Onko ok, kun lapsi haluaa tatuoinnin?

Isähuolissaan

Meidän 9-vuotias esikoinen on alkanut puhumaan, että haluaa tatuoinnin. Minulla (isällä) on rinnassa hakaristi liekeissä ja poika haluaa samanlaisen olkapäähänsä. Kuulemma isona tahtoo näitä enemmän, kuten isälläkin on.

Pojalla on jo venytys korvassa. Itse kyllä hyväksyn tatuoinnin, äiti vähän koittaa estellä.

Kysyn siis, mitä mieltä olette ja eihän tämä ole lainvastaista? Kaverilla on tatuointilaitteet, joten ei tarvitsisi kenenkään ammattilaisen mainetta pilata siitä kun tatuoi lapsia.

20

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirkkomamma

      Minulla on 11-vuotias poika kuka sai ensimmäisen tatuoinnin 10-vuotis lahjaksi... Eikä valitusta kyllä ole miltään suunnalta kuulunut. Kotilaitteilla tämäkin (leijjonanpää) tatuointi saatiin aikaiseksi. Koulussa ei uskalla muut lapset enää ryttyillä meijän pojalle.

      • Isähuolissaan

        Mites tuo alkoholi, annatko juoda?


      • Pirkkomamma

        Kyllä alkoholia pitää antaa maistaa silloin kun lapsi sitä haluaa. Minunkin lapseni ensikerta taisi olla 9-10 hujakoilla kun ei muuten olisi uskaltanut petipuuhiin tyttö ystävänsä (joka oli 14v) kanssa


    • pitkätukka-68

      Jo on maailmankirjat menneet sekaisin: natsit kyselee muiden mielipidettä.

      Seuraavaksi kaapista varmaan tulee ulos sivarikansallissosialisti. Kasvissyöntihän kuului jo erään aatteen edesmenneen Johtajan juttuihin.

      • Isähuolissaan

        Itselle symboloi ihan muita juttuja tuo hakaristi. Ompa todella asiallista kommentointia...


      • pitkätukka-68
        Isähuolissaan kirjoitti:

        Itselle symboloi ihan muita juttuja tuo hakaristi. Ompa todella asiallista kommentointia...

        Mitä sille symboloi hakaristi liekeissä?


    • pitkätukka-68

      Niinsiis, mistä olet huolissasi? Siitäkö, että lapsesi haluaa olla kuten isänsä, vai siitä et se saattaa olla lainvastaista?

      • Isähuolissaan

        Lainvastaisuudesta. Lähinnä miten koulussa suhtautuvat ja onko kohta sossut ovella.

        Minusta on hieno asia, että poika haluaa olla kuten minä. En kuitenkaan halua että hän tekee samat virheet kuin minä.

        Olen istunut vankilassa suurimman osan poikani elämästä ja hän tuntuu tätä ihannoivan. Sitä en ymmärrä.


      • Anonyymi
        Isähuolissaan kirjoitti:

        Lainvastaisuudesta. Lähinnä miten koulussa suhtautuvat ja onko kohta sossut ovella.

        Minusta on hieno asia, että poika haluaa olla kuten minä. En kuitenkaan halua että hän tekee samat virheet kuin minä.

        Olen istunut vankilassa suurimman osan poikani elämästä ja hän tuntuu tätä ihannoivan. Sitä en ymmärrä.

        Et voi olla tosissas!!


    • Kasvavassa iässä olevalle lapselle ei kannata ottaa tatuointia. Keho muuttuu vielä tuossa iässä paljon, joten tatuointikin sen mukana. Toinen ja ehkä se tärkeämpi asia on se, että tuon ikäisen lapsen mielipiteet voivat muuttua hyvinkin nopeasti ja sitten kaduttaisi parin vuoden päästä.

      Johtopäätös: en kannata.

      • Isähuolissaan

        Puolisen vuotta on poika nyt puhunut. En usko että mieli tuosta muuttuu. Saahan sitä muokattua jos muuttuu liikaa iän mukana.

        Entä jos poikaa kaduttaakin kymmenen vuoden päästä se, ettei saanut tatuointia? Ja syyttää siitä sitten minua. Tämä voi pahimmillaan johtaa välirikkoon.


      • Isähuolissaan kirjoitti:

        Puolisen vuotta on poika nyt puhunut. En usko että mieli tuosta muuttuu. Saahan sitä muokattua jos muuttuu liikaa iän mukana.

        Entä jos poikaa kaduttaakin kymmenen vuoden päästä se, ettei saanut tatuointia? Ja syyttää siitä sitten minua. Tämä voi pahimmillaan johtaa välirikkoon.

        Siihen on kyllä ihan syystä monissa liikkeissä ikärajat tatuoinneille.


      • Isähuolissaan
        Sillei kirjoitti:

        Siihen on kyllä ihan syystä monissa liikkeissä ikärajat tatuoinneille.

        Juu niin on. Tämän tekisikin kaverini, jolla on tatuointilaitteisto.


    • Monni

      Hyi olkoon! Ihan varmaan on laitonta!!!
      ??
      Ja kuinka pystyt edes harkitsemaan jotain hakaristipaskaa lapsellesi kannettavakseen, tuskin hän edes tajuaa mitä hän haluaa!
      Itse kannatan kyllä homo-avioliittoja, mutta tätä en pysty vain käsittää.
      Toivottavasti mielesi muuttuu ja alat tukemaan vaimosi kantaa tässä yhdessä asiassa!!

    • vituvillitykxe

      Jos et halua pojan tekevän samoja virheitä kuin sinä, niin tee asialle jotain! Se jokin on rajojen asettaminen. Vaikka se olisikin laillista, niin ei se sitä tarkoita, että sitä pitää tehdä. Tämän voisi esittää niinkin, että jos nyt esimerkiksi insesti ja lapsiin sekaantuminen laillistettaisiin tai raittijuopumus, niin alkaisitko harrastatelemaan tälläista kun se nyt on sallittua kerran?!
      Jotenkin tuntuu ettei suurin osa ihmisitä kasva aikuisiksi ikinä ja osaa tehdä itse viisaita valintoja. Aina pitää olla lakeja ohjaamassa... eikä nekään auta.

      Minäkin olisin halunnut lapsena yhtä sun toista, mutta en niitä saanut ihan hyvä niin. En saanut piekkaria asetta esim. ja olsiin halunnut ampua lintuja huvikseen kun kaveritkin sai. Sain ilmakiväärin kyllä, mutta tehtiin selväksi, että mitään elävää ei ammuta tai ase lähtee. Ei viitsinyt edes salaa ampua,kun tiesi mahdollisen kiinnijäämisen seuraukset... ase pois ja selkään.

      Tuohon tatuointiin. Parantaako tatuoinnit elämänlaatua millään tavalla? Ja mitä tulee välirikkoihin,niin ikinä ei voi tietää mikä sen myöhemmin aiheuttaa. Mitä jos poikasi haluaa poikkauttaa jonkun villityksen takia mulkkunsa pölkyllä,niin annatko luvan? ;)
      Ehkä sterilisaatio olisi paikallaan...


      Itse olin 17-19vuotiaana kovasti ottamassa tatuointeja pidin niitä cooleina ja omantien kulkijoiden juttuna..20vuotiaana niiden ottaminen ei enää kiinnostanutkaan hirveästi. Ajatusmaailma muuttui monessa asiassa vähitellen. Nyt en pidä enää yhtään! nyt olen 36vuotias ja tyytyväinen ettei ollut rahaa laittaa nahkakuviin just silloin,kun niitä olisin halunnut. Ei ole ainuttakaan kuvaa tullut eikä tule.

    • Anonyymi

      Moi! Mä oon 10 vuotias ja mulla on hirveä tatuointi kuume haluan tatuointia ja lävistyksiä mutta kun äiti inhoaa niitä niin en ole viitsinyt edes kysyä!

      • Anonyymi

        Katsele niitä taideteoksia tatuointilehdistä ja suunnittele piirtämällä paperille mutta elä mene pidemmälle ainakaan vielä. Juhlapäivinä käytä lasten siirtokuvia iholle.
        (Mielipide kuvista ja mieltymykset voivat muuttua nopeastikkin. Sun ikäiselle ei ammattilaiset tee joten tautivaara on iso harrastelijoiden laitteiden ja värien käytössä sekä se haitta et kehosi kasvaa ja kuva menis pilalle sen vuoksi. Myös lävistyksistä on tällä hetkellä vain haittaa sinulle. Leikkiessä voivat lävistykset revetä korujen tarttuessa johonkin kiinni. Korujen oltava myös aitoja allergiavaaran takia) Malta mieles.


    • Anonyymi

      Ei missään tapauksessa lapsille tatuointeja.

    • Anonyymi

      Toivottavasti et ollutu tosissasi.

    • Anonyymi

      Puhu pukille,johan sulle Hevosetkin nauraa.Keksi uskotavampi juttu ensi kerralla,pliis!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      439
      9708
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      258
      6795
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      14
      2751
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      335
      2353
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1727
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1643
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      190
      1342
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1283
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      999
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      974
    Aihe