Diak Sosionomi valintakoe

jännitysmaximus

Miten teillä meni valintakokeet tänään? :) Itelle jäi aika epävarma olo, tuntu että pää lyö tyhjää enkä saanut sanottua kaikkea mitä olisin halunnut.. :(

11

2866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäsyksylläsitten

      Todella epävarma olo jäi. Ensimmäinen tehtävä jäi vähän ohkaiseksi ja ryhmäkeskustelussa jännitin.

      • Anonyymi

        Muistatko ryhmäkeskustelun aihetta?


    • TOU-TOU

      Menin jäihin kirjallisessa, vaikka tiedän tasan mitä olisi pitänyt kirjoittaa. Jännitys otti vallan.

      Ryhmähaastattelussa pääsi sammakoita suusta, tajusin sen, enkä voinut enään korjata sanomaani. Kotiin ajaessa päässä pyöri filminä Homerin -"Tou"!

      Nyt vaan jännitetään tuonne 28.pvä asti.

    • sosionomiksi

      Toso vaikee sanoo mitä ne hakee. Kirjalliseen itse sain suurinpiirtein kaiken mitä ajattelin mutta riitääkö se niin eri juttu. Ryhmäkeskustelussa tuntui että hölötin liikaa tai ohi aiheesta. Ristiriitaisissa fiiliksissä odotan tuloksia

    • Iitamimmi

      Jäiköhän kenellekään tuosta kokeesta varmaa oloa. Kun kyseessä ei ole mikään selkeä oikein/väärin -mitattava tulos.

    • Vierailija

      Tavallaan ihan mukavasti, mutta toisaalta ei. Kirjallinen koe meni niin nopeasti ettei siinä täydellistä tekstiä saanut aikaan. Ryhmätehtävässä jännitin ja jälkeenpäin tuntui, että ensimmäiseen aiheeseen olisi todellakin pitänyt osata vastata paremmin. Muuten meni ihan ok. Jännityksen takia tuli selitettyä asioita vähän oudosti, mutta ihan tyytyväinen oon. Tod.näk en pääse, koska en ole ensikertalainen. Pieni määrä siis pääsee sisään niistä joilla jo amk tutkinto. Missä kaupungissa kävitte tekemässä? Ja mitä vastasitte kirjalliseen?

    • TOU-TOU

      Kävin Pieksämäellä. Kirjallisessa kerroin omakohtaisia kokemuksia, mitä nykyisessä työssä olen törmännyt ja kokenut puheentasolla. Itsestäni avasin hiukan asiaa, kun oman lapsen kautta saanut apua haastaviin tilanteisiin kunnalta ja perheneuvolasta, ja siitä kun sosionomin työtä tehdään ihmislähtöisesti. Ohjaamista ja tukea. En lähtenyt, eikä jäänyt tilaa kirjoittaa yhteiskunnallisesti asioita. Harmitti, että tekstiosio oli lyhyt, toisaalta se oli myös tarkoituskin.

    • Aloittaja

      Mä kävin Helsingissä tekee kokeen! Ja tosiaan kirjallisessa oli niin vähän aikaa, että oma vastaus jäi varmaan aika suppeaksi. Kirjoitin vähän itsestäni, kokemuksistani ja parilla virkeellä yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Nyt jännitetään!

    • huoh

      Itse kävin myös Pieksämäellä, ei jännittänyt. Aika lyhyt oli kirjallisen osion aika, yritin tiivistetysti tuoda esiin ne kohdat, joihin diakoni työssään törmää ja mitkä asiakasryhmät/ongelmat ovat lisääntyneet... ne myös motivoivat minua kouluttamaan itseäni.. eri asia, mitä halusivat kirjoitettavan😊ryhmäkeskustelu oli ok, aiheet helppoja, eniten teetti töitä olla yhtä "hillitty" kuin muut keskustelijat

    • TOU-TOU

      Nyt jännittää! Viimeistään ensiviikolla saadaan tieto. Ristiriitaisissa tunnelmissa. Alkuun meni hyvin, mutta se perhanan sammakko saattaa pilata pääsyni opiskelemaan. Onneksi syksyllä on jo uusi haku!

    • Vieras

      Miten kävi? Mä pääsin opiskelemaan, nyt sitten syksyä jännäämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe