa, 150 tai jopa 200 euroa.- paikkakunnan.veroeuroihi
Kotimaista onnittelukorttia unohtamatta!!
- VoiJestasSentään
100€ on kummilapsella aivan naurettavan vähän. Aatelkaas nyt vähän siltä kantilta että johan se pitopalvelu ja tilavuokrakin maksaa liki satasen per nuppi. Satkulla kannattaa pysyä pois.
- jussije
100 euroo on mielestäni sopiva summa kummilapselle, kun kyseessä on serkun lapsi, jonka kummi olen. Kummilastani tuskin tuntisin jos kadulla tulisi vastaan. Rippijuhlissa olin ja annoin silloin rahaa 50 euroo. Rippijuhlien jälkeen ei olla yhteyttä pidetty. Mitä mieltä olette, onko sataeuroo sopiva summa. Laittakaa kommentteja, mun pitäis huomenna mennä kummilapsen ylioppilasjuhliin, kun kutsu tuli.
Kun minä pääsin ripille sain kummilta kalvosinnapit, ja kun valmistuin kauppakoulusta en saanut mitään kummilta. Ei muistanut. Ei silloin mitään juhlia pidetty - Myllymaekelaeinen
Pitopalvelua tai tilavuokraa ei ole käymissäni yo-juhlissa ollut. Vanhemmat/vanhempi siellä on leiponut ja siivonnut, ja nuoren kotona juhlittu. Ehkä joku vanhemman kaveri avustanut kahvin kaatamisessa ja tiskaamisessa.
Aloittajalle sanoisin, että kokoaikatyössä käyvältä sukulaiskummilta satanen on minimi. Jos kerran on kutsuttu ja haluaa mennä, niin vie sitten asiallisen kokoisen lahjan. Kaksinumeroiset euromäärät ovat työttömien, pieneläkeläisten ja nuorten yo-lahjoja.
Ripille pääsy ei ole juuri mikään saavutus, joten silloin annettua viisikymppistä ei pidä verrata oikeasta koulusta valmistumiseen vuosien työn jälkeen.
Toinen vaihtoehto on jäädä kotiin. Aktiivisen kummiuden voi hyvin lopettaa rippijuhliin.
- Simpukakka
Lasten kummeista yksi on nähnyt riittäväksi lähetellä terveiset Facen kautta. No, kyseinen mulkku tuli oikean kummin parisuhteena, mutta ei nuo muutkaan kummit 20 € enempää ole uhranneet. Että anna vaan rahaa, vaikka satku.
- varavanhempi.myös
Kummin tehtävähän on oikeasti tutustuttaa lapsi kristillisyyteen ja sen arvomaailmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752