Olen siis tyttö Tampereen suunnalta. Minulla on koira ja haluaisin aloittaa hänen kanssaan agilityn ihan hallissa :) Kotona olemme jo harjoitelleet kaikenlaista.
Olen oikeastaan ihan pihalla näistä halli jutuista, joten tässä muutama kysymys :D
1. Onko hallilla yleensä ohjaaja vai voiko vain tehdä itse mitä haluaa?
2. Onko yleensä jotain kursseja joita pitää käydä ohjaajan kanssa?
3. Maksaako hallilla käyminen?
4. Pitääkö hallille varata aika, jolloin saa siellä olla?
5. Onko Tampereella agility halleja?
Kiitos jos vastaatte :)
Agility halli?
4
343
Vastaukset
- SEONELÄIN
1. Miksi sanot koiraa häneksi?
Tykkään vain sanoa niin. Mielestäni vain "hän" kuulostaa mukavammalta ja arvostettava malta nimeltä kun esim. "koira".
1. Onko hallilla yleensä ohjaaja vai voiko vain tehdä itse mitä haluaa?
Agilitypaikoista voi varata yksityisvuoroja, mutta niiden saamiseen voi olla ehtona kurssien käyminen ja talkoilu.
2. Onko yleensä jotain kursseja joita pitää käydä ohjaajan kanssa?
Aloittelijoille suositellaan ehdottomasti kurssien käymistä eikä esteille välttämättä pääse ollenkaan omin päin, jos ei ole näyttöä koulutuksen käymisestä. Agilityssa voi rikkoa tai pilata koiran, jos ei tiedä, mitä tekee. Eikä ne esteetkään ole leluja.
3. Maksaako hallilla käyminen?
Maksaa. Seuralla ehkä vähemmän kuin yksityisessä koirakoulussa. Tämä laji ei ole halpa. Seuroilla kursseille osallistumiseen ja vapaaharkkakortin saamiseen voidaan vaatia talkoilua.
4. Pitääkö hallille varata aika, jolloin saa siellä olla?
Kyllä.
5. Onko Tampereella agility halleja?
TAMSK:n hieno halli on Niihamassa. Heiltä voi kysellä myös alkeiskursseja. Tampereella toimii myös yksityisiä koirakouluja, mutta heidän lukumäärästään ja tiloistaan en tiedä. TAKUT järjestänee myös jotain koulutuksia, mutta en tiedä missä. Ylöjärvellä toimii agilitykoulu Tähtitekniikka, heillä on halli Pinotiellä, ja YLÖKK, jonka kenttä on Mutalassa ja halli Tähtitekniikan naapurissa. Myös muissa naapurikunnissa on agilitytoimintaa.
Seurojen järjestämiä kisoja saa mennä vapaasti katsomaan ja samalla näet tilatkin. Koira kannattaa jättää silloin ehkä kotiin. Etenkin YLÖKK:n halli on ahdas. Kesäaikaan kisat ovat todennäköisesti ulkona, jos seuralla on ulkokenttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot
Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent862844Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks2062829Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?
Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär1292057En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis1141576Kuka tekee näitä aloituksia
jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa281535Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina2081321viikonloppu lähestyy
ja tiiän sen jo valmiiks et en pysty olee selvinpäin. oisitpa kieltämässä ja rauhoittamassa minua. en tiedä olisiko sinu13959Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa62945Ei rakennuslupaa
Eihän hyvinvointitalon työmaalla tehdä luvattomia ja keskeytettyjä töitä pimeyden turvin?83881- 106853