Moikka!
Olen ymmärtänyt että marsut ovat melko sotkuisia eläimiä? oppivatko ne siis tekemään tarpeensa wc laatikkoon tai häkkiin vai pudottelevatko ihan vapaana ollessaan suotta tarpeensa mihin sattuu? Entä syövätkö esim. seiniä tai listoja? Kiitos!
Marsujen siisteys ja jyrsiminen
1
210
Vastaukset
- Mursuilija
On äärimmäisen harvinaista, että marsut tekevät tarpeensa vain häkkiin, ja vielä harvinaisempaa, että tekisivät sielläkään vain yhteen kohtaan. Niinpä vapaana ollessa jälkeen jää sekä papanoita että lätäköitä hyvinkin takuuvarmasti.
Seinien syömiseen marsuilla tuskin riittäisi puruvoima, mutta listojen maistaminen saattaisi olla jo mahdollista, vaikka itse en kyllä koskaan ole listojakaan maistelevaa marsua omistanut. Vähemmän puruvoimaa vaativa maistelu on marsuille todennäköisempää, joten esim. johdot ja ylettyvillä olevat kankaat maistellaan ensimmäisenä. Eli sotkua tulee, mutta suuria tuhoja epätodennäköisemmin.
Huomaa kuitenkin, että marsut ovat hurjan arkoja eläimiä. Saaliseläimille tyypillisesti jopa kesyimmät marsut viihtyvät yleisesti ottaen paremmin tutun hajuisessa häkissä tai muussa pitopaikassa, jossa on paljon piilopaikkoja ja näköesteitä. Avoin maasto ei ole marsuille mieluisa missään nimessä, joten vapaana pito on normaalisti niin lyhytaikaista, ettei valvonta pitäisi olla liikaa vaadittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1162276- 1291822
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631216Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K931160En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k721060Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.431013Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75965HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio23945Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56922