Moikka!
Olen ymmärtänyt että marsut ovat melko sotkuisia eläimiä? oppivatko ne siis tekemään tarpeensa wc laatikkoon tai häkkiin vai pudottelevatko ihan vapaana ollessaan suotta tarpeensa mihin sattuu? Entä syövätkö esim. seiniä tai listoja? Kiitos!
Marsujen siisteys ja jyrsiminen
1
282
Vastaukset
- Mursuilija
On äärimmäisen harvinaista, että marsut tekevät tarpeensa vain häkkiin, ja vielä harvinaisempaa, että tekisivät sielläkään vain yhteen kohtaan. Niinpä vapaana ollessa jälkeen jää sekä papanoita että lätäköitä hyvinkin takuuvarmasti.
Seinien syömiseen marsuilla tuskin riittäisi puruvoima, mutta listojen maistaminen saattaisi olla jo mahdollista, vaikka itse en kyllä koskaan ole listojakaan maistelevaa marsua omistanut. Vähemmän puruvoimaa vaativa maistelu on marsuille todennäköisempää, joten esim. johdot ja ylettyvillä olevat kankaat maistellaan ensimmäisenä. Eli sotkua tulee, mutta suuria tuhoja epätodennäköisemmin.
Huomaa kuitenkin, että marsut ovat hurjan arkoja eläimiä. Saaliseläimille tyypillisesti jopa kesyimmät marsut viihtyvät yleisesti ottaen paremmin tutun hajuisessa häkissä tai muussa pitopaikassa, jossa on paljon piilopaikkoja ja näköesteitä. Avoin maasto ei ole marsuille mieluisa missään nimessä, joten vapaana pito on normaalisti niin lyhytaikaista, ettei valvonta pitäisi olla liikaa vaadittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273485Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122679Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1182632Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1142303Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761723Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501658Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261586Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001315- 1401293
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt111249