Miksi äiti itkee?

Jade

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan
siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

- MARI

9

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heidi

      Kaunista!

    • Ruu

      niin monia on perhosia,
      odottamassa tuolla kaukana, suuren meren takana, omaa äitiä, omaa isiä.
      ne perhoset ovat jo syntyneet,
      siivetkin saaneet itselleen,
      mutta ne siivet
      eivät ole tarpeeksi vahvat lentämiseen.
      kasvaako niistä koskaan tarpeeksi voimakkaat?

      auta äiti auta isi,
      hae minut kotiin,
      rakasta minua.
      täytä minut hellyydellä,
      opeta miltä tuntuu kun joku rakastaa.

      äiti, isi, älkää ajatelko,
      että olisin liian kaukana.
      että osaisin luoksenne vain
      hedelmöityshoitojen ja hormonien avulla.
      katso - minä olen jo täällä, ihan nurkan takana.
      odottamassa, toivomassa,
      että löytäisitte minut
      ja ottaisitte omaksenne.

      tule äiti, tule isi
      ota askel tänne päin.
      katso - täällä minä jo olen.

      • liikuttunut

        Kiitos Ruu. Tämä oli vielä liikkuttavampaa kuin Jaden runo. Miksi suomalaiset pariskunnat ovat niin itsekkäitä, jos eivät saa jostain syystä omia lapsia? Yritetään saada väkisin lapsia monivuotisilla ja kalliilla hoidoilla ym. Se on keinotekoista ja tekopyhää.
        Maailmassa on paljon pieniä vauvoja/lapsia, jotka ovat vailla rakastavia vanhempia. Nostan hattua pariskunnille, jotka antavat elämänmahdollisuuden jo olemassa oleville lapsille!


      • hmm
        liikuttunut kirjoitti:

        Kiitos Ruu. Tämä oli vielä liikkuttavampaa kuin Jaden runo. Miksi suomalaiset pariskunnat ovat niin itsekkäitä, jos eivät saa jostain syystä omia lapsia? Yritetään saada väkisin lapsia monivuotisilla ja kalliilla hoidoilla ym. Se on keinotekoista ja tekopyhää.
        Maailmassa on paljon pieniä vauvoja/lapsia, jotka ovat vailla rakastavia vanhempia. Nostan hattua pariskunnille, jotka antavat elämänmahdollisuuden jo olemassa oleville lapsille!

        Hei, Liikuttunut!

        Montako lasta olet itse adoptoinut?


      • liikuttunut
        hmm kirjoitti:

        Hei, Liikuttunut!

        Montako lasta olet itse adoptoinut?

        En yhtään. Tarkoitin tällä vain, että mielestäni on itsekästä väkisin yrittää lasta kenotekoisin menetelmin.
        Aion kyllä adoptoida mieheni kanssa lapsen, jos omia ei tule "luonnollisin" keinoin.
        On Jumalan käsissä, onko kenellekkin suotu saamaan omia biologisia lapsia vai ei.


      • hmm
        liikuttunut kirjoitti:

        En yhtään. Tarkoitin tällä vain, että mielestäni on itsekästä väkisin yrittää lasta kenotekoisin menetelmin.
        Aion kyllä adoptoida mieheni kanssa lapsen, jos omia ei tule "luonnollisin" keinoin.
        On Jumalan käsissä, onko kenellekkin suotu saamaan omia biologisia lapsia vai ei.

        "Miksi suomalaiset pariskunnat ovat niin itsekkäitä, jos eivät saa jostain syystä omia lapsia? Yritetään saada väkisin lapsia monivuotisilla ja kalliilla hoidoilla ym. Se on keinotekoista ja tekopyhää."

        Minunkin mielestäni on hienoa ja ihailtavaa adoptoida. Mutta tuo oli kyllä mielestäni melko paksua tekstiä. Helppohan se on sellaisen ihmisen sanoa, joka ei ole omalla kohdallaan lapsettomuutta joutunut kokemaan. Adoptiokin kun on huomattavasti helpommin sanottu kuin tehty.

        Olet todellakin oikeassa siinä, että on Jumalan käsissä, tuleeko niitä biologisia lapsia vai ei. Lääketiedettä voidaan kuitenkin aivan hyvin käyttää apuna, silloin kun se on mahdollista. Jokainen elämän alku on niissäkin tapauksissa Jumalan luomaa.

        Lapsettomuushoidoissa käyminen ei ole itsekästä. Ei myöskään tekopyhää. Yleensäkään sairauksien hoito ei ole mielestäni tekopyhää.


      • ja sitä paitsi
        hmm kirjoitti:

        "Miksi suomalaiset pariskunnat ovat niin itsekkäitä, jos eivät saa jostain syystä omia lapsia? Yritetään saada väkisin lapsia monivuotisilla ja kalliilla hoidoilla ym. Se on keinotekoista ja tekopyhää."

        Minunkin mielestäni on hienoa ja ihailtavaa adoptoida. Mutta tuo oli kyllä mielestäni melko paksua tekstiä. Helppohan se on sellaisen ihmisen sanoa, joka ei ole omalla kohdallaan lapsettomuutta joutunut kokemaan. Adoptiokin kun on huomattavasti helpommin sanottu kuin tehty.

        Olet todellakin oikeassa siinä, että on Jumalan käsissä, tuleeko niitä biologisia lapsia vai ei. Lääketiedettä voidaan kuitenkin aivan hyvin käyttää apuna, silloin kun se on mahdollista. Jokainen elämän alku on niissäkin tapauksissa Jumalan luomaa.

        Lapsettomuushoidoissa käyminen ei ole itsekästä. Ei myöskään tekopyhää. Yleensäkään sairauksien hoito ei ole mielestäni tekopyhää.

        Lapsettomuushoidoista voi olla hyötyäkin. Jopa ihan pieni hormonipitoinen lääkeannos voi auttaa. Ja ilman sitä ei sitten millään...


    • Anonyymi

      <3 xd

      • Anonyymi

        Äidin itkua oli raskasta kuunnella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe