Kumpi olympus

Kukkan

Olen pähkäillyt kumpi näistä kannattaisi ostaa. Toinen uudempi malli ja hiukan kalliimpi mutta onko mitään suurempia eroja kumpaa suosittelisitte ?

Olympus OM-D E-M5 Mark II vai Olympus OM-D E-M10 Mark III ?

8

698

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsuumikosh

      Kysymykseen vastaava linkki oli näköjään poistettu. Liekö Canonisti taas asialla, hetken päästä esittämässä saman omalla nimimerkillä.

    • Helppoa

      Uudempi versio on parempi.
      Periaatteessa m 5 on parempi kuin m 10, mutta kymppi on mk 3 ja viitonen mk 2.
      Kympissä on mm. 4 K videokuvaus, sama prosessori kuin m 1:ssä ja enemmän tarkennuspisteitä. Lisäksi kympin valikkorakennetta on selkeytetty viitoseen verrattuna.
      Pian joku häirikkö kuitenkin tyrmää Olympuksen ostamisen turhana, mutta heistä sinun ei kannata välittää. Heiltä kun puuttuu elämä ja sen mukana paljon muutakin.

    • fsaah

      Vitonen on sääsuojattu. Jos sillä sattuu olemaan jotain merkitystä.

      Joko olet käynyt kaupassa hypistelemässä kumpaakin kameraa?

    • Canonisti

      Kaikesta huolimatta ottaisin noista vitosen, koska sen mekaaninen rakenne on parempi. Jos itse olisin ostamassa Olympuksen, valinta olisi ykkönen tai PEN F. Saa nähdä, tuleeko PEN F:stä uutta versiota, jossa olisi mm 4K.

    • Tosiasiassa

      Älä osta Olympusta.
      Ne ei vain kestä.
      Ne hajoavat todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin.

      • Canonisti

        Yleensä kamerat hajoavat ennemmin tai myöhemmin. Halvat kamerat hajoavat ennemmin ja kalliit yleensä myöhemmin.

        Olympuksen ainoa ero Canikoniin on runkovakaaja, jonka tiedetään olevan kovissa olosuhteissa pieni riski. En näkisi kuitenkaan riskiä niin suurena, että siitä pitäisi erityisesti välittää. Kameroita hajoaa, kun niitä käytetään.

        Kun aikoinaan ostin lapsille Olympuksen mju’t, meni toinen rikki kovan käytön johdosta. Lapset tulivat varovasti ilmoittamaan asiasta, peläten minun suuttuvan. Toivottavasti oppivat jotain, kun olin huolissani kuvista, en kamerasta. Kameroita saa kaupasta rahalla ja tuossa tapauksessa Mustonen & Laine sai kameran vielä korjattuakin. Kuva on aina ainutlaatuinen ja jos kyse on mahdollisesta onnistumisesta, niin kannattaa ottaa riski.


      • Oletko_taas_avohoidossa

        Lataamoon, lataamoon, lataamoon ja pian
        Sinulla on akku taas tyhjänä.
        Sellaista se tuppaa olemaan, kun jo alunperinkin on sattunut saamaan huonolaatuisen akun.
        Poikkeuksellisen pitkän kommentin tuo palstan "tosiasiassa" hörhö on kyhännyt, mutta asiaa siinä ei ole yhtään kuten ei ole yleensäkään.


    • Canonisti

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe