Kotilon hoito

Apinaaazz

Hei! Minä olen ajatellut ostaa kotilon ja en tiedä paljon miten niitä hoidetaan. Joten tarvitsen pikaisesti apua miten kotiloita hoidetaan. Ja haluaisin jos vastaisuudessa myös näihin kysymyksiin eli kuinka useasti multa pitää vaihtaa ja voiko kotilo syödä appelsiinia.

2

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustoja

Ei saa antaa appelsiinia. Kotiloille pitää ehdottomasti käyttää lannoittamatonta/luomu turvetta/multaa koska lannoitteet voivat tappaa ne.
      Turve on parempaa kuin multa. Se vaihdetaan tarpeen mukaan.
      Terraarion pitää olla tarpeeksi iso eli mihinkään normi kippoon ei voi sijoittaa kotiloa, ja sen kosteus on pidettävä korkeana. Kalkkia pitää aina olla saatavana.
      Hyviä sivuja:

http://hoito-ohjeet.blogspot.com/p/kotilot.html

http://www.garmiwa.suntuubi.com/?cat=14

http://unique.suntuubi.com/?cat=12

https://deseosfulicas.weebly.com/lajiesittelyt-ja-hoito-ohjeet.html

• Kotilon pitää erottaa onko päivä vai yö.
      Isolle kotilolle vai laittaa pienen kylpypaikan eli muovisen kipon joka on matala ja sinne vähän vettä mutta pikkukotiloille sitä ei suositella.
      Lannant pitää kerätä sitä mukaan mitä niitä tulee muuten alkaa haista.
      kotilolle vai syöttä esim:
      porkkanaa,
      kurkkua,
      salaattia,
      lehtiä.
      kotilolle on hyvä lasiterraario. kielettyjä ruokia ovat esim:
      kiivi,munakoiso,purkkiruoka,kissan tai koiran ruoka,avopkaado ja tuo appelssiini tai mandariini. kotiloita kannattaa käyttää aina välillä vesihanan alla varoen silmiä monet kotilot pitävät siitä. Kotilolle suosittellaan pitämään päiväkirjaa eli kirjaamaan kotilon jokapäiväisiä rutiineja jos se vaikka on vain kuoressa kokoajan jota ei tee normaalisti kannattaa tarkistaa asia kotilo viihtyy huonelämmössä mutta jos kotilolle tulee liaan kymä tai terra ei ole tarpeeksi kostea se alkaa horrostaa . eli menee kuoreensa eikä tule ulos. Kotiloille pitää olla hyvin kosteat oltavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      74
      5603
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4900
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3224
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2663
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2352
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1595
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1565
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1418
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1260
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      865
    Aihe