Näyttää siltä että toyota on voidellut hyvin Autohullut ohjelman tekijät. Nyt verrattiin kahta Toyotaa keskenään niin saatiin Tojokin voittamaan jotain.
Hiphurraa, tojon edellisestä vertailluvoitosta on sen verran aikaa ettei siitä ole edes täällä menneessä ajassa elävässä terolandiassakaan edes Corollapapan saagoja jäljellä.
Mutta näin kävi tänään. Hybridi-Auris pieksi Turbo-Auriksen kulutuksessa. Suvereenisti.
Ei tarvitse ajaa kuin 770.000 km niin hybridikuski on hankkinut hankintahinnan erotuksen takaisin.
Toki vertailussa kävi ilmeisen selväksi että Auriksen kuskin paikan ergonomia tekee 770.000 km ajamisen erittäin vittumaiseksi täyskasvuiselle ihmiselle. Turbolla tai hybridillä, aivan sama.
Autohullut Tojon asialla
97
1114
Vastaukset
- Skeptisyys_kunniaan
Entäpä_moottoritieajo? Vastoin odotuksia hybridi oli selvästi taloudellisempi. Kaupunkiajossahan tulos on hybridin eduksi selvä jo alusta alkaen mutta että moottoritieajossakin. Tekninen kestävyys menee selkeästi hybridille sillä edes Toyota ei pysty rakentamaan tolloille käyttäjille turbomoottoria joka kestäisi satojatuhansia kilometrejä ilman korjauksia.
- SaatetehtailuaHybrid
Onneksi on muita merkkejä jotka osaavat tehdä kestäviä, mukavia, turvallisia, vähän kuluttavia ja hyviä ajettavia autoja ja usein jopa halvemmalla.
- pahamokaohjelmanmaineell
No ikävä kyllä testin laatu sai hyvän lopun kun harkki kertoi että toyota muutti kulutus ilmoituksen ja kulutusarvot nousivat sen jälkeen kun ilmoittivat toyotalle testitulokset...heh heh harkki mokasi pahasti
Kulutusarvothan paperilla nousee joka merkillä uuden mittaus direktiivin takia, ei suinkaan harkin testin.
Kertoi paljon koko ohjelmasta.- ToyotaKusee
Nykyiset uudet testit on paljon realistisemat ja se on Toyotalle paha paikka, vaikka hybridin testit on paljon helpommat ja niitä suosivia.
- aivotkateissa
ToyotaKusee kirjoitti:
Nykyiset uudet testit on paljon realistisemat ja se on Toyotalle paha paikka, vaikka hybridin testit on paljon helpommat ja niitä suosivia.
Voitko tarkentaa kommenttiasi?
- entinenaivopieru
Kyllä näitä testejä on tehty oikein autolehdissä ja hybridi on kaupunkiajossa huomattavan paljon pihimpi kuin heidän testissä.
Mutta hybridillä ajo vaatii oman tekniikan.
Mutta auris turbo vaikuttaa olevan pihimpi kuin klonkswagen
Yksipointti jäi testissä myös huomioimatta, turbo oli manuaalivaihteinen.- ihme.vehkeitä
Siis normaaliajolla ei hybridillä saa säästöjä, pitää oikein pinnistellä. Mitä jos tavallisella autollakin alkaisi pihistelemään.
- oikeinpäin
Autohullun mittauksien mukaan TSI on pihimpi kuin tojon turbo. Lisäksi testatut 1.4 ja 1.5 TSIt tarjoavat enemmän voimaa kuin tojon 1.2 turbo.
- Ihmeaasiakka
ihme.vehkeitä kirjoitti:
Siis normaaliajolla ei hybridillä saa säästöjä, pitää oikein pinnistellä. Mitä jos tavallisella autollakin alkaisi pihistelemään.
Ei tartte pihistellä vaan ajaa eri tyylillä.
Ota kk käyttöösi hybrid niin tiedät sen ihan itse, voit ajaa täysin muun liikenten rytmissä, vaatii taitoa kuitenkin. - oletko.jaloissa
Ihmeaasiakka kirjoitti:
Ei tartte pihistellä vaan ajaa eri tyylillä.
Ota kk käyttöösi hybrid niin tiedät sen ihan itse, voit ajaa täysin muun liikenten rytmissä, vaatii taitoa kuitenkin.Miten hitossa sinä esim kehäteillä ruuhkissa aamuin illoin tai moottoritiellä ajat eri tyylillä kuin muut.
- KuisNytPanee
Niinpä, nykyiset automaatit kuluttavat vähemmän kuin manuaalit.
oletko.jaloissa kirjoitti:
Miten hitossa sinä esim kehäteillä ruuhkissa aamuin illoin tai moottoritiellä ajat eri tyylillä kuin muut.
Kuten totesit niin moottoritiellä ajotapa lienee kaikilla sama, mutta jo kehien ruuhkissa voi pyrkiä pitämään auton sähkötilassa mahdollisimman paljon painamalla kaasua rajoitetusti. Eli ei nosta tehoalueelle, jossa polttomoottori käynnistyy (sen näkee mittaristosta). Tästä ei ole haittaa muille, koska liikenne matelee muutenkin. Keskustassa ennakoiva ajotyyli liikennevaloja seuraamalla jo hyvissä ajoin, katse ns. horisonttiin. Itse tiedän täsmälleen kuinka työmatkan valot vaihtuvat, joten en turhaan kiihdyttele liikaa. Huvittaa katsoa näitä tyyppejä, jotka lähtee vauhdilla vain seistäkseen valoissa kun tulen taas rinnalle. Ihan turhaa kiihdyttelyä keskustassa. Vaatii asennemuutoksen.
- mietipä.vähän
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Kuten totesit niin moottoritiellä ajotapa lienee kaikilla sama, mutta jo kehien ruuhkissa voi pyrkiä pitämään auton sähkötilassa mahdollisimman paljon painamalla kaasua rajoitetusti. Eli ei nosta tehoalueelle, jossa polttomoottori käynnistyy (sen näkee mittaristosta). Tästä ei ole haittaa muille, koska liikenne matelee muutenkin. Keskustassa ennakoiva ajotyyli liikennevaloja seuraamalla jo hyvissä ajoin, katse ns. horisonttiin. Itse tiedän täsmälleen kuinka työmatkan valot vaihtuvat, joten en turhaan kiihdyttele liikaa. Huvittaa katsoa näitä tyyppejä, jotka lähtee vauhdilla vain seistäkseen valoissa kun tulen taas rinnalle. Ihan turhaa kiihdyttelyä keskustassa. Vaatii asennemuutoksen.
Oikealla ajotavalla säästää kaikenlaisilla autoilla, ei se liity mitenkään tojon hybrideihin. Sulla on syy-seuras-suhteet aivan persiillään.
mietipä.vähän kirjoitti:
Oikealla ajotavalla säästää kaikenlaisilla autoilla, ei se liity mitenkään tojon hybrideihin. Sulla on syy-seuras-suhteet aivan persiillään.
Pitää toki paikkaansa, mutta hybrideissä tuo korostuu ajamalla sähköllä mahdollisimman paljon, ja siihen vaikuttaa ajotapa.
- ei.mielipideasia
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Pitää toki paikkaansa, mutta hybrideissä tuo korostuu ajamalla sähköllä mahdollisimman paljon, ja siihen vaikuttaa ajotapa.
Ei oikeasti hybridi mitenkään korosta taloudellisen ajotavan merkitystä, se on vain sun mielipiteesi. Ilman todisteita ei merkkaa juuri mitään.
Ymmärrät kai että tuo kaikki sähko on tuotettu bensasta polttamalla. Jopa se jarrutuksessa talteenotettu energia on lähtöisin bensasta.
Tuo KERS on ainoa oikeasti lisäarvoa tuottava ominaisuus tojon hybrideissä. Muuten kaikki sähköntuottaminen todella raskaasti verotetulla bensalla on todella huono idea. Sähköä saa verkosta monta kertaa halvempaan hintaan. - GS450h_rules
ei.mielipideasia kirjoitti:
Ei oikeasti hybridi mitenkään korosta taloudellisen ajotavan merkitystä, se on vain sun mielipiteesi. Ilman todisteita ei merkkaa juuri mitään.
Ymmärrät kai että tuo kaikki sähko on tuotettu bensasta polttamalla. Jopa se jarrutuksessa talteenotettu energia on lähtöisin bensasta.
Tuo KERS on ainoa oikeasti lisäarvoa tuottava ominaisuus tojon hybrideissä. Muuten kaikki sähköntuottaminen todella raskaasti verotetulla bensalla on todella huono idea. Sähköä saa verkosta monta kertaa halvempaan hintaan.Kyllä se Pentin mainitsema "KERS" ainakin meikäläisen autossa antaa lisätehoa ja vääntöä selkeästi ja pienentää kulutusta ainakin 5-6 l/100 km verrattuna vastaavan kokoiseen ja tehoiseen bensa-autoon. Se on totuus josta ei pääse minnekään.
ei.mielipideasia kirjoitti:
Ei oikeasti hybridi mitenkään korosta taloudellisen ajotavan merkitystä, se on vain sun mielipiteesi. Ilman todisteita ei merkkaa juuri mitään.
Ymmärrät kai että tuo kaikki sähko on tuotettu bensasta polttamalla. Jopa se jarrutuksessa talteenotettu energia on lähtöisin bensasta.
Tuo KERS on ainoa oikeasti lisäarvoa tuottava ominaisuus tojon hybrideissä. Muuten kaikki sähköntuottaminen todella raskaasti verotetulla bensalla on todella huono idea. Sähköä saa verkosta monta kertaa halvempaan hintaan.Turha tästä on vänkää enää. Mä ajan ruuhkassa sen 3km hiljaisuudessa sähköllä kun viereisissä autoissa moottorit käyvät tai S/S systeemit rääkyvät, kunnes kuskilta menee hermot ja ottaa sen pois päältä. Mun kulutus ja päästöt ovat tuolloin 0, ja akut latautuvat sitten kun päästään taas maantienopeuksiin ruuhkan helpotettua. Mun tiimoilta tämä oli tässä.
- Kehäketut
oletko.jaloissa kirjoitti:
Miten hitossa sinä esim kehäteillä ruuhkissa aamuin illoin tai moottoritiellä ajat eri tyylillä kuin muut.
PKS-seudulla on monella ajotapa täysi kaasu tai jarrutus ja minä ensin menttaliteetti, pitäisi ajaa pehmeämmin ja moottorijarruttaa pidempään, edellyttää tietysti pelisilmää ja vähän pidempää turvaväliä johon tiestysti audismi tai bimmeri tunkee kiireessä huulipunaa sutimaan ja facea päivittämään.
Paras keino kehillä on, että kulkee eri aikaan kuin on ne pahimmat ruuhkat, eli ottaa ne työajan sallimat joustot käyttöön, jos mahdollista. Usein voi myös valita toisen reitin. - äläviitsi.isomies
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Turha tästä on vänkää enää. Mä ajan ruuhkassa sen 3km hiljaisuudessa sähköllä kun viereisissä autoissa moottorit käyvät tai S/S systeemit rääkyvät, kunnes kuskilta menee hermot ja ottaa sen pois päältä. Mun kulutus ja päästöt ovat tuolloin 0, ja akut latautuvat sitten kun päästään taas maantienopeuksiin ruuhkan helpotettua. Mun tiimoilta tämä oli tässä.
Et putte vissiin koskaan ole ajanut autolla, jossa on start/stop? Eihän se mitään rääky, se vaan sammuttaa moottorin eleettömästi, ja käynnistää kun pitää lähteä liikkeelle. Ei mitään ongelmaa.
- Kevväämmällä
äläviitsi.isomies kirjoitti:
Et putte vissiin koskaan ole ajanut autolla, jossa on start/stop? Eihän se mitään rääky, se vaan sammuttaa moottorin eleettömästi, ja käynnistää kun pitää lähteä liikkeelle. Ei mitään ongelmaa.
Mitä nyt hidastaa valoista lähtemistä... kun hybridi on jo liikkeellä niin ss vasta starttaa.
- höpönkakaa
Kevväämmällä kirjoitti:
Mitä nyt hidastaa valoista lähtemistä... kun hybridi on jo liikkeellä niin ss vasta starttaa.
Joo, siinä meneekin ehkä kokonainen sekunti. Mihin saakka olet siinä ajassa ehtinyt?
- Ihmeaasiakka
Jaa nytkö sillä sekunnilla tai kahdella ei ole väliä, mutta penikoilla 0-100km/h on elämääkin tärkeä asia joilla autot jaetaan hyviin.
Mitä tulee start stop toimintaan se vie sen kax sekuntia,sekunnissa ei kerkiä ja dsg laatikossa menee reilut 2 sekkaa - dsg9s01004pilkku2100
Ihmeaasiakka kirjoitti:
Jaa nytkö sillä sekunnilla tai kahdella ei ole väliä, mutta penikoilla 0-100km/h on elämääkin tärkeä asia joilla autot jaetaan hyviin.
Mitä tulee start stop toimintaan se vie sen kax sekuntia,sekunnissa ei kerkiä ja dsg laatikossa menee reilut 2 sekkaaHöpö höpö! Et ole uusilla dsg-laatikoilla ajoa kokeillutkaan, jos välität SS n ottavan aikaa 2 sekuntia. Puoli sekuntia on lähempänä. Ja mitä siihen kiihtyvyyteen tulee, niin unohdat ettei se kova kiihtyvyys lopu siihen 100km/h.
Saat tulla ihan julkisesti kokeilemaan sillä hybridi Auriksella sitä kiihtyvyyttä vs. dsg -vaihteistolla varustettuun autoon. Jäät kuin "nalli kalliolle", ja kulutuksessa voitat vain minimaalisesti, jos lainkaan samoilla nopeuksilla kuin minä ajan. Kokeiltu on jo.
- vaikka.kyykyssä
Surkea ergonomiakaan ei haittaa, kauppakeskuksia on jo niin tiheään. Ei kai kukaan hanki Aurista pitkien matkojen ajoon.
- Loppuyhteenveto
Hybridiholistilla on tietysti repullinen selityksiä.
Hybridin etu bensaturboon verrattuna on kuitenkin häviävän pieni. Kuten Harkki loppuyhteenvedossa totesi, pelkässä kaupunkiajossa hybridi juuri ja juuri pitää puoliaan, mutta muutoin kannattaa valita bensaturbo. Vieläpä mielellään jokin muu merkki ja malli kuin Toyota Auris, joka on epämukava ajettava.- kerroihmeessä
Missä kohtaa ma jaksossa harkki kertoi että mielummin joku muu merkki ja malli?
- Tremoloes
kerroihmeessä kirjoitti:
Missä kohtaa ma jaksossa harkki kertoi että mielummin joku muu merkki ja malli?
Siinä kohtaa kun pitkällä ajorupeamalla valitteli selän kipeytymistä huonoilla istuimilla. Yleinen ongelma aasialaisissa autoissa. Ihmisen pitää olla kokonsa puolesta suunniteltu niihin koska ne eivät ole suunniteltu tietyn kokoisille ihmisille.
- tremoloesille
Tremoloes kirjoitti:
Siinä kohtaa kun pitkällä ajorupeamalla valitteli selän kipeytymistä huonoilla istuimilla. Yleinen ongelma aasialaisissa autoissa. Ihmisen pitää olla kokonsa puolesta suunniteltu niihin koska ne eivät ole suunniteltu tietyn kokoisille ihmisille.
Itseasiassa se ei pidä paikkaansa, meneppä esim. uuden mazda6 penkkiin, on erittäin hyvä ja riittävän kookas olematta kivimäisen kova, itse olen 189cm,100kg ja ei ole selkä kipeytynyt edes 800km yhtämittaisessa ajossa.
Mitä tulee penkkien arvosteluun muuten niin ei voi sanoa suoraan mikä on hyvä , mikä ei ...on niin erikokoisia kuljettajia....jokainen löytää mieleisensä , se ei ole se mitä harkki sanoo välttämättä tremoloesille kirjoitti:
Itseasiassa se ei pidä paikkaansa, meneppä esim. uuden mazda6 penkkiin, on erittäin hyvä ja riittävän kookas olematta kivimäisen kova, itse olen 189cm,100kg ja ei ole selkä kipeytynyt edes 800km yhtämittaisessa ajossa.
Mitä tulee penkkien arvosteluun muuten niin ei voi sanoa suoraan mikä on hyvä , mikä ei ...on niin erikokoisia kuljettajia....jokainen löytää mieleisensä , se ei ole se mitä harkki sanoo välttämättäJuuri näin. Ei ole vielä löytynyt autoa jossa esim. vaimo ei valittaisi perseen puutumista pidemmillä matkoilla. On ollut MB ergonomiaa ja Audin Recaroa mut ei, aina puutuu. Toisaalta sen istumisasennot näyttää lievästi omituisilta... Itse olen pitänyt eniten tuosta S6 rinkulan Recarosta, riittävästi sivutukea, säätöä vaikka mihin suuntaa ja materiaalina oli nahka/alcantara. Ei mulla ole valittamista tuosta Yariksenkaan penkistä, asento ei vaan ole paras mahdollinen kun ratti ei tule tarpeeksi ulos, pitkän miehen ongelma.
- Ihmeaasiakka
Mitä tulee ergonomiaan niin edellisessä testissä harkki ei moittinut ergonomiaa ja nyt viimeisessä moitti että selkä kipeytyi, mahtaako olla vika ergonomiassa vai huonossa selässä?
Mitä tulee noiden testien vertailuun niin testit olisi pitänyt tehdä samana päivänä,eikä suinkaan verrata edellistestiä(kulutuksen osalta)- pikkukäyttöön
Kun verrattiin neljää eniten myytyä autoa niin silloin ei ajettu yhdellä autolla niin paljon per päivä. Selkä pääsi lepäämään paremmissa penkeissä välillä.
Nyt kun joutui ajamaan koko ajan Auriksella niin ergonomia-ongelmat nousivat esiin.Hyvin loogista ja selittää miksei tojoja näy paljoakaan ammattikäytössä.
Lyhyellä matkalla ergonomiapuutteet eivät nouse esille, mutta pitkä matka Auriksella on tuskaa.
- juutaiei
Vertailun vuoksi ADACin EcoTestissä C-HR 1,2T kulutti 7,0 litraa ja C-HR Hybrid kulutti 5, 5 litraa. Eiköhän Auriksellakin tuo ero ole prosentuaalisesti samanlainen eli hybrid kuluttaa noin 20% vähemmän.
- 770.000km
Eilen televisiossa nähtiin mikä ero Auris-versioiden välillä on. Se ei todellakaan ollut 20% vaan paljonpaljon pienempi.
- Kulutusseurantaa
Spritmonitorin tankkauskirjausten perusteella 1.2 Turbo mallin keskikulutus on 26% suurempi kuin hybridin.
- tsiisusmitäpaskaa
Tämmöinen liruttelemalla tankkiin systeemi on satua, siinä eroja saattaa tulla litrankin verran helposti puoleen sun toiseen ja se tekee jo asiasta ihan erilaisen.
Kyllähän näitä testejä on tehty hieman ammattimaisemmin lehdissä eli sieltä niitä tuloksia saadaan viralllisesti.
Ehkä tämän autohullu ohjelma on mukavaa viihdettä , mutta totuus tästä on kaukana.
Hybridi vaatii ihan oman tyylinsä ajaa , eikä siinä tarvitse sen kummemmin pihistellä ,ainoastaan muuttaa ajotapaa.
Harkki väitti että kun he olivat ilmoittaneet toyotalle testin kulutuksen sen jälkeen toyota muutti kulutus merkintöjä...en tie mitä harkki oli syönyt(ilmeisesti kärpässieniä), mutta toivottavasti hän ei itse kertomaansa usko...kyseessä on uusi direktiivi eli kaikkien autojen kulutukset nousee lapulla, toyota vaan oli ensimmäisiä jotka sen olevat ilmoittaneet, kyseessä ei suinkaan ollut vaikutusta harkin ohjelmalla, aika huvittava pelle.
Toinen asia mikä nauratti kun ma jaksossa harkki moitti auriksen ergonomiaa ja juuri jaksossa 3 kehui sitä ergonomiaa, olisi kiva jos kaveri pystyisi päättämään.....eiköhän maailman suurin autonvalmistaja kykene tekemään ihan hyvän ergonomian suurimmalle osalle.
Taitaa harkilla olla selkäongelmia, sitä se ylipaino teettää.
Kolmas lapsus tuli harkilta 3 jaksossa missä oli ns. unelmaautot ,väitti että ferrari on 358 mikä ei pidä paikkaansa vaan 458....kuvaa hyvin koko ohjelman laadukkuutta, puhumattakaan tästä hampaattomasta grazy mikesta. - seliseliseli
tsiisusmitäpaskaa kirjoitti:
Tämmöinen liruttelemalla tankkiin systeemi on satua, siinä eroja saattaa tulla litrankin verran helposti puoleen sun toiseen ja se tekee jo asiasta ihan erilaisen.
Kyllähän näitä testejä on tehty hieman ammattimaisemmin lehdissä eli sieltä niitä tuloksia saadaan viralllisesti.
Ehkä tämän autohullu ohjelma on mukavaa viihdettä , mutta totuus tästä on kaukana.
Hybridi vaatii ihan oman tyylinsä ajaa , eikä siinä tarvitse sen kummemmin pihistellä ,ainoastaan muuttaa ajotapaa.
Harkki väitti että kun he olivat ilmoittaneet toyotalle testin kulutuksen sen jälkeen toyota muutti kulutus merkintöjä...en tie mitä harkki oli syönyt(ilmeisesti kärpässieniä), mutta toivottavasti hän ei itse kertomaansa usko...kyseessä on uusi direktiivi eli kaikkien autojen kulutukset nousee lapulla, toyota vaan oli ensimmäisiä jotka sen olevat ilmoittaneet, kyseessä ei suinkaan ollut vaikutusta harkin ohjelmalla, aika huvittava pelle.
Toinen asia mikä nauratti kun ma jaksossa harkki moitti auriksen ergonomiaa ja juuri jaksossa 3 kehui sitä ergonomiaa, olisi kiva jos kaveri pystyisi päättämään.....eiköhän maailman suurin autonvalmistaja kykene tekemään ihan hyvän ergonomian suurimmalle osalle.
Taitaa harkilla olla selkäongelmia, sitä se ylipaino teettää.
Kolmas lapsus tuli harkilta 3 jaksossa missä oli ns. unelmaautot ,väitti että ferrari on 358 mikä ei pidä paikkaansa vaan 458....kuvaa hyvin koko ohjelman laadukkuutta, puhumattakaan tästä hampaattomasta grazy mikesta.Seliseli. Tankit lirutettiin piripintaan, ja heiluttelemalla vielä tarkistettiin, ettei ole jäänyt ilmaa täyttöputkeen. Seliseli.
- satusedälle
seliseliseli kirjoitti:
Seliseli. Tankit lirutettiin piripintaan, ja heiluttelemalla vielä tarkistettiin, ettei ole jäänyt ilmaa täyttöputkeen. Seliseli.
Meinaakko että sillä liruttelemalla saadaan aina tankki yhtä täyteen, olet hupiukko2 jos tommosia kuvittelet, siksi koskaan autotesteissä ei moiseen luoteta
- Äläjaksa
satusedälle kirjoitti:
Meinaakko että sillä liruttelemalla saadaan aina tankki yhtä täyteen, olet hupiukko2 jos tommosia kuvittelet, siksi koskaan autotesteissä ei moiseen luoteta
Sinä se vasta pelle olet kun inkutat selvää asiaa. Jos tankkiin valutetaan niin paljon polttoainetta, että täyttöaukosta jo alkaa tulla yli, niin varmaan on tankki täynnä.
- höpöhöpötero
satusedälle kirjoitti:
Meinaakko että sillä liruttelemalla saadaan aina tankki yhtä täyteen, olet hupiukko2 jos tommosia kuvittelet, siksi koskaan autotesteissä ei moiseen luoteta
Kyllä muuten tehdään!
Kaikissa taloudellisuusajoissa kulutukset lasketaan tankkausten perusteella. Ei millään kilpailujen järjestäjällä ole resursseja mittalaitteiden asentamiseen kymmeniin osallistujien autoihin.
Ohessa EcoRun taloudellisuusajon säännöt:
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_al-sport_ecorun-lajisaannot_v_0.33.pdf - kestotilaaja_45_vuotta
höpöhöpötero kirjoitti:
Kyllä muuten tehdään!
Kaikissa taloudellisuusajoissa kulutukset lasketaan tankkausten perusteella. Ei millään kilpailujen järjestäjällä ole resursseja mittalaitteiden asentamiseen kymmeniin osallistujien autoihin.
Ohessa EcoRun taloudellisuusajon säännöt:
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_al-sport_ecorun-lajisaannot_v_0.33.pdfSamoin tankkauksista lasketaan TM:n 60000km:n käyttötesteissä kaikkien autojen kokonaiskulutukset.
- ö.ö.ö.ö.ö
höpöhöpötero kirjoitti:
Kyllä muuten tehdään!
Kaikissa taloudellisuusajoissa kulutukset lasketaan tankkausten perusteella. Ei millään kilpailujen järjestäjällä ole resursseja mittalaitteiden asentamiseen kymmeniin osallistujien autoihin.
Ohessa EcoRun taloudellisuusajon säännöt:
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_al-sport_ecorun-lajisaannot_v_0.33.pdfMinähän kirjoitin johonkin aikaisemmin, että hypriitiykkösellä holistilla on repullinen selityksiä - joilla ei ole mitään totuuden pohjaa.
- ccc
höpöhöpötero kirjoitti:
Kyllä muuten tehdään!
Kaikissa taloudellisuusajoissa kulutukset lasketaan tankkausten perusteella. Ei millään kilpailujen järjestäjällä ole resursseja mittalaitteiden asentamiseen kymmeniin osallistujien autoihin.
Ohessa EcoRun taloudellisuusajon säännöt:
https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/2017_al-sport_ecorun-lajisaannot_v_0.33.pdfKäsittääkseni ne tehdään kuitenkin just samalla kohtaa,esim. jos rengas on sentinkin ylempänä tai alempana tulos on eri...ei niitä kaikkia ilmalukkoja siinä saada muutaman kerran heiluttelemalla pois...kokeile vaikkapa ruohonleikkurilla
- bbb
ccc kirjoitti:
Käsittääkseni ne tehdään kuitenkin just samalla kohtaa,esim. jos rengas on sentinkin ylempänä tai alempana tulos on eri...ei niitä kaikkia ilmalukkoja siinä saada muutaman kerran heiluttelemalla pois...kokeile vaikkapa ruohonleikkurilla
No joo, voihan se sentin kaltevuusero vaikuttaa jotain 0,1 desilitran verran.
- turbo.ton
Harvan auton vakioistuin kannattelee tuon kokoista pullukkaa kunnolla, ehkä ison Volvon tai BMW:n.
Ja hybdridiauto oli mikä hyvänsä merkki opettaa kuljettajan ennakoimaan ajamistaan ruuhkassa sekä kaupunkiliikenteessä tietenkin sillä varauksella, että kuljettaja on oppimiskykyinen.
Ei ole mikään pakko olla ensimmäisenä seisomassa punaisissa vihreätä aaltoa katkomassa ja koko liikennevirtaa tulppaamassa. Lepokitkan voittaminen vie yllättävän paljon energia ja hybridi aloittaa kiihdytyksen aina sähköllä. Kaasua painetaan vasta tarpeen mukaan kun ollaan saavuttamassa riittävä turvaväli edellä ajavaan. Sama pätee myös aitoihin automaattiautoihin. - voi.typeryyttä
"kuvaa hyvin koko ohjelman laadukkuutta, puhumattakaan tästä hampaattomasta grazy mikesta."
Sinun laadukkuutesi käy hyvin ilmi siitä että yhdistät ihmisen autoymmärryksen ja ammattiosaamisen henkilön hammaskaluston kuntoon.- jopassattui
Ehkä ulkoinen olemus kertoo kuitenkin testin tasosta jotain, ei kai harkkikaan olisi hampaitaan uudelleen teettänyt ellei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään.
Mitä tulee siihen autoymmärykseen sehän juuri tuntui testistä puuttuvan, ei tiedetty edes ferrarin tyyppiä, ei ymmärretä hybridin ajotyyliä, japsit testaavat kiihtyvyyden alamäkeen(esson baarin juttuja), samanauton penkit ovat välillä hyvät samalla ajoreitillä ja väliin ei, eiköhän kyse ole puhtaasti oman selän kunnosta.
Mitä tulee täällä keskusteluihin kulutuksesta tässäkin höpö höpö testissä kokonaiskulutus oli kuitenkin pienempi hybridissä kuin klonkswagenissa...lähes litran ,vaikka tähän testiin nyt ei oo mitään luottamista.
Entä olisi kiva ollut tietä miten harkki laski hybridin valmistuksen hinnan (päästöjen osalta), sitä nimittäin aika harva pystyy laskeen, puhumattakaan auton elinkaaren päästöjä , jota ei pysty laskeen yksikään, ilmeisesti harkki kykenee siihen kuitenkin vaikkei yksikään autonvalmistaja ole siihen pystynyt. - köyhäeiostamitäänhybridi
jopassattui kirjoitti:
Ehkä ulkoinen olemus kertoo kuitenkin testin tasosta jotain, ei kai harkkikaan olisi hampaitaan uudelleen teettänyt ellei sillä ole mitään vaikutusta mihinkään.
Mitä tulee siihen autoymmärykseen sehän juuri tuntui testistä puuttuvan, ei tiedetty edes ferrarin tyyppiä, ei ymmärretä hybridin ajotyyliä, japsit testaavat kiihtyvyyden alamäkeen(esson baarin juttuja), samanauton penkit ovat välillä hyvät samalla ajoreitillä ja väliin ei, eiköhän kyse ole puhtaasti oman selän kunnosta.
Mitä tulee täällä keskusteluihin kulutuksesta tässäkin höpö höpö testissä kokonaiskulutus oli kuitenkin pienempi hybridissä kuin klonkswagenissa...lähes litran ,vaikka tähän testiin nyt ei oo mitään luottamista.
Entä olisi kiva ollut tietä miten harkki laski hybridin valmistuksen hinnan (päästöjen osalta), sitä nimittäin aika harva pystyy laskeen, puhumattakaan auton elinkaaren päästöjä , jota ei pysty laskeen yksikään, ilmeisesti harkki kykenee siihen kuitenkin vaikkei yksikään autonvalmistaja ole siihen pystynyt.Että otti sitten koville.
Tavalliselle tossunkuluttajalle tosi hyvä ja mieleenpainuva testi ja koeajo jne. ohjelma.
Kun käytänössäkin aina vertaillaan omilla kokemuksilla niin selkeetä että sen tekee edes jonkinverran asiaan vihkiytynyt porukka eikä aina tekniikan maailma tai vastaava kuivakka insinööri mainospainoksessaan kun ei niitä jakseta lukea, loppuun asti miettiä eikä analysoida omalle kohdalle sopivaksi, varsinkin kun hinta aina ratkaisee.
Silti ihmettelen miten aivopestyiksi me ollaan tultu kun luullaan että hybridi ja jopa sähköauto toisi säästöä kuluttajalle kun kaikki nämä ovat oikeasti vain päästöjen vähennyksiin situotuneiden autonvalmistajien ja valtioiden laatimia vaatimuksia leikata päästöjä joita nyt esim.diesel kammon takia tuleekin enemmän kun on siirrytty pikkuautoilemaan moottoritielle tai polkupyöräilyä pitäisi lisätä täällä euroopan peräkolkalla jossa matkat on pitkiä ja bussit kulkee ani harvoin tai raitsikkaa tehdään alueelle jossa sillä hintaa voisi kuskata kaikki halukkaat seuraavat kuusikymmentä vuotta kaupungin piikkiin mutta saadaan sekin nostamaa asumisen hintaa tampereella , eikö?
- näin.oikeasti
"Mitä tulee täällä keskusteluihin kulutuksesta tässäkin höpö höpö testissä kokonaiskulutus oli kuitenkin pienempi hybridissä kuin klonkswagenissa..."
Tojon hybridi oli kokonaiskulutuksen suhteen huonompi kuin TSI:t. Se oli hyvin selvä tarina. Hybridi pärjäsi ainoastaan kaupungissa. TSI oli parempi sekä maantiellä että moottoritiellä voittaen näin kokonaiskisan.
Pidetääs faktat kohdillaan eikä puhuta paskaa.Joo, pidetään faktat kohdallaan, kannatan. "Tojon hybridi oli kokonaiskulutuksen suhteen huonompi kuin TSI:t". Jos lasket keskiarvot kaupunki, maantie ja motari niin mites se taas menikään? Tuppaat unohtamaan laskuistasi tuon kaupungin jatkuvasti.
Tässä meidän aikaisemmasta keskustelusta aiheen tiimoilta, jota et halua muistaa. Kaikki kulutukset (kaupunki, maantie ja motari) huomioiden:
Auris Hybrid 5,0l
Skoda Octavia 5.2l
VW Golf 5.3l
Ei jaksaisi millään toistaa tätä enää.- Suomi.on.iso.maa
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Tässä meidän aikaisemmasta keskustelusta aiheen tiimoilta, jota et halua muistaa. Kaikki kulutukset (kaupunki, maantie ja motari) huomioiden:
Auris Hybrid 5,0l
Skoda Octavia 5.2l
VW Golf 5.3l
Ei jaksaisi millään toistaa tätä enää.Tuo pätee van jos antaa kaikille kulutuksille saman painoarvon. Helsingin keskustassa neppeilua harrastaa aika harva suomalainen. Maantietä ja motaria kulutetaan paljon enemmän.
- Lillukanvarsia.prööt
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Tässä meidän aikaisemmasta keskustelusta aiheen tiimoilta, jota et halua muistaa. Kaikki kulutukset (kaupunki, maantie ja motari) huomioiden:
Auris Hybrid 5,0l
Skoda Octavia 5.2l
VW Golf 5.3l
Ei jaksaisi millään toistaa tätä enää.Jos toinen vie satasella 0,2 litraa enemmän kuin toinen, ei sillä käytännössä ole mitään merkitystä. Auris Hybridi on kalliimpi hankkia, ne kahvikupilliset häviävät jo siihen. Skodan ja Folkkarin ominaisuudet päihittävät Auriksen mennen tullen.
Suomi.on.iso.maa kirjoitti:
Tuo pätee van jos antaa kaikille kulutuksille saman painoarvon. Helsingin keskustassa neppeilua harrastaa aika harva suomalainen. Maantietä ja motaria kulutetaan paljon enemmän.
Täällä viitattiin ko. ohjelman testiin ja kokonaiskulutukseen siinä, eli pysytään asiayhteydessä. Ei ohjelmassakaan painotettu, tai poissuljettu tiettyä kulutusta.
Mitä tulee kulutuseroihin niin olen jo aikaisemminkin sanonut virhemarginaalin olevan sitä luokkaa, että poislukien Nissan kaikki menevät sen piikkiin. Ominaisuudet ovat sitten oma lukunsa ja niistä ei täällä ole keskusteltu.- näinoikeastityypille
Katsoppa jakso 3 uudelleen,niin selvästi mainitaan että kokonaiskulutus on selkeästi pienempi hybridissä kuin klonkswagenissa ...eli pysy vaan homppeli faktoissasi.
- Hybridnokkonen
Yaris_Hybrid kirjoitti:
Täällä viitattiin ko. ohjelman testiin ja kokonaiskulutukseen siinä, eli pysytään asiayhteydessä. Ei ohjelmassakaan painotettu, tai poissuljettu tiettyä kulutusta.
Mitä tulee kulutuseroihin niin olen jo aikaisemminkin sanonut virhemarginaalin olevan sitä luokkaa, että poislukien Nissan kaikki menevät sen piikkiin. Ominaisuudet ovat sitten oma lukunsa ja niistä ei täällä ole keskusteltu.Vai ei ominaisuuksista saa keskustella. Yritätkö sensuroida mielipiteitä Auriksen huonoista ominaisuuksista?
- sieltätäältä
Hybridnokkonen kirjoitti:
Vai ei ominaisuuksista saa keskustella. Yritätkö sensuroida mielipiteitä Auriksen huonoista ominaisuuksista?
Jaa jaksossa3 harkki piti aurista hyvinkin leppoisena.
Tavaratilaankin meni golfback heittämällä,klonkswageniin ei
Koko ohjelmahan on ihan selvästi Keskon maksamaa paskaa! Isot VW lasit päässä kaikilla! Säälittävää tuubaa! Jos ihan oikeasti halutaan kulutusta verrata on ajettava tuhansia kilometrejä sekä talvella että kesällä ! Ei muutaman koeajon perusteella voi vetää mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Mulla hybridin keskikulutus on 4,8l/100km vuoden jaksolla ja ajan pääasiassa maantietä ! Autolehtien pitkissä testeissä joissa ajetaan kymmeniä tuhansia pikku turbot kuluttaa poikkeuksetta yli 6l/100km.
- Ei.pärjää.japanialainen
Jos sulla on keskikulutus maantiepainotteisessa ajossa 4,8 litraa ja Autohullut mittasi maantieajossa 4,7 litraa, niin missä ongelma. Eikös mittaus ollut täysin linjassa omien kokemuksiesi kanssa?
Täysin samalla tavalla mitattuna TSI vei puoli litraa vähemmän. Oliko tämä mittaus jotenkin väärin tehty vai mistä kenkä puristaa? Oma kokemukseni puoltaa kyllä hyvinkin tuota neljän litran kulutusta TSIllä maantiellä. Se menee kyllä todella pintakaasulla tuollaisessa ajossa. Voi helvetti kuinka yksinkertaisia olette? Sanoin että koko vuoden kekskikulutus on 4,8L/100km! Koko vuoteen kuuluu kesä/syksy/talvi/kevät! Eli ajolämpötilat on välillä 25- -20 astetta! Ei tuon ohjelman kulutus mittaukset kerro muuta kuin että sillä ajetulla pätkällä kulutus oli jotain. siitä ei voi vetää mitään pitkälle meneviä kulutuslaskelmia! Millään TSI paskalla et pääse vuotta alle 5l kulutuksella hyvä jos edes alle 6L menee!
- ö.ö.ö.ö.ö
Toyota_hybrid kirjoitti:
Voi helvetti kuinka yksinkertaisia olette? Sanoin että koko vuoden kekskikulutus on 4,8L/100km! Koko vuoteen kuuluu kesä/syksy/talvi/kevät! Eli ajolämpötilat on välillä 25- -20 astetta! Ei tuon ohjelman kulutus mittaukset kerro muuta kuin että sillä ajetulla pätkällä kulutus oli jotain. siitä ei voi vetää mitään pitkälle meneviä kulutuslaskelmia! Millään TSI paskalla et pääse vuotta alle 5l kulutuksella hyvä jos edes alle 6L menee!
Ehheheehe. Repullinen tekosyitä ja selityksiä. Holisti, olet NOLO.
- omistajankokemus
Tein tuon samaisen vertailutestin. Oma Auris TS Hybrid oli huollossa ja sijaisautoksi sain samanaisen 1.2 turbomoottorilla.
Oman hybridin keskikulutus on melko tarkasti aina 5,0 litraa satasella. Tuo lukema syntyy kuin itsestään, ihan normaalisti kulutusta ajattelematta ajaen.
Turbomoottorilla sain kulutuksen tiputettua 6,0 litraan, kun seurasin mittariston on vaihtamisvaloja. Mutta tämä vaati hieman keskittymistä taloudelliseen ajamiseen. Mutta ihan opeteltavissa oleva ajotapa.
Mutta jos turbolla ajeli kierroksia vapaasti mielialan mukaan käyttäen, kulutus singahti sinne 8 litran hujakoille.
Summsummarum: Turbolla pääsee kokonaistaloudellisempaan tulokseen , mutta se vaatii viitseliäisyyttä ja rauhallista ajotapaa. Hybridillä se käy itsestään.
Nyt valitsisin turbon, jos saisin uudelleen päättää.- kerrotko.tarkemmin
"Nyt valitsisin turbon, jos saisin uudelleen päättää. "
Miksi? Suorituskyky?
- Taas.rammat.ponit.vauhko
""KERS" ainakin meikäläisen autossa antaa lisätehoa ja vääntöä selkeästi ja pienentää kulutusta ainakin 5-6 l/100 km verrattuna vastaavan kokoiseen ja tehoiseen bensa-autoon. Se on totuus josta ei pääse minnekään."
Ja höpöhöpö taas jälleen kerran. Jo kansanauto passatin tehoversio jättää sun rammat hybridiponit viivalta. Se on niin moneen kertaan jo todettu että tojon ponit ovat vain paperilla. Kun auto kellotetaan niin totuus selviää.
Et muuten säästä bensaa yhtään tuollaiseen Passattiin verrattuna.- etvoiollatosissasi
Et kait ihan tosissasi vertaa passattia ja lexus gs450h....lexus loistava auto ja passat markkinoiden huonoimmiten valmistettuja vikapesiä ja huijauksista kiinni jääneen tehtaan halppismalli.
- aasillaaasinvalinta
Kellotatko sä useinkin liikenteessä...heh heh...ehkä kertoo sinun järjenjuoksusta tai lähinnä sen puutteesta, mutta älä sitä tyhmyyttäs täällä esiin tuo, kaikkihan sinulle jo liikenteessä nauraa kun olet huijari auto tehtaan tuotteen ostanut, joka on surullisen kuuluisa laadutttomuudesta, edes oman merkin myyjät eivät halua ottaa volkkarin tiettyjä malleja vaihdossa.
- jäikökoulutkesken
aasillaaasinvalinta kirjoitti:
Kellotatko sä useinkin liikenteessä...heh heh...ehkä kertoo sinun järjenjuoksusta tai lähinnä sen puutteesta, mutta älä sitä tyhmyyttäs täällä esiin tuo, kaikkihan sinulle jo liikenteessä nauraa kun olet huijari auto tehtaan tuotteen ostanut, joka on surullisen kuuluisa laadutttomuudesta, edes oman merkin myyjät eivät halua ottaa volkkarin tiettyjä malleja vaihdossa.
Just joo. Kehoitus juuri sinulle: älä tuo tyhmyyttäs täällä esiin, kirjoitustaidottomuutesi vie nimittäin kaiken uskottavuutesi.
- Eijäänytkoulutkesken
jäikökoulutkesken kirjoitti:
Just joo. Kehoitus juuri sinulle: älä tuo tyhmyyttäs täällä esiin, kirjoitustaidottomuutesi vie nimittäin kaiken uskottavuutesi.
Paljastuiko markkinoiden vikaherkimmän auton omistaja äidinkielen opettajaksi, no se selittääkin autovalintasi...
- etkumminkaanosaa
Eijäänytkoulutkesken kirjoitti:
Paljastuiko markkinoiden vikaherkimmän auton omistaja äidinkielen opettajaksi, no se selittääkin autovalintasi...
Juu ei, en omista Fiatia.
- tsiisusmitäpaskaa
etkumminkaanosaa kirjoitti:
Juu ei, en omista Fiatia.
vaan vieläkin onnettomamman klonkswagenin
- lällätilälläti
tsiisusmitäpaskaa kirjoitti:
vaan vieläkin onnettomamman klonkswagenin
VW on piikki tohjofanaatikon lihassa.
- lällätiivaanitelles
lällätilälläti kirjoitti:
VW on piikki tohjofanaatikon lihassa.
Ettei vaan olisi toistapäin...
Hybridi on nyt niin helkutin huono, kun toyota on tehnyt niitä jo kauan, mutta sähköauto parempi kuin wsim. golf joka tuulilasin testissä hädin tuskin pääsi 100km talvella...:D - lällätilää
lällätiivaanitelles kirjoitti:
Ettei vaan olisi toistapäin...
Hybridi on nyt niin helkutin huono, kun toyota on tehnyt niitä jo kauan, mutta sähköauto parempi kuin wsim. golf joka tuulilasin testissä hädin tuskin pääsi 100km talvella...:DTurbomoottori ja biokaasu on päivän sana.
- Kyllästynytoon
lällätilää kirjoitti:
Turbomoottori ja biokaasu on päivän sana.
Kas kun ei dsg laatikko, venyvät jakopäänketjut, maaliviat ...
- yksinkertainen.totuus
"Et kait ihan tosissasi vertaa passattia ja lexus gs450h....lexus loistava auto ja passat markkinoiden huonoimmiten valmistettuja vikapesiä ja huijauksista kiinni jääneen tehtaan halppismalli."
Passat on hinnaltaan kertaluokkaa halvempi auto kuin GS450h. Silti se on kooltaan samaa sarjaa ja nopeampi kiihtymään. Ja bensankulutukseltaan pärjää helposti leluxille.
Siksi otin Passatin vertailukohdaksi koska väite
"ainakin 5-6 l/100 km verrattuna vastaavan kokoiseen ja tehoiseen bensa-autoon. "
oli täysin posketon.
Suomeksi: GS on autona selkeästi Passatin yläpuolella, niinkuin tuolla hinnalla pitääkin olla. Koko/suorituskyky/kulutus-vertailussa Passat pesee GS:n. Tämä ei ole edes mielipideasia. Kello kertoo suorituskyvyn osalta totuuden ja kulutuksen osalta kukaan ei tosissaan ala edes puhumaan litrojen erosta GS:n eduksi.- turhaa.vertailua
Viime vuonna ei Suomessa rekisteröity yhtään uutta GS450h autoa, toissa vuonna 1 kpl. Passatteja rekisteröitiin viime vuonna yli 2558 kpl ja toissa vuonna 2854 kpl
- Pentin_sekoilua_taas
Lexus GS450h ja joku Passat eivät ole millään asteikolla vertailukelpoisia - ei millään. Lähin vertailukohta olisi joku Vw Phaeton isolla bensakoneella. Passat on noihin molempiin verrattuna säälittävä räpellys.
- Luepa.uudelleen
Koetapa opetella lukemaan. Kyse oli vain ja ainoastaan Koko/suorituskyky/kulutus-vertailusta. Passat on tiloiltaan GSn kokoinen. 280hv versio on nopeampi 0-100kmh kuin GS450 ja bensankulutuksessa ei ole isoa eroa.
Näillä kriteereillä ei tarvitse ottaa Phaetonia vertailukohdaksi.
Kokonaisuutta katsoen Phaeton olisi se vertailukohde, mutta kun tässä puhuttiin Koko/suorituskyky/kulutus-vertailusta. - 7.vuotiaan.omistajalle
Pentin_sekoilua_taas kirjoitti:
Lexus GS450h ja joku Passat eivät ole millään asteikolla vertailukelpoisia - ei millään. Lähin vertailukohta olisi joku Vw Phaeton isolla bensakoneella. Passat on noihin molempiin verrattuna säälittävä räpellys.
"Lexus GS450h ja joku Passat eivät ole millään asteikolla vertailukelpoisia - ei millään"
Maahantuojan hinnastossa ei ole GS-malleja ollenkaan. Sen joutuu hakemaan käytettynä ulkomailta, jos aikoo saada samalla hinnalla kuin vaikka uuden Passat GTE:n. Kulutusta ei voi millään verrata, kun toinen on ladattava ja toinen taas ei. - ei.oikein.nappaa
7.vuotiaan.omistajalle kirjoitti:
"Lexus GS450h ja joku Passat eivät ole millään asteikolla vertailukelpoisia - ei millään"
Maahantuojan hinnastossa ei ole GS-malleja ollenkaan. Sen joutuu hakemaan käytettynä ulkomailta, jos aikoo saada samalla hinnalla kuin vaikka uuden Passat GTE:n. Kulutusta ei voi millään verrata, kun toinen on ladattava ja toinen taas ei.Turha on GS:n kulutuksia yms laskeskella. Karua faktaa löytyy vaikka jo Nettiautosta:
GS300h A Executive 2017 aj. 15 tkm, hintapyynti 64990 €
GS300h A Executive 2015 aj. 26 tkm, hintapyynti 39800 € - Mielipide____
Luepa.uudelleen kirjoitti:
Koetapa opetella lukemaan. Kyse oli vain ja ainoastaan Koko/suorituskyky/kulutus-vertailusta. Passat on tiloiltaan GSn kokoinen. 280hv versio on nopeampi 0-100kmh kuin GS450 ja bensankulutuksessa ei ole isoa eroa.
Näillä kriteereillä ei tarvitse ottaa Phaetonia vertailukohdaksi.
Kokonaisuutta katsoen Phaeton olisi se vertailukohde, mutta kun tässä puhuttiin Koko/suorituskyky/kulutus-vertailusta.Kyseinen Passat on tehokkain Passat, mikä valmistajalta löytyy. GS450h on huippulaadukas ja tehokas sedan, joka on luokassaan lähes ekoauto.
Aika moni halpisauto on 0-100km/h nopeampi kuin kyseinen Lexus. Aika moni halpisauto on 0-100km/h nopeampi kuin BMW 535, MB 350 tai vaikka Audi A6 3.0Tfsi, jotka ovat Lexuksen lähimmät verrokit. Mikä oli ideasi?
Lexus GS450h 0-100km/h täydellä akulla 5.5s 0-100km/h, pelkällä polttomoottorilla 5.9s. Sama 0-200km/h, täydellä akulla 19s, pelkällä polttomoottorilla 21s. Riittänee aika monelle niin Suomessa kuin Saksan moottoriteilläkin. Joka tapauksessa kyseessä on nopeampi auto kuin teho/kulutus/hintaluokassaan verrannolliset sakudieselit 535d ja 350cdi. Pidätkö noitakin hitaina?
Kulutusta turha edes vertailla. Ensimmäisen sukupolven GS oli janoisa, omassa ajossakin liki kymppi satasella ja ulkomaiden sivustoilta bongattuna muilla sama. Tämä nykyinen 6.8l/100km ja tuo ok 45000km keskiarvo. Saksassa on päästy samaan. Passatilla ei takuulla mennä alta ysin, eikä mennä 535 Bemarilla tai 350 E-mersullakaan lähellekään Lexusta, paitsi dieselinä.
Mutta aja sinä sillä Passatilla ihan vapaasti. Minä olen tyytyväinen omaan Lexukseen eikä se takuulla koskaan tule vaihtumaan mihinkään Volkkariin. Bemariin tai Mersuun toki saattaa hyvinkin joskus vaihtua. VW on ihan eri luokassa kuin Lexus, MB tai Bemari ja ero on suuri. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? - Mielipide____
7.vuotiaan.omistajalle kirjoitti:
"Lexus GS450h ja joku Passat eivät ole millään asteikolla vertailukelpoisia - ei millään"
Maahantuojan hinnastossa ei ole GS-malleja ollenkaan. Sen joutuu hakemaan käytettynä ulkomailta, jos aikoo saada samalla hinnalla kuin vaikka uuden Passat GTE:n. Kulutusta ei voi millään verrata, kun toinen on ladattava ja toinen taas ei.Ei ole ei, koska GS poistuu Euroopan markkinoilta. Tilalle saadaan Lexuksen vastine Audi A6:lle, ES. Harmi sinänsä, koska ei laatuauto vaan voi olla suunnittelultaan etuvetoinen, vaikka neliveto onkin saatavilla.
Mutta 2018 GS:n kyllä saa edelleen Suomestakin.
- samoilla.haminoilla
https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1273-GS_450h.html?powerunit=2
Lelux 9,1 litraa sataselle.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=279&power_e=290&powerunit=2
Passat 9,8
Puheet 5-6 litrasta ovat noin kymmenen kertaa liioiteltuja. Vähän niinkuin Tojon ilmoittamat hevosvoimatkin kaikkien hybridien yhteydessä. - tämäkin.on.nopeampi
SKODA SUPERB 2.0 TSI 280 4X4 L&K DSG AUTOM.
Jos haluaa oikeasti naljailla niin otetaanpa VW:n itäruoska-osasto vertailuun mukaan. Tämäkin jättää 450:n katsomaan perävalojaan.- ootihansekaisin
No lexus 450h on auto , millä luulet että skodasta saadaan auto, silläkö että tehdään markkinoiden huonoimman kestävyysmaineen olevan automerkin kakkos osista
- Itäruoska.kyykyttää
ootihansekaisin kirjoitti:
No lexus 450h on auto , millä luulet että skodasta saadaan auto, silläkö että tehdään markkinoiden huonoimman kestävyysmaineen olevan automerkin kakkos osista
Siinä sulle hyvä ajatus pidettäväksi kun katselet 450h ratin takana loittonevia itäruoskan takavaloja. Uskon että helpottaa kovasti.
- itäruoskalle
Itäruoska.kyykyttää kirjoitti:
Siinä sulle hyvä ajatus pidettäväksi kun katselet 450h ratin takana loittonevia itäruoskan takavaloja. Uskon että helpottaa kovasti.
Meinaakko että jos vedät jollakin skodan tehomallilla vaikka s-sarjan mersun ohi heittämällä niin mersu mies katsoo kaihoisasti kuinka lähetit auton valoista ....luulen että lexus 450h tai s-sarjan mersun omistaja toivoo lähinnä että hapankaalille haiseva itäkippo menee menojaan ettei pilaa näkymiä.
Vain sinun ajatuksissasi joku edes kiinnittää huomioita kakkoslaadun osista olevaa kippoon , jota ei yksikään automies huolisi omakseen. - dsgpaskintamitärahallasa
ootihansekaisin kirjoitti:
No lexus 450h on auto , millä luulet että skodasta saadaan auto, silläkö että tehdään markkinoiden huonoimman kestävyysmaineen olevan automerkin kakkos osista
Älä liikaa lähettele skodaasi ettei käy niin kuin TM:n käyttötestissä....
- Ui.kuin.tiiliskivi
"GS300h A Executive 2017 aj. 15 tkm, hintapyynti 64990 €
GS300h A Executive 2015 aj. 26 tkm, hintapyynti 39800 €"
Ostettaessa Lexus, myytäessä Toyota. Näin se on aina ollut. Noiden hinnanpudotus on eeppisellä tasolla. Ei edes Alfa pysty samaan.- Kyllästynytoon
Eipä se klonkswagenin vaihto arvo ole kaksinen, jopa niin huono ettei edes oma merkkiliike huoli tiettyjä vag malleja kuinvaihdossa pilkkahinnalla
- OletKehnoPoika
Eipä pidä paikkaansa tuokaan Holisti trollaus.
- Mielipide___
Montako Lexusta olet ostanut? Montako myynyt? Niinpä, et yhtään.
Lexuksen arvo ei putoa yhtään sen nopeammin kuin minkään muunkaan kilpailijan. Nyrkkisääntönä on, että 4 vuotta tai 100 000km ja auton arvo puolittuu. 10 vuotta vanhan S-Mersun saa Suomestakin helposti 30 000€. Mitä se kertoo Mersusta, kun satatonnia kymmenessä vuodessa pois? Eipä mitään.
Lähin kilpailija tuolle hinnat alkaen -Lexukselle on MB E220cdi. Maksaisitko 5 vuotta vanhasta E-karvalakista 40 000€?
Jos haluat auton, joka säilyttää arvonsa poikkeuksellisen hyvin (Suomessa) osta Corolla tai Golf. En tiedä mistä olet tuon 2017 GS300h hinnan repäissyt, mutta hinta uutena on tuota luokkaa, ei 15 000km ajettuna. 10-15% hinnasta putoaa autossa kuin autossa samantien, kun nimi on kauppakirjassa.
- Tinke
Samaisessa Autohullut sarjassa kukaan kolmesta missikandidaatista ei olisi lähtenyt Lexuksen kyytiin, oli sen verran teennäinen muotoilu. VW Kupla kelpasi kaikille. kuten myös Ferrari
- takaveto
Lexus onkin niitä DTM-autoja.
- keskokeskosille
Joo sama huvittavuus pisti silmään.
Nämä pellet täällä ei edes siitäkään ymmärtänyt ohjelman tasosta
- hybridivoitaa
Ehdottomasti hybridi säästää ja semmoinen kannattaa mielummin ostaa. Tuo testi oli irvikuva. Nimi on oikea ohjelmalla ,autohullut. Katson se silti joka kerta.
- 20943g
Kysykää onko hybridin imusarjan alkupäässä olevassa erg- venttiilissä puhdistusaineen ruiskutusreikä?
Ellei ole, on enemmän työtä huollossa.
Ja tämä sivusto ilmoittaa ettei yhteyttä ole.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1192990Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302415Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen262408Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631082036- 1141670
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711378Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891212Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2601106- 621057
- 711054