millä editoida gopro 2.7/4k

milläpäeditoida

pr elementsissä on vain sonyn joku xvacs UHD sisäänluku, kannttaako goproon 2.7 tuoda tälle mielluumin kuin FHD:lle mikäli lopputulos halutaan tallentaa FHD:ksi?
millasii ohjelmii käytätte ja saatteko juurikin UHD 30fps 60mbps /2.7 30fps 60Mbps sisään niin etät se löyttyy kuvankäsittelyohjelmasta toisin kuin premiere elements 16sta
älkä goproon omia bugisia ohjelmia tarjotko

13

1785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti

Editointi olisi järkevää tehdä 4K:na ja vasta sen jälkeen kääntö FullHD:ksi, koska juuri nyt ollaan murroskohdassa ja kohta kaikki julkaistaan vain 4K:na. Uusi 6K odottaa ja sen jälkeen 8K jne. Viitsinkö itse katsoa YouTubesta VGA resoluution videoita? Sama tulee käymään FullHD:lle. Ihmiset tottuvat parempaan ja odottavat sitä. Jos editoit jotain FullHD:na, on riski, että teet sen kohta uudestaan 4K:na.

Helppo tapa on ostaa Mac. Mukana tuleva iMovie syö 4K formaattia. Myös ainakin iPad Pro jaksaa 4K editoinnin, mutta en itse ole innostunut editoimaan padilla tai puhelimella.

• Canonisti

En itse käytä 2.7/4K:ta ja tarkastin ettei iMoviekaan natiivisti vielä tue tuota. Se onnistuu kyllä pienellä jumpalla. Applen Final Cut Pro taas on hyvä ja tukee, mutta hintaa on 300€.

• Canonisti
        Canonisti kirjoitti:

En itse käytä 2.7/4K:ta ja tarkastin ettei iMoviekaan natiivisti vielä tue tuota. Se onnistuu kyllä pienellä jumpalla. Applen Final Cut Pro taas on hyvä ja tukee, mutta hintaa on 300€.

Final Cut Pro:n saa muuten suoraan tehtaalta asennettuna koneeseen.

• Tallennustila_on-Halpaa

" Viitsinkö itse katsoa YouTubesta VGA resoluution videoita?"

Ei full HD laatu tulevaisuudessa mitenkään heikkene VGA tasoon. Full HD riittää ikuisesti. Kammeran tuottama kuvan laatu merkitsee enemmän kuin kuvan fyysinen koko.

En ole 4K vihaaja, olen tehnyt jo useita vuosia 4K videoina kaikki Full HD kuvatut. Uskomatonta, mutta kokeilkaa, jos Full HD autokameran 15 000 kbps tuottama terävä kuva on paljon parempaa, kun se tekee sen elokuvaan 60 000 kbps 4K laatuun.

• pelkkäväännös

jos jokus tietää 4k resoja tukevia editointi ohjelmia (NON APPLE) niin kertokaa

• Canonisti

Miksi joku editointi jollain muulla kuin Mac’llä tai iPadillä?

• äksöni

Toimisiko Sonyn ohjelma? Sehän tukee ainakin XAVC-S ja MP4-formaatteja.

• akkitehti

kertoisitteko kysyjälle kysymykseen vastauksen.ei mitään kysymykseen kysymystä

• sonniroket

• Kdenlive.

• kuuuukkeli

HitFilm Express ainakin tukee 4k:ta, kunhan näytönohjaimessa on 2 GB muistia.

• Joopss

Pieni vinkki: 60fps FullHD on yleensä parempi kuin 30fps 4K, näin myös laadukkaasta 4k-televiosta katsottuna.

Monet kamerat kykenevät vain juuri ja juuri kuvaamaan 4k videota, jolloin videon muut ominaisuudet (liiketoisto, tarkennus, jne.) voivat kärsiä. Sama ongelma koskee myös useita videon katseluun tarkoitettuja laitteita.

• tietäjätaitaja

3d on kätevin exportata 4k:nä fd: n kautta jos välttämättä haluaa fullhd:n näkyvän plasmaruudun pip-toiminnolla streamaus vaiheessa kdnlivessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      199
      6375
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      254
      4299
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3545
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      107
      3367
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      53
      3365
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2856
    7. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      75
      2417
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      243
      2387
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2346
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      100
      1927
    Aihe