Millaista hämärrytystä ja kaksoisviestintää olette kokeneet käytännössä? Kuinka röyhkeää hämärrytys on ollut?
Mietin millainen ihminen on kun kirjoittaa ensin jotain jonka sitten jälkeenpäin kieltää.
Hämärrytys
33
801
Vastaukset
- poiuytrsdfg
Olen kokenut mitä hulluinta hämmärrytystä ja paljon, Mutta se on niin hirveetä ettei sitä kestä alkaa nyt analysoimaan.
- XJuappo
Eli et ole kokenut yhtään mitään.
- six6six
Ihmisten ei välttämättä kannata kirjoitella tänne kovin yksityiskohtaisesti, koska voivat tulla tunnistetuiksi, mistä voi olla pirullisia seuraamuksia. Yleisluontoinen kuvailu ei taas ei avaa tapahtumia tarpeeksi.
- salapoliisina
Höpön, höpön teidän hämärrytyksienne kanssa. Vaikka täällä nimellään kirjoittaisi, niin kukaan ei tunnistaisi varmaksi kuka kukin loppujen lopuksi on.
- poiyfdcvb
Just tätä ne auttajatkaan ei ymmärrä, Hämmärrytystä ei voi yksityiskohtaisesti kuvata pään hämärtymättä, ellei siitä ole jo kauan aikaa ja asia kokonaan ylitetty. Ja kenenkään ei kannattaisi hämärryttää päätään pelkästään jonkun uteliaan takia kuten aiemmin minulle kävi.
Ihmettelin monet kerrat kuinka juuri kukaan ei ymmärrä sitä että jos haluaa kuvata jonkin asian yksityiskohtaisesta ja juuri niinkuin se on tapahtunut, se on elettävä päässään uudelleen, jotta sen osaa sieltä kertoa . Ja vaivanpalkaksi tuosta tuskasta voi saada auttavissa luureissakin sen, että asiaa ei uskota siltikään. Mutta toisaalta kyllä pitävät ihmisiä ilmeisesti hyvin älykkäinä koska monimutkaisten valeiden kertominen vaatii kertojan aivoilta enemmän kuin monimutkaisen totuuden kuvaaminen jos ei ole psykopaatti - isgdgdyt
poiyfdcvb kirjoitti:
Just tätä ne auttajatkaan ei ymmärrä, Hämmärrytystä ei voi yksityiskohtaisesti kuvata pään hämärtymättä, ellei siitä ole jo kauan aikaa ja asia kokonaan ylitetty. Ja kenenkään ei kannattaisi hämärryttää päätään pelkästään jonkun uteliaan takia kuten aiemmin minulle kävi.
Ihmettelin monet kerrat kuinka juuri kukaan ei ymmärrä sitä että jos haluaa kuvata jonkin asian yksityiskohtaisesta ja juuri niinkuin se on tapahtunut, se on elettävä päässään uudelleen, jotta sen osaa sieltä kertoa . Ja vaivanpalkaksi tuosta tuskasta voi saada auttavissa luureissakin sen, että asiaa ei uskota siltikään. Mutta toisaalta kyllä pitävät ihmisiä ilmeisesti hyvin älykkäinä koska monimutkaisten valeiden kertominen vaatii kertojan aivoilta enemmän kuin monimutkaisen totuuden kuvaaminen jos ei ole psykopaattiTodellakin. Ei ole helppoa sanoittaa näitä kokemuksia ja sitten jotkut röyhkimykset kokevat oikeudekseen pistää toinen elämään traumatapahtumia kokonaisuudessaan yhä uudelleen työlään sanoitusprosessin kanssa. Ja sittenkin voidaan kuitata asia vain tyyliin en usko. Siinä sitten valehtelijaksi pitämänsä ympärillä liehuvat hämärtäen ja hämmentäen? Joillakin vain on vastenmielisiä tapoja olla olemassa.
- poiuytrsdfg
Tätä oli elämäni kutakuinkin vaikein kokemus toistin ne kokemkset kymmeniä kertoja auttavaan puhelimeen ja se todellakin oli uudelleentraumatisoivaa varsinkin kun ei kunnoittavasti uskottu. Itseasiassa jokin asia oikeasti kertaalleen elättynä saattaa olla paljon vähemmän rankka kuin 30 kertaa kertominen niin että vastataan loukkaavasti. Minä ainakin olen kokenut niin voin asiaa nyt etäämäpää tarkastellessani sanoa. Mä en ikinä kehtaisi puhututtaa jollain kivuliaita asioita ja sit ilmaista etten ota tosissani. Mä en tajua miten ihmiset pystyy siihen ilman ettei tule itelleen kumma olo
- poiuytrsdfg
Heillä oli se käisitys että jonkin asian kertominen siis pelkästään kertominen auttaa vaikka kuulija ilmaisisi ettei usko kerrottua tyyliin: "Saithan sä kertoa !"
Kuka semmosta kertomista mihinkään tarvitsee, parempi puhua sitten puille, ettei turhaan juorua asioitaan.
- czczdc
Ei minkäänlaista etkä sinäkään ole, sairas mielesi vaan kuvittelee. Mene hoitoon siitä, mars!
- Siismitä
No muotoillaan sitten epäilijöiden takia toisin.
Voiko ihminen olematta narsisti väittää jotain ihan kirjallisesti ja sen jälkeen kieltää sanoneensa sitä? Siis samalle ihmiselle.
Onko se normaalia vai onko se jotenkin häiriintynyttä?- poiuytrsxcvb
Sitä tapahtuu enemmän tai vähemmän.
Minulle on tehty niin, että ne ensin kirjoitetut paperit on sitten varastettu siinä välissä. No on hyvin vaikea sivullisen tietää, kun ei tiedä tilannetta, aihetta, eikä sitä onko kyse ihan jostain yksittäistapauksesta vaiko pidemmästä käyttäytymisestä.
Uskoisin ettet ny noin niukalla avautumisella/taustatiedoilla vastausta kysymykseesi saa tai jos saatkin, niin sen voi jättää omaan arvoonsa.
Olisihan jo ihan hulluakin, et jos ny joku ny ryntäis väittään, että joo, selvä narsisti, häiriintynyt ihminen, kun ei ees tiedä mistä on kysekään. Tuollainen asia ny jotenkin vaatii hieman enemmän taustatietoa, et voi edes lähteä arvuuttelemaan mitään.
Mutta joo, sinä ny ilm. itse tiedät enemmän, et ny laitan joitain linkkejä, joiden avulla voit pohtia asiaa ja mahdollisesti löydät vastauksen kysymykseesi itsekin.
http://narskulandia.blogspot.com/2012/10/narsistin-harjoittama-hamarryttaminen.html
https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/pia-kaulio/kaksoissidos-vakava-ansa/
Edelleen, kieltäminenhän on yksi minän puolustuskeino/defenssi, liittyy torjuntaan, ahdistavan tunteen tai asian olemassolo kielletään.
Äkkiseltään en ny löytänyt ihan täsmällistä linkkiä tuosta kieltämisestä defenssinä mutta jos asia kiinnostaa, niin etsivä löytää.
Loppuun vielä hivenen Vakninin tekstiä, miten väärinkäyttäjä kieltää totuuden
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse4.html
Josko näistä olisi jotain apuja, kun tosiaan ihan ulkopuolelta on vaikea tietää parin lauseen tiimoilta, kun ei tiedä mistä/minkälaisesta tilanteesta/asiasta on kysymys ja mikä merkitys sillä on kysyjälle itselleen, kun kyllähän ihminen esim. hätätilanteessa voi turvautua kieltämiseen.- Siismitä
Niin, samoin kuin täällä on jo sanottu ei liian yksityiskohtaisesti kannata kertoa.
Kuitenkin pidemmän aikaa samaa käyttäytymistä on ollut ja vaikka henkilölle näyttäisi mitä on kirjoittanut hän ei myönnä sitä tehneensä vaan väittää kivenkovaan ettei olisi näin sanonut. Tämä asia on se mikä ihmetyttää/mietityttää käytöksessä. Selityksiä kyllä löytyy jotka eivät lopulta edes aiheeseen liity ja loppujen lopuksi koko keskustelu päättyy asian esiinottaneen syyttelyyn ja eikä tähän ristiriitaiseen käytökseen tule mitään selvyyttä tai pienintäkään myönnytystä että olisi jotain sanonut.
Eihän ihmisestä haluaisi pahaa uskoa mutta ihan tavallistakaan tällainen ei mielestäni ole. Siismitä kirjoitti:
Niin, samoin kuin täällä on jo sanottu ei liian yksityiskohtaisesti kannata kertoa.
Kuitenkin pidemmän aikaa samaa käyttäytymistä on ollut ja vaikka henkilölle näyttäisi mitä on kirjoittanut hän ei myönnä sitä tehneensä vaan väittää kivenkovaan ettei olisi näin sanonut. Tämä asia on se mikä ihmetyttää/mietityttää käytöksessä. Selityksiä kyllä löytyy jotka eivät lopulta edes aiheeseen liity ja loppujen lopuksi koko keskustelu päättyy asian esiinottaneen syyttelyyn ja eikä tähän ristiriitaiseen käytökseen tule mitään selvyyttä tai pienintäkään myönnytystä että olisi jotain sanonut.
Eihän ihmisestä haluaisi pahaa uskoa mutta ihan tavallistakaan tällainen ei mielestäni ole.Niin, ei tokikaan mitään henk. koht, osoite yms, tietoja, mutta jotain kuitenkin, että jos haluaa jonkun kommentoivan, niin tietäisi edes mistä on kysymys ja missä roolissa ko. kirjoittaja on henkilön elämässä
Ilmeisesti sitte tässä on kyse jonkinlaisesta kirjeenvaihdosta kahden henkilön välillä, vaiko niin, että toinen vaan kirjoittaa ja vastaanottaja ihmettelee miksi hän moisia kirjoittaa ja kysyttässä kieltää mitään sellaista kirjoittaneensa.
Että jotenkin miettii, miksi tuo henkilö kirjoittaa nimenomaan sinulle, mikä on teidän suhteenne, syy siihen että hän kirjoittaa sinulle
Jotenkin ny kuitenkin ilmeisesti ajattelet että kyseessä voisi olla narsisti, kun tälle palstalle olet ongelmasi kanssa tullut. Voisit lueskella myös narsisteista, että täsmäävätkö oireet siihen, onko muuta kanssakäymistä vaiko vaan tuo kirjoittaminen.
Ilmeisesti olet myös päätellyt, että ko. henkilö yrittää kirjoituksillaan hämärryttää sinua jotenkin. Osaatko arvella syytä/motiivia siihen, miksi hän sellaista tekee. Edelleen mietin jos kyseessä on vaan nuo kirjoitukset, niin onko sinun pakko lukea niitä/reagoida niihin varsisnkin jos niissä kirjoituksissa olevat asiat eivät mitenkään liity sinuun.
Kuten jo edellisessä sanoin, näin lyhyen alustuksen (että joku henkilö kirjoittaa jotain ja jälkikäteen kieltää kirjoittaneensa)perusteella on sivullisen vaikea tietää mistä on kysymys, että sopii toivoa, että kun sinä tiedät ja tunnet henkilön paremmin, niin ehkä löydät itse paremmin myös vastauksia ongelmaasi
Toisaalta voisi ehkä kääntyä lähipiiriisi tämän asian kanssa jos ja kun he myös tietävät/tuntevat tämän henkilön ja kysyä heidän mielipidettään asiasta.- poiuytrsdfg
Siismitä kirjoitti:
Eihän ihmisestä haluaisi pahaa uskoa mutta ihan tavallistakaan tällainen ei mielestäni ole.Vastaan sinulle. Ei vaikuta kovin luotettavalle ellei kyseessä ole jokin muistihäiriö tai jokin muu sellainen viaton häiriö.
- kun.ei.tiiä
No minulla on mustaa valkoisella ihan selkeistä valeista joille olen penännyt selitystäkin ja vastaus on "en tiedä" kysymykseen että miksi näin ja pitääkö paikkansa. Mutta ne ovat ainoat kirjalliset valeet ja vain muutama pikku yksityiskohta koko remelistä.
- poiuytresdfg
No josko kyse olisi ihan yksinkertaisesti valehtelusta ?
Monet ihmiset harrastaa sitä monenlaisissa muodoissa kuka mistäkin syystä. - hidhihtr
poiuytresdfg kirjoitti:
No josko kyse olisi ihan yksinkertaisesti valehtelusta ?
Monet ihmiset harrastaa sitä monenlaisissa muodoissa kuka mistäkin syystä.Siitäpä. Ja asiakokonaisuuden vääristämisestä irrottamalla ja korostamalla tiettyjä yksityiskohtia kokonaisuudesta. Itse saattaisin saada asiaa tuntematta aivan vääriä käsityksiä tapahtumista lukemalla dokumentoidun prosessin.
- EsimEsim
Esim. työpaikalla nasrsisti voi tahallaan johtaa toista harhaan ja myöhemmin esitellä suureen ääneen hänen tekemäänsä ”virhettä”. Uusi työntekijä on suuressa vaarassa, jos narsisti ei suvaitse häntä ja siksi opastaa toimimaan väärin ja rientää sitten kertomaan pomolle, ettei tulokkaasta ole mihinkään. Näissä tilanteissa uskotaan kokenutta ja huippuhyvää narsistia ja harhaanjohdettu uusi työntekijä saa kurat niskaansa.
- Onpavaikeaa
Näyttäisi siltä että ihmiset täällä haluavat tietää jopa toisten keskustelujen sisällön ennenkuin voivat kommentoida onko normaalia valehdella asiasta josta on olemassa todisteet että on toisin väittänyt. Ei ole.
No otetaan esimerkki. Ihminen kirjoittaa olevansa lääkäri ja jonkin ajan kuluttua (päivien/viikkojen) ilmoittaa kun kyselee vaikkapa hänen ammatistaan ettei hän ole koskaan sanonut olevansa lääkäri niin onko se normaalia?
Katseleppas sitten kahta viestiä jossa toisessa lukee selvästi että hän sanoo olevansa lääkäri ja toisessa että ei hän ole sanonut olevansa lääkäri. Oma järkikin jo sanoo että tilanteessa on jotain outoa.
Tämä oli vain esimerkki mutta vastaavia tilanteita on monilta elämänalueilla. Ei tunnu kovin normaalilta jos ihminen valehtelee siitä huolimatta että on jäänyt siitä kiinni. Jos käytös on pitkäaikaista niin todennäköisesti kyse on jonkintyyppisestä ihmissuhteesta ja valehtelevalla henkilöllä on varmaan jonkinlainen ongelma ja jokin syy käytökseensä jota kohde ei voi tietää.
Tähän ei tarvitse psykiatri olla eikä leimata ketään kuin vain miettiä mikä käytöksen takana voisi olla.- poiuytrsdfg
Kun minä soittelin auttaviin puhelimiin, sillä useimmiten pidettiin valehtelua normaalina ja epänormaalina sitä että haluaa itsepintaisesti puhua totta,
- Khyofbr
poiuytrsdfg kirjoitti:
Kun minä soittelin auttaviin puhelimiin, sillä useimmiten pidettiin valehtelua normaalina ja epänormaalina sitä että haluaa itsepintaisesti puhua totta,
Kuinkahan koulutettua porukkaa auttavassa puhelimessa on. He ovat ehkä ihmisiä jotka voivat antaa ensiapua mutta luultavasti heidän tulisi ohjata ihmistä eteenpäin terapeutille käsittelemään asiaa.
Valehtelu taas on varmaan jossain määrin normaaliakin mutta eikö tuo esimerkki pidä sisällään hämärryttämisen jossa valehtelija väittää ettei ole sanonut olevansa lääkäri vaikka on niin tehnyt. Toisen täytyy joko luottaa omiin aisteihinsa (eli näköön) tai uskoa valehtelijaa.
Jos esimerkin valehtelija olisikin sanonut nuo asiat eikä kirjoittanut niin ihmisen mieli alkaisi epäilemään omaa muistia koska ei voisi katsomalla tarkistaa muistaako oikein. Tämä on normaalia ihmismielen toimintaa. Hämärryttäminen taas jota narsistit käyttävät on sitä että he saavat kohteensa epäilemään itseään käyttämällä siihen erilaisia keinoja. Psykologista vaikuttamista toisen mieleen. - poiuytrdsdfg
No siis mä soittelin auttaviin puhelimiin, koska mulla oli aistit osittain halvaantuneet, joten siinä mielessä omiin aisteihin ei voinut kovin paljon luottaa ja lähinnä sen epävarmuuden takia soittelin, ja mä kyllä jouduin tosi pahasti maniploiduksi tuona ajanjaksona jona mun piti perustaa todellisuuskäsitykseni ihmisten puheisiin aistieni sijaan,
- poiuytresdfg
Sis mut kyllä hämärrytettiin hämärääkin hämärämmäksi.
Jos ei aistit toimi ja todellisuus pitäisi selvittää logiikalla puhumisen kautta, niin eihän siitä tule mitään jos ensinnäkään siihen puheeseen ei suhtauduta vakavasti ja sanotaan mitä sattuu. - poiuytrsdfg
Siis minä päädyin lopulta epäilemään itseäni jokseenkin kaikesta maailman pahasta.
Jos sitä on hämärryttäminen että manipuloidaan epäilemään itseään ilman mitään rajaa, minulla on siitä äärimmäinen kokemus. - poiuytrsxcv
Ja jos psykologisilta ihmisiltä kysyy: "Pitäisikö minun epäillä itseäni ?"
Niin hehän sanoo lähes aina: "Kyllä".
Niin eihän sille epäilylle sitten ikinä tule loppua tai rajaa. Ja sitten psykologisoidaan mysteeriä miksi sillä epäilyllä ei ole loppua tai rajaa. Se epäily kylvetään juuri sillä psykologialla jonka mukaan aina pitää hakea vikaa itsestään. Eihän se vian hakeminen sitten lopu koska ei maailmassa vaikeat tilanteet ja epäselvyydet lopu ja jos aina pitää epäillä itseään, niin ihan loogisestihan sillä epäilyllä ei sitten ole mitään rajaa... - M-M
poiuytrsxcv kirjoitti:
Ja jos psykologisilta ihmisiltä kysyy: "Pitäisikö minun epäillä itseäni ?"
Niin hehän sanoo lähes aina: "Kyllä".
Niin eihän sille epäilylle sitten ikinä tule loppua tai rajaa. Ja sitten psykologisoidaan mysteeriä miksi sillä epäilyllä ei ole loppua tai rajaa. Se epäily kylvetään juuri sillä psykologialla jonka mukaan aina pitää hakea vikaa itsestään. Eihän se vian hakeminen sitten lopu koska ei maailmassa vaikeat tilanteet ja epäselvyydet lopu ja jos aina pitää epäillä itseään, niin ihan loogisestihan sillä epäilyllä ei sitten ole mitään rajaa...Niinhän sitä sanotaan, että itseään tule epäillä.
Mutta kun epäilee toista, niin se lasketaan sairaudeksi.
Kurkkasin katsomaan, miten voit näin kesähelteissä, "poiu".
Naureskelin kekseliäitä vinkkeleitäsi arkipäivän tapahtumille.
Olet niin rehellinen; tuot itkettävätkin asiat iloisen humoristisesti.
Eihän niitä muuten jaksaisi kantaa.
Maalaamasi taulut ovat varmasti yhtä kiinnostavia kuin ajatusmaailmasi.
Mitkähän värit ovat lempivärejäsi, vai muuttuvatko ne päivittäin?
Pidä lippu korkealla, kun porhallat eteenpäin!
Hyvää kesän jatkoa sinulle :-) - poiuytresdfg
Kiitos sinulle M-M.
Hyvää kesän jatkoa sinulle !
- Mömmöm
Narsisti ei välitä vähääkään siitä jääkö valehtelustaan kiinni. Se ei kuitenkaan vielä ole sitä varsinaista hämärrytystä paitsi ehkä siltä osin, että tuota valehtelemista on vaikea ymmärtää, kun se on jatkuvaa ja usein hyödytöntä. Petollisuuden ja hyväksikäytön normaalin ihmisen aivot pystyvät kyllä ymmärtämään kaikessa törkeydessäänkin. Narsisti saattaa joskus vaivautua perustelemaan valehteluaan jollain muka hyvällä motiivilla mutta usein on käynyt niin että kääntää sen uhria vastaan saatuaan tuon vihaiseksi ja syyttää vain tätä sitten liian voimakkaasta reagoinnista eikä hänen tuon vuoksi tietenkään mitenkään tarvitse asiaa selitellä saatika katua.
Kiinnostaa muuten tietää onko kukaan saanut minkäänlaista apua julkisen puolen terveydenhuollosta jos on yrittänyt vähän avautua huonosta suhteesta. Mulle on tullut selväksi etteivät lääkärit toistensa diagnooseja mene muuttamaan . Psykiatri jonka vastaanotolle pääseminen oli vaikea ja pitkäkestoinen projekti naputteli kantaan mun yli kymmenen vuotta vanhan, joka ei koskaan edes ole tuntunut paikkaansa pitävältä.Kumpikaan ei perustu mihinkään hoitosuhteeseen vaan kertakäyntiin. Ei silti kuitenkaan määrännyt niitä lääkkeitä joita silloin sain tarvittaessa otettaviksi vaan yritti saada minut syömään jotain edellisten lääkärien kirjoittamia neuroleptejä. Jollekulle kun oli tullut ongelma siitä että minä saun apua käyttämistäni lääkkeistä. Eivät näe mitään moraalitonta siinä mitä yrittävät!"Kiinnostaa muuten tietää onko kukaan saanut minkäänlaista apua julkisen puolen terveydenhuollosta jos on yrittänyt vähän avautua huonosta suhteesta"
Julkisen puolen terveyshuollosta saa kyllä keskustelua apua niin parisuhdeongelmiin kuin omaan jaksamiseen liittyviin ongelmiin.
Itsekin aikoinaan kävin vuoden verran juttelemassa tk:n psykologin kanssa.
Terveyskeskuspsykologien toiminta kuuluu ns. peruspalveluihin ja on maksutonta.
Nuorten ja aikuisten perusterveydenhuollon psykologit palvelevat yli 16-vuotiaita kuntalaisia.Tavallisimmat käyntien syyt ovat elämäntilannekriiseihin liittyvät lievät mielialaoireet ja ahdistuneisuus. Pääasiallisia palvelumuotoja ovat arviointi, ohjaus ja neuvonta.
Mitä taas tulee psykiatriin, niin hän on sitten jo lääkäri, joka niitä diaganoosejakin tekee ja jos siellä on jo joku mielenterveyspuolen diagnoosi, niin tuskin yhden käynnin perusteella sitä lähdetään muuttamaan.
Muutenkin ajattelisin, (en tiedä)että muutetaanko/poistetaanko niitä diagnooseja mitenkään, kun ne nyt kuitenkin ovat määritelmä sairaudesta sillä hetkellä kun se diagnoosi on sinne laitettu.
Että sinne jää papereihin , vaikka masennus yms. olisi parantunut tai sairaudessa olisi ns. parempi/oireeton vaihe. Mitä sitten tulee lääkkeisiin niin lääkärihän ne määrää ja nykyään kaiketi ainakin ns. rauhoittavien lääkkeiden määräämistä/käyttöä valvotaan, kun ne aiheuttavat riippuvuutta ja useinkin niitä käytetään väärin.
Tämmöstä ny tähän, et parisuhdeongelmissa voi ottaa yhtyttä perheneuvolaan tai varailla aikaa terveyskeskuspsykologille, sieltä saa keskusteluapua. Diganooseja siellä ei tehdä, eikä kirjoiteta lääkereseptejä
Mielenterveystoimisto on sit enemmänkin keskittynyt jo nimensä mukaan mielenterveyteen, mutta kyllä sieltäkin saa keskusteluapua jaksamiseen, mielenterveyteen, päihteisiin, erilaisiin elämän kriiseihin tai ihmissuhteisiin liittyvissä asioissa.Toikin on ihan maksutonta
Että kyllä apua saa ihan julkiselta puoleltakin jos ja kun on kyse mainitsemastasi "huonon suhteeseen liittyvistä asoista"
Sairaudet, diagnoosit ja lääkejutut kuuluu sit enemmänkin jo lääkärille ja psyk. ongelmat sitte tosiaan sen puolen lääkärille, eikä julkisella puolella pysty niinkään sitä lääkäriä valitsemaan ja tosiaan jonotkin psyk. puolelle voi olla pitkät
Toisaalta jos tuntuu siltä , että huono suhde sairastuttaa niin siitä pitäisi pyrkiä pääsemään eroon. Lääkkeet/varsinkin rauhoittavat turruttavat, auttavat jaksamanaankin, mutta pitkässä juoksussa ne ei sitä huonotta suhdetta miksikään muuta.
- liisama
Tuli tässä mieleen saunan lämmitys.Tuli siihen sanomaaan mitenkä päin puut pitää uunissa olla.Viikon päästä ne piti olla toisin päin,Ajattelin et ei kait sillä mitään väliä ole kunhan saapi syttymään.Sanoinkin että voisib vaikka vannoa että viikko aikaisemmin ne piti ehdottomasti olla juuri toisinpäin.Ei kyllä hän tietää.Tämä oli niitä alkuaikoja kauan sitten.
- Sahanpurut.pölisee
Valikoiva muisti. Patologinen valehtelija. Narsisti. Dementia. V*ttumainen ja oikea k*rpä mieheksi.
- huipputaitava
Hämärryttäjä, jota ei tahdo tajuta.
Esiintyy niin vakuuttavasti, että
vain eräistä papereista katsomalla
totuus muistuu.
Pystyy puhumaan täyttä palturia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139122Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893720- 202193
- 861377
- 271135
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 1121115
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791105- 751100
- 551053