häkkikoirat

huolestunut

Miten suhtaudutte koiranpennun pitämiseen yksin ulkohäkissä koko ajan. Viikon huusi ja sitten hiljeni, pitää kuulemma tottua. Onko pakko hankkia koira vain olemaan häkissä? Säälittää katsoa . mutta on kai laillista eikä voi puuttua mitenkään.

17

669

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minelan

      Eläinrääkkäystä mitä suurimmasa määrin.

      • Kerrokerro

        Minkä pykälän mukaan?


      • Anonyymi
        Kerrokerro kirjoitti:

        Minkä pykälän mukaan?

        sen pykälän että jos laitat lapsesi viikoksi häkkiin huutamaan niin tulee lasusta porukat paikalle ja ottaa lapsesi huostaan- voit myös kokeilla olla viikon yksin häkissä ihan itse ja kertoa sitten miltä tuntui - se on kova paikka niin aikuiselle kuin lapselle ja varsinkin kun kyseessä on ihmistäkin sosiaalisempi koira- siis KYSE ON SADISMISTA, ELÄINRÄÄKKÄYKSESTÄ, EI MISTÄÄN MUUSTA !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sen pykälän että jos laitat lapsesi viikoksi häkkiin huutamaan niin tulee lasusta porukat paikalle ja ottaa lapsesi huostaan- voit myös kokeilla olla viikon yksin häkissä ihan itse ja kertoa sitten miltä tuntui - se on kova paikka niin aikuiselle kuin lapselle ja varsinkin kun kyseessä on ihmistäkin sosiaalisempi koira- siis KYSE ON SADISMISTA, ELÄINRÄÄKKÄYKSESTÄ, EI MISTÄÄN MUUSTA !!!!

        Kasva aikuiseksi.

        Koiran pitää ottaa emän nisästä pois 7 viikon ikäisenä sen vuoksi, että se leimautuu ihmiseen.
        Verrattaessa ihmisen ikää ja koiran ikää se tarkoittaa, että ihmisen lapsi otetaan äidiltä pois alle vuoden ikäisenä, näin leimautuu ottovanhempaan hyvin.


    • voivoi

      Meissä ihmisissä on osa joiden käsityksen mukaan koira on eläin. Poni, hevonen, sika, lehmä ovat myös yksin eivätkä pääse ihmisen viereen öisin.

      Olisiko syytä tehdä laki joka vaatii eläimen omistajan pitämään omistamaansa eläintä kainalossa joka päivä?

      Häkki pitää olla tilava ja siellä penikalle makuusoppi niin kunhan lakkaa ikävöimästä emää ja sisaruksia niin on kunnon hoito.

    • miunmielipide

      Kunhan se on tarpeeksi tilava häkki ja siellä on koppi tuulensuojaksi, sekä kopissa lämmitys jos sellaista talvella tarvitsee, ja sen koiran kanssa kuitenkin seurustellaan päivittäin niin en näe asiassa mitään ihmeellistä.

      • Nojaa

        Tämä nyt on taasen moraalikysymys, joten mielipiteet kertovat vain laukojastaan - ja paljon.

        Koiraa ei voi verrata hyötyeläimiin, sillä ihminen on itse jalostanut suurimmasta osasta koirarotuja hyvin laumasidonnaisia ja ihmisseuraa vaativia. Eristäminen ei ole koirien mielenlaadulle hyväksi, ellei kyse ole vaikkapa laumanvartijasta, jotka on jalostettu äärimmäisen itsenäisiksi juuri siitä syystä, että ne viihtyisivät mieluiten poissa ihmisten lähettyviltä. Minkään muun rodun ottaminen ulkona yksinään oleskelemaan ei yksinkertaisesti mene minun moraalitajusta läpi. Eläinsuojelulaki ei ikävä kyllä kiellä koirien eristämistä ihmislaumastaan, mutta itse olen kovasti sitä mieltä, että on mielenvikaista katsella koiraa yksinään ulkona.


      • voivoi
        Nojaa kirjoitti:

        Tämä nyt on taasen moraalikysymys, joten mielipiteet kertovat vain laukojastaan - ja paljon.

        Koiraa ei voi verrata hyötyeläimiin, sillä ihminen on itse jalostanut suurimmasta osasta koirarotuja hyvin laumasidonnaisia ja ihmisseuraa vaativia. Eristäminen ei ole koirien mielenlaadulle hyväksi, ellei kyse ole vaikkapa laumanvartijasta, jotka on jalostettu äärimmäisen itsenäisiksi juuri siitä syystä, että ne viihtyisivät mieluiten poissa ihmisten lähettyviltä. Minkään muun rodun ottaminen ulkona yksinään oleskelemaan ei yksinkertaisesti mene minun moraalitajusta läpi. Eläinsuojelulaki ei ikävä kyllä kiellä koirien eristämistä ihmislaumastaan, mutta itse olen kovasti sitä mieltä, että on mielenvikaista katsella koiraa yksinään ulkona.

        "laumasidonnaisia ja ihmisseuraa vaativia"

        Voi pyhä yksinkertaisuus, jos koira saa valita onko ihmisen seurassa vai koirien keskuudessa niin valinta on ilman muuta lajitoverit. Vain ihmisissä on henkisiä yksilöitä jotka valitsevat lajinsa sijaan koiran seuran.

        Koiran on pakko olla ihmisen seurassa saadakseen ruokaa. Ei ihmisestä erillään kasvatettu koira hakeudu ihmisen seuraan. Samoin kissoista kehittyy ns. villikissoja mutta pitkän koulutuksen ja ruokinnan jälkeen ne suopuvat ihmiseen.


      • ÄläSelitä
        voivoi kirjoitti:

        "laumasidonnaisia ja ihmisseuraa vaativia"

        Voi pyhä yksinkertaisuus, jos koira saa valita onko ihmisen seurassa vai koirien keskuudessa niin valinta on ilman muuta lajitoverit. Vain ihmisissä on henkisiä yksilöitä jotka valitsevat lajinsa sijaan koiran seuran.

        Koiran on pakko olla ihmisen seurassa saadakseen ruokaa. Ei ihmisestä erillään kasvatettu koira hakeudu ihmisen seuraan. Samoin kissoista kehittyy ns. villikissoja mutta pitkän koulutuksen ja ruokinnan jälkeen ne suopuvat ihmiseen.

        "...jos koira saa valita onko ihmisen seurassa vai koirien keskuudessa niin valinta on ilman muuta lajitoverit."

        Eipähän muuten pidä paikkaansa. Näin saattaa toimia laumanvartijat ja muut hyvin itsenäiset, alkukantaiset rodut kuten vaikkapa huskyt, mutta 99% roduista ei todellakaan. Ei, vaikka miten vänkäisit ja olisit tietävinäsi. Että voi pyhä yksinkertaisuus todellakin. Ja jos villiintyminen ei sinusta ole juuri sitä, että eristäminen ihmisistä on aiheuttanut ongelmia koiran mielenlaadulle, kuten Nojaa asian ilmaisi, niin sitten sinunkin mielenlaadussa on jotain vialla.


      • eitarhaanunohdetuille

        Mä pidän lemmikkikoiran mielummin mukana,arjessa pihalla,sisällä ja ulkona.Kylillä ja kaupungeilla.Metsissä ja merillä.Yksin jää työpäivinä lyhyiksi ajoiksi,kun perheestä joku tulee aikaisemmin.Ja joku,lähtee myöhemmin,ei yksilolo ole liian pitkää.En näe järkeä ottaa koiraa yksin tarhaan elämään,se on surullinen kohtalo koiralle.


      • muistanelääkkeet
        eitarhaanunohdetuille kirjoitti:

        Mä pidän lemmikkikoiran mielummin mukana,arjessa pihalla,sisällä ja ulkona.Kylillä ja kaupungeilla.Metsissä ja merillä.Yksin jää työpäivinä lyhyiksi ajoiksi,kun perheestä joku tulee aikaisemmin.Ja joku,lähtee myöhemmin,ei yksilolo ole liian pitkää.En näe järkeä ottaa koiraa yksin tarhaan elämään,se on surullinen kohtalo koiralle.

        Ei läheskään niin surullinen kuin sinun kohtalosi palstan piripäisenä trollipeikkona. Hoida ensin itsesi kuntoon ja pelasta vasta sitten maailmaa yksi koira kerrallaan.


      • huomaakyllä
        muistanelääkkeet kirjoitti:

        Ei läheskään niin surullinen kuin sinun kohtalosi palstan piripäisenä trollipeikkona. Hoida ensin itsesi kuntoon ja pelasta vasta sitten maailmaa yksi koira kerrallaan.

        Sinulla on näköjään itselläsi ongelmia.Syytät niistä sitten muita.Ja kadehdit niitä, joilla koiranhoito onnistuu paremmin.Et vaikuta fiksulta🤨


      • ÄläSelitä kirjoitti:

        "...jos koira saa valita onko ihmisen seurassa vai koirien keskuudessa niin valinta on ilman muuta lajitoverit."

        Eipähän muuten pidä paikkaansa. Näin saattaa toimia laumanvartijat ja muut hyvin itsenäiset, alkukantaiset rodut kuten vaikkapa huskyt, mutta 99% roduista ei todellakaan. Ei, vaikka miten vänkäisit ja olisit tietävinäsi. Että voi pyhä yksinkertaisuus todellakin. Ja jos villiintyminen ei sinusta ole juuri sitä, että eristäminen ihmisistä on aiheuttanut ongelmia koiran mielenlaadulle, kuten Nojaa asian ilmaisi, niin sitten sinunkin mielenlaadussa on jotain vialla.

        "Voi pyhä yksinkertaisuus" Tai sitten ei...
        Minulla on ollut useampi koira, ja muutamia eri rotuja myös. Aina kun pentu on tullut, se ensin leimautuu vanhempaan koiraan. Mutta...Kun jonkun aikaa on ollut ja vähän ikää tullut, niin joka ainoa on lähtenyt leimautumaan minuun. Jos laitan ne ulos ja itse olen sisällä, niin hetken päästä ne on tuijottamassa ovea ja haluamassa sisään. Metsässä ne e seuraa viimekädessä toisiaan, vaan minua ym.ym. Nyt on äiti ja tytär. Tytär meni ihan samaa kaavaa kuin edellisetkin, vaikka on täysin äitinsä kyljessä kasvanut ja sen lellimä :D
        Jos koiralla ja omistajalla on hyvä ja selkeä suhde ja koiralle annettu mahdollisuus leimautua omistajaan, niin kyllä se valitsee omistajan.Se sitten taas, jos sille ei mahdollisuutta ole, eikä riittävää suhdetta, niin toki valitsee lajitoverin.
        Se sitten, jos on rotuominaisuutta jalostettu tiettyihin juttuihin, niin on oma lukunsa.


    • Häkki.on.Koiranparhaaksi

      Olen tuotteliaan kennelin pitäjä ja kaikki koiramme yhtä pientä terrieriä lukuunottamatta ovat ulkohäkeissä kesät talvet. Pennut ovat ihan hyvin sosiaalistuneet perheissään siitä huolimatta. Pyrin myymään pennut niin nuorina kuin voi elikkä 5-6 viikkoisina mieluimmin. Pitkäkarvainen rotu on sopeutunut Suomen talveen ja viihtyy lumihangessa. Häkkiasiaa joutuu vähän salailemaan, kun asiantuntemattomat kiihkoilijat saattavat pillastua.

    • lenkitä

      koiria pitäs lenkittää.juoksuttaa.mut oon huomannu,ei.mielummin vaik kissoista ja niiden inhoasusta huolta pidetään.ku koiran lenkittämisestä.ja tää on tosi.

      • Ootkokännissä

        Sama suomeksi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1565
    2. 43
      944
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      911
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      787
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe