Minkä asian haluaisit muuttaa yhteiskunnassamme ?

ei.suutari.syntyessään

Minkä asian tai mitä asioita muuttaisit, jos sinä saisit päättää ?
Mikä kaipaisi korjausta, muutosta ?

17

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kinttu-polku

      Ainakin keskutelupalstojen seula tiheämmäksi. Pahimmat ilkeilijät saisivat jäädä omille räävittömille ilmaispalstoilleen, muut rekisteröityneet taas kuin omille siisteimmille asuinalueelleen. Se olisi oikeudenmukaista, vaikka meneehän se luokittelu omalla painollaan jo nytkin.

    • 3kk.koulutusta

      Laittaisinpa sellaisen karsinnan kansanedustajiksi pyrkiville (tuleville ministeriehdokkaille ja
      ministereille) että kolmen kuukauden ajan heidän tulisi selviytyä minimirahalla, minkä pienituloisin suomalaisen saa käyttöön kuukaudeksi, olisiko se knafti 700 euroa ?
      Jos läpäisee karsinnan, saa mennä ehdokkaaksi.

      Jospa se auttaisi vähän aikaa muistamaan, ettei kaikilla ole niin hyvin kuin kansanedustajalla, joka
      nappia painaa leikkauksien puolesta !

    • tää.on.tätä

      Eihän tuo mitään köyhien muistamista tulevaisuudessa takaisi. Älytön vaatimus, hyvin koulutetuille ihmisille. nappia painaessaan näkee kansanedustaja paljon tärkeämpiä kohteita maan kannalta, kuin nostaa vähäosaisia itseaiheutetuista ongelmista.

      • juu-u

      • 3kk.koulutusta

        Vai itseaiheutetuista ongelmista ?
        Onpa kiva lähtökohta vastata !
        Sekä suhtautuminen asioihin.
        Toisia mollaava ja negatiivisen hapan sekä itsetyytyväinen.
        Sekä tosikkomainen.
        Luulitko, että tuo ilmeisen leikkimielinen kysymys on toiveitten lähde, joka toteutuu ?
        Vastasin kun oli vaihteeksi hauska aihe, saa käyttää mielikuvitusta.
        No eipä näämmä saa.
        Tyrmätään heti.
        Kaikkea hyvää sinulle !
        Ota joskus rennosti ja hymyile ja naura !


      • joutenko
        3kk.koulutusta kirjoitti:

        Vai itseaiheutetuista ongelmista ?
        Onpa kiva lähtökohta vastata !
        Sekä suhtautuminen asioihin.
        Toisia mollaava ja negatiivisen hapan sekä itsetyytyväinen.
        Sekä tosikkomainen.
        Luulitko, että tuo ilmeisen leikkimielinen kysymys on toiveitten lähde, joka toteutuu ?
        Vastasin kun oli vaihteeksi hauska aihe, saa käyttää mielikuvitusta.
        No eipä näämmä saa.
        Tyrmätään heti.
        Kaikkea hyvää sinulle !
        Ota joskus rennosti ja hymyile ja naura !

        Nauranhan minä; -partaani.


    • Mrs.W

      Pitäisi olla yläraja minkä 'luonnollinen henkilö' voisi käyttää omaksi ja perheensä yksityiseksi tuloksi kuukaudessa ja/tai vuodessa. Olipa tulo sitten palkka- tai pääomatuloa tai mitä vaan, siis virallista tuloa. Liika on liikaa - mihin kukaan tarvitsee miljoonatuloja? Mutta pitää samalla varoa ettei ns. harmaa talous pääse ryöpsähtämään.

      Ylimenevä osa pistettäisiin yhteiseen pussiin, ja sillä kustannettaisiin terveyspalvelut, koulutus ja infrastruktuuri yms. kaikkia kansalaisia koskevat välttämättömyydet. Ketään ei saisi jättää oman onnensa varaan vaan kaikille tulisi taata kohtuullinen toimeentulo - köyhimmillekin. Hyvä ja perustarpeet kattava elämä estää myös levottomuuksia.

      Lisää solidaarisuutta siis kannatan, ehdottomasti!

    • Tasapäiset

      Sitähän se Marxkin ehdotteli 150 v. sitten.
      Vaan kuinkas sitten kävikään.

      • Mrs.W

        Marxin perimmäinen ajatus on käsittääkseni hyvä. Venäjällä oli valtaisa köyhälistö ja orjat, ja toisaalta osa kansasta eli ylellisyydessä. Toteutus vaan sortui pahasti, ei ollut ihmismieli 'valmis' - vai mikähän se pääsyy sitten olikaan.

        Kommunismin epäonnistumisen kautta luulisi jo paljon opitun tässä maailmassa. Eli voisimmeko välttää ne karikot mihin Neuvostoliitto sortui? Nojoo, idealismiahan tällainen toive tietenkin on. Sekin.

        Eriarvoisuuden lisääntyminen on kuitenkin koko ajan kasvava peikko koko maailmassa. Joillakin on tuhansin kerroin enemmän kuin tarvitsisivat, ja yhä kasvavalla joukolla ei edes minimaalista mahdollisuutta tulla toimeen ja kasvattaa perheessään onnellisia lapsia.

        Missähän se viisasten kivi oikein on piilossa, kun maailma on kuitenkin 'viisaita' täynnä?


      • Justjooo
        Mrs.W kirjoitti:

        Marxin perimmäinen ajatus on käsittääkseni hyvä. Venäjällä oli valtaisa köyhälistö ja orjat, ja toisaalta osa kansasta eli ylellisyydessä. Toteutus vaan sortui pahasti, ei ollut ihmismieli 'valmis' - vai mikähän se pääsyy sitten olikaan.

        Kommunismin epäonnistumisen kautta luulisi jo paljon opitun tässä maailmassa. Eli voisimmeko välttää ne karikot mihin Neuvostoliitto sortui? Nojoo, idealismiahan tällainen toive tietenkin on. Sekin.

        Eriarvoisuuden lisääntyminen on kuitenkin koko ajan kasvava peikko koko maailmassa. Joillakin on tuhansin kerroin enemmän kuin tarvitsisivat, ja yhä kasvavalla joukolla ei edes minimaalista mahdollisuutta tulla toimeen ja kasvattaa perheessään onnellisia lapsia.

        Missähän se viisasten kivi oikein on piilossa, kun maailma on kuitenkin 'viisaita' täynnä?

        Mikähän siinä että ne köyhimmät sikiää kuitenkin eniten?


      • ei.rumasti.kiitos
        Justjooo kirjoitti:

        Mikähän siinä että ne köyhimmät sikiää kuitenkin eniten?

        Rumasti sanottu !
        Kysyn: Minkä tilaston mukaan ? Kerro !
        Vai johtusiko se siitä, että köyhillä ei ole varaa ehkäisyvälineisiin,
        hyvä jos riittää ruokaan.


    • eläkekorotuksetvoimaan

      Tämä vitullinen eläkeläisten sorto ja kyykytys lopetettava!

      • kinnasta-heiluttaen

        Kauheaa, pelkät naisetko täällä kepuroi? Nauraa kyllä täutuu, ei tätä muuten kestä!
        Kyykytys on tosi kummallinen ilmaisu, kuka senkin on keksinyt, niin eihän ketään voi tahtomattaan kyykyttää ? Tottahan kyykkyyn joutuu monesti menemään vielä vanhanakin, mutta symbolina ihan p****nen sanonta !!!

        Jos ja kun tietää, ettei ole elänyt kuin heinäsirkka vain viuluaan vinguttamassa, ja yhteiskuntaa suotta tukiaisilla verottamalla, silloin voi "viitata kintaalla" 👈 😙 kaikenlaisille turhille kyykyttämisille !


    • Ei tätä Suomea suuremmin tarvi muuttaa. Paremmaksi pitää pyrkiä ja päättäjät ovat avainasemassa.

      Ihmisinä hyviksi tunnettuja päättäjiksi, siinä perusalku ja muutos.

    • Marskin Kalle on niin laajalti levinnyt ja onnistunut. Huomaa monimiljardinen Kiina!

      Olisikohan Harkimon Harri nyt sopiva meille ja vähän muillekin..??..

    • ylimielisyys-pois-

      Sen muutaisin,
      kaikki vanhukset hoidettaisiin h y v i n asianmukaisesti loppuun asti,
      ketään EI jätettäisi heitteille,
      oman onnensa nojaan,
      niinkuin nyt monet yksineläjät sairaat avuttomat jätetään,

    • kohta.siinä.pisteessä

      Välinpitämättömyys niitä kaikkia kohtaan, jotka eivät asioilleen itse enää mitään voi, on törkeää.

      Yksinäisiä ihmisiä eri tavoina sairaana, muisti hukassa, pidetään kotona.
      Jos kotihoitaja käy, asiat on olevinaan muka hyvin !
      Se ei ole hoitoa ja huolehtimista.
      Se on heittellejättöä.

      23 tuntia vuorokaudessa yksin kotona kaatuilemassa, kivuissa, säryissä, sydänvikoineen, liikuntakyvyttömänäkin, makuuhaavoissa, kuulovikaisena, kattoa tuijotellen, jos vielä näkee, ja niin edelleen, on kidutusta, jonka pitäisi olla rangaistavaa sen aiheuttajalle eli yhteiskunnan päättäjille.
      Valehtelu kansalle ja silmien sulkeminen tosiasioilta pitäisi saada loppumaan.

      Kauhistuttaa tulla muista riippuvaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe