Trollhunters/Peikonjahtaaja

Ihan ensin, ennen kuin kukaan alkaa rutista, niin kävin kyllä tota keskustelualuetta ihan haulla läpi ja ei tärpännyt kummallakaan nimikkeellä, joten siksi aloitus.
Eli ihan kaipaisin keskustelua Trollhuntersista, kun en ole missään päin nettiä suomenkielistä keskustelua kyseisestä sarjasta löytänyt, etsinnöistäni huolimatta. Joihinkin juttuihin olen kyllä tumblrissa törmännyt, mutta kaipasin nyt enemmänkin kotikielistä jutustelua aiheesta.

Itse sarja kertoo teini-ikäisestä pojasta joka saa käsiinsä erikoisen amuletin ja hänestä tulee peikonjahtaaja. Sarja on Guillermo Del Toron käsialaa ja perustuu itseasiassa hänen kirjoittamaan kirjaan. Sarja löytyy Netflixistä, jos joku sitä haluaa katsoa.
https://www.imdb.com/title/tt1734135/

Aika nuorelle yleisöllehän tämä on suunnattu, mutta kyllä tämän parissa aikuisetkin viihtyvät.

Itse kiinnostuin tästä sarjasta kun huomasin, että suosikkinäyttelijäni on tässä mukana. No pitihän se eka kausi katsoa. Toka jäi katsomatta, mutta pitänee ryhdistäytyä ja katsoa sekin. Kolmas kausi (jossa oli yllättävän vähän jaksoja) tuli katsottua tänään yhtäsoittoa läpi ja tykkäsin kovasti.
Erityisesti olin ihastuksissani Stricklakeen (yleisesti Trollhuntersin seuraajien keskuudessa (varsinkin tumblrissa) kulkeva nimitys Stricklerin ja Barbaran romanttisesta suhteesta) ja myös Stricklerin uuteen olomuotoon.

Oikeastaan olen vieläkin aika täpinöissäni sarjan jäljiltä. Oli se sellaista menoa. :)

4

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peikkojahtifani

      Oli todella hyvä sarja mutta eikö ole tehty enempää kuin kolme kautta eli 24 osaa? Tietääkö kukaan muita yhtä koukuttavia lapsillekin sopivia animaatiosarjoja?

      • Valitettavasti vain kolme. Mutta tätä sarjaa sivuava uusi sarja on tehty. Tosin en tiedä onko se vielä netflixissä nähtävissä. Eli kyseessä alienkaksikko, joka jo vilahti ainakin Trollhuntersin kolmoskaudessa ja heidän seikkailuistaan samassa kaupungissa jossa Jim seikkaili peikkojahtaajana. Sikäli mikäli olen ymmärtänyt oikein mm tumblrissa olleet jutut aiheesta. :) IMDb:sesta löytynee lisää infoa aiheesta. :)


      • Täytyy lisätä (juu uudet tunnukset, kun vanhan tiedot taitaa olla niin mennyttä, ettei niistä enää ole hyötyä täällä) että nythän tuo sai Wizards nimisen spinoff sarjan ja nyt 21 tätä kuuta tulee Netflixiin Trollhunters Rise of Titans elokuva, jossa yhdistyy niin Trollhunters, 3Below kuin myös Wizardsin tapahtumat. Koska mitä ilmeisimmin ne kaikki ovat tavalla tai toisella kytköksissä toisiinsa.
        Ai niin ja siksi intoilen, kun Strickler on takaisin, joskin aika uudessa kuosissa. Toivottavasti hänellä on vähän enemmän ruutuaikaa kuin mitä oli 3Belowsissa ja enemmän repliikkejäkin.
        Ja suokaa anteeksi intoiluni, mutta Strickler on ehdoton suosikkini tämän sarjan hahmoista. Tosin syykin siihen on se että pidän (alkuperäisestä!!) ääninäyttelijästä (Jonathan Hyde), joka antoi tälle hahmolle sekä äänensä että aika pitkälti myös ulkonäkönsä.


    • No niin, Trollhunters Rice of Titans nähty. Elokuva on, noh katsottava, mutta petyin silti moneen asiaan ja erityisesti elokuvan loppuun. Olin odottanut ihan muuta ja sitten sellainen lätsäytys vasten kasvoja.
      Ei, en minä näyttelijöitä syytä yhtään mistään, he tekivät työnsä erittäin hyvin. Syyttävä sormeni osoittaa enemmänkin siihen henkilöön joka vastasi tarinan sisällöstä. En muuten olisi näin suivaantunut, mutta tuo elokuvan loppu ikään kuin sanoo, että koko Trollhunters sarja spinoffeineen olisi ollut turha ja koko homma pitäisi alkaa alusta uudella tyypillä, mutta että samat asiat mentäisiin uudelleen läpi. Lisäksi koen että koko homma oli vain iso keskisormen näyttö faneille. Kaikille faneille.
      Itse ajattelen myös niin, että ehkä tämä olisi toiminut paremmin sarjana, kuin elokuvana, sillä sinne oli yritetty tunkea niin paljon kaikkea ja kumminkin niin paljon kaikkea jäi pois ja/tai supistettiin, niin että leffasta jäi aika paha maku suuhun. Ja asiaa yritettiin paikata huonolla slapstick huumorilla, mutta se ei kyllä leffaa pelastanut.
      Ehkä joku varmaan tykkää, mutta minä en. Tai no ehkä sen voisi toisenkin kerran katsoa, ihan vain Stricklerin (ja hänen ääninäyttelijänsä Jonathan Hyden) vuoksi katsoa toistekin, vaikka ehkä stoppaakin katsomisen tietyn kohdan jälkeen ihan vain koska en tykkää lopusta.

      SPOILER ALERT!! ÄLÄ JATKA EDEMMÄKSI!!


      Ja lisäksi itseäni suurena Strickler ja Stricklake fanina petyin, että suutuin, etteivät Barbara ja Strickler saaneetkaan toisiaan. Ensin tosin oli vähän sellaista, että näin kävisi, sillä Barbara kertoi menneensä kihloihin Stricklerin kanssa. Ja sen enempää ei tullutkaan, kun Strickler tapatti itsensä. Ihan turhaan kun se perhanan Titaani pystyi uudelleen syntymään/kokoamaan itsensä.

      No itse aion surutta olla kuin tuota tekelettä ei olisikaan tai että se päättyi niihin toivottuihin Stricklake häihin. Vaikka tämä pääasiassa keskittyykin Jimiin, niin kun kumminkin Strickler nostettiin niin näkyvästi esiille, niin kuuluis hänen ja Barbarabkin saada onnellinen loppu. Se olisi ollut kaunis ele ja ikään kuin kiitos meille faneille, mutta ei sitten. Haistakoon siellä päässä pitkät. Siis ei edelleenkään näyttelijät, vaan se muu tiimi, tai lähinnä se osa joka koko homman sössi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe