Kertokaa minulle totuus?

Kuutamopupu

Masennuin kuin katselin kaikkien kanssasisarien profiileja (mm.kuvia).Olen niin erilainen lesbo että joskus ajattelen että en edes haluaisi olla lesbo.No tietysti haluan koska onni suosi minua ja löysin kaltaiseni naisen. Hän tosin vasta jokin aika sitten huomasi näitä piirteitä itsessään mutta jo nyt suhteemme on tiivis...
Jo ulkonäköero on muihin lesboihin verrattuna suunnaton verrattuna itseeni ja kultaani.
Nyt minut varmaan luokitellaan leuhkaksi akaksi, koska olenhan erilainen joukossanne. Olen naisellinen, hyväkroppainen, tyyllikkäästi ja hieman erotiikkavivahteikkaasti pukeutunut. Minulla on pitkät hiukset ja pidän syvällisten keskustelujen lisäksi turhamaisuudesta. Meikkaan ja olen tyylikäs. Melkein kaikki katsomani lesbojen profiilien kuvat ovat pyöreäposkisia naisia jotka eivät meikkaa, eivätkä ehosta itseään edes valokuvaan joka tulee internettiin kaikkien nähtäväksi. Tässä vaiheessa huomasitte tekin erilaisuuden varmaan... Myönnän! Minulle ulkonäkö on tärkeä seikka. Tottakai tietysti luonnekkin. En vain voisi koskea ihmiseen intiimisti jos hän ei ulkonäöllisesti miellytä minua. Kertokaa minulle, onko kaikki mm. Hesan lesbobaarit täynnä poikamaisia naisia, tai pyöreäposkisia rillipäitä? Kertokaa ihan suoraan onko sielä tyylikkäästi ja naisellisesti pukeutuneita, meikkaavia, kauniita naisia???
Älkää ottako tätä provona. En vain jaksa nyt laverrella vaan puhun ja kysyn suoraan mitä tarkoitan ja haluan sanoa. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. Olen tavallaan tavallinen, mutta lesbojen seassa niin kovin erilainen...

52

5407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kataja

hieman erotiikkavivahteikkaasti pukeutunut

anteeks vaan mut toi sai mut nauramaan!!

• pitkät hiukset&korkokengät

Miksi ihmeessä pyytää anteeksi jos naurattaa... Nauru pidentää ikää! Taidat olla lökäpökä rumilus kademielellä liikkeellä.

• jos

sulla on jo oma nainen, mitä väliä miltä muut näyttää? Mä en ainakaan halua muita kuin omani =)

Poikapoika =)

• monta

siskoa sulla täällä on? Puhukaa perheen kesken noista jutuista.

En minäkään koske naiseen joka ei miellytä minua. Mutta onneksi makuja on niiiin monia =)

• advis

Minä poikkean myös siitä ns. "peruslesbon" käsitteestä. Olen hoikka ja hoidan itseäni ja kauneus on minulle tärkeää siinä missä muutkin kiinnostuksenkohteeni, joilla ei ole kauneudenhoidon kanssa mitään tekemistä:D Hiukseni ovat pitkät ja hyväkuntoiset, minua suoraan sanottuna voisi luulla ulkonäöllisesti umpiheteroksi. Ja totta, minäkään en seurustelumielessä olisi minua rankasti ulkoisesti miellyttämättömän kanssa muuta kuin ystävä. Siinä kulkee raja. Minä vain olen sellainen. Sitä on ollut vaikea myöntää itselleen, koska olen ajatellut, että se on jotenkin itsekästä ja sitä pidetään diivamaisena. Mutta kun makuasioille ei kukaan mahda mitään. En ole itsekäs enkä diivamainen siinä määrin, että se olisi epänormaalia ja ilkeää. Minua miellyttää vain seurustelumielessä itsestään huolta pitävät, suht hyväkroppaiset tytöt, jotka pitävät meikkaamisesta ja kaikesta tyttömäisestä, mutta uskaltavat yhtä hyvin lähteä metsään seikkailemaan.. Sekään ei olisi kivaa jos tyttöystävä pelkäisi kynsien lohkeilemista tai meikkien leviämistä vaellusmatkalla. Päässä pitäisi olla järkeä ja tunnetta sopivassa mittakaavassa, että tilaa on niin turhanhassuille kuin syvällisillekin jutuille.

Kyllä minä hyväksyn ystäväpiiriini ihan melkein minkä näköisen ihmisen vain, mutta seurustelumielessä..Niin se vain on. Toivottavasti joskus kävelee vastaan tällainen suht samantyylinen olento^^

• advis

..kenenkään turha ottaa nokkiinsa. Kun puhun "peruslesbon" käsitteestä, se on juuri se stereotypia rekkakuskilesbosta, joka pistää kaiken ranttaliksi ja myös näyttää siltä. En tarkoita sillä ketään ertyistä henkilöä.

• stereotypia
        advis kirjoitti:

..kenenkään turha ottaa nokkiinsa. Kun puhun "peruslesbon" käsitteestä, se on juuri se stereotypia rekkakuskilesbosta, joka pistää kaiken ranttaliksi ja myös näyttää siltä. En tarkoita sillä ketään ertyistä henkilöä.

jota sinäkin pidät yllä kirjoituksellasi.

Minäkin voisin määritellä kaikki femmet tyhjäpäiksi ja idiooteiksi esim sinun kirjoituksesi perusteella mutta en tee niin koska totuus on toinen =)

• advis
        stereotypia kirjoitti:

jota sinäkin pidät yllä kirjoituksellasi.

Minäkin voisin määritellä kaikki femmet tyhjäpäiksi ja idiooteiksi esim sinun kirjoituksesi perusteella mutta en tee niin koska totuus on toinen =)

Butchien mielestä femmet ovat tyhjäpäitä ja femmejen mielestä butchit ovat äijiä.

Juuri tuota minä en tarkoittanut, mutta sen käsityksen voi saada koska siitä saattaa olla toinen puoli totta yleistysmielessä. No, sinä et tunne minua joten voit pitää minua juuri niin tyhjäpäänä kuin haluat.

• kun
        advis kirjoitti:

Butchien mielestä femmet ovat tyhjäpäitä ja femmejen mielestä butchit ovat äijiä.

Juuri tuota minä en tarkoittanut, mutta sen käsityksen voi saada koska siitä saattaa olla toinen puoli totta yleistysmielessä. No, sinä et tunne minua joten voit pitää minua juuri niin tyhjäpäänä kuin haluat.

en pidä, vaikka kirjoituksestasi voisi saada sen kuvan.. =) Eli en yleistä..

• Kaktustytto
        advis kirjoitti:

Hepskukkuu!

Miksi ihmeessä ei anneta kaikkien kukkien kukkia?
        Miksi me tunnemme toisemme uhkana? Siksikö, kun vähemmistömme sisällä vielä esiintyy erilaisuutta? Siksikö, että olisi turvallisempaa, jos me kaikki olisimme samankaltaisia ja samannäköisiä? Meidät olisi helpompi tunnistaa ja lokeroida? Sekä heteroiden että itsemme?

En ole aikoihin ehtinyt käydä naisten bileissä yms. Mutta viimeksi kun kävin, siellä oli kovasti pitkähiuksisia naisihmisiä ihan mekoissakin bailaamassa (juu, oli kesä ja helle)

Omista tutuista ei näy enää vilaustakaan. Me tunnumme katoavan taivaan tuuliin, kun vakiinnumme. Eikä nykyään ole enää pakko lähteä kapakkiin tutustumaan ihmisiin. Siksi siellä ei näy kuin murto-osa otannasta, eikä varmastikaan kaikenlaisia ihmisiä edes:-)

Minä olen aina ollut tyttömäinen, nykyään perusnaisellinen, kait. Tai, siis, ainakin näytän vanhemmalta kuin muutama vuosi sitten ja näytän tyypilliseltä ikäiseltäni naiselta. Minua ei oikein kukaan ole koskaan bongannut, kun olen niin naapurintytön näköinen. Se itse asiassa harmittikin joskus nuorena: piti pistää silmät vilkkumaan niin sai säpinää ja flirttiä kadullakin:-) Hiukset eivät ole pitkät, kun ne ei kestä pitkinä ja kestää tuntikausia kuivata.
        Meikkiä on, väriä on, hillitysti kumpaakin. Hameita -- no thanks. Näitä jalkoja ei näytellä enää kenellekään.

• advis
        kun kirjoitti:

Ai että minun kirjoitukseni aiheuttaa ennakkoluuloja?

Minä en ole keksinyt niitä ennakkoluuloja. En kuitenkaan kiellä niiden olemassaoloa, koska ennakkoluuloja on aina ja on aina ollut. Jos puhun ennakkoluuloista, se ei tarkoita, että minä olisin ennakkoluuloinen, otan vain kantaa siihen ennakkoluulokäsitteeseen. Ja onhan se totta, että lesbot ovat useammin miesmäisiä.

Entäpä miesmäisten lesbojen mieltymykset? Kertoisiko joku niistä? Onko se rikos, jos minä en mielly miesmäisistä naisista "sinä mielessä"? Eihän se tarkoita ettenkö muuten voisi arvostaa ihmistä, joka on lesbo ja totaalibutch. Arvostanhan minä miehiäkin vaikken halua olla heidän kanssaan intiimisuhteessa.

Onko femme paha ja ilkeä, jos hän haluaa muunlaisen tyttöystävän kuin perusbutchin? Miksi perusbutch olisi hyväksyttävämpi, jos tämä tahtoo rinnalleen toisen perusbutchin tai femmen?

En minäkään yleistä, minua vain mietityttää.

Jos ei olisi peruslesbon mallia, olisiko niin paljon samantyylisiä lesboja? Vai olisiko enemmän kirjoa? Ovatko femmet lesboja, jotka eivät halua näyttää ulkoisesti lesboilta? Vai onko lesboudessa tarkotus tuoda sitä räikeämmin esille ulkoisesti? Nämä eivät ole mitään syytöksiä tai negatiivisia väitteitä. Minua vaan kiinnostaa tietää. Onko se sitten vain illuusio, että miehisemmät lesbot haluavat olla toistensa näköisiä?

Minusta lesbous on loppujen lopuksi eniten sisäistä energiaa, joka antaa voimaa lesbolle olla oma itsensä, on hän minkä näköinen tahansa. Ja koska lesbous on yhtä kuin osa itseä, tällöin tulisi olla vain oma itsensä. On tapauksia, jotka omaksuvat tämän tyylin siksi, koska heitä ei muuten pidetä aitoina tai provosoidakseen. Provosointi kuitenkin kerjää aina ympäristön negatiiviset ajatukset puoleensa. Minusta jos on huomiotaherättävä niin on sitä vain jos se on normaalia käytöstä itseltä. Provosointi taas ei aja kenenkään asiaa.

Tiedän, tiedän, toiset tuntevat olonsa kodikkaaksi flanellipaidoissa ja haalareissa ja toiset kukkahameissa. Ja jos olo on kodikas, kaikki on tosiaan hyvin.

Ja minä en todella väitä, että kaikki flanellipaitaiset olisivat provosoivia. Tai kaikki kukkamekkoiset. Ja muotilesbothan ovat lesboja vain provosoidakseen. Heterotkin ovat provosoivia. Pointti on se, että jos provosointi menee överiksi, se ei takuulla ainakaan vähennä ennakkoluuloja.

• Battery016
        advis kirjoitti:

Ai että minun kirjoitukseni aiheuttaa ennakkoluuloja?

Minä en ole keksinyt niitä ennakkoluuloja. En kuitenkaan kiellä niiden olemassaoloa, koska ennakkoluuloja on aina ja on aina ollut. Jos puhun ennakkoluuloista, se ei tarkoita, että minä olisin ennakkoluuloinen, otan vain kantaa siihen ennakkoluulokäsitteeseen. Ja onhan se totta, että lesbot ovat useammin miesmäisiä.

Entäpä miesmäisten lesbojen mieltymykset? Kertoisiko joku niistä? Onko se rikos, jos minä en mielly miesmäisistä naisista "sinä mielessä"? Eihän se tarkoita ettenkö muuten voisi arvostaa ihmistä, joka on lesbo ja totaalibutch. Arvostanhan minä miehiäkin vaikken halua olla heidän kanssaan intiimisuhteessa.

Onko femme paha ja ilkeä, jos hän haluaa muunlaisen tyttöystävän kuin perusbutchin? Miksi perusbutch olisi hyväksyttävämpi, jos tämä tahtoo rinnalleen toisen perusbutchin tai femmen?

En minäkään yleistä, minua vain mietityttää.

Jos ei olisi peruslesbon mallia, olisiko niin paljon samantyylisiä lesboja? Vai olisiko enemmän kirjoa? Ovatko femmet lesboja, jotka eivät halua näyttää ulkoisesti lesboilta? Vai onko lesboudessa tarkotus tuoda sitä räikeämmin esille ulkoisesti? Nämä eivät ole mitään syytöksiä tai negatiivisia väitteitä. Minua vaan kiinnostaa tietää. Onko se sitten vain illuusio, että miehisemmät lesbot haluavat olla toistensa näköisiä?

Minusta lesbous on loppujen lopuksi eniten sisäistä energiaa, joka antaa voimaa lesbolle olla oma itsensä, on hän minkä näköinen tahansa. Ja koska lesbous on yhtä kuin osa itseä, tällöin tulisi olla vain oma itsensä. On tapauksia, jotka omaksuvat tämän tyylin siksi, koska heitä ei muuten pidetä aitoina tai provosoidakseen. Provosointi kuitenkin kerjää aina ympäristön negatiiviset ajatukset puoleensa. Minusta jos on huomiotaherättävä niin on sitä vain jos se on normaalia käytöstä itseltä. Provosointi taas ei aja kenenkään asiaa.

Tiedän, tiedän, toiset tuntevat olonsa kodikkaaksi flanellipaidoissa ja haalareissa ja toiset kukkahameissa. Ja jos olo on kodikas, kaikki on tosiaan hyvin.

Ja minä en todella väitä, että kaikki flanellipaitaiset olisivat provosoivia. Tai kaikki kukkamekkoiset. Ja muotilesbothan ovat lesboja vain provosoidakseen. Heterotkin ovat provosoivia. Pointti on se, että jos provosointi menee överiksi, se ei takuulla ainakaan vähennä ennakkoluuloja.

on tehty tutkimus, että suurin osa lesboista on miesmäisiä? haluaisin käydä itsekin lukemassa, annatko linkin?

• A.dvis
        Kaktustytto kirjoitti:

Hepskukkuu!

Miksi ihmeessä ei anneta kaikkien kukkien kukkia?
        Miksi me tunnemme toisemme uhkana? Siksikö, kun vähemmistömme sisällä vielä esiintyy erilaisuutta? Siksikö, että olisi turvallisempaa, jos me kaikki olisimme samankaltaisia ja samannäköisiä? Meidät olisi helpompi tunnistaa ja lokeroida? Sekä heteroiden että itsemme?

En ole aikoihin ehtinyt käydä naisten bileissä yms. Mutta viimeksi kun kävin, siellä oli kovasti pitkähiuksisia naisihmisiä ihan mekoissakin bailaamassa (juu, oli kesä ja helle)

Omista tutuista ei näy enää vilaustakaan. Me tunnumme katoavan taivaan tuuliin, kun vakiinnumme. Eikä nykyään ole enää pakko lähteä kapakkiin tutustumaan ihmisiin. Siksi siellä ei näy kuin murto-osa otannasta, eikä varmastikaan kaikenlaisia ihmisiä edes:-)

Minä olen aina ollut tyttömäinen, nykyään perusnaisellinen, kait. Tai, siis, ainakin näytän vanhemmalta kuin muutama vuosi sitten ja näytän tyypilliseltä ikäiseltäni naiselta. Minua ei oikein kukaan ole koskaan bongannut, kun olen niin naapurintytön näköinen. Se itse asiassa harmittikin joskus nuorena: piti pistää silmät vilkkumaan niin sai säpinää ja flirttiä kadullakin:-) Hiukset eivät ole pitkät, kun ne ei kestä pitkinä ja kestää tuntikausia kuivata.
        Meikkiä on, väriä on, hillitysti kumpaakin. Hameita -- no thanks. Näitä jalkoja ei näytellä enää kenellekään.

Niinhän sen kuuluukin olla, että on kaikenlaisia lesboja ja naisia! Pointtini on juuri se. Eli siis niin, ettei kukaan yrittäisi esittää olevansa mitään muuta kuin mitä on tai että välttäisi sitä, että pitäisi muuttaa itseään niin, että muistuttaisi mahdollisimman paljon sellaista miltä "kuuluisi näyttää". Se on kuitenkin naamio.

• ...
        Battery016 kirjoitti:

on tehty tutkimus, että suurin osa lesboista on miesmäisiä? haluaisin käydä itsekin lukemassa, annatko linkin?

Ohoh, tuloko yllätyksenä? *nauraa*

• Hoh hoijjaa
        kun kirjoitti:

kirjoittamallasi viestillä kerroit juuri oman tyhmyytesi. Onko tyhmyyttä jos jätkän näköset muijat ei kiinnosta??? Eiköhän se ole lähinnä tervettä...

• Meikkaava
        A.dvis kirjoitti:

Niinhän sen kuuluukin olla, että on kaikenlaisia lesboja ja naisia! Pointtini on juuri se. Eli siis niin, ettei kukaan yrittäisi esittää olevansa mitään muuta kuin mitä on tai että välttäisi sitä, että pitäisi muuttaa itseään niin, että muistuttaisi mahdollisimman paljon sellaista miltä "kuuluisi näyttää". Se on kuitenkin naamio.

Kirjoitat todella hyvin ja faktaa.
        Taitaapi kertoa myös joidenkin ymmärryksen tasosta jotakin jos noin looginen fakta ymmärretään väärin.

• vaihtoehdot

a) olet liian ihana

b) et ole ollenkaan ihana

c) kukaan paikallaolijoista ei halua sinua

Ja miksi se että kukaan ei halua juuri sinua ei tule mieleen? Missä laissa se on määrätty että juuri sinua haluavat kaikki? Tullaan nyt pois sieltä pilvenreunalta =)

• LaikaQ

Joskus on vaikea ymmärtää miksi ei toisten mielestä olekaan vastustamaton, vaikka oma peili niin kertoo.

Ajattelevatkohan nämä "niin erilaiset eli kauniit ja ihanat" ohikiitävänä hetkenäkään, että meikit, pitkät hiukset ja tiukat pöksyt pyllyn päälle pingotettuna eivät ole ainoa määre kauneudelle? Edes fyysiselle. Nehän ovat pääosin median jo vuosikymmeniä syöttämää ihannetta, jonka peruslähtökohta on miesten miellyttäminen. Samalla nämä naiset jatkavat myös useimmiten miehiltä kuultua linjaa: mikset ole laihempi, söpömpi, isorintaisempi, nuorempi.. Hohhoijaa.

Naisellinen voi olla niin monella tavalla. Naisia on niin monenlaisia, ei vain ääripäitä butch - ultrafemme. Ja sehän naisissa niin viehättävää onkin! Voi myös olla kävelevä muotihuoneen mainos mutta luonteeltaan täysin äijä. Ei kiitos.

Minäkin pidän naisellisista naisista mutta en jaksaisi ikinä kiinnostua naisesta, joka ensikommentissaan ilmoittaa miten paljon ihanampi on kuin (rumat) lesbonaiset yleensä. Sehän paljastaa heti kättelyssä enemmän kuin yksikään ruutupaita!

• LaikaQ kirjoitti:

Joskus on vaikea ymmärtää miksi ei toisten mielestä olekaan vastustamaton, vaikka oma peili niin kertoo.

Ajattelevatkohan nämä "niin erilaiset eli kauniit ja ihanat" ohikiitävänä hetkenäkään, että meikit, pitkät hiukset ja tiukat pöksyt pyllyn päälle pingotettuna eivät ole ainoa määre kauneudelle? Edes fyysiselle. Nehän ovat pääosin median jo vuosikymmeniä syöttämää ihannetta, jonka peruslähtökohta on miesten miellyttäminen. Samalla nämä naiset jatkavat myös useimmiten miehiltä kuultua linjaa: mikset ole laihempi, söpömpi, isorintaisempi, nuorempi.. Hohhoijaa.

Naisellinen voi olla niin monella tavalla. Naisia on niin monenlaisia, ei vain ääripäitä butch - ultrafemme. Ja sehän naisissa niin viehättävää onkin! Voi myös olla kävelevä muotihuoneen mainos mutta luonteeltaan täysin äijä. Ei kiitos.

Minäkin pidän naisellisista naisista mutta en jaksaisi ikinä kiinnostua naisesta, joka ensikommentissaan ilmoittaa miten paljon ihanampi on kuin (rumat) lesbonaiset yleensä. Sehän paljastaa heti kättelyssä enemmän kuin yksikään ruutupaita!

Minä en ymmärrä viestiketjun aloittajan ajatusmaailmaa, mutta ei minun tarvitsekaan.

Minä en ajattele että koska pukeudun hameisiin, meikkaan ja minulla on pitkät hiukset, minusta pitäisi kaikkien pitää..

Minä tiedän ettei se ole niin.

Olen ollut katkerakin, kun ihastukseni kohde ei ole antanut vastakaikua.
        Kun tiesin etten ollut hänen tyyppiään.

Miettinyt mielessäni, miksi en voi olla pikkaisen poikamaisempi tai peikkotyttö, pieni ja pörröpäinen ja pikkaisen homssuinen niinkuin se tyttö Hänen kainalossaan.

Se meni ohi.
        Ja mitä minä itseäni muuttamaan, olisin vaan kaapissa taas, omalla tavallani. Valehtelisin itselleni..

Mutta toiset tykkää mustikoista, toiset mansikoista ja osa karpaloista...
        niin se vain on.

• advis
        LaikaQ kirjoitti:

Lesbojen rikkaus on juuri sen monimuotoisuus. Parhaimmillaan jokainen on sitä mitä itse haluaa olla, ei sitä mitä muut haluavat sinun olevan. Yhtä lailla femmekin voi olla ulkopuolisten odotusten orja tai käänteisesti sellainen eli olettaa, että muut hyväksyvät minut vain tämänlaisena.

Esimerkiksi joku lesbo saattaa haluta olla mahdollisimman suloinen ja söötti siksi, että pelkää että ympäristö kokee hänet muuten uhkana. Jos hän on söötti ja viattoman näköinen, häntä ei ehkä pidetä niin pahana. Hän saattaa pelätä vaikkapa ystäviensä tai perheensä suhtautumista. Kun pelko on voitettu, hän voi olla iloiten oma itsensä, voi tulla vaikkapa pari lisäkiloa ja elämäntapa voi olla vähän rennompi. Yhtä hyvin tällainen lesbotyttö voi nauttia siitä, että ns. pitää itsensä kunnossa, koska haluaa näyttää hyvältä ja tuntea olonsa hyväksi itsensä vuoksi ja on tottunut siihen elämäntapaan ja kokee sen hyvänä.

Toiset sitten vapauttavat itsensä sillä, että leikkaavat hiuksensa ja muuttavat tyylinsä tai mahdollisesti pitävät sen ja alkavat itsenään edustaa jotain, mikä ilmaisee ehdotonta vapautta. Eli siis tämä lienee butcheilla, sitä ilmaistaan myös ulkoisesti selkein merkein. Tämä on hienoa, jos henkilö todella kokee vapautuvansa kahleista ja pystyy hengittämään ja on omalla maallaan.

Sitten on nämä, jotka ovat hämmentyneitä, eivät tiedä millainen pitäisi olla. Heitä ei saisi painostaa olemaan mitään muuta kuin he ovat, kuten ei muitakaan. He löytävät vielä oman tyylinsä.

Tässä on aika karkeaa jaottelua, mutta jokainen nainen kun on yksilöllinen niin kirjoa syntyy vallan rajattomasti:)

• Catsy_666
        advis kirjoitti:

Lesbojen rikkaus on juuri sen monimuotoisuus. Parhaimmillaan jokainen on sitä mitä itse haluaa olla, ei sitä mitä muut haluavat sinun olevan. Yhtä lailla femmekin voi olla ulkopuolisten odotusten orja tai käänteisesti sellainen eli olettaa, että muut hyväksyvät minut vain tämänlaisena.

Esimerkiksi joku lesbo saattaa haluta olla mahdollisimman suloinen ja söötti siksi, että pelkää että ympäristö kokee hänet muuten uhkana. Jos hän on söötti ja viattoman näköinen, häntä ei ehkä pidetä niin pahana. Hän saattaa pelätä vaikkapa ystäviensä tai perheensä suhtautumista. Kun pelko on voitettu, hän voi olla iloiten oma itsensä, voi tulla vaikkapa pari lisäkiloa ja elämäntapa voi olla vähän rennompi. Yhtä hyvin tällainen lesbotyttö voi nauttia siitä, että ns. pitää itsensä kunnossa, koska haluaa näyttää hyvältä ja tuntea olonsa hyväksi itsensä vuoksi ja on tottunut siihen elämäntapaan ja kokee sen hyvänä.

Toiset sitten vapauttavat itsensä sillä, että leikkaavat hiuksensa ja muuttavat tyylinsä tai mahdollisesti pitävät sen ja alkavat itsenään edustaa jotain, mikä ilmaisee ehdotonta vapautta. Eli siis tämä lienee butcheilla, sitä ilmaistaan myös ulkoisesti selkein merkein. Tämä on hienoa, jos henkilö todella kokee vapautuvansa kahleista ja pystyy hengittämään ja on omalla maallaan.

Sitten on nämä, jotka ovat hämmentyneitä, eivät tiedä millainen pitäisi olla. Heitä ei saisi painostaa olemaan mitään muuta kuin he ovat, kuten ei muitakaan. He löytävät vielä oman tyylinsä.

Tässä on aika karkeaa jaottelua, mutta jokainen nainen kun on yksilöllinen niin kirjoa syntyy vallan rajattomasti:)

"Parhaimmillaan jokainen on sitä mitä itse haluaa olla, ei sitä mitä muut haluavat sinun olevan."

Minä en ole koskaan kokenut noin, vaan teki miten tahansa niin tekee väärin. Femmet valittavat täällä että heitä ei hyväksytä, mutta sitten jos on vähän maskuliinisuutta, niin sitäkin katsotaan kieroon ja puhutaan paskaa selän takana.

Näissä piireissä nimenomaan ei voi olla oma itsensä eikä voi sanoa mitä ajattelee. Pelkkää teatteria kaikki!

"Esimerkiksi joku lesbo saattaa haluta olla mahdollisimman suloinen ja söötti siksi, että pelkää että ympäristö kokee hänet muuten uhkana."

Mikä ympäristö? Muut lesbot!?

• se on
        Catsy_666 kirjoitti:

"Parhaimmillaan jokainen on sitä mitä itse haluaa olla, ei sitä mitä muut haluavat sinun olevan."

Minä en ole koskaan kokenut noin, vaan teki miten tahansa niin tekee väärin. Femmet valittavat täällä että heitä ei hyväksytä, mutta sitten jos on vähän maskuliinisuutta, niin sitäkin katsotaan kieroon ja puhutaan paskaa selän takana.

Näissä piireissä nimenomaan ei voi olla oma itsensä eikä voi sanoa mitä ajattelee. Pelkkää teatteria kaikki!

"Esimerkiksi joku lesbo saattaa haluta olla mahdollisimman suloinen ja söötti siksi, että pelkää että ympäristö kokee hänet muuten uhkana."

kuultu tuhanteen kertaan kuinka sua ei hyväksytä mihinkään.
        Ja että lesbot puukottaa selkääsi ja mitä ilkeetä muutakin tekivät.
        Onhan se totuus varmaan sekin, se on sun totuus. Monilla ei mene noin, monilla on ihan hauskaakin näissä lesbopiireissä ja kaikki ei saa vain paskaa niskaansa.
        Mä en usko että syy on aina siinä toisessa, että meneppäs itseesi sinäkin ja katso mikä saa tuollaisen käytöksen kohdistumaan sinuun.

Mikä on niin lapsellista kuin syyttää jotain piirejä ongelmista. Milloin uskonto ja milloin lesbopiirejä, mitä mä katson sun juttuja sulla on itselläsi ongelmia maailmaa kohtaan.

• LaikaQ
        se on kirjoitti:

kuultu tuhanteen kertaan kuinka sua ei hyväksytä mihinkään.
        Ja että lesbot puukottaa selkääsi ja mitä ilkeetä muutakin tekivät.
        Onhan se totuus varmaan sekin, se on sun totuus. Monilla ei mene noin, monilla on ihan hauskaakin näissä lesbopiireissä ja kaikki ei saa vain paskaa niskaansa.
        Mä en usko että syy on aina siinä toisessa, että meneppäs itseesi sinäkin ja katso mikä saa tuollaisen käytöksen kohdistumaan sinuun.

Mikä on niin lapsellista kuin syyttää jotain piirejä ongelmista. Milloin uskonto ja milloin lesbopiirejä, mitä mä katson sun juttuja sulla on itselläsi ongelmia maailmaa kohtaan.

Jos aina ja kaikkialla tuntuu siltä, ettei tule hyväksytyksi, on jo kiire katsoa sinne peiliin. Jos aina kohtaa saman vastaanoton, vaikka ihmiset vaihtuvat, on syy mitä todennäköisimmin vähintään puoliksi itsessä. Maailmassa ja täällä Suomessakin on miljoonia ihmisiä, joten on täysin epätodennäköistä, että kaikki olisivat nurjamielisiä, torjuvia, v-mäisiä.

Ja kun sitten valmiiksi jo asennoituu esimerkiksi siten, että koko lesboyhteisö on sairas ja ilkeä, ei niiden kivojen ihmisten löytyminen ainakaan helpotu. Laput silmillä kulkevan näköpiiri on aika rajoittunut.

Jos ajattelen itseäni, tykkään kohdata ihmisiä mutta jos joku suhtautuisi minuun valmiiksi niin, että olen varmasti torjuva ja veemäinen, tarkkailisi luultavasti jokaista sanaani ja elettäni, ei minua suuremmin kiinnostaisi jatkaa tutustumista. Miksi minun pitäisi vakuutella ja todistella mukavaa luonnettani jollekin? Ne näkevät sen, joilla on silmät auki.

• A.dvis
        Catsy_666 kirjoitti:

Siis esimerkiksi minä puhun omasta kokemuksesta siitä, että itse koitin tekeytyä mahdollisimman pieneksi, söötiksi ja harmittomaksi, etteivät esimerkiksi ystäväni kokisi minua uhkana. Pelkäsin heidän suhtautumistaan ja sitä, että he alkaisivat inhota minua. Ehkä joku muukin on kokenut asian näin, en tiedä? Kun minut hyväksyttiin niin koin, että kaikkein paras on olla juuri sellainen kuin olen aina ollutkin, sillä ei mikään minussa ole muuttunut miksikään. Lesbous on ollut minussa aina.

Ja siitä minä juuri puhunkin kun ihmettelen, että onko lesbojen joukossa keskinäistä suvaitsemattomuutta sen vuoksi, koska toiset haluavat olla luontaantyöntäviä aivan juuri sen vuoksi, ettei heistä kiinnostuttaisi ja että heitä jopa pelättäisiin. Olen törmännyt itse tällaisiin lesboihin. Mistä tämä johtuu? Miesvihasta?

Ei tietenkään kaikki lesbot ole samanlaisia! Sehän tässä juuri onkin. Jokainen tulee aivan erilaiselta taustalta. Siksi se olisikin kiva, jos se näkyisi enemmän, että voidaan olla juuri sellaisia yksilöitä kuin halutaan olla.

Jos jostakin on oikeasti hauskaa kulkea miesten vaatteissa siilitukkaisena ja vartalo täynnä tatuointeja niin se on aivan ok! Mutta jos siihen ajautuu sellaisista syistä, mitkä eivät ole itselle luontaisia niin silloin se on naamio. Se ei edusta sitä mitä olet.
        Aivan kuin sekään ei ole useimmille luontaista, että alkaisi matkia Marilyn Monroeta..

• Kuutamopupun kaveri

Ei tarvi pilven reunoja. Tarvitsee mennä vain baariin eikä pilven reunalle.Täällä päin kun naisellinen lesbo on harvinaisuus...Huomaa sen siitä kun kaikki jätkämäiset muijat roikkuu kapakassa kimpussa. Kuutamopupu ei ole huolinut koskaan heistä ketään. Haluaa kaltaisensa kaunottaren.

• Kuutamopupu
        LaikaQ kirjoitti:

Et tainnut ymmärtää oikein kirjoitustani. Tai sitten halusit ymmärtää sen väärin. Vastustamattomuuteni ilmenee siinä että kaikki haluavat minut/minua. En käyttäydy todellisuudessa näin miten kirjoitan, vaan kirjoitan suoraan. (Ja kun on kiire, meillä on bileet siksi suoruus). Tämän voi ottaa vitsinä, hieman sellaisena sen kirjoitankin koska en ole tottunut itsekehuun, mutta kaikki sanani ovat silti totista totta. Sen ymmärrä sinun (Laika, on muitkin kirjoit.) kauneusajatusksiasi pingotetusta pyllyistä -naurattaa-, minulla kauneus tulee ulkonäön lisäksi sisältä. Moni sanoo että minusta huokuu sisäinen kauneus ulkoisen lisäksi, kannan itseni kauniisti, ja olen samaan aikaan viaton ja eroottinen yms.
        Ongelmani on se että koen itseni erilaiseksi siinä mielessä että olen niin erilainen lesbojen parissa. He eivät ole tällaisia. Minunlaisiani tyyliltään ovat heterot, ja minun harmikseni he ovat kauneimpia ja upeimpia tyyliltään. Mahdollisuuteni ovat olleet siis huonot heihin.(Lukuunottamatta useaa joiden kohdalla minut tavattuaan lesbonlaiset ajatukset ovat heränneet). Onnistuin kuitenkin valloittamaan ikänsä heterona eläneen naisen, joka minut tavattuaan alkoi pohtimaan identiteettiään uudelleen...ja nyt olemme yhdessä. Rakastuin! Ongelmani on tavalaan ex-probleema mutta nyt voin siitä puhua. Eli tuokin että hetero muuttui lesboksi osoittaa valloittavaisuuteni! Miten tällainen nainen voisi olla jonkun ladon seinästä repäistyn näköisen kanssa? Sanon suoraan että en kehtaisi kävellä sellaisen kanssa käsikädessä. Haluan olla ylpeä kumppanini ulkonäöstäkin! Tyytykää te muut vähenpään ja pilkatkaa vain minua kun kriteerini ovat korkeammalla verrattuna teihin. Minä en ikinä kerro ääneen omasta ihanuudestani. Nyt, vain tässä.Nautin siitä salaa ja olen nöyrä. Kaikki me olemme samalla viivalla ulkonäöstä huolimatta. Te poikamaiset joilla on ongelma kumppanin löytäminen niin kokeilkaapas meikata ja kokeilkaa tyylikkyyttä niin teilläkin tärppää. Toki jos tyylin muutos ei ole ongelma. Itse voin vetää tukan kiinni, pestä meikit ja heittää vaikka veljen kuteet niskaan ja painaa kartsalle. Mutta enemmin ihastelua saa kauniina. Olen huomannut myös monella poikamaisella muijalla olevan huono itsetunto, tyylin muutos voisi vaikuttaa siihenkin. tulette vielä kiittämään minua! Sori jos tuli virheit, juon tässä sangriaa.

• Catsy_666

... mutta minä osaan useimmiten hävetä sitä, joten olet edelleenkin yksin.

• Lumikki

Ihminen on niin monien eri asioiden summa, ettei pelkän ulkoisen olemuksen perusteella voi tehdä suuria johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.

Mutta kieltämättä minullakaan ei taitaisi olla kovin paljon yhteistä ihmisen kanssa, joka haluaa puhua paljon esim. ulkonäköön ja vaatteisiin liittyvistä asioista. Sellaiset asiat eivät vain kiinnosta minua, kuten eivät myöskään yksityiskohtaiset arkiset taloudenhoitoon liittyvät asiat silittämisestä pesuaineiden laatuun.

Siksi olen yllätyksekseni löytänyt itseni usein istumassa miesten kanssa ja keskustelemassa vaikkapa itsepuolustuslajeista tai yrittäjyydestä kun naiset ovat istuneet toisessa huoneessa syventyneinä keskustelemaan vauvan vaipoista ja muusta sellaisesta. Ja minä olen ihan tavallinen nainen.

• elga
        Lumikki kirjoitti:

Ihminen on niin monien eri asioiden summa, ettei pelkän ulkoisen olemuksen perusteella voi tehdä suuria johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.

Mutta kieltämättä minullakaan ei taitaisi olla kovin paljon yhteistä ihmisen kanssa, joka haluaa puhua paljon esim. ulkonäköön ja vaatteisiin liittyvistä asioista. Sellaiset asiat eivät vain kiinnosta minua, kuten eivät myöskään yksityiskohtaiset arkiset taloudenhoitoon liittyvät asiat silittämisestä pesuaineiden laatuun.

Siksi olen yllätyksekseni löytänyt itseni usein istumassa miesten kanssa ja keskustelemassa vaikkapa itsepuolustuslajeista tai yrittäjyydestä kun naiset ovat istuneet toisessa huoneessa syventyneinä keskustelemaan vauvan vaipoista ja muusta sellaisesta. Ja minä olen ihan tavallinen nainen.

"Siksi olen yllätyksekseni löytänyt itseni usein istumassa miesten kanssa ja keskustelemassa vaikkapa itsepuolustuslajeista tai yrittäjyydestä kun naiset ovat istuneet toisessa huoneessa syventyneinä keskustelemaan vauvan vaipoista ja muusta sellaisesta. Ja minä olen ihan tavallinen nainen."

Juuri näin.

Nämä ulkonäkökeskustelut ovat hupaisia. Totta kai kauneus on arvo sinänsä, mutta kuten maailma opettaa, siitä voi tulla myös taakka (siis en tietenkään tarkoita, että kaikille kävisi näin). Minusta tärkeintä on, että ulospäin näyttää siltä miltä sisäpuolikin näyttää, jos haluaa olla rehellinen itselleen ja muille.

Elämäni suurin onnettomuus olisi varmasti ollut syntyä yhtä kauniiksi kuin esim. sisareni. Miten ihmeessä sillä naamalla menisin sinne miesten seuraan puhumaan vakavasti tähtitieteestä? Illan mittaan joku saisi kuitenkin päähänsä lähteä "katsomaan kuutamoa kahden", ja se siitä tähtitieteestä. Kuulostaa idiootilta, mutta näin maailma valitettavasti toimii.

En ole mikään huippumalli enkä sadun rujo noita-akka, ja se riittää minulle. Elämäni aikana olen saanut kuulla ulkonäöstäni monenlaista: omituinen, mielenkiintoinen, ruma, soma, kaunis, jännä, ylväs, komea. Päädyin siis pitämään itseäni persoonallisen näköisenä. Päässäni on juuri yhtä käsittämättömiä ajatuksia kuin miltä näytän, joten olen tyytyväinen :)

• Allu123
        elga kirjoitti:

"Siksi olen yllätyksekseni löytänyt itseni usein istumassa miesten kanssa ja keskustelemassa vaikkapa itsepuolustuslajeista tai yrittäjyydestä kun naiset ovat istuneet toisessa huoneessa syventyneinä keskustelemaan vauvan vaipoista ja muusta sellaisesta. Ja minä olen ihan tavallinen nainen."

Juuri näin.

Nämä ulkonäkökeskustelut ovat hupaisia. Totta kai kauneus on arvo sinänsä, mutta kuten maailma opettaa, siitä voi tulla myös taakka (siis en tietenkään tarkoita, että kaikille kävisi näin). Minusta tärkeintä on, että ulospäin näyttää siltä miltä sisäpuolikin näyttää, jos haluaa olla rehellinen itselleen ja muille.

Elämäni suurin onnettomuus olisi varmasti ollut syntyä yhtä kauniiksi kuin esim. sisareni. Miten ihmeessä sillä naamalla menisin sinne miesten seuraan puhumaan vakavasti tähtitieteestä? Illan mittaan joku saisi kuitenkin päähänsä lähteä "katsomaan kuutamoa kahden", ja se siitä tähtitieteestä. Kuulostaa idiootilta, mutta näin maailma valitettavasti toimii.

En ole mikään huippumalli enkä sadun rujo noita-akka, ja se riittää minulle. Elämäni aikana olen saanut kuulla ulkonäöstäni monenlaista: omituinen, mielenkiintoinen, ruma, soma, kaunis, jännä, ylväs, komea. Päädyin siis pitämään itseäni persoonallisen näköisenä. Päässäni on juuri yhtä käsittämättömiä ajatuksia kuin miltä näytän, joten olen tyytyväinen :)

"Elämäni suurin onnettomuus olisi varmasti ollut syntyä yhtä kauniiksi kuin esim. sisareni. Miten ihmeessä sillä naamalla menisin sinne miesten seuraan puhumaan vakavasti tähtitieteestä?"
        Eli sinun neuvon mukaan kannattaa alistua ulkonäkö-yleistyksiin, ja käyttäytyä niinkuin "stereotyyppiselle" ulkonäöllesi sopii?
        Minä en ainakaan tähän alistu ja mielestäni hienointa mitä ihmiselämässä voi saavuttaa on ylittää itsensä. Eli tässä tapauksessa tehdä juuri sitä mitä muut sinulta EI oleta. Ok, olet sitten valinnut helpon reitin kun "onnenksesi et ole syntynyt yhtä kauniiksi kuin sisaresi". Huh huh! Minä ainakin puhun juuri siitä mistä haluan, juuri missä seurassa haluan ja juuri millä naamalla olen. Kyse on ihmisten yleistyksessä, ja näitä rajoja ei ole helppo rikkoa, mutta elämän hauskuushan on juuri haastavuudessa! Itse olen nk. femme, ja en myöskään allekirjoita sitä että butchit pitäisivät minua tyhjäpäänä. Itse pidän juuri tästä naistyypistä, u know, vähän miehinen, ja olen huomannut että monet butchit osoittavat kiinnostustaan juuri siksi kun femmejä on niin vähän.

• elga
        Allu123 kirjoitti:

"Elämäni suurin onnettomuus olisi varmasti ollut syntyä yhtä kauniiksi kuin esim. sisareni. Miten ihmeessä sillä naamalla menisin sinne miesten seuraan puhumaan vakavasti tähtitieteestä?"
        Eli sinun neuvon mukaan kannattaa alistua ulkonäkö-yleistyksiin, ja käyttäytyä niinkuin "stereotyyppiselle" ulkonäöllesi sopii?
        Minä en ainakaan tähän alistu ja mielestäni hienointa mitä ihmiselämässä voi saavuttaa on ylittää itsensä. Eli tässä tapauksessa tehdä juuri sitä mitä muut sinulta EI oleta. Ok, olet sitten valinnut helpon reitin kun "onnenksesi et ole syntynyt yhtä kauniiksi kuin sisaresi". Huh huh! Minä ainakin puhun juuri siitä mistä haluan, juuri missä seurassa haluan ja juuri millä naamalla olen. Kyse on ihmisten yleistyksessä, ja näitä rajoja ei ole helppo rikkoa, mutta elämän hauskuushan on juuri haastavuudessa! Itse olen nk. femme, ja en myöskään allekirjoita sitä että butchit pitäisivät minua tyhjäpäänä. Itse pidän juuri tästä naistyypistä, u know, vähän miehinen, ja olen huomannut että monet butchit osoittavat kiinnostustaan juuri siksi kun femmejä on niin vähän.

Pahoittelen jos kirjoituksestani sai sen kuvan, että ajan yleistysten ja ulkonäkökliseiden asiaa. Täydet pisteet sille, joka osaa karsia typeryydet elämästään ja elää miten haluaa sen näköisenä kuin haluaa.

Ystäväpiirissäni on pieni joukko miehiä, joiden mielestä kauniita naisia (ja tämän määrittelyn tekevät he itse) kuuluu humalassa yrittää iskeä vaikka nämä yrittäisivät rautalangasta vääntää etteivät ole kiinnostuneita. Kyseessä eivät ole edes mitkään itsetuntovammaiset donjuanit, vaan ihan tavalliset sivistyneet miehet. Vaikka sitä ei ravintolaillan kuluessa aina uskoisikaan.

Tässä on siis kyse siitä, mihin viittasin lauseessani "Kuulostaa idiootilta, mutta näin maailma valitettavasti toimii". Tuon kyllä oman idealismini esiin silloin kun sille on tilaa, mutta en voi aivopestä kaikkia ystäviäni ajattelemaan samoin. Siksi olen tyytyväinen, etten ole missityyppiä ja vältyn sekä naisten että miesten kanssa kaikilta ulkonäköön liitettäviltä ennakkoluuloilta. Claro?

• elga
        elga kirjoitti:

Pahoittelen jos kirjoituksestani sai sen kuvan, että ajan yleistysten ja ulkonäkökliseiden asiaa. Täydet pisteet sille, joka osaa karsia typeryydet elämästään ja elää miten haluaa sen näköisenä kuin haluaa.

Ystäväpiirissäni on pieni joukko miehiä, joiden mielestä kauniita naisia (ja tämän määrittelyn tekevät he itse) kuuluu humalassa yrittää iskeä vaikka nämä yrittäisivät rautalangasta vääntää etteivät ole kiinnostuneita. Kyseessä eivät ole edes mitkään itsetuntovammaiset donjuanit, vaan ihan tavalliset sivistyneet miehet. Vaikka sitä ei ravintolaillan kuluessa aina uskoisikaan.

Tässä on siis kyse siitä, mihin viittasin lauseessani "Kuulostaa idiootilta, mutta näin maailma valitettavasti toimii". Tuon kyllä oman idealismini esiin silloin kun sille on tilaa, mutta en voi aivopestä kaikkia ystäviäni ajattelemaan samoin. Siksi olen tyytyväinen, etten ole missityyppiä ja vältyn sekä naisten että miesten kanssa kaikilta ulkonäköön liitettäviltä ennakkoluuloilta. Claro?

elän sitä mainitsemaasi ""helppoa"" elämää.... no huhhuh ;)

Se siitä, tämä ei ole elämäkertapalsta.

• Catsy_666
        elga kirjoitti:

Juuri näin.

"Minusta tärkeintä on, että ulospäin näyttää siltä miltä sisäpuolikin näyttää, jos haluaa olla rehellinen itselleen ja muille. "

Minulla ei ole niin vaan mä tunnen että mun kroppani pettää minut. Herkkänä lihomaan lihoin ensin muodottomaksi ja väärällä tavalla (rinnat eivät kasvaneet tarpeeksi suhteessa vatsaan jne) ja nyt kun laihdun niin kaveri sanoo että minusta tulee laihana luiseva. Koskaan ei ole hyvä.

"Elämäni suurin onnettomuus olisi varmasti ollut syntyä yhtä kauniiksi kuin esim. sisareni."

Sisareni näyttää lähinnä paviaanilta. Ihmiset vitsailevat että kaikki hyvät geenit menivät sisaruksista minulle eikä pikkusiskolle jäänyt kuin rippeet.

Minusta tuntuu että oli ulkonäkö mikä tahansa niin naisella se astuu aina sanottavan asian tielle.

• Kuutamopupu
        Lumikki kirjoitti:

En minäkään puhu kauneudestani koskaan paitsi kuin nyt tämän kerran täällä. Puhun syvällisiä, ja kaikenlaista. Joskus toki turhamainenkin saa olla. Itseään pitää rakastaa, muuten ei voi rakastaa muita! Voi sitä olla kaunis, ja olla silti olematta turhamainen. Meinaatko että jos on oikein ruma niin vastapainoksi on tosi viisas ja syvällinen? ja sitten kun on oikein kaunis niin vastapainoksi on tosi tyhmä ja pinnallinen?
        Aika säälittävää. Nyt tajusin miksi poikamaiset lesbot mainostavat syvällisten keskustelujen perään ja väheksyvät ulkonäön merkitystä.

• perusasia

tuossa on kaiken tahallisen tai tahattoman provon jälkeen se että onko olemassa muita naisellisia lesboja niin vastaus: on.

Sä nyt outtaat ittesi ulkonäön perusteella joksikin harvinaiseksi lesboksi mutta et sä sitä ole.
      Ei kai kukaan koske intiimisti sellaiseen joka ei miellytä myös ulkonäöllisesti, makujahan on sitten enempi kuin sinun makusi.
      Hesan baareista löytyy myös femmejä mutta L word tapaista Hollywoodia siellä ei ole.

Mä jollaintapaa sympatisoin femmelesboja koska tiedän että olisi niin helppo leikata se pörröinen takatukka, tai keesi/kalju mutta edelleen mä sanon että sen sisälle johon ei pääse ei aina kannata edes pyrkiäkkään.

• kenai

..Vai että tollanen on sun ongelmas..

Miksi ihmeessä masennut jos kerran koet olevasti kauniimpi ja edustavampi kuin valtaosa lesboista?

Minä en meikkaa enkä pukeutu eroottisesti enkä ole turhamainen, mutta pidän kyllä itsestäni huolta. En ole mikään "paksuposkirillipää" (mitä ihmettä sitten tuolla oikein tarkoitit) vaikka mulle onkin lasit! Hui kamalaaa!!!

Jos olet kirjoituksesi kaltainen niin sinussa on kyllä turhamaisuutta ihan kylliksi, neuvoisin vähän hellittämään.....

• Hapsu

Puhutaas pupu ihan suoraan asioista eikä luetuteta niitä siskoille rivien välistä ;)

Näen tuossa kirjoituksessasi erittäin paljon samaa, kuin aikoinaan omassa ajatusmaailmassani.
      Sinä tiedät olevasi nätti ja katseenkestävä - okei. Mutta tiedätkö, ettei se pidemmän päälle auta missään asioissa elämässäsi? Se korkeintaan pitää sun itsetuntoa koholla, jos vaikka muita apuja ei ole käytettävissä.

On hienoa olla tyytyväinen omaan ulkonäköönsä, mutta on ihan pakko tajuta jossain vaiheessa, ettei se tee muista yhtään sen rumempia tai luotaantyöntävämpiä.
      Joskus saapuu vielä ilta,jolloin discossa vierestäsi haetaan tanssimaan nainen, joka mittapuusi mukaan on "vain" rekkis rilleineen ja sinua ei edes vilkaista. Se satuttaa saatanasti ja herättää miettimään paljon paljon asioita... tosi asioita elämästä.

Itse kuulen discoissa olevani nätti ja saan tanssia tarpeekseni, mutta! Mitä sitten? Meikkaan ja täytän taatusti nuo "naiseuden" kriteerisi. Mutta kysymys kuuluu: Paljonko se mua auttaa tosi elämässä? Oletan omistavani suht normaali järjenjuoksun, tulen hienosti toimeen omillani ja pankkikaan ei kaikkea enää omista - mutta edelleen eipä auta maallinen mammona ei yltäkylläinen ulkokuori. Sinkkuna siipeillään.

Se jokin, kun on jossain meissä, meissä ja yhtäaikaa siinä toisessa ja yhdessä ne saavat aikaan sen täydellisyyden. Ei sen siis väliä, mitä se toinen yksinään on - siihen tarvitaan aina kaksi, joiden pinnan alta se lopullinen onni ja autuus löytyy - kuitenkin.

Meikkejä pestessämme voimme miettiä kenties tätäkin puolta asiassa?

• Kuutamopupu

Se että on mielummin kaunis kuin ruma auttaa seuraavissa asioissa:

- Kumppanin valinta. (Vaikka vierestä haettaisiin hakemaan huururilliä). Kumppanini ei olisi huolinut rumaa, joten en olisi saanut häntä kaikella järjelläni mutta jos olisin kuin perse. Eli minulta olisi maailman parhaat hetket jäänyt kokematta hänen kanssaan.Ja jos sattuis identiteetti vaihtumaan niin miehelle kelpaisi paremmin kuin ruma ehdottomasti.(Vaikka sitä en osaa omalla kohdallani ajatella, mutta ikinä ei pidä sanoa ei ikinä)!

- Itsetunto. Saat jatkuvaa myönteistä palautetta ulkonäöstäsi.

- Mielihyvä. Koet olevasi haluttu.

- Ylpeys. Ruokkii sitäkin.

- Luonne yleensäkkin. Lisää itsevarmuutta.

- Vaikuttaa työpaikan saantiin. Usein työnantaja on mies. Ja joidenkin esim. asiakaspalvelutyöpaikkakin saa mielummin kaunis jos paperit ovat samanlaiset. Esim. MALLI, parturi/kampaaja, myyjä..jne.

- Vanhemmat ovat ylpeitä kauniista lapsestaan!

- Eli sehän vaikuttaa aika hitsin moneen elämän osa-alueeseen! Ajatteleppas vähän!

-Älä laita sorma suuhun-

• Hapsu
        Kuutamopupu kirjoitti:

- Kumppanin valinta. (Vaikka vierestä haettaisiin hakemaan huururilliä). Kumppanini ei olisi huolinut rumaa, joten en olisi saanut häntä kaikella järjelläni mutta jos olisin kuin perse. Eli minulta olisi maailman parhaat hetket jäänyt kokematta hänen kanssaan.Ja jos sattuis identiteetti vaihtumaan niin miehelle kelpaisi paremmin kuin ruma ehdottomasti.(Vaikka sitä en osaa omalla kohdallani ajatella, mutta ikinä ei pidä sanoa ei ikinä)!

- Vaikuttaa työpaikan saantiin. Usein työnantaja on mies. Ja joidenkin esim. asiakaspalvelutyöpaikkakin saa mielummin kaunis jos paperit ovat samanlaiset. Esim. MALLI, parturi/kampaaja, myyjä..jne.

- Eli sehän vaikuttaa aika hitsin moneen elämän osa-alueeseen! Ajatteleppas vähän!

-Älä laita sorma suuhun-

Olispa helppoa, jos voisi kaikki olla vaan mieluummin kauniita...,
        - ihan ihan älyn kauniita!

No mutta! Mistä sä muuten tiedät jo tässä vaiheessa, että olet kokenut maailman parhaat hetket? Tuskin olet iällä vielä pilattu. Minäkin luulin parin suhteeni päättymisen jälkeen, että olin saanut kokea jotain ainutlaatuista, kunnes tapasin taas uuden, joka olikin taas jotain ihan muuta...

Uskon siihen väitteeseen, oikeastaan tutkimustuloshan se on, että jotakuinkin samannäköiset ihmiset/parit löytävät toisensa. Turhaa on siis "pelätäkään" että Janina F-tyyppi tulee iskemään ja meidän olisi pärjättävä muullakin, kuin järjenjuoksulla - ei se tule iskemään, joten pelko pois.
        Tuosta ukoille kelpaamisesta en sano mitään, koska niille nyt kelpaa ihan mikä vaan, järjellä tai ei, koska niillä on tavoiteet ihan toisessa päässä, kuin naisilla.

Itsetunto toivottavasti jokaiselle kehittyy muista palautteista, kuin ulkonäkö. Suomen johdossa on ja aina tulee olemaankin naisia, joiden ulkonäkö ei ole voinut sanella menestymisen ehtoja. Ainoastaan se vahva tahdonvoima, karisma kaikki muu, joka menee kuitenkin komeesti ohi pinnallisuuden.

Miksi muuten pitää kokea olevansa haluttu?

Työpaikan saanti toivottavasti on osaamisesta ja ammattitaidosta kiinni. Jostain, mikä on ihmisessä itsessään, tapa markkinoida itsensä, tuoda itsensä esille luontevasti, ottaa tilanne haltuunsa heti. Vaikka sitten ne paperit olisivatkin samanarvoiset.

Minä olen ylpeä lapsistani herranen aika ylipäätään. Siitä, että ovat olemassa! Siinä mitään kauneudella ole tekemistä.

Saattaahan olla, että emme nyt vain tavoita toisiamme tässä asiassa, mutta yhteenvetona mainitakseni: en edelleenkään enää panosta tuohon ulkoiseen kauneuteen, vastapuolessa. Olen tavannut liian paljon kauniita naisia, joista puuttuu se iänikuinen fraasi: sisäinen kauneus...

Pikemminkin nykyään tuntuukin siltä, että mitä kauniimpi nainen, sitä vaikeampi luonne!
        Ja tämä omakohtaisesti koettuna.
        Siperia opettaa...

• hiiru
        Kuutamopupu kirjoitti:

-Älä laita sorma suuhun-

Kuutamopupulle
        Olet varmaan ulkoisesti kaunis ja 20 ikävuoden paikkeilla, näin luulen. Olet varmaan kaunis, nyt harva tuossa ijässä ei ole. Voit olla myös ns. tusinanainen parikymppisnä kaunis ja 30 jo rupsahtanut, mites sitten rakennat identiteettisi?
        Voi hitsin moni elämän osa-alue kärsiä.

• vitsi
        Kuutamopupu kirjoitti:

-Älä laita sorma suuhun-

Tuollaiset olen kaunis ja saan sillä paljon hyvää elämässä on ihan sallittu ajattelutapa.

Ja miksi ei olisi iloinen että on luoja suonut edes kauneutta.

Mä en ikinä väitä ettei olisi hauska katsella kaunista ihmistä, mutta kun se kauneus on niin siinä omassa silmässä, mä en pidä tusinakauneudesta, kyllä siinä pitää olla jokin persoonallinen twist joka saa mut katsomaan kahteen kertaan.

Ja mitä tulee kumppanin valintaan, kerroit että se kertoo sun valloittavasta ulkonäöstä jotain että olet saanut heteron rakastumaan itseesi.
        Oletan että olet nuori ja tunnet todella vähään lesboja koska mitä mä tiedän monenkin butchin kaatavan heteronaisia hyvällä prosentilla. Joten et sä ole siinä uniikki.

Ja tuosta sun listasta, aikapaljon sulla kiinni ulkonäössäsi, siis että sulla mielihyvä, itsevarmuus, itsetunto,, työpaikka, on riippuvaisia siitä.

Ja ymmärrän että tosielämässä sä et huutele kauneudellasi ja olet kuten sanoit "nöyrä", mutta kun sun ajattelumalli ratkaisee paljon siitä millainen sä olet sen kuoresi alla. Sä olet varma että ulkonäöllä saavuttaa paljon vaikka ei se mene niin, ei missään ei milloinkaan.
        Ja mitä nopeammin sä unohdat sen miltä sä näytät ja katselet muita sen mukaan miltä se näyttää avautuu maailma ihan toisella tapaa.

Kyllä mä ymmärrän miksi sä ajattelet noin ja se tuntuu ihan varmaan todella järkevälle nyt. Mutta usko pois, ulkonäöllä ei ole merkitystä asioissa jotka tulee elämässäsi kaikkein tärkeemmäksi ajan myötä.

Mä en sano ettetkö saa ajatella noin, sanon vain että aikansa kutakin.

• mustikka

Henk.koht olen varma, että kirjoituksesi on täyttä soopaa.

Etsi joku muu leikkipaikka - iso mies.

• hiiru

Minusta on hienoa, että jaksat huolehtia ulkönäöstäsi. En kuitenkaan huolehtisi toisten lesbojen ulkonäöstä kirjoittamaasi sävyyn. On myöskin hyvä, että voit tuntea hienoista ylemmyyttä verratessasi itseäsi ja kultaasi toisiin lesboihin.
      Mitä se kertoo sinusta?
      Itsekin pidän naisellisista naisista ja pidän huolta itsestäni, mutta en lähtisi sitä tosiasiaa tuohon sävyyn julistamaan.
      Erotiikkavihteikas pukeutuminen ei välttämättä takaa pukeutmisen tyylikkyyttä, se voi olla myös mautonta.
      Meikin käyttökään ei takaa hyvää lopputulosta, se voi mennä yli ja räikeän mauttomaksi.
      Syvällisyyskin voi olla näennäisyvällisyyttä, me-naiset tyyliin. Toivottavasti olet se laadukkaampi versio, etkä sellainen minkä kuvan voi kirjoituksestasi saada.

• Already gone

Kaikki nyt halusivat käsittää väärin.. Joo, kyllä mäkin toivoisin törmääväni sielunsisareen joka näyttää Gia Carangilta, mutta harvassa ovat. Homssuus tuntuu olevan valttia.

• kuutamopupu

ota ite osaa keskusteluun

- herää kysymys

• Catsy_666

(Psykopaatti Mactans poisti tämän viestin eräästä toisesta ketjusta)

Mitäpä jos olet liian kaunis? Minä ainakin jos näen hyvin kauniin naisen, minä ajattelen ettei minulla ole mitään tsargoja tuon suhteen.

Mitä taas tulee noihin putseihin, kuvittelisinko minä mielummin omassa kodissani jonkun jakkupuvussa ja korkkareissa vai flanellipaita päällä verkkareissa hörppimässä kahvia? Rennot putsit näyttävät just sellaiselta jonka meikäläinen haluaisi omaksi ottaa.

• huohH

Juu. Et taida tosiaan lesbo olla, koska et tunne lesboja ja ainoastaan netissä roikut lesbofantasioittesi kanssa. Olet niitä tyypillisiä nettilesboja.

meitä naisellisia naisia lesboissa on. Jos joskus "alat lesboksi" ja niin tulet tutustumaan lesboihin, silloin huomaat miten vääristyneitä käsityksiä sinulla lesboista on.

Tervetuloa.
      Kauneutesi ja naiseutesi saattaa kalventua meidän naisellisten naisten joukossa. Sori nyt vaan.

Nettilesboilla ei ole realistisia käsityksiä lesboudesta, eikä edes lesbojen ulkonäöstä. Kuule, meitä on tuhansittain ja netissä roikkuvia lesboja ehkä 400. Kuvia niistä on nettiin laittanut hyvin harva.

tutustu meihin elämässä, äläkä kuvittele että lesbot olisi sellaisia kuin nettipalstalesbot tai nettiin kuviaan tyrkyttävät lesbot.

Elämä kutsuu.
      vastaa siihen.
      Elämä ei ole netissä.
      Eikä elämä ole sellaista kuin sinä netin kautta omaksut :)

jos tutustuisit leboihin, niin masentuisit siitä, miten typeriä sinun ajatuksesi lesboista nyt ovat.

Oletan sinun olevan mies. Oletko? Eihän noin typeriä ajatuksia voi lesbolla olla lesboista, paitsi tietty nettilesboilla, jotka ei koskaan elä oikeasti lesboina tuollaisia vääristyneitä käsityksiä on.

Tutustu meihin. Meitä on tuhansittain. Netissä tutustut noin 400 lesboon, jotka jyrräävät kaikkia näitä lesbokanavia. Mutta heistäkin vain osa on lesboja, ja suurin osa vain nettilesboja.
      Joten heidän perusteellaan et voi muuta kuin vahvistaa omia vääriä käsityksiäsi.

Ala siis elämään.

• rodent

Vilauta kuvaasi jotta voimme lesbopisteyttää sinut.

Kokemukseni mukaan kaikki naiset ovat potentiaalisia leikkikavereita kunhan sinä vain itse olet sopivasti ihana. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että naisten kategorisointi muuksi kuin juuri naisiksi on rumaa.

Olen rakastanut kaikkia kohdalleni osuneita naisia syvästi ja intohimoisesti ja suosittelen tätä kaikille niin pullaposkille kuin missimalleillekin.

• DoctorW

Itse olen enemmän femme kuin bucth ja joskus alkuun lepakkomaailmaan tutustuessa tuntui, että kaikki (tai siltä se silloin tuntui) muut ovat lyhyttukkaisia ja poika-/miesmäisiä. Noh, itsevarmuutta löytyi onneksi kuitenkin enkä ole koskaan missään vaiheessa ajatellut esim. hiusteni lyhyeksi leikkaamista. Jokainen on sellainen kuin haluaa -onhan heteronaisiakin lyhythiuksisia ja miesmäisiä ihan vapaasta tahdostaan. Eivät kaikki heteronaiset halua meikata tai laittaa itseään, miksi lepakoidenkaan pitäisi?

• en ole edes ajatellut

että siinä olisi jotain butchmaista tai jonkin muunlaista kun olen leikkauttanut hiukseni lyhyiksi.

Mutta kyllä kai se kuvaa omaa sisintään miltä tykkää näyttää.

Kai mä sitten olen sellainen, eli jotenkin ei-femme.

Mä en lähtisi luokittelemaan ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella.

Aivot ja sydän kiinnostavat enemmän..

väsyttävä aihe...

• vai ihan oikea?

- nettilesbo
      - nätti lesbo
      - poikamainen eli butsch (vai miten se kirjoitetaan)
      - femme leba
      - SUPERLESBO (tämä on mun mielestä tosi hyvä määrittely!)
      - oikea lesbo
      - miksi aina pitää luokitella joksikin? mä olen ainakin vain mä, ihminen, tavallinen elävä (silti varmaan ulkonäöstäni ja hiuksistanikin joku vetää jotkin johtopäätökset)

• Mies_30

Älä hukkaa aikaa täällä porukassa. Etsi itsestäsi se alkuperäinen identiteetti mikä meille ihmisille on suotu, eli heterous. Miehet osaa arvostaa sisimmän lisäksi ulkonäköä. Tällaiset lorohousumuijat ei tiedä kauneudesta mitään.Kauniit naiset kuuluvat heteroihin. Huomaatko nytkin mitä vastakaikua saat kun kerrot avoimesti ongelmastasi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      353
      2517
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      433
      2463
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1401
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      42
      1124
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      67
      888
    6. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      833
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      831
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      805
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      117
      762
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      729
    Aihe