Avoimella koodilla

joroma

15

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh_heh_heh_heh

      Kyllä esim. Kari jotain keksii, ja selittää asian parhain päin. Odotellaanpas vähän...

      • Linuks_pelkkä_illuusio

        Kuka on väittänyt, ettei avoimella koodilla muka tekisi rahaa? Osoittakaa edes yksikin sellainen viesti.

        Kyllä avoimellakin koodilla rahaa tekee, kunhan se on vain oikeissa käsissä, kuten Microsoftin. Microsoft osaa sen, mutta tubutinpoikien käsissä sekin tahtoo valua hiekkaan. Tässä yksi esimerkki:

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001787538.html

        "Ubuntua kehitetty 10 vuotta - ja edelleen tappiolla"

        Käytännössä kaikki, mihin tubutinpojat koskee, muuttuu mullaksi.
        Käytännössä kaikki, mihin Microsoft koskee, muuttuu kullaksi.

        Näin se vaan menee, linukshihhulit.


      • vain
        Linuks_pelkkä_illuusio kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, ettei avoimella koodilla muka tekisi rahaa? Osoittakaa edes yksikin sellainen viesti.

        Kyllä avoimellakin koodilla rahaa tekee, kunhan se on vain oikeissa käsissä, kuten Microsoftin. Microsoft osaa sen, mutta tubutinpoikien käsissä sekin tahtoo valua hiekkaan. Tässä yksi esimerkki:

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001787538.html

        "Ubuntua kehitetty 10 vuotta - ja edelleen tappiolla"

        Käytännössä kaikki, mihin tubutinpojat koskee, muuttuu mullaksi.
        Käytännössä kaikki, mihin Microsoft koskee, muuttuu kullaksi.

        Näin se vaan menee, linukshihhulit.

        Biolan ja mikki$otku ovat rikastuneet myymällä p*skaa.


      • kepsap
        Linuks_pelkkä_illuusio kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, ettei avoimella koodilla muka tekisi rahaa? Osoittakaa edes yksikin sellainen viesti.

        Kyllä avoimellakin koodilla rahaa tekee, kunhan se on vain oikeissa käsissä, kuten Microsoftin. Microsoft osaa sen, mutta tubutinpoikien käsissä sekin tahtoo valua hiekkaan. Tässä yksi esimerkki:

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001787538.html

        "Ubuntua kehitetty 10 vuotta - ja edelleen tappiolla"

        Käytännössä kaikki, mihin tubutinpojat koskee, muuttuu mullaksi.
        Käytännössä kaikki, mihin Microsoft koskee, muuttuu kullaksi.

        Näin se vaan menee, linukshihhulit.

        Nokiakin muuttui mikkiksen käsissä kull.. eikun mullaksi =D HAHAHA!


    • exBersel

      Eiköhän tässä ole se sama kuvio kuin linux/android tai linux/redhat, eli ensin väännetään koodia jossa vahvuutena on lähinnä iteraation ja yksinkertaisuuden tuoma luotettavuus ja sitten joku yritys ottaa perustan, tekee siitä kaupallisen tuotteen ja rikastuu, kun ensimmäistä kertaa joku alkaa panostaa yhdenmukaisuuteen ja käyttöliittymään (google/android), tai palvelinpuolella (tarvittavien ominaisuuksien valintaan ja niiden luotettavuuteen ja jatkuvuuteen, sekä tuotetukeen/redhat)

    • windows-trolli

      Win-herranketkun viiksikarvat väpättäisi vielä enemmän
      "Microsoft and GitHub already have an ongoing partnership with GitHub, just announcing a month ago the release of Microsoft's new App Center App in the GitHub marketplace."
      jos ymmärrys riittäisi mutta kun ei niin ei.

    • Mikrosaatana

      Ei kait noille avoimen koodien projekteille käy pahasti, voiko Mikkis alkaa rahastamaan niillä? Joka tapauksessa itse hyödynnän avointa koodia ihan v-tun paljon myös omissa projekteissa. Hidastaisi asioita ihan helkkaristi jos kaikki pitäisi tehdä itse aina alusta asti.

      • Arvaustoimisto

        Microsoft kai ostaa vain tämän pois kiusaamasta ja laittaa avoimet luukut kiinni, lukkoon ja heittää avaimet Atlanttiin.


    • Michael Widenius eli Monty myi kehittämänsä MySql tietokantaohjelman miljardilla. On suomen rikkaimpia. On avointa koodia. Tuota käyttävät monet todella isot järjestelmät isoissa koneissa. MariaDB on toinen hänen kehittämänsä systeemi. Se on saanut rahoitusta kymmeniä miljoonia. Sitä käyttää Google ja monet muut jätit.

      On myös monia muita joilla ei rahasta pulaa - kiitos avoimen koodin.

      Git on kehitetty Linux-kernelin lähdekoodin hallintaan. Nykyisin sillä kehitetään lukuisia projekteja. Käyttö on helppoa. esim git clone git://github.com/xbmc/xbmc.git kodi lataa Kodin lähdekoodin. Sitten vain muokkaamaan koodia ja omat muokkaukset voi pistää omaan kehityshaaraan. Loistava systeemi.

    • poistoonmeni

      Avoin koodi on suurin tietoturvariski. Avoimien ovien päivät. Senhän näkee esim Android/linuxin käyttäjistä, heillä miljoonia haittaohjelmia puhelimessaan!

      • poistuu.itsekseen

        Windows on suurin tietoturvariski, miljoonia haittaohjelmia tietokoneissa.


    • joroma
    • penttinelonen

      Gitin kehittäjä ei tienaa penniäkään. Huutonaurua.

      • kepsap

        Taitaa sillä olla tapreeksi massia muutenkin.


    • PenttiAliasVonNelonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe