Agility halli?

Olen siis tyttö Tampereen suunnalta. Minulla on koira ja haluaisin aloittaa hänen kanssaan agilityn ihan hallissa :) Kotona olemme jo harjoitelleet kaikenlaista.
Olen oikeastaan ihan pihalla näistä halli jutuista, joten tässä muutama kysymys :D
1. Onko hallilla yleensä ohjaaja vai voiko vain tehdä itse mitä haluaa?
2. Onko yleensä jotain kursseja joita pitää käydä ohjaajan kanssa?
3. Maksaako hallilla käyminen?
4. Pitääkö hallille varata aika, jolloin saa siellä olla?
5. Onko Tampereella agility halleja?

Kiitos jos vastaatte :)

4

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SEONELÄIN

1. Miksi sanot koiraa häneksi?

• Tykkään vain sanoa niin. Mielestäni vain "hän" kuulostaa mukavammalta ja arvostettava malta nimeltä kun esim. "koira".

• Anteeksi kirjoitusvirhe. Siis arvostettavammalta.

• 1. Onko hallilla yleensä ohjaaja vai voiko vain tehdä itse mitä haluaa?

Agilitypaikoista voi varata yksityisvuoroja, mutta niiden saamiseen voi olla ehtona kurssien käyminen ja talkoilu.

2. Onko yleensä jotain kursseja joita pitää käydä ohjaajan kanssa?

Aloittelijoille suositellaan ehdottomasti kurssien käymistä eikä esteille välttämättä pääse ollenkaan omin päin, jos ei ole näyttöä koulutuksen käymisestä. Agilityssa voi rikkoa tai pilata koiran, jos ei tiedä, mitä tekee. Eikä ne esteetkään ole leluja.

3. Maksaako hallilla käyminen?

Maksaa. Seuralla ehkä vähemmän kuin yksityisessä koirakoulussa. Tämä laji ei ole halpa. Seuroilla kursseille osallistumiseen ja vapaaharkkakortin saamiseen voidaan vaatia talkoilua.

4. Pitääkö hallille varata aika, jolloin saa siellä olla?

Kyllä.

5. Onko Tampereella agility halleja?

TAMSK:n hieno halli on Niihamassa. Heiltä voi kysellä myös alkeiskursseja. Tampereella toimii myös yksityisiä koirakouluja, mutta heidän lukumäärästään ja tiloistaan en tiedä. TAKUT järjestänee myös jotain koulutuksia, mutta en tiedä missä. Ylöjärvellä toimii agilitykoulu Tähtitekniikka, heillä on halli Pinotiellä, ja YLÖKK, jonka kenttä on Mutalassa ja halli Tähtitekniikan naapurissa. Myös muissa naapurikunnissa on agilitytoimintaa.

Seurojen järjestämiä kisoja saa mennä vapaasti katsomaan ja samalla näet tilatkin. Koira kannattaa jättää silloin ehkä kotiin. Etenkin YLÖKK:n halli on ahdas. Kesäaikaan kisat ovat todennäköisesti ulkona, jos seuralla on ulkokenttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      106
      1938
    2. 247
      1711
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1096
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      63
      997
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      67
      957
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      66
      848
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      837
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      831
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe