TOIVO MYRSKY TOI KYLMÄN.

Pohjoisesta puhaltava myrsky vei ihanat kesäilmat. Olisi tuonut edes sateen. Vieläkö kesä palaa, vai onko sitä etsittävä edellisen kesän tapaan etelästä?

53

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

Sateesta ei ole tietoakaan...kuivaa on.. katsoin tuolla pojan luona joku päivä että maa ihan halkeilee...jossa ennen kosteikkoja... Kai se tästä taas lämpenee.. uskotaan niin ...vahvasti.

• Vettä on tullut kiitettävästi. Pohjoisesta puhaltaa kylmää tuulta. Minulle tämä on ollut tervetullut tauko levätä. Juhannukseksi lämpenee, pari viikkoa ja kesä palaa. En ole ikinä halunnut etelään kesällä. Sinne mennään kun on pimeetä ja kylmää.

• Bengalitikku

Jos tuuli laantuu ja lämpö palaa, onko ilma toivoton?

• Kerran olen heinäkuussa ollut Espanjassa. Hiekka poltti jalkojen alla. Lämpö oli ahdistavaa. Odotetaan sateita ja sitten lämmintä kesää Suomen.

• Bengalitikku

Saman olen kokenut Turkissa. heinäkuussa. Pikkukaupungissa jaksoi juuri ja juuri kävellä korttelivälin ja sitten juotava kokista tai fantaa. Tuli tunne, että saa pöhön. Varjoja ei ole kuin yhdenpuolenntaloa.

• Bengalitikku kirjoitti:

Jos tuuli laantuu ja lämpö palaa, onko ilma toivoton?

Toivoa sopii ja toivoa on.

• Bengalitikku

No. Mitä toivoisit, jos olisin hyvä haltija. 3 toivomusta.

• mimmimum-..mi

"pilvet on pilviä , vaikka ne kuinka kullassa ruskotelkoot. Toivot on turhia vaikka ne kuinka onnea uskotelkoot " ote jostakin nuoruuden ystäväkirjoituksista.

No. Mitä toivoisit, jos olisin hyvä haltija. 3 toivomusta.

Läheisilleni ja itselleni terveyttä.
        Kaunista lämmintä kesää
        Lottovoittoa
        Kiitos.

• Bengalitikku

Saako toivoa samaa?

Mimmille: niin kauan kuin on elämää, on toivoa.

Saako toivoa samaa?

Mimmille: niin kauan kuin on elämää, on toivoa.

Toivo vaan, nyt suljen tämän vempaimen ja toivon unia joissa toivo elää.😊

• Bengalitikku

Toivotan myös öitä.

• Bengalitikku

Toivotan hyvää huomenta.
        Nyt näyttää siltä kuin puut olisivat saaneet tarpeekseen huojumisesta ja oksien heiluttelusta. Onkohan niillä merisairas olo.
        Vain vähän pihlajanlehti väpäjää.

• ö-ÖÖ

Suolavettä

Kun kuivaa, pahat helteet, pitääpi pitää huoli nestetetasapainosta. Pitääpi juoda, pitääpi saada suolaa. Meitsi juo ehkä tarpeeksi keskaria, mutta sen kans pitää sitten sada suolukkaa, olkoon vaikka grillikylkeä.. Ja jos en juo kuumalla keskaria, koitan aina joskus muistaa juoa suolavettä. Siis muki vettä, siihen teelusikallinen ruokasuolaa. Vanhat ukot tietää,,,, jos alkaa helteellä heikottaan heinätöissä, merisuolarae kielen alle !!!!

Juu siis, sokerilimsat pahoja tulipalohelteillä. Net hikoo, lisää kaloreita, maistuu tympeiltä ja virtaa läpi, ei vie janoa. Vettä ja suolaa, sillä pärjää.

Mainiten, se pikkasen suolattu vesilasillinen on itseasiassa hyvän makuistakin.

=DW=

• Voi olla, ettei ainakaan niin lämmintä jaksoa tule, kun oli toukokuussa. Vanha sanonta, "pikku kesä (ennen Juhannusta) lämmin, iso kesä (jälkeen Juhannuksen) kylmä. Ja toisin päin. Pikku kesä kylmä, iso kesä lämmin..

• Sellaista se tuppaa olemaan, sääkin aina vaihtelee, ei kun nuttua niskaan jos palelee.
      Nyt on kesä, ei se mihinkään ole mennyt, kesäkuu, juhlakuu.
      Eikä kesää tarvitse mistään lähteä etsimään.
      Eilen satoi pari milliä, eipä tuosta suurempaa hyötyä ollut, tokkopa haittaakaan.

Kilpailutin puhelinoperaattoreita, nyt säästän 85 euroa vuodessa, sillä rahallahan voi ostaa vaikka toppahousut ensi talveksi.

• "Kilpailutin puhelinoperaattoreita, nyt säästän 85 euroa vuodessa, sillä rahallahan.."

Toppahousuista viis, muta mikä oli tulos?

Olen huomannut, että olen ostanut DNA-liittymän liian kallilla hinnalla, joka mukamas soveltuu näihin "äly puhelimiin, joihin saa netin" , mutta enhän minä sellaista nyt tarvitse. Silloin kai oli joku puhelin sellainenkin "äly", mutta osasin minä senkin saada mykäksi. Kas`kun mulla on tuota "älyä"!

• Kristiina23 kirjoitti:

"Kilpailutin puhelinoperaattoreita, nyt säästän 85 euroa vuodessa, sillä rahallahan.."

Toppahousuista viis, muta mikä oli tulos?

Olen huomannut, että olen ostanut DNA-liittymän liian kallilla hinnalla, joka mukamas soveltuu näihin "äly puhelimiin, joihin saa netin" , mutta enhän minä sellaista nyt tarvitse. Silloin kai oli joku puhelin sellainenkin "äly", mutta osasin minä senkin saada mykäksi. Kas`kun mulla on tuota "älyä"!

Minulla on älypuhelin ja siinä netti, rajattomat puhelut, tekstiviestit ja netin käyttö.
        Nyt maksan vuoden ajan 19.90/kk.
        Käy operaattoreiden sivuilla tai kysele myyntipisteistään, neuvovat varmasti mikä olisi sinulle sopivin liittymätyyppi.

• Ancie kirjoitti:

Minulla on älypuhelin ja siinä netti, rajattomat puhelut, tekstiviestit ja netin käyttö.
        Käy operaattoreiden sivuilla tai kysele myyntipisteistään, neuvovat varmasti mikä olisi sinulle sopivin liittymätyyppi.

Anci
        Rajattomat puhelut eivät koske palvelumaksuja.
        Taxi ym. palvelut lisäävät kuukausimaksua.

• 2lesken kirjoitti:

Anci
        Rajattomat puhelut eivät koske palvelumaksuja.
        Taxi ym. palvelut lisäävät kuukausimaksua.

Tiedän kyllä, niihin soitankin prepaidilla, harvoin on tarvetta.

• Ancie kirjoitti:

Tiedän kyllä, niihin soitankin prepaidilla, harvoin on tarvetta.

Anci
        Prepaidilla pitää olla ladattu väh. 20€, ennenkuin taxi vastaa.

Netistä voi ladata ilmaisen sovelluksen, josta saa haluamansa puhelinnumeron ja osoitteen.

• Ancie kirjoitti:

"Nyt maksan vuoden ajan 19.90/kk."

Siinäpä se tieto onkin, kiitos. Koskaan en tarvitse tuollaista palvelua, ja minun puhelimeni käyttö rajoittuu muutamaan soittoon ja tekstareihin KK ja mitään muita palveluja en tarvitse. No, on tullut joku mokakin, kun erehdyin innoissani vastailemaan tuonne telkkarin tietovisaan, niin 100,-€ lasku rävähti.

Minun netin käyttö tietsikalla maksaa nykyisin 9,9o/kk ja on siitä tullut soittoja tiuhaan tahtiin, että toimiiko sinun palvelut hyvin? Niin, ei aina, mutta on minulla aikaa odottaa noita latauksia, koska mihin kiire on eläkeläisellä ja välillä voi pelata Spider-pasianssia, joka nyt on muutettu mainoksien katseluun, joka ärsyttää.

Toisaalta olen sivuuttanut kaikki puhelin tarjoukset sillä, että lähettävät minulle kirjallisen tarjouksen ja lapseni perhe päättää, mitä mummi tuntuu tarvitsevansa, koska vanhuksia huijataan.

Jaa, mihinkäs tämä nyt aloituksesta lipsahti? Täällä paistaa aurinko, mutta tummia pilviä on. Sadetta ei ole ollut, joten kannoin juuri äsken minun kastelu systeemiin vettä, sillä olen asennellut muovipulloja, jotka täytän vedellä melko säännöllisesti.

• 2lesken kirjoitti:

Anci
        Prepaidilla pitää olla ladattu väh. 20€, ennenkuin taxi vastaa.

Netistä voi ladata ilmaisen sovelluksen, josta saa haluamansa puhelinnumeron ja osoitteen.

Juu, en ole kyllä taksia tilannut ikuisiin aikoihin ja prepaidin saldo näyttää olevan 23,90, joten ei huolta.
        Fonectasta voin hakea 100 tietoa kuukaudessa, ei maksa mitään, kun sijoitin tunnuksiin 25 centtiä.

• Kristiina23 kirjoitti:

Siinäpä se tieto onkin, kiitos. Koskaan en tarvitse tuollaista palvelua, ja minun puhelimeni käyttö rajoittuu muutamaan soittoon ja tekstareihin KK ja mitään muita palveluja en tarvitse. No, on tullut joku mokakin, kun erehdyin innoissani vastailemaan tuonne telkkarin tietovisaan, niin 100,-€ lasku rävähti.

Minun netin käyttö tietsikalla maksaa nykyisin 9,9o/kk ja on siitä tullut soittoja tiuhaan tahtiin, että toimiiko sinun palvelut hyvin? Niin, ei aina, mutta on minulla aikaa odottaa noita latauksia, koska mihin kiire on eläkeläisellä ja välillä voi pelata Spider-pasianssia, joka nyt on muutettu mainoksien katseluun, joka ärsyttää.

Toisaalta olen sivuuttanut kaikki puhelin tarjoukset sillä, että lähettävät minulle kirjallisen tarjouksen ja lapseni perhe päättää, mitä mummi tuntuu tarvitsevansa, koska vanhuksia huijataan.

Jaa, mihinkäs tämä nyt aloituksesta lipsahti? Täällä paistaa aurinko, mutta tummia pilviä on. Sadetta ei ole ollut, joten kannoin juuri äsken minun kastelu systeemiin vettä, sillä olen asennellut muovipulloja, jotka täytän vedellä melko säännöllisesti.

Katsoin Oma Elisasta puhelumääräni, soittamani minuutit vaihtelivat 380-860 kuukaudessa, joten jo tuo maksamani kuukausimaksu kattaa reippaasti puhelut.
        Netin käyttö on tavallaan ilmaista, joskaan mikään koskaan ei ole ilmaista.
        Tekstiviestejä lähetän 0-20/kuukausi.

• markeenaeikirj
        Ancie kirjoitti:

Katsoin Oma Elisasta puhelumääräni, soittamani minuutit vaihtelivat 380-860 kuukaudessa, joten jo tuo maksamani kuukausimaksu kattaa reippaasti puhelut.
        Netin käyttö on tavallaan ilmaista, joskaan mikään koskaan ei ole ilmaista.
        Tekstiviestejä lähetän 0-20/kuukausi.

Mä maksan puhelinlaskua n 7 euroa kk. Sukulaisten ja ystävien kanssa viestit ja puhelut whatsappin kautta.

• markeenaeikirj kirjoitti:

Mä maksan puhelinlaskua n 7 euroa kk. Sukulaisten ja ystävien kanssa viestit ja puhelut whatsappin kautta.

Minulla on sekä ystävistä että sukulaisista suurin osa heitä, joilla ei ole whatsappia käytössä.
        Helposti kuluu tunti, kun joillekin soittelee, kuten viime viikolla soitin leskeksi jääneelle ihmiselle.

• Ancie kirjoitti:

Minulla on sekä ystävistä että sukulaisista suurin osa heitä, joilla ei ole whatsappia käytössä.
        Helposti kuluu tunti, kun joillekin soittelee, kuten viime viikolla soitin leskeksi jääneelle ihmiselle.

Niinhän siinä usein käy, että aikaa vierähtää. Onneksi voi puhua kaiuttimen kautta ja samalla tehdä jotain muuta, jos haluaa.

ps. joutuuko pääni pölkylle eli pesitkö perennoita ja tapoit ne? ;)

• markeena kirjoitti:

Niinhän siinä usein käy, että aikaa vierähtää. Onneksi voi puhua kaiuttimen kautta ja samalla tehdä jotain muuta, jos haluaa.

ps. joutuuko pääni pölkylle eli pesitkö perennoita ja tapoit ne? ;)

Jotenkin hassua jos toisesta päästä luuria kuuluu jumalaton kolina ja pauke, ruuan mässytys tai vessan vetäminen ;)
        Tulee tunne ettei ihmisellä ole aikaa tai halua keskittyä juttelemiseen.
        Jotain hiljaista voi toki puuhastella.

Pesin perennoiden juuria päivätolkulla ja kukoistavat uudessa kukkapenkissä.
        Eli kaikki sujui kuin luomisen työ, kiittävän palautteen annan sinulle.

• Ancie kirjoitti:

Jotenkin hassua jos toisesta päästä luuria kuuluu jumalaton kolina ja pauke, ruuan mässytys tai vessan vetäminen ;)
        Tulee tunne ettei ihmisellä ole aikaa tai halua keskittyä juttelemiseen.
        Jotain hiljaista voi toki puuhastella.

Pesin perennoiden juuria päivätolkulla ja kukoistavat uudessa kukkapenkissä.
        Eli kaikki sujui kuin luomisen työ, kiittävän palautteen annan sinulle.

Tuota pesemistä harrastin itsekin viikonloppuna tyttären luona ja jatkoa seuraa taas tulevana viikonloppuna. Saa sitten nähdä, miten kukoistavat eli oatko muistaneet kastella.

Kiitos kiitettävästä ;)

• IlmoittaisinVirastolle
        Kristiina23 kirjoitti:

Oletko pätkänkään tietoinen, että operaattorit EIVÄT SAA edes piilo soittaa sillä varjolla "onko palvelut pelanneet" koska SE ON PIILOMYYNTIÄ. Pari operaattoria Telia ja Elisa narahtivat hiljattain, saivat sakko uhkauksen ja lupasivat parantaa tapansa.
        Witut ne ole sitä tehneet. Itse ilmoitan heti Kuluttaja virastolle jos/kun joku operaattori soittaa jollain verukkeella.

• e.lä.mä

Hyvä kun tuli normaali lämpö 22-23C sadettakin voisi tulla, sunnuntaiksi taas helteet.

Kallista on netti, Tv,puhelut. Puhelimella toimiminen ei käy minulle, oikeastaan tuo nykypuhelin on turhaa. Suomessa tietenkin kaikki on halpaa.

• " Suomessa tietenkin kaikki on halpaa"

Tietenkin, koska mehän asumme apinoiden valtakunnassa ja kommunistien valtaamassa Suomessa, irti Venäjästä!

Onko kallista maksaa 9,90/€/kk netin käytöstä? Samalla voi käyttää s-postia viesteihin ystävien kanssa. Puhelinta ei oikeasti tarvitse, mikäli ei ole kiireinen asia ja sehän hoituu myös pikaisella soitolla, tai joskus vaikka textarilla, joka ei paljon maksa.

TV-lupamaksut menee nykyisin verotuksessa huomaamatta, joka on oikeutettu sikäli, että nyt kaikki pinnaritkin, kuten minä, joudumme maksamaan tuon maksun. joka ei ole paljon.

Ei täällä Suomessa ole niin kurjaa asua, kuten sinä kuvittelet/muistelet, koska nykyisin kukaan ei muista edes sitä, mitä oli sinun nuoruudessa sanonta "punikin penska".

Nyt on riita Halla-Aholaisista, ja Laurasta, mutta tietenkin myös siitä, kuinka Sipilä ja Orpo kurppaa valtion rahoja sinne "omaan taskuunsa" ja köyhille eläkeläisille jää mitään, koska nämä "mamut" vie kaikki rahat!

Sitä minä en jaksa ymmärtää, että vaikka kaikki maahanmuuttajat häädettäisiin täältä, niin kuinka se lisäisi näiden "köyhien" tuloja, koska ne rahat ovat eri momentilla ohjattu toisaalle.

• Kristiina23 kirjoitti:

" Suomessa tietenkin kaikki on halpaa"

Tietenkin, koska mehän asumme apinoiden valtakunnassa ja kommunistien valtaamassa Suomessa, irti Venäjästä!

Onko kallista maksaa 9,90/€/kk netin käytöstä? Samalla voi käyttää s-postia viesteihin ystävien kanssa. Puhelinta ei oikeasti tarvitse, mikäli ei ole kiireinen asia ja sehän hoituu myös pikaisella soitolla, tai joskus vaikka textarilla, joka ei paljon maksa.

TV-lupamaksut menee nykyisin verotuksessa huomaamatta, joka on oikeutettu sikäli, että nyt kaikki pinnaritkin, kuten minä, joudumme maksamaan tuon maksun. joka ei ole paljon.

Ei täällä Suomessa ole niin kurjaa asua, kuten sinä kuvittelet/muistelet, koska nykyisin kukaan ei muista edes sitä, mitä oli sinun nuoruudessa sanonta "punikin penska".

Nyt on riita Halla-Aholaisista, ja Laurasta, mutta tietenkin myös siitä, kuinka Sipilä ja Orpo kurppaa valtion rahoja sinne "omaan taskuunsa" ja köyhille eläkeläisille jää mitään, koska nämä "mamut" vie kaikki rahat!

Sitä minä en jaksa ymmärtää, että vaikka kaikki maahanmuuttajat häädettäisiin täältä, niin kuinka se lisäisi näiden "köyhien" tuloja, koska ne rahat ovat eri momentilla ohjattu toisaalle.

DNA:lla on ainakin ollut halvin nettikuukauden hinta 4,90, mieheni maksaa 5,90, koska teki sopimuksen ennen hinnanlaskua. Ei viitsi kilpailuttaa.

• Ancie kirjoitti:

DNA:lla on ainakin ollut halvin nettikuukauden hinta 4,90, mieheni maksaa 5,90, koska teki sopimuksen ennen hinnanlaskua. Ei viitsi kilpailuttaa.

Mutta tuolla hinnalla saa vain hitaan nettiyhteyden, joillekin voi sekin riittää.
        Mitä nyt välillä kuuluu sadatteluja.

• "Mutta tuolla hinnalla saa vain hitaan nettiyhteyden, joillekin voi sekin riittää.
        Mitä nyt välillä kuuluu sadatteluja."

Minä en tarvitse kuin pulelinyhteyden, mutta en mitään "netti yhteyttä" mihinkään, puhelimessa, koska onhan minulla tämä netti yhteys tietsikassani.

Koskaan ei ole tarvetta hankkia jotain kannettavia läppäreitä, saati Iponteja, joita kantelisin mukanani, joihin olen kyllä tutustunut kiitettävän huonosti tuolla lastenlasten luona.

Mielestäni "mummuille ja papparaisille" pitäisi olla sellainen halpa versio, jossa voi pitää puhelinkontaktia tarvittaessa lastensa kansa, mutta ei mitään muuta klumeruuksia.

• Kristiina23 kirjoitti:

"Mutta tuolla hinnalla saa vain hitaan nettiyhteyden, joillekin voi sekin riittää.
        Mitä nyt välillä kuuluu sadatteluja."

Minä en tarvitse kuin pulelinyhteyden, mutta en mitään "netti yhteyttä" mihinkään, puhelimessa, koska onhan minulla tämä netti yhteys tietsikassani.

Koskaan ei ole tarvetta hankkia jotain kannettavia läppäreitä, saati Iponteja, joita kantelisin mukanani, joihin olen kyllä tutustunut kiitettävän huonosti tuolla lastenlasten luona.

Mielestäni "mummuille ja papparaisille" pitäisi olla sellainen halpa versio, jossa voi pitää puhelinkontaktia tarvittaessa lastensa kansa, mutta ei mitään muuta klumeruuksia.

Prepaid-liittymissä ei ole kuukausimaksua, maksat vain soittamistasi puheluista ja lähettämistäsi tekstiviesteistä.
        Netin voi ostaa erikseen, mikäli sitä tarvitsee.
        Esim. Saunalahdella on liittymä hintaan 4.90 eikä siinä ole nettiä.
        Etsimällä kyllä löytää itselleen käypäsen liittymän.

• Tekniikka-rulettaa
        Ancie kirjoitti:

Prepaid-liittymissä ei ole kuukausimaksua, maksat vain soittamistasi puheluista ja lähettämistäsi tekstiviesteistä.
        Netin voi ostaa erikseen, mikäli sitä tarvitsee.
        Esim. Saunalahdella on liittymä hintaan 4.90 eikä siinä ole nettiä.
        Etsimällä kyllä löytää itselleen käypäsen liittymän.

Vieläkö joku höperö vanhus maksaa (tietenkin maksaa koska on höperö) puheluista, tekstiviesteistä jne.
        Ei tarvitse olla kuin neljän euron prepaid liittymä, jolla avata netti maailma, tehdä muutama kikka ja lataus. Sen jälkeen on kaikki ilmaista. Jopa kuvapuhelut niille mummon pikku mussukoille siellä - missä päin maailmaa kukin kullannuppu on. Edes se prepaid saldo ei kulu.

• Tekniikka-rulettaa kirjoitti:

Vieläkö joku höperö vanhus maksaa (tietenkin maksaa koska on höperö) puheluista, tekstiviesteistä jne.
        Ei tarvitse olla kuin neljän euron prepaid liittymä, jolla avata netti maailma, tehdä muutama kikka ja lataus. Sen jälkeen on kaikki ilmaista. Jopa kuvapuhelut niille mummon pikku mussukoille siellä - missä päin maailmaa kukin kullannuppu on. Edes se prepaid saldo ei kulu.

On meitä vielä parikymmentä, mutta vähiin menee, ennen kuin loppuu.

• e.lä.mä

Suomen mennot mamuille ovat nolla luokkaa ja kansantaloudessa täyttä voittoa, tietenkin hyvin harva osaa nykyään laskea mikä on maalle hyvä.

Totuus on kansalle myrkkyä.

• "Totuus on kansalle myrkkyä."

Sinultako se totuus löytyy? Apinoitahan me olemme mielestäsi.

• Miksi viattomia eläimiä pitää verrata pahansuopiin ihmisiin?

• Kuivaa on ollut, porukatkitkin olivat täällä mökillä grillaanneet takassa, eikä ulkona.
      Tulin tänään kotitilalta tänne, koska mökit tyhjeni. 2 tuntia lempeää kesäsadetta tuli, kasvit kiittää. Samalla palovaara väheni.

• Sadetta-puuttuu

Minulla on palomuuri. Sekä mökillä että tietokoneessa. Ulkogrilli suojattu, ei levitä kipinöitä.

• Helsingissä ei sadetta ole saatu kuukauteen. Päijänteestä johdettua vettä kasteluunkin käytettävä.

• kylmätotuus

Eilen satoi lähes koko päivän ja lisää vettä on luvassa.
        Luonto ja kylmätotuus kiittävät elämää ylläpitävästä vedestä.

• Bengalitikku

Eipä juuri sadetta. Luulin jo, että tuuli on tuivertanut kyllikseen, mutta väärässä olin. Mielestäni puuskissa täytyy olla yli 10 m/s, toisin kuin sää-osiossa kerrottiin.
        Pihahommat jäivät taannoin vähän kesken, joten pitäisi niihin tarttua.
        Tikkitakkiko pitäisi vääntää päälle?

Eipä juuri sadetta. Luulin jo, että tuuli on tuivertanut kyllikseen, mutta väärässä olin. Mielestäni puuskissa täytyy olla yli 10 m/s, toisin kuin sää-osiossa kerrottiin.
        Pihahommat jäivät taannoin vähän kesken, joten pitäisi niihin tarttua.
        Tikkitakkiko pitäisi vääntää päälle?

Puolitoista kuukautta sateitta. Kastelua. Pari isoa puuta täytyy kaataa pihasta, ennen kuin myrskyt ehtivät kaataa väärään suuntaan. Auringon ottajien kesä.

• Bengalitikku

Tänään oli hieno keli. Tämä lämpö riittäisi. Yöllä voisi jo sataa.
        Miten käy mustikan.

• Bengalitikku

Lisäys: muistakaa laittaa pikkueläimille vettä astioihin. En muistanut eilenillalla laitta vettä isolle lautaselle. Tänä aamuna kurre oravainen kävi kukkaruukulla ja reppana kaiveli märkiä multakokkareita. En muistanut aamullakaan laittaa lautaselle vettä, mutta iltapäivällä kun tulin kotiin, lojautin relusti. Mutta mulla on toinen astia, missä talitintti on kylpenyt ja iltapäivällä oravainen joi kauan vettä. Vähän hirvitti,,ettei mikään salmonella tartu eläimestä toiseen. Kirppujahan kumpaisellakin on.
        Joten. Yrittäkää muistaa noita ympäristön pikku ilahduttajia.

Lisäys: muistakaa laittaa pikkueläimille vettä astioihin. En muistanut eilenillalla laitta vettä isolle lautaselle. Tänä aamuna kurre oravainen kävi kukkaruukulla ja reppana kaiveli märkiä multakokkareita. En muistanut aamullakaan laittaa lautaselle vettä, mutta iltapäivällä kun tulin kotiin, lojautin relusti. Mutta mulla on toinen astia, missä talitintti on kylpenyt ja iltapäivällä oravainen joi kauan vettä. Vähän hirvitti,,ettei mikään salmonella tartu eläimestä toiseen. Kirppujahan kumpaisellakin on.
        Joten. Yrittäkää muistaa noita ympäristön pikku ilahduttajia.

Ämpäreihin jätetyssä kasteluvedessä linnut käyvät kylvyssä. Virkistävää niille. Kasveille heitettävästä vedestä ei tule salmonella vaaraa.

• arvo.e kirjoitti:

Ämpäreihin jätetyssä kasteluvedessä linnut käyvät kylvyssä. Virkistävää niille. Kasveille heitettävästä vedestä ei tule salmonella vaaraa.

Hautausmailla olen nähnyt vesiastioissa laudanpätkiä.
        Ihmettelin aikoinaan, että miksi...
        sitten kerran oli yhteen lautaan kirjoitettu, että älä poista lautaa, oravat käyvät siinä juomassa.
        Laudalta hyvin ylettävät, mutta altaan reunalta tuskin ylettyisivät,
        tietysti ylettyisivät jos vesi on piripinnassa.

• Näinonkäynyt

Ja hyvähän niillä on olla olemassa pelastustikkaat kaiken varalle.
        Ämpäriin voi hukkua, jos sinne putoaa.

• hytinäx1

Aah mikä ihana tuoksu tuolta ulkoa tuleekaan. Se kun ensimäiset vesipisarat koskettavat kuumaa asfalttia. Nyt on hellejakso onneksi ohi. Alkavalla viikolla on luvassa normaalimpaa parinkymmenen asteen lämpöä ja juhannus viikolle on vihdoinkin tulossa vesisadetta melkein jokaiselle päivälle. Alkavalla viikolla täytynee käydä poimimassa mansikoita pakasteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3690
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe