Mitä tietoja kännykällä otettu kuva sisältää?
Jos lähetän sen eteenpäin niin mitä vastaan ottaja saa siitä irti?
Valokuvan tiedoston tiedot
2
108
Vastaukset
- paljon_tietoa
Sehän nyt riippuu täysin kamerasta/kännykästä, mitä ns. exif -tietoja kuvan mukaan ympätään. Yleensä tallentuu ainakin kuvan ottamisen päivämäärä & aika, kameran malli, valotustiedot (polttoväli, valotusaika jne.), mutta voi sinne mennä myös tietoja omistajasta (kännykälle annettu nimi), GPS sijainti kuvan ottamishetkellä, ehkä kameran sarjanumero, ohjelmistoversio tms. Aika luultavaa on, että joku pystyy selvittämään kuvan ottajan, ainakin jos löytyy webistä samalla kameralla otettuja lomakuvia tms. joiden exif tiedot sopivalta osin täsmää tutkittavaan kuvaan.
Näitähän voi ihmetellä ihan wintoosankin tiedoston ominaisuuksia ("tiedot" välilehdeltä) kurkistelemalla tai erityisillä ohjelmilla, kuten Exifviewer. Jotkin kuvankäsittelyohjelmat pystyvät myös pyyhkäisemään nämä tiedot pois kuvaa muutoin muuttamatta. Ja näkyypä Win10 itsessäänkin tätä vaihtoehtoa tarjoavan. - Tietoturva
paljon_tietoa antoi hyvän vastauksen. Lisäksi ainakin joissakin formaateissa ainakin osa tiedoista on kerroksellisesti niin, ettei pelkkä Exif tedoston siivoaminen riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2163629- 1202093
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641734Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2111729- 1741568
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861476- 531314
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751261- 591228
- 1191141