Ihastusta vai himoa

Pitääpä kokeilla jos saatais tästä keskustelua aikaan, kun on niin hitsin hiljasta 😉
Nyt tässä ihastusvapaan (vaik jonkin näköstä
tunnetta taas ovella kolkutteleekin😊) ja muutoinkin vapaan aikana on tullut lueskeltua ihastuksiin liittyviä juttuja.

Kiinnostaisi tietää, että mitä mieltä te muut ootte seuraavista jutuista. Yhdessä artikkelissa todettiin, että rakkauden vaiheet ovat: himo, ihastuminen, kiintyminen. Ja siis tuossa järjestyksessä. Tuleeko teidän mielestä himo ennen ihastusta? Jossain taas väitettiin, että ihmiset sekoittavat usein himon ja ihastuksen. Niillä on esim. se ero, että himoita voi useampia tyyppejä yhtaikaa ja ihastusta tuntea vain yhtä kohtaan kerrallaan. Mitäs mieltä ootte tuosta? Muutakin aiheesta saa mielellään kirjoittaa 😊

3

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä mieltäkö. No nuo nyt ovat tuommoisia aika heppoisia "faktoja", mutta kyllä niistä keskustella voi. ;) Ehkä ne perustuvat haastattelututkimuksiin ja tilastoihin vai mistä lie syntynyt tällä kertaa. Voisin kyllä kuvitella, että se menee usein juuri tuossa mainitussa järjestyksessä. Toisaalta pystyn kuvittelemaan senkin, että ihastuminen-himo-kiintyminen -järjestys on melkein yhtä yleistä. Jos ei sitten yleisempää. Tosin itse olen nyt kiintynyt yhteen uuteen tuttuun ja ihastunut toiseen. Kummassakaan tapauksessa ei voi vielä puhua suhteesta, eikä ehkä koskaan, joten koitan olla miettimättä sen pidemmälle (toinen on liian ystävä kun taas toinen liian kaukainen).

      • Kiitti vastauksesta!
        Ei näyttänyt tämäkään ketju iskevän tulta 😉
        Niin tiedä sitten noista väitteistä tai teorioista. Tai kuinka noita juttuja on tutkittu. Jonkin sorttisten tutkijoiden mielipiteitä nuo enimmäkseen näyttivät olevan.
        Jostain luin myös, että ihminen voi samaan aikaan olla rakkauden kaikissa eri vaiheissa. Voi siis olla kiintynyt kumppaniinsa, ihastunut työkamuunsa ja himoita jotakuta kolmatta. Eli sulla on sitten nuo kaksi vaihetta päällä, vain himon kohde puuttuu 😂


      • Tämä on yllättävän mukavaa näinkin. Toisen kanssa kävin juuri yötä mökillä, vaikka emme ole edes montaa kertaa tavanneet. Oli kiva katsella hänen nauravan hyppiessään trampoliinilla ja laittaa yhdessä takkatulta palamaan, vaikka sitten menimme ihan eri paikkoihin nukkumaan. Hän toki tietää tästä ihastuksestani toiseen ja itsellään on omansa, joten meillä pysyy tämä sovitusti molemminpuolisena kiintymyssuhteena kun kerran viihdymme yhdessä. Ja se toinen pyysikin sitten minua tänään treffeille, luulisin. Toivon. :D Mieheltä sen ainakin tulkitsisin niin, mutta eiköhän se sitten selviä, tosin nyt täytyy odotella sitä tapaamista aika pitkään. On aika ihanaa, että he tietävät kaiken olennaisen minusta ja joka tapauksessa pysyvät lähellä. Ja mitä siihen himoon tulee, niin koitan aktiivisesti olla ajattelematta sitä. ;) Mieluummin toimin muiden ehdoilla.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2020
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      711
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      64
      553
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      457
    Aihe