Koneenvaihto

Koneenvaihto

Hassu kysymys...jos on koneen vaihto jossain niin meneekö matkalaukut kuitenkin suoraan matkakohteeseen jonne menossa-entä lähtöselvitys onko tehtävä uudelleen koneen vaihdon yhteydessä?

8

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoKoneen

Kieltämättä vähän hassu kysymys, kun konetta voi vaihtaa kahdella eri tavalla.

Mikäli lentomatkaan sisältyy koneen vaihto, matkalaukku siirtyy kyllä yleensä jatkolennolle ongelmitta, mutta näin vain siinä tapauksessa, että lennot on lentoyhtiö myynyt sinulle samalla lipulla.

Jos lentoliput on hankittu erikseen, ei matkalaukku luonnollisesti siirry seuraavalle lennolle, vaan matkalaukku pitää itse käydä hakemassa ja viemässä uudelleen bag dropiin, lisäksi check-in eli lähtöselvitys on suoritettava uudelleen, ellei sitä ole netissä jo ennen matkan aloittamista tehnyt. Tällaisessa tapauksessa kannattaa muistaa, että lähtöselvitys ja bag drop sulkeutuvat usein 45-60 min ennen lähtöä.

• AsiallinenKysymys

No ei tuossa mitään hassua ollut. Jos jotain asiaa ei tiedä, niin sitä kysytään, ja siihen toivon mukaan asiallisesti myös vastataan.

• Koneenvaihto

Kiitos! Tää vastaskin mun kyssään! Tackk

• NäinMeilläkin

Tuosta jäi kyllä vastauksesta pois se vaihtoehto joka toteutuu monesti kun lennetään EU-alueen ulkopuolelle. Eli jos lennät ensin vaikkapa USA:han ja jatkat siellä toisella lennolla, matkatavarat pitää ottaa mukaan vaikka vaihtaisikin "samalla lipulla". Tämä johtuu siitä että moniiin maihin saavuttaessa matkustajan pitää itse kuljettaa matkatavarat tullin/maahantulotarkastuksen läpi.
      Jos taas lähdet EU-alueelta ja vaihto on myös Eu-alueella, ei vaihdossa tarvitse matkatavaroita tavallisesti itse kuljetella.

• vaihtoja

Ei tarvitse välttämättä olla EUn sisäinen lento.
      Jos olet ostanut esim. lennot Helsinki-Phuket ja välilasku on Bangkokissa niin laukut siirtyy automaattisesti vaikka lentoyhtiö vaihtuu. Mutta jos teet saman matkan niin, että ostat erilliset liput Hesa-Bangkok ja Bangkok-Phuket täytyy laukut hoitaa itse.

Myös esim Hesa-Istanbul-Tokio toimii ihan samalla tavalla, samoin Hesa-Moskova-Los Angeles.

Näistä meillä on varma tieto, eli oma kokemus. Uskoisin että muuallakin toimitaan enimmäkseen samalla tavalla. USA on tietysti ihmemaa ja siellä asiat voi olla eri tavalla :-)

Vaihtoehto 1 on helpompi, mutta huomattavasti kalliimpi.
      Vaihtoehto 2 on vähän vaivalloisempi, mutta siinä säästää usein monta sataa, ainakin Thaimaassa. Senpä takia me valitaan sinne lentäessä aina tuo jälkimmäinen.
      Mutta jos on epävarma, niin kannattaa kysyä suoraan siltä lentoyhtiöltä jolla lähtö Suomesta tapahtuu.

Hyviä lomia kaikille.

• raihojaton

Aeroflotilla Losiin? Vinkkejä siis persaukiselta.

• WhereIsHESA

Missä sijaitsee HESA ?
        Vastausta odotellessa

• extremeOssi

junantuomat tollot juttelee hesasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5060
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4562
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4489
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      294
      1647
    5. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1308
    6. 81
      1301
    7. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      68
      1265
    8. 305
      998
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      930
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      820
    Aihe