Kawasaki Z900 retro 2018

kawatonkuski

Käväisin koeajopäivillä katsomassa tätä pyörää. Vaikutti aika hyvältä ja se oli aikalailla ajoasennoltaan ja ulkonäöltään kuin perinteiset Z1000 mallit.
Onko näitä aivan oikeasti rekisteröity Suomeen? Keuliiko helposti ja onko parempi kuin esim ZRX1100?

22

3181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äreevanhaukko

      Tälläiselle vanhemman polven motoristi-harrastajalle lähestulkoon järkytys ajatella että prätkän olennaisin ja tärkein ominaisuus olisi "keuliminen" jota olen ollut huomaavinanani jopa alan lehdissä,kuvissa ja jutuissakin kehutun! Ei mene minulla jakeluun missä kohtaa se "hienous" on?
      Pyörän hallinta ja siihen liittyvät taidot auttavat kyllä selviämään liikenteessä noinkutsutusti "Elävien kirjoissa" mutta mielestäni "etupyörä ylös nostettuna" ajaminen kuten termi kuuluu ei siihen millään järkevällä tavalla liity.Ja KUN se vahinko sitten sattuu,olemme kaikki niitä katteita ja sivuposkia maksamassa vakuutusmaksujen korotusten kautta,joka ei mielestäni ole ollenkaan reilua niitä kohtaan jotka eivät niitä kolareita pelleilyllään aiheuta.

      • heimanhei

        Ootko HD kuski? Ottaa siis aivoon kun tehot ei riitä eturenkaan nostoon!!! No huollossa renkaat on ilmassa hd:ssä kuitenkin vähänväliä, tunnetusti!


    • Jutustelija1

      Noita on joo suomessa, kone muistuttaa tuosta minun Kawasaki Gpz 900r mallista. Ei noita retro pyöriä kannata ostaa kuin fiilistelyyn, ajamiseen kilokyykyt on poikaa.

      • Sinnemenitaas

        Kyykkymopot on hyviä kolareiden ajoon...


      • Jutustelija1
        Sinnemenitaas kirjoitti:

        Kyykkymopot on hyviä kolareiden ajoon...

        Vaan eipä ole tullut kolaroitua...


      • ArvaaKuka
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Vaan eipä ole tullut kolaroitua...

        Puhu paskaa ekkö muista ku vedeltiin jäistä kiitorataa pitkin ja sä otit lippoja mennen tullen kolaroiden Jumbo jettien kanssa hä ?


      • Jutustelija1
        ArvaaKuka kirjoitti:

        Puhu paskaa ekkö muista ku vedeltiin jäistä kiitorataa pitkin ja sä otit lippoja mennen tullen kolaroiden Jumbo jettien kanssa hä ?

        No mutta lasketaanko yleisentien ulkopuolella ajelut?
        :-)


      • 555555555
        Jutustelija1 kirjoitti:

        No mutta lasketaanko yleisentien ulkopuolella ajelut?
        :-)

        Lasketaan toki mutta enhän mä tienny että sun kyykkys on toi.

        https://youtu.be/7Wa16OMhYjA


    • muutmaksakoot

      En ole vielä yhtään retro-900:sta nähnyt liikenteessä täällä Turun seudulla. Biketeamin ikkunassa sellainen kyllä on. Seisonee vielä pitkään, sillä hintaa on muistaakseni perusvärisenäkin 17 kE.

      Pyörä on hieno, mutta samat ominaisuudet saa halvemmalla Z 900 - mallissa.

      Eli jäänee samalla lailla kaupan lattialle vuosiksi kuin Hondan CB 1100.

    • kawatonkuski

      Harmi, ettei pyörää ole montaakaan myyty, mutta ei kaikki kawakuskit lue suomi24-palstaa.
      Joku ihmetteli, miksi pyörän pitää keulia kaasusta. Jos ei kahvan kääntäminen nosta keulaa, pyörässä on liian vähän tehoa. Itse harvemmin tulee keulittua, mutta laiskaan pyörään kyllästyy nopeasti. Pitää olla mielellään niin paljon tehoa, ettei uskalla kiiihdyttää täysillä. Silloin pyörä tuntuu vielä syksylläkin tehokkaalta.

      • Anonyymi

        Kuules nyt napero, jos pyörän keula nousee kaasulla, siinä on liian lyhyt akseliväli, esim. 500 hv Boss Hoss ei nosta keulaa, vaikka kuinka vääntää kaasua, vaan leveä takaläski piirtää mustaa viivaa asfalttiin.
        Osta MOOTTORIPYÖRÄ, älä mitään kakaroiden lelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules nyt napero, jos pyörän keula nousee kaasulla, siinä on liian lyhyt akseliväli, esim. 500 hv Boss Hoss ei nosta keulaa, vaikka kuinka vääntää kaasua, vaan leveä takaläski piirtää mustaa viivaa asfalttiin.
        Osta MOOTTORIPYÖRÄ, älä mitään kakaroiden lelua.

        nämä keulaa nostattelevat kollit ovat turhia vaaranaiheuttajia liikenteessä.on kyllä kun varoo kärkikolmion takaa tulevia autilijoita tulevatko he tielle ja missä vaihees.mukava kulukuneuvo motskari mutta pelleilyt sikseen.tietää kuka jää hopealle kun tulee tosi eteen.ajellaanhan nätisti.


    • kawatonkuski

      Voi, voi nyt sais AVK ruttutukusta Kawa 900RS:n puoli-ilmaiseksi. Kaksi on myynnissä, toinen meni 5120 ja toisessa on vielä huutokauppa kesken, 5100€ siitäkin huudettu. Kyllä menee halvalla 16900 euron pyörät. Kateeksi käy, mutta itse ei enää viitsi ruuvata.

      • Onhansehieno

        Näytti noussen 9 600 euroon huutokauppahinta...


      • kawatonkuski
        Onhansehieno kirjoitti:

        Näytti noussen 9 600 euroon huutokauppahinta...

        Se meni jo turhankin kalliilla. Mutta tulee noita vielä muitakin, tuossa halvemmassa oli paljon kosmeettista vikaa, uusi tankki on reilu tonni. Se rumempi ja kalliimpi vihreä taisi olla vähemmän kaaduttu. Suurin ongelma 2018 pyörissä on se, ettei purkuosia vielä ole kertynyt minnekään.
        Siksi näiden korjaaminen on kallista rassausta. Osa osista käy saman merkin vanhemmistakin malleista, mutta jos meinaa myydä hyvään hintaan, osien pitäisi olla alkuperäisiä tai edes sen näköisiä.


      • äreevanhaukko
        kawatonkuski kirjoitti:

        Se meni jo turhankin kalliilla. Mutta tulee noita vielä muitakin, tuossa halvemmassa oli paljon kosmeettista vikaa, uusi tankki on reilu tonni. Se rumempi ja kalliimpi vihreä taisi olla vähemmän kaaduttu. Suurin ongelma 2018 pyörissä on se, ettei purkuosia vielä ole kertynyt minnekään.
        Siksi näiden korjaaminen on kallista rassausta. Osa osista käy saman merkin vanhemmistakin malleista, mutta jos meinaa myydä hyvään hintaan, osien pitäisi olla alkuperäisiä tai edes sen näköisiä.

        Noilla kahdella AVK. Kawalla on sitten hyvinkin ilmeisesti "keulittu" oikein sydämen halusta kun paskana myynnissä. Ja kallista lystiä on korjata,ja myös vakuutusyhtiön maksamat korvaukset varmaankin melkoisia,,niistä sitä maksettavaa meille "muille" tulee...


      • Krashjaauts
        äreevanhaukko kirjoitti:

        Noilla kahdella AVK. Kawalla on sitten hyvinkin ilmeisesti "keulittu" oikein sydämen halusta kun paskana myynnissä. Ja kallista lystiä on korjata,ja myös vakuutusyhtiön maksamat korvaukset varmaankin melkoisia,,niistä sitä maksettavaa meille "muille" tulee...

        Itsekin mietin, josko olivat liikkeen koeajopyöriä nuo Kawat?

        Tuollaisen nimittäin ostaa itselleen hieman vanhempi ja rauhallisempi motoristi, joka pysyy jo pystyssäkin.


      • kawatonkuski
        äreevanhaukko kirjoitti:

        Noilla kahdella AVK. Kawalla on sitten hyvinkin ilmeisesti "keulittu" oikein sydämen halusta kun paskana myynnissä. Ja kallista lystiä on korjata,ja myös vakuutusyhtiön maksamat korvaukset varmaankin melkoisia,,niistä sitä maksettavaa meille "muille" tulee...

        Kawakuskit ovat motoristien eliittiä. En usko, että keulimisen takia on joutunut lunastukseen. Varmaankin joku autoilija on kääntynyt eteen risteyksessä tai tuikannut sivutieltä tielle.
        Pika-anylyysini mukaan ainakin punainen oli kaaduttu kyljelleen väistöliikkeen takia tai sitten itse ajettu mutkaan liian kovaa. Vihreäkin oli välttänyt nokkatörmäyksen, mikä on tavallisin lunastamisen syy.


      • Jutustelija1
        kawatonkuski kirjoitti:

        Kawakuskit ovat motoristien eliittiä. En usko, että keulimisen takia on joutunut lunastukseen. Varmaankin joku autoilija on kääntynyt eteen risteyksessä tai tuikannut sivutieltä tielle.
        Pika-anylyysini mukaan ainakin punainen oli kaaduttu kyljelleen väistöliikkeen takia tai sitten itse ajettu mutkaan liian kovaa. Vihreäkin oli välttänyt nokkatörmäyksen, mikä on tavallisin lunastamisen syy.

        Yleinen onnettomuus on se kun ajetaan kurviin ja ei uskalleta kallistaa tarpeeksi, siitä sitten ajaudutaan ulos tieltä. Välillä joku osuu nokkaan vastaan tullessaan.


    • MonkeySika

      Nyyhkymopoja honoille.

    • Anonyymi

      kuinka monta z1100 kawasakia mahtaa olla vielä liikenteessä.hankin sellaisen huhtikuus siis tänäkeväänä.81 vm.tuotu suomeen 24 kpltta.mulla on numero 18.kuin pakasta vedetty.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe