Kotilon hoito

Apinaaazz

Hei! Minä olen ajatellut ostaa kotilon ja en tiedä paljon miten niitä hoidetaan. Joten tarvitsen pikaisesti apua miten kotiloita hoidetaan. Ja haluaisin jos vastaisuudessa myös näihin kysymyksiin eli kuinka useasti multa pitää vaihtaa ja voiko kotilo syödä appelsiinia.

2

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustoja

      Ei saa antaa appelsiinia. Kotiloille pitää ehdottomasti käyttää lannoittamatonta/luomu turvetta/multaa koska lannoitteet voivat tappaa ne.
      Turve on parempaa kuin multa. Se vaihdetaan tarpeen mukaan.
      Terraarion pitää olla tarpeeksi iso eli mihinkään normi kippoon ei voi sijoittaa kotiloa, ja sen kosteus on pidettävä korkeana. Kalkkia pitää aina olla saatavana.
      Hyviä sivuja:

      http://hoito-ohjeet.blogspot.com/p/kotilot.html

      http://www.garmiwa.suntuubi.com/?cat=14

      http://unique.suntuubi.com/?cat=12

      https://deseosfulicas.weebly.com/lajiesittelyt-ja-hoito-ohjeet.html

    • Kotilon pitää erottaa onko päivä vai yö.
      Isolle kotilolle vai laittaa pienen kylpypaikan eli muovisen kipon joka on matala ja sinne vähän vettä mutta pikkukotiloille sitä ei suositella.
      Lannant pitää kerätä sitä mukaan mitä niitä tulee muuten alkaa haista.
      kotilolle vai syöttä esim:
      porkkanaa,
      kurkkua,
      salaattia,
      lehtiä.
      kotilolle on hyvä lasiterraario. kielettyjä ruokia ovat esim:
      kiivi,munakoiso,purkkiruoka,kissan tai koiran ruoka,avopkaado ja tuo appelssiini tai mandariini. kotiloita kannattaa käyttää aina välillä vesihanan alla varoen silmiä monet kotilot pitävät siitä. Kotilolle suosittellaan pitämään päiväkirjaa eli kirjaamaan kotilon jokapäiväisiä rutiineja jos se vaikka on vain kuoressa kokoajan jota ei tee normaalisti kannattaa tarkistaa asia kotilo viihtyy huonelämmössä mutta jos kotilolle tulee liaan kymä tai terra ei ole tarpeeksi kostea se alkaa horrostaa . eli menee kuoreensa eikä tule ulos. Kotiloille pitää olla hyvin kosteat oltavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      727
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      100
      637
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      488
    Aihe