hämmntynyt

Auttakaapa minua nyt oikeasti kun mä en oikein ymmärrä.
Menin uuten työpaikkaan noin puoli vuotta sitten ja tapasin sielä aivan ihanan miehen,
Hän huomio minua ihanasti kehui hiuksiani ja muutenkin katselimme toisiamme silmiin pitkiäkin aikoja.
No kun mies kerran näin käyttäytyi niin rohkenin pyytää häntä kanssani treffeille.
Josta hän kieltäytyi sanoi kyllä olevansa otettu mutta kieltäytyi kutsusta.
Minä tulkitsin sen niin että tämä mies olisi ollut ihastunut minuun koskapa kehui minua ja katselimme toisiamme aina pitkään tuntui aivan kuin olisimme hukkuneet toistemme silmiin.
Mutta ilmeisesti tulkitsin tilanteen väärin.
Nyt tämä mies välttelee katsekontaktia kanssani ja välttelee minua muutenkin.
Emme ole sen jälkeen kun pyysin häntä treffeille kanssani niin sen jälkeen emme ole jutelleet toisillmme mitään
Kuitenkin minusta tuntuu siltä että aivan kuin tämä mies haluaisi kanssani seurustelusuhteen mutta pelkää mitä muut siitä sanoisivat koska minä olen lievästi vammainen nainen ja hän täysin terve mies.
Kuulin nimittäin kerran sattumalta kun tämä mies jutteli erään toisen miehen kanssa ja kyseli että mitä jos alkaisi seurustella vammaisen kanssa niin tämä toinen mies sanoi ettei hän ainakaan alkaisi.
Mä luulen että tälle miehelle olisi ihan ok alkaa seurustelemaan kanssani mutta hän uskoo ja pelkää liiaksi mitä ympärillä olevat ihmiset sanovat.
En tiedä voin olla ihan väärässäkin näissä tulkinnoissani mutta se on ainakin varmaa että nyt tämä mies välttelee katsekontaktia kanssani.
Esimieheni kysyi että olenko ihastunut tähän mieheen kielsin olevani koska olen epävarma tästä miehestä nyt.
Minulla on oikeasti tunteita tätä miestä kohtaan mutta tässä tilanteessa on kai parempi kieltää omat tunteensa.
Auttakaa minua asiallisia vastauksia ja neuvoja jos saan pyytää...

7

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennus

Siis millä tavalla olet vammainen? Miten se ilmenee? Ainakaan kirjoituksestasi ei sitä huomaa eli älysi taitaa olla normaali...?

• siis olen cp vammainen se näkyy kävelyssäni ja puheessani jonkun verran ei juurikaan muuten.
        Kävelyssäni sen verran että minulla on huono tasapaino.
        Älyssäni ei ole mitään vikaa
        Cp vamma ei vaikuta älyyn..

• Faktahomma

Työkavereista kannattaa aina pysyä erossa.

• Jokuajatus

Vammainen voi tietenkin olla muulla tapaakin kuin kehitysvammainen, joten hyvä selkeä ajatuksenjuoksu ja oikeinkirjoitus ei takaa mitään muuta kuin, että sillä aivojen alueella ei näy vammaisuus kuin kirjoitettu teksti antaa ymmärtää.

Voihan olla, että vammaisuus vaikutti kertomallasi miehellä tunteiden eteen päin viemiseen toiminnan tasolla. Saattoi ehkä Ihastuakin jollain tapaa sinuun, mutta kiinnostus ei sitten kantanut pidemmälle. Voi myös olla, että hän oli aikaisemmin vain ystävällinen sinulle.

Toisaalta voisi ajatella, että jokainen toivoisi löytävän sellaisen ihmisen kanssa, joka arvostaa ja rakastaa itseä sellaisenaan. Tältä osin ei liene suurta merkitystä ole sillä asialla, millä perusteella hän sinut torjui, vaikka varmasti asia mietityttääkin.

• Ed.kirjoittajalta

”Vammainen voi tietenkin olla muulla tapaakin kuin kehitysvammainen, joten hyvä selkeä ajatuksenjuoksu ja oikeinkirjoitus ei takaa mitään muuta kuin, että sillä aivojen alueella ei näy vammaisuus kuin kirjoitettu teksti antaa ymmärtää”. Vahingossa tekstin ajatus muuttuikin toiseksi kuin oli tarkoitus 🤭. Kompastuin omiin kirjaimiini. Siis hyvää tekstiä aloittajalta oli pointtini.

• aikaomituisenkuuloista

Ihmisen kantsii tutkiskella itseään ja ajatuksiaan välillä. Tuo mies, joka kiinnostui sinusta, mutta ei halunnut alkaa seukkaan koska pelkäsi ympäristön reaktioita, koska oot vammainen. Tuollainen mies häpeää lähes jokaista ihmistä, usko pois. Joku on hänelle liian lihava, joku liian älykäs, joku liian tyhmä, joku liian vanha, joku liian nuori ym, ym, listaa voi jatkaa loputtomiin, ts. tuommoinen ihminen on epäaito, hän elää muiden huomiosta.
      Toisaalta, jos et ole ap trolli niin sinäkin saatat vammaisuutesi vuoksi luulla vammaisuutta syyksi ettei mies halua olla kanssasi ja niinhän itseasiassa monilla ihmisillä on kipeitä kohtia, menneisyyttä, luurankoja ym.joita alkaa sitten virheellisestikin pitää syinä ja jos pakkeja tulee niin ne virheelliset syyt vaan vahvistaa omia ehkä virheellisiä käsityksiä, siksi asiat olisi aina hyvä, pakkienkin tapauksessa puhua kunnolla.

• kiitos erittäin hyvistä ja asialisista kommmenteista.
        Harvoin näillä palstoilla tulee näin asiallisia kommentteja.
        Suuri kiitos niistä.
        Tuo on ihan totta mitä tuossa viimeisessä kirjoituksessa kirjoitettiin että se voinkin olla minä joka luulee että se minun vammaisuus oli syynä siihen ettei tämä mies halunnu mua.
        Ja sekin pitää omalla kohdallani paikkaansa että minulle on tullut aika paljon pakkeja terveiltä miehiltä ja senpä vuoksi olen alkanut luulemaan että vika on minun vammaisuudessani vaikkei se välttämättä ole siinä..
        Joka tapauksessa kiitos neuvoista ja asialisista kommenteistanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      224
      1958
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      55
      1227
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1065
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      854
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe