pr elementsissä on vain sonyn joku xvacs UHD sisäänluku, kannttaako goproon 2.7 tuoda tälle mielluumin kuin FHD:lle mikäli lopputulos halutaan tallentaa FHD:ksi?
millasii ohjelmii käytätte ja saatteko juurikin UHD 30fps 60mbps /2.7 30fps 60Mbps sisään niin etät se löyttyy kuvankäsittelyohjelmasta toisin kuin premiere elements 16sta
älkä goproon omia bugisia ohjelmia tarjotko
millä editoida gopro 2.7/4k
13
1632
Vastaukset
- Canonisti
Editointi olisi järkevää tehdä 4K:na ja vasta sen jälkeen kääntö FullHD:ksi, koska juuri nyt ollaan murroskohdassa ja kohta kaikki julkaistaan vain 4K:na. Uusi 6K odottaa ja sen jälkeen 8K jne. Viitsinkö itse katsoa YouTubesta VGA resoluution videoita? Sama tulee käymään FullHD:lle. Ihmiset tottuvat parempaan ja odottavat sitä. Jos editoit jotain FullHD:na, on riski, että teet sen kohta uudestaan 4K:na.
Helppo tapa on ostaa Mac. Mukana tuleva iMovie syö 4K formaattia. Myös ainakin iPad Pro jaksaa 4K editoinnin, mutta en itse ole innostunut editoimaan padilla tai puhelimella.- Canonisti
En itse käytä 2.7/4K:ta ja tarkastin ettei iMoviekaan natiivisti vielä tue tuota. Se onnistuu kyllä pienellä jumpalla. Applen Final Cut Pro taas on hyvä ja tukee, mutta hintaa on 300€.
- Canonisti
Canonisti kirjoitti:
En itse käytä 2.7/4K:ta ja tarkastin ettei iMoviekaan natiivisti vielä tue tuota. Se onnistuu kyllä pienellä jumpalla. Applen Final Cut Pro taas on hyvä ja tukee, mutta hintaa on 300€.
Final Cut Pro:n saa muuten suoraan tehtaalta asennettuna koneeseen.
- Tallennustila_on-Halpaa
" Viitsinkö itse katsoa YouTubesta VGA resoluution videoita?"
Ei full HD laatu tulevaisuudessa mitenkään heikkene VGA tasoon. Full HD riittää ikuisesti. Kammeran tuottama kuvan laatu merkitsee enemmän kuin kuvan fyysinen koko.
En ole 4K vihaaja, olen tehnyt jo useita vuosia 4K videoina kaikki Full HD kuvatut. Uskomatonta, mutta kokeilkaa, jos Full HD autokameran 15 000 kbps tuottama terävä kuva on paljon parempaa, kun se tekee sen elokuvaan 60 000 kbps 4K laatuun.
- pelkkäväännös
jos jokus tietää 4k resoja tukevia editointi ohjelmia (NON APPLE) niin kertokaa
- Canonisti
Miksi joku editointi jollain muulla kuin Mac’llä tai iPadillä?
- äksöni
Toimisiko Sonyn ohjelma? Sehän tukee ainakin XAVC-S ja MP4-formaatteja.
- akkitehti
kertoisitteko kysyjälle kysymykseen vastauksen.ei mitään kysymykseen kysymystä
- sonniroket
akkitehti kirjoitti:
kertoisitteko kysyjälle kysymykseen vastauksen.ei mitään kysymykseen kysymystä
Oletko kokeillut Sonyn ohjelmaa? http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/en/index.html
Kdenlive.
- kuuuukkeli
HitFilm Express ainakin tukee 4k:ta, kunhan näytönohjaimessa on 2 GB muistia.
- Joopss
Pieni vinkki: 60fps FullHD on yleensä parempi kuin 30fps 4K, näin myös laadukkaasta 4k-televiosta katsottuna.
Monet kamerat kykenevät vain juuri ja juuri kuvaamaan 4k videota, jolloin videon muut ominaisuudet (liiketoisto, tarkennus, jne.) voivat kärsiä. Sama ongelma koskee myös useita videon katseluun tarkoitettuja laitteita. - tietäjätaitaja
3d on kätevin exportata 4k:nä fd: n kautta jos välttämättä haluaa fullhd:n näkyvän plasmaruudun pip-toiminnolla streamaus vaiheessa kdnlivessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865