millä editoida gopro 2.7/4k

milläpäeditoida

pr elementsissä on vain sonyn joku xvacs UHD sisäänluku, kannttaako goproon 2.7 tuoda tälle mielluumin kuin FHD:lle mikäli lopputulos halutaan tallentaa FHD:ksi?
millasii ohjelmii käytätte ja saatteko juurikin UHD 30fps 60mbps /2.7 30fps 60Mbps sisään niin etät se löyttyy kuvankäsittelyohjelmasta toisin kuin premiere elements 16sta
älkä goproon omia bugisia ohjelmia tarjotko

13

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti

      Editointi olisi järkevää tehdä 4K:na ja vasta sen jälkeen kääntö FullHD:ksi, koska juuri nyt ollaan murroskohdassa ja kohta kaikki julkaistaan vain 4K:na. Uusi 6K odottaa ja sen jälkeen 8K jne. Viitsinkö itse katsoa YouTubesta VGA resoluution videoita? Sama tulee käymään FullHD:lle. Ihmiset tottuvat parempaan ja odottavat sitä. Jos editoit jotain FullHD:na, on riski, että teet sen kohta uudestaan 4K:na.

      Helppo tapa on ostaa Mac. Mukana tuleva iMovie syö 4K formaattia. Myös ainakin iPad Pro jaksaa 4K editoinnin, mutta en itse ole innostunut editoimaan padilla tai puhelimella.

      • Canonisti

        En itse käytä 2.7/4K:ta ja tarkastin ettei iMoviekaan natiivisti vielä tue tuota. Se onnistuu kyllä pienellä jumpalla. Applen Final Cut Pro taas on hyvä ja tukee, mutta hintaa on 300€.


      • Canonisti
        Canonisti kirjoitti:

        En itse käytä 2.7/4K:ta ja tarkastin ettei iMoviekaan natiivisti vielä tue tuota. Se onnistuu kyllä pienellä jumpalla. Applen Final Cut Pro taas on hyvä ja tukee, mutta hintaa on 300€.

        Final Cut Pro:n saa muuten suoraan tehtaalta asennettuna koneeseen.


      • Tallennustila_on-Halpaa

        " Viitsinkö itse katsoa YouTubesta VGA resoluution videoita?"

        Ei full HD laatu tulevaisuudessa mitenkään heikkene VGA tasoon. Full HD riittää ikuisesti. Kammeran tuottama kuvan laatu merkitsee enemmän kuin kuvan fyysinen koko.

        En ole 4K vihaaja, olen tehnyt jo useita vuosia 4K videoina kaikki Full HD kuvatut. Uskomatonta, mutta kokeilkaa, jos Full HD autokameran 15 000 kbps tuottama terävä kuva on paljon parempaa, kun se tekee sen elokuvaan 60 000 kbps 4K laatuun.


    • pelkkäväännös

      jos jokus tietää 4k resoja tukevia editointi ohjelmia (NON APPLE) niin kertokaa

      • Canonisti

        Miksi joku editointi jollain muulla kuin Mac’llä tai iPadillä?


      • äksöni

        Toimisiko Sonyn ohjelma? Sehän tukee ainakin XAVC-S ja MP4-formaatteja.


      • akkitehti

        kertoisitteko kysyjälle kysymykseen vastauksen.ei mitään kysymykseen kysymystä


      • sonniroket

    • Kdenlive.

    • kuuuukkeli

      HitFilm Express ainakin tukee 4k:ta, kunhan näytönohjaimessa on 2 GB muistia.

    • Joopss

      Pieni vinkki: 60fps FullHD on yleensä parempi kuin 30fps 4K, näin myös laadukkaasta 4k-televiosta katsottuna.

      Monet kamerat kykenevät vain juuri ja juuri kuvaamaan 4k videota, jolloin videon muut ominaisuudet (liiketoisto, tarkennus, jne.) voivat kärsiä. Sama ongelma koskee myös useita videon katseluun tarkoitettuja laitteita.

    • tietäjätaitaja

      3d on kätevin exportata 4k:nä fd: n kautta jos välttämättä haluaa fullhd:n näkyvän plasmaruudun pip-toiminnolla streamaus vaiheessa kdnlivessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe