Hello. Ihan mielenkiinosta kyselen että onko muilla kokemusta ja tosi mielellään lukisin muiden tarinoita aiheesta. Itsellä kävi näin:
Kiusaaminen loppui peruskoulun jälkeen ja ammattikouluun muutin toiselle paikkakunnalle. Siellä ystävystyin isompaan kaveriporukkaan ja sain vähän sanavaltaa. Kai purin entisiä tuskia jonkun pari vuotta ja todellakin kadun.
Ammattikoulun kolmas vuos meni jo paremmin ja alettiin pienellä porukalla erkaantua isommasta massasta ja kiusaaminen loppui.
Nykyään kai ihan asiallista porukkaa, kaikki ollaan töissä ja oon kyllä tavannut niitä ketä kiusasin ja sanovat että ei muistella pahalla mutta kyllä sen huomaa että ei olla ihan sujut. Työpaikkakiusaajaksi en ruvennut.
Mulla alko kiusaaminen ryhmän paineesta ja kasvavan vallan halusta. Ja ajattelin sillon että jos en kiusaa niin oon kiusattu.
-------------------
Toisilla varmana herättää jonkin sortin vihan tunnetta tää ja ihan ymmärrettävää. Oon varmasti jättänyt pysyviä arpia ihmisiin. Tosissaan toivon että tänkin tekstin vois jotenkin lukea "ymmärtävästi". Typerä päätöshän se oli ryhtyä kiusaamaan kun itse tiesi todella hyvin miltä tuntuu olla kiusattu.
Kiusatusta kiusaaja
4
384
Vastaukset
- kiusattuluuseri
Toisaalta ymmärrän, mutta koska olen niin pahasti kiusattu itsekin, niin en voi hyväksyä kiusaamista millän tasolla. On osattava ryhmäpaineesta huolimatta olla kiusaamatta, se jos mikä on mielestäni voimakasta ja rohkeaa.
Vaikka hyvähän tälläisen luuserin on mitään puhua, kun en koskaan osannu puolustautua vaan mut oli helppo polkea alas.- Katuva
Kiitos asiallisesta kommentista :) Tuli itsellä huomattua että kiinnitin liikaa huomiota omiin mokiin joista mulle naurettiin. Muut huomasi että kiinnitän asiaan paljon huomioita ja jatkoivat siitä nälvimistä. Aloin vaan antamaan olla ja jos joku muistutteli asiasta niin olin kuin ei kiinnostaisikaan.
- fewagfasrg
Ei ihan liian selvästi käynyt selville missä vaiheessa olit kiusattu ja kiusaaja...Kiusatun kiusaajan ei ehkä kannata kysyä kiusatuilta ymmärrystä siitä miltä tuntuu. Moni kysys etteikö se paska riittänyt vaan piti jatkaa. Syitä on toki monia. Toisten paska kohtelu on silti paskaa. Itsellä on paljon kavereita ovihommista ja viranomaisia, kamppailu-ukkoja ja monella koulukiusattuna olemisen kokemista. Hassua ettei heistä kukaan koskaan ole ikinä halunnut maksaa takaisin vaan päinvastoin auttaa muita. Somea lukiessa kuulostaa että samat koulukiusaajat kritisoi noita ammatteja....Life is :)
- Katuva
Joo koitin vaan saada tosta kirjotuksesta mahdollisimman lyhyen. Mulla toi auttamis homma kolahti takaraivoon aika myöhään mut parempi kun ei milloinkaan? Teen nyt töitä hoivakodissa.
Ja siis kiusaaminen kesti koko peruskoulun ja muutin amikseen uudelle paikkakunnalle, siellä loppui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708