Kawasaki Z900 retro 2018

kawatonkuski

Käväisin koeajopäivillä katsomassa tätä pyörää. Vaikutti aika hyvältä ja se oli aikalailla ajoasennoltaan ja ulkonäöltään kuin perinteiset Z1000 mallit.
Onko näitä aivan oikeasti rekisteröity Suomeen? Keuliiko helposti ja onko parempi kuin esim ZRX1100?

19

406

    Vastaukset

    • Tälläiselle vanhemman polven motoristi-harrastajalle lähestulkoon järkytys ajatella että prätkän olennaisin ja tärkein ominaisuus olisi "keuliminen" jota olen ollut huomaavinanani jopa alan lehdissä,kuvissa ja jutuissakin kehutun! Ei mene minulla jakeluun missä kohtaa se "hienous" on?
      Pyörän hallinta ja siihen liittyvät taidot auttavat kyllä selviämään liikenteessä noinkutsutusti "Elävien kirjoissa" mutta mielestäni "etupyörä ylös nostettuna" ajaminen kuten termi kuuluu ei siihen millään järkevällä tavalla liity.Ja KUN se vahinko sitten sattuu,olemme kaikki niitä katteita ja sivuposkia maksamassa vakuutusmaksujen korotusten kautta,joka ei mielestäni ole ollenkaan reilua niitä kohtaan jotka eivät niitä kolareita pelleilyllään aiheuta.

      • Ootko HD kuski? Ottaa siis aivoon kun tehot ei riitä eturenkaan nostoon!!! No huollossa renkaat on ilmassa hd:ssä kuitenkin vähänväliä, tunnetusti!


    • Noita on joo suomessa, kone muistuttaa tuosta minun Kawasaki Gpz 900r mallista. Ei noita retro pyöriä kannata ostaa kuin fiilistelyyn, ajamiseen kilokyykyt on poikaa.

      • Kyykkymopot on hyviä kolareiden ajoon...


      • Sinnemenitaas kirjoitti:

        Kyykkymopot on hyviä kolareiden ajoon...

        Vaan eipä ole tullut kolaroitua...


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        Vaan eipä ole tullut kolaroitua...

        Puhu paskaa ekkö muista ku vedeltiin jäistä kiitorataa pitkin ja sä otit lippoja mennen tullen kolaroiden Jumbo jettien kanssa hä ?


      • ArvaaKuka kirjoitti:

        Puhu paskaa ekkö muista ku vedeltiin jäistä kiitorataa pitkin ja sä otit lippoja mennen tullen kolaroiden Jumbo jettien kanssa hä ?

        No mutta lasketaanko yleisentien ulkopuolella ajelut?
        :-)


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        No mutta lasketaanko yleisentien ulkopuolella ajelut?
        :-)

        Lasketaan toki mutta enhän mä tienny että sun kyykkys on toi.

        https://youtu.be/7Wa16OMhYjA


    • En ole vielä yhtään retro-900:sta nähnyt liikenteessä täällä Turun seudulla. Biketeamin ikkunassa sellainen kyllä on. Seisonee vielä pitkään, sillä hintaa on muistaakseni perusvärisenäkin 17 kE.

      Pyörä on hieno, mutta samat ominaisuudet saa halvemmalla Z 900 - mallissa.

      Eli jäänee samalla lailla kaupan lattialle vuosiksi kuin Hondan CB 1100.

    • Harmi, ettei pyörää ole montaakaan myyty, mutta ei kaikki kawakuskit lue suomi24-palstaa.
      Joku ihmetteli, miksi pyörän pitää keulia kaasusta. Jos ei kahvan kääntäminen nosta keulaa, pyörässä on liian vähän tehoa. Itse harvemmin tulee keulittua, mutta laiskaan pyörään kyllästyy nopeasti. Pitää olla mielellään niin paljon tehoa, ettei uskalla kiiihdyttää täysillä. Silloin pyörä tuntuu vielä syksylläkin tehokkaalta.

      • Kuules nyt napero, jos pyörän keula nousee kaasulla, siinä on liian lyhyt akseliväli, esim. 500 hv Boss Hoss ei nosta keulaa, vaikka kuinka vääntää kaasua, vaan leveä takaläski piirtää mustaa viivaa asfalttiin.
        Osta MOOTTORIPYÖRÄ, älä mitään kakaroiden lelua.


    • Voi, voi nyt sais AVK ruttutukusta Kawa 900RS:n puoli-ilmaiseksi. Kaksi on myynnissä, toinen meni 5120 ja toisessa on vielä huutokauppa kesken, 5100€ siitäkin huudettu. Kyllä menee halvalla 16900 euron pyörät. Kateeksi käy, mutta itse ei enää viitsi ruuvata.

      • Näytti noussen 9 600 euroon huutokauppahinta...


      • Onhansehieno kirjoitti:

        Näytti noussen 9 600 euroon huutokauppahinta...

        Se meni jo turhankin kalliilla. Mutta tulee noita vielä muitakin, tuossa halvemmassa oli paljon kosmeettista vikaa, uusi tankki on reilu tonni. Se rumempi ja kalliimpi vihreä taisi olla vähemmän kaaduttu. Suurin ongelma 2018 pyörissä on se, ettei purkuosia vielä ole kertynyt minnekään.
        Siksi näiden korjaaminen on kallista rassausta. Osa osista käy saman merkin vanhemmistakin malleista, mutta jos meinaa myydä hyvään hintaan, osien pitäisi olla alkuperäisiä tai edes sen näköisiä.


      • kawatonkuski kirjoitti:

        Se meni jo turhankin kalliilla. Mutta tulee noita vielä muitakin, tuossa halvemmassa oli paljon kosmeettista vikaa, uusi tankki on reilu tonni. Se rumempi ja kalliimpi vihreä taisi olla vähemmän kaaduttu. Suurin ongelma 2018 pyörissä on se, ettei purkuosia vielä ole kertynyt minnekään.
        Siksi näiden korjaaminen on kallista rassausta. Osa osista käy saman merkin vanhemmistakin malleista, mutta jos meinaa myydä hyvään hintaan, osien pitäisi olla alkuperäisiä tai edes sen näköisiä.

        Noilla kahdella AVK. Kawalla on sitten hyvinkin ilmeisesti "keulittu" oikein sydämen halusta kun paskana myynnissä. Ja kallista lystiä on korjata,ja myös vakuutusyhtiön maksamat korvaukset varmaankin melkoisia,,niistä sitä maksettavaa meille "muille" tulee...


      • äreevanhaukko kirjoitti:

        Noilla kahdella AVK. Kawalla on sitten hyvinkin ilmeisesti "keulittu" oikein sydämen halusta kun paskana myynnissä. Ja kallista lystiä on korjata,ja myös vakuutusyhtiön maksamat korvaukset varmaankin melkoisia,,niistä sitä maksettavaa meille "muille" tulee...

        Itsekin mietin, josko olivat liikkeen koeajopyöriä nuo Kawat?

        Tuollaisen nimittäin ostaa itselleen hieman vanhempi ja rauhallisempi motoristi, joka pysyy jo pystyssäkin.


      • äreevanhaukko kirjoitti:

        Noilla kahdella AVK. Kawalla on sitten hyvinkin ilmeisesti "keulittu" oikein sydämen halusta kun paskana myynnissä. Ja kallista lystiä on korjata,ja myös vakuutusyhtiön maksamat korvaukset varmaankin melkoisia,,niistä sitä maksettavaa meille "muille" tulee...

        Kawakuskit ovat motoristien eliittiä. En usko, että keulimisen takia on joutunut lunastukseen. Varmaankin joku autoilija on kääntynyt eteen risteyksessä tai tuikannut sivutieltä tielle.
        Pika-anylyysini mukaan ainakin punainen oli kaaduttu kyljelleen väistöliikkeen takia tai sitten itse ajettu mutkaan liian kovaa. Vihreäkin oli välttänyt nokkatörmäyksen, mikä on tavallisin lunastamisen syy.


      • kawatonkuski kirjoitti:

        Kawakuskit ovat motoristien eliittiä. En usko, että keulimisen takia on joutunut lunastukseen. Varmaankin joku autoilija on kääntynyt eteen risteyksessä tai tuikannut sivutieltä tielle.
        Pika-anylyysini mukaan ainakin punainen oli kaaduttu kyljelleen väistöliikkeen takia tai sitten itse ajettu mutkaan liian kovaa. Vihreäkin oli välttänyt nokkatörmäyksen, mikä on tavallisin lunastamisen syy.

        Yleinen onnettomuus on se kun ajetaan kurviin ja ei uskalleta kallistaa tarpeeksi, siitä sitten ajaudutaan ulos tieltä. Välillä joku osuu nokkaan vastaan tullessaan.


    • Nyyhkymopoja honoille.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      307
      9903
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      150
      6957
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      279
      1770