Huomasin vanhempainillassa, että steinerkoilu edelleen opettaa, että suomalaiset ovat tulleet jostain volgan mutkasta. Kyllähän nyt jo nykyinen dna-sukutukimus on osoittanut tuon väitteen täydeksi potaskaksi.
Miksei koululaitos pysy tieteen kehityksen mukana?
Nyt jo tiedetään, että vain 70% suomen miehistä on idästä ja Melkein 30% on lännestä. Miksi siis meille länsirannikolla yhä edelleen syötetään samaa kakkaa siitä, että me kaikki ollaa volgan mutkalta? Kun ei nyt ihan oikeesti vaan olla!
Minun isäni on lännestä ja äitinikin. Miksi minun pitäisi omaksua joku slaavikulttuuri kun se ei mitenkään liity sukuperimääni?
Mitenkä muissa kuin steinerkouluissa? Kuinka näitä tieteellisiä, muuttuneita faktoja nykyään opetetaan?
Suomalaiset volgan mutkasta?
4
218
Vastaukset
- lylyx
Eiköhän tuo muinaiskäsitys ole edelleen vallalla kaikissa suomalaiskouluissa. Suomalaisten alkuperä ja sisällissota ovat aiheita joista ei vaan voi puhua ja joita ei voi päivittää.
- pitkätukka-68t
Kieli ja genetiikka on aikalailla eri asioita.
Suomen kieli periytyy kyllä sieltä, muta on vähän liian mutkia oikovaa todeta, että suomalaiset olisi kaikki sieltä kotoisin.
Kieli on aina tarttunut. - lylyx
Muuten koulu on ollut oikein hyvä, mutta joissain kohdissa toivoisi pientä päivitystä noihin opetuksii.
- lylyx
Kieli ja genetiikka on aikalailla eri asioita.
Suomen kieli periytyy kyllä sieltä, muta on vähän liian mutkia oikovaa todeta, että suomalaiset olisi kaikki sieltä kotoisin.
Kieli on aina tarttunut.
Juu samankielisyys ei tosiaankaan tarkoita että ollaan samoja. Suurin osa Saamelaisista puhuu suomea (ja ehkä saamea), mutta eivät siltikään ole mielestään suomalaisia vaan saamelaisia.
Miksi minun pitäisi tuntea itseni volgansuomalaiseksi kun sukuni on kaikki ruotsin puolelta? Meillä puhuttiin ruotsia äidinkielenä vielä isoisoäidin aikaan.
Missä tässä mennään. Taas yksi mielensäpahoittajako?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .
Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .2823397Sofia seukkaa miljonäärin kanssa matkustellen ympäri maailmaa
Hän on tavannut toivomansa läsnäolevan mihen ja kohta Sofiast tulee ussperheen äiti. Toivottavasti kohta saamme vauvauut1501349Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l231333Ukraina romahtamassa, Hallitus hajoamassa.
Samaan aikaan kun ukrot on rintamalla alakynnessä, niin maan hallitus on hajomassa.3181308Millaisia ihmisiä ovat murhaajat: Ari Ossi Petteri Suorsa ja Tiina Pia Susanna Seppänen.
18-vuotias Adeliina Lehtinen surmattiin raa’alla tavalla syksyllä 2022. Hänen murhastaan tuomittiin elinkautiseen 40-vuo151195Olet vallannut ajatukseni.
Haluaisin tutustua sinuun paremmin ja lähentyä kanssasi. Tuntuu, että joka päivä kun sinua näen, saat minut hämilleen, s351011Loukkaa se, jos sinä väität mun etsivän jotain rahamiestä
Vtustako minä sinun rahoista voisin tietää silloin tai nytkään. Rakastuessa kuvittelin että olet varmaan joku tukityölli1471001Pikku Liedon pelkoa lietsova ja rikoksia tehtaileva katujengi
Mistä kaukaa tulevat Liedossa riehuvat katujengiläiset?. Turun Varissuolta tai Pernosta? Nykylukutaidolla selviää, kun t42992Pikku apulaiset
E B ja J E levittää väärää informaatiota Olavintoimintakeskuksen kaupasta. Kuka tai mikä ryhmä tästä hyötyy. Ovatko iha70927Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta108886