Kiusatusta kiusaaja

Katuva

Hello. Ihan mielenkiinosta kyselen että onko muilla kokemusta ja tosi mielellään lukisin muiden tarinoita aiheesta. Itsellä kävi näin:

Kiusaaminen loppui peruskoulun jälkeen ja ammattikouluun muutin toiselle paikkakunnalle. Siellä ystävystyin isompaan kaveriporukkaan ja sain vähän sanavaltaa. Kai purin entisiä tuskia jonkun pari vuotta ja todellakin kadun.
Ammattikoulun kolmas vuos meni jo paremmin ja alettiin pienellä porukalla erkaantua isommasta massasta ja kiusaaminen loppui.
Nykyään kai ihan asiallista porukkaa, kaikki ollaan töissä ja oon kyllä tavannut niitä ketä kiusasin ja sanovat että ei muistella pahalla mutta kyllä sen huomaa että ei olla ihan sujut. Työpaikkakiusaajaksi en ruvennut.

Mulla alko kiusaaminen ryhmän paineesta ja kasvavan vallan halusta. Ja ajattelin sillon että jos en kiusaa niin oon kiusattu.
-------------------
Toisilla varmana herättää jonkin sortin vihan tunnetta tää ja ihan ymmärrettävää. Oon varmasti jättänyt pysyviä arpia ihmisiin. Tosissaan toivon että tänkin tekstin vois jotenkin lukea "ymmärtävästi". Typerä päätöshän se oli ryhtyä kiusaamaan kun itse tiesi todella hyvin miltä tuntuu olla kiusattu.

4

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiusattuluuseri

      Toisaalta ymmärrän, mutta koska olen niin pahasti kiusattu itsekin, niin en voi hyväksyä kiusaamista millän tasolla. On osattava ryhmäpaineesta huolimatta olla kiusaamatta, se jos mikä on mielestäni voimakasta ja rohkeaa.
      Vaikka hyvähän tälläisen luuserin on mitään puhua, kun en koskaan osannu puolustautua vaan mut oli helppo polkea alas.

      • Katuva

        Kiitos asiallisesta kommentista :) Tuli itsellä huomattua että kiinnitin liikaa huomiota omiin mokiin joista mulle naurettiin. Muut huomasi että kiinnitän asiaan paljon huomioita ja jatkoivat siitä nälvimistä. Aloin vaan antamaan olla ja jos joku muistutteli asiasta niin olin kuin ei kiinnostaisikaan.


    • fewagfasrg

      Ei ihan liian selvästi käynyt selville missä vaiheessa olit kiusattu ja kiusaaja...Kiusatun kiusaajan ei ehkä kannata kysyä kiusatuilta ymmärrystä siitä miltä tuntuu. Moni kysys etteikö se paska riittänyt vaan piti jatkaa. Syitä on toki monia. Toisten paska kohtelu on silti paskaa. Itsellä on paljon kavereita ovihommista ja viranomaisia, kamppailu-ukkoja ja monella koulukiusattuna olemisen kokemista. Hassua ettei heistä kukaan koskaan ole ikinä halunnut maksaa takaisin vaan päinvastoin auttaa muita. Somea lukiessa kuulostaa että samat koulukiusaajat kritisoi noita ammatteja....Life is :)

      • Katuva

        Joo koitin vaan saada tosta kirjotuksesta mahdollisimman lyhyen. Mulla toi auttamis homma kolahti takaraivoon aika myöhään mut parempi kun ei milloinkaan? Teen nyt töitä hoivakodissa.
        Ja siis kiusaaminen kesti koko peruskoulun ja muutin amikseen uudelle paikkakunnalle, siellä loppui.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe