Rappukäytävässä haisee home

Haisuli

Asun vanhassa kerrostalossa, jonka rappukäytävässä haisee mielestäni selvästi home. Haju on imelä ja ummetunut, vähän mädäntynyt. Omassa asunnossani hajua en ole haistanut, mutta haistan sen aina kun menen rappukäytävään. Välioven ollessa auki haju tulee myös eteiseeni postiluukun kautta.

Isännöitsijä sanoo ettei ole huomannut outoja hajuja ja epäilee että kylmäkellari haiskahtaa välillä. Taloyhtiön hallitusta en ole vielä jututtanut. Vierailtani olen kysynyt mielipidettä, yksi sanoi selvästi homeen hajuksi, toinen "vanhan talon hajuksi", jota ei mielestäni ole olemassakaan vaan ummehtunut haju rakennuksesta johtuu aina jostain.

Haju haisee välillä selvästi pahemmin ja rappukäytävän tulevat hajut (ruoka, tupakka) peittävät sen tehokkasti. Siksi en aikoinaan asuntonäytössäkään hajua huomannut.

En oireile hajusta eikä se oikeastaan haittaa kuin rapussa kuljettaessa, mutta stressaa millainen pommi talossa piilee. Miten tätä kannattaisi viedä eteenpäin, kun isännöitsijä ei ole siihen halukas? Yhtiökokous on vasta tulossa, mutta saanko vain naapureiden vihat päälleni jos vien siellä asiaa eteenpäin ja kaikille tulee kallis lasku kun talon rakenteista löydetään hometta. Onko paras vain olla hiljaa ja myydä asunto pois? Talossa asuu lähinnä vanhuksia ja joitain vuokralaisia.

8

4188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan_varmaa

      Paras mitä ihminen osaa on tehdä Suomi24:lle kysely !

    • Haisuli

      Siksihän täällä ollaan että voi kysellä ja keskustella. Kiitos kuitenkin mielenkiinnostasi ongelmaani kohtaan.

    • mitä_seuraavaksi

      Eiköhän paras osoite ongelmistasi kertomiselle ole taloyhtiön hallitus / isännöitsijä eikä joku Suomi24:n palveleva puhelin

    • Haisuli

      Isännöitsijän kanssa olen tosiaan keskustellut ja hän kieltää ongelman olemassa olon. Olisi mukava kuulla mikäli kenelläkään olisi kokemusta ja tietämystä vastaavasta tilanteesta.

    • Hajuherkkä

      Onko talosi kellarissa pesutupa? Jos on, niin käypä siellä nuuhkaisemassa kun rappukäytävässä seuraavan kerran haisee. Useimmat nestemäiset hajustetut pyykkiaineet nimittäin haisevat "homeelle".

      Itsekin monesti arvuuttelen kaupan kassalla, että asuukohan tuo haiseva ihminen hometalossa vai peseekö vaatteensa XXX Colorilla?

    • Pöksykakki

      Tarkista myös, onko naapurillasi kakit pöksyissä. Haisee homeelle nimittäin.

    • Jegsie
    • Anonyymi

      "Miten tätä kannattaisi viedä eteenpäin"

      Muuta välittömästi muualle. Valtaosassa rakennuksia on todella pahoja sisäilmaongelmia eikä kukaan oikeasti edellytä niiden korjaamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2204
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2062
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe