Mustaherukka kuulemma pitää happamasta maasta, niin ei kai sille kannata emäksistä kalkkia antaa?
Vastaukset 5
- eedenistä_itään
Mustaherukka ei ole luumun, kirsikan tai omenan tapaan kalkinsuosija. Mutta menestyy tavallisessa puutarhamaassa, jota silloin tällöin kohtuullisesti kalkitaan.
- Mitenkähäntuoon
No selvä, mutta entä jos jättää puskien kohdat kalkitsematta (laittaa vain omenapuille), niin menestyykö herukka silloin paremmin?
- eedenistä_itään
Kaipa on hyvä jättää herukat kalkitsematta. Mustaherukka menstyy tuoreesta tai kosteassa maassa. Kastelu voi auttaa myös.
Talvella lumen päälle voi laittaa kalkkia kilon neljälle, jotain viiden vuoden välein. Nostaa ehkä phta 0,2 yksikköä. Mutta helpottaa kasvin ravinteiden saantia maasta.
Tuhkaa takasta, leivinuunissa piisitä voi myös käyttää.
Runsas tuhkaus myös estää rikkakasvien nousua pensaan "sisään"
Hyvä laitaa lumen aikaan. Kesäkuu alla ainakin kalkitus "polttaa' ...
Näin meilläKilon neljälle=kilon neliölle (Google Android tablun oikoluku)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta331422- 67894
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil290789Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste74744Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii256687- 66660
Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O39615- 32569
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty51544- 68528